Sjezdovky:
Areál nabízí celkem 200 km sjezdovek všech obtížností, z nichž
převažují modré a červené carvingové dálnice. Nejlepší pisty jsou
podle mě v oblasti Vallandry - Aigle, Morey, Combe a Ours a nad Arkem 1600 a
1800 pak sjezdovky Vagére, Golf, Grand Remarda další.
Co mě trochu zklamalo, že sjezdovky nad Arkem 2000 z vrcholu Col de la Chal
mají dosti sportovní začátek, ale dojezd je velmi pozvolný, a tak se k
lanovkám sotva dojede.
Dosti náročné sjezdy jsou pod vrcholem Grand Col, kde jsou dvě sjezdovky
Grand Col a černá neupravovaná Refuge a kolem nich spousta volného terénu.
Škoda jen, že jsou obsluhovány pomalou 4sedačkou.
Velká škoda, že se nadalo dostat kvůli poruše lanovky na nejvyšší bod
střediska Aiguille Rouge, odkud vede 7kilometrová sjezdovka s převýšením 2
kilometry do vesničky Villaroger.
Další velmi náročné sjezdovky jsou z výstupu lanovky Varet 40, která
kopíruje bývalý letmý kilometr, který již není několik let v provozu,
ale můžete si ho dát jako freeride.
Zdejší sjezdovky jsou oproti sousednímu středisku La PLagne více
sportovní a náročnější a za mě to je jedině dobře!
Sněhové podmínky:
Se sněhem to je podobné jako v Pláních - od cca 1 600 m n. m. je ho dost
po úterním sněžení. Ráno to je skvěle upraveno a sjezdovky drží v
perfektní kondici na většině míst celý den a to i díky severní
orientaci. Na jih natočených sjezdovek je zde minimum. Nejhorší to je v
nejníže položených částech střediska, tam ale nemusíte vůbec
zavítat.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V areálu je 50 dopravních zařízení, a to především expresních
6sedaček. Ta nejnovější je dokonce i s bublinou - Pre Saint Esprit, kdy
sedíte hezky v kožených sedačkách a po celou dobu jízdy hezky na slunci,
což je večer na obličeji znát, jak krásně svítí.
Na vrchol Auiguille Rouge vede z Arku 2000 nejdříve kabinka Varet 40 a pak
velkokapacitní kabina - bývají velmi vytížené, když jsou v provozu.
Z Vallandry se nejrychleji do Arku dostanete kabinkou Vallandry 74, která je
nedávného data výroby.
Z Arc 1600 jsou dvě sekce starší kabinek Transarcs I a II, kdy
převýšení u této lanovky je slušných 800 metrů.
Zalidněnost:
Lidí zde bylo o něco méně než v Pláních. Na Vanoise Express jsem
nečekali vůbec a dokonce jela, už když nás v ní bylo asi 20! Menší
fronty byly mezi 11. a 12. hodinou na hlavních šestisedačkách. Nejdelší
fronta byla jako již tradičně v Les Arcs 2000, a to u lanovky Varet 40 a
šestisedačky Arcabulle 48, kde se čekalo něco kolem 5 minut. Jinak všude
bez front, ale lidí na sjezdovkách bylo kvůli velké kapacitě lanovek
dost.
Občerstvení a aprés-ski:
Ceny jsou zde srovnatelné jako v sousedním středisku, tedy celkem vysoké.
Míst k zastavení a odpočinku na slunci je zde dost, ale kolem oběda jsou
dosti zaplněná.
Doprava do střediska a parkování:
Na lyžích se sem dostanete z Plagne Bellecote výjezdem 8sedačkou Arpette,
pak vás čeká 6kilometrový sjezd nejlépe po sjezdovce Pierre Blanchets k
nástupu na lanovku Vanoise Express.
Zpět do Plání je cesta složitější a časově náročnější, protože
musíte zdolat po výstupu z dvoupatrové kabiny Vanoise Express tři lanovky, a
to nejlépe 6sedačky Plan Bois, Bijoulin a Crozats, abyste se dostali zpátky
ke svému ubytování. Kdo pokračuje do Plagne Centre, tak musí přidat
ještě jednu 8sedačku z La Plagne Bellecote, a to Colosses, u které bývá
celkem fronta mezi 16. a 17. hodinou. Tak to chce dobře naplánovat čas
návratu!