Sjezdovky:
Hlavní kotel okolo Arcs 2000 má nevýhodu v poměrně dlouhých dojezdech
po velmi mírné modré, nicméně nad Arcs 1800 a 1600 jsou široké, pěkně
upravené červené a modré bez jakýchkoliv vad na kráse. Při přejezdu do
La Plagne se opakují obě výše zmíněné varianty, vždy okolo "městečka"
rovinatější dojezdy (dost často snowboardisti hopsali či dokonce zuli
prkno), nicméně bokem jsou sjezdy ideální. Pokud napadne prasan, pak jsou
zde vynikajici moznosti freeride. Casto se zminuje 7km sjezd Aiguille Rouge ze
stejnojmenneho vrcholu s prevysenim 2000m, nicmene opravdu zajimave jsou 2/3.
Vetsina cernych jsou oznacena "natur", coz znamena, ze si muzete uzit boule.
Letmy kilometr neni upraveny taky:)
Sněhové podmínky:
Letos mají celé francouzské Alpy sněhu dostatek, v našem termínu nad 2
000 m (což je většina areálu) přírodní sníh bez ploten s výjimkou
úzkých "cest". Dokonce napadlo cca 30 cm prašanu a dalo se krásně využít
neupravovaných černých, případně freeridu kdekoliv. V nižších polohách
šlo poznat, že se jedná o technický sníh, odpoledne přecházející v
tvrdou desku. Žádné kamínky či trávu na sjezdovkách nečekejte, zato při
freeridu na jižních svazích ano
.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Vyzvedl bych jednoduchost přejezdu z Les Arcs do Planí, protože stačilo
jednou vyjet sedačkou a pak přetraverzovat bez nutnosti píchání ci
bruslení. V nevytížených částech jsou staré sedačky, které se docela
vlečou, ale není jich moc.
Zalidněnost:
Krom dne, kdy byla inverze a zajímavé lyžování bylo jen nad 2 000 m, se
nikde nečekalo. V tom výjimečném případě se utvořila cca 3- až 5min.
fronta u kabinky, která veze lyžaře z Arcs 1 600, resp 1 800 do Arcs 2 000 a
na Pláních byly jen ráno fronty u kabinek "ven z města".
Občerstvení a aprés-ski:
Dražší - hot dog za 5 E atd. Apres-ski jsme měli svoje.
Doprava do střediska a parkování:
Parkování v garážích či přímo u ubytování je za ranec (64 až 80
E), ale záchytné parkoviště je cca 3 km od Arcs 2 000 a jezdí kolem něj
pravidelně skibus.