Sjezdovky:
Nejvyšším bodem areálu je Aiguille Rouge (3 226 m n. m.) ležící vysoko
nad Arc 1950 a Arc 200, odkud je nádherný výhled. Sjezdovka odtud vede jen
jedna, až po čase se rozděluje na červenou a černou. Ta černá je sice
dlouhá, ale jde o poměrně úzkou cestu bez nějaký obtížných pasáží,
zato s kamínky napadanými z okolních skal. Sjezdovky nad Arc 1950 a 2000 jsou
převážně neupravované černé, jen ze sedla Col de la Chal sem stékají
jednodušší svahy. Poněkud stranou leží Villaroger, který nabízí jen
červené a modré sjezdovky, ty modré jsou navíc jen přejezdové cesty.
Přehoupnutím se přes hřeben, přes vrchol Arpette nebo Col de la Chal se
dostaneme do druhé části areálu, kde se sjezdovky rozprostírají na
svazích pod protáhlým hřebenem. Jsou mírnější než ty v kotli nad Arc
1950 a 2000, až na výjimky převážně červené a modré, nicméně
široké, ani modré nejsou většinou žádné cesty, ale široké sjezdovky.
Sjezdovky stékají do Arc 1600, Arc 188, Vallandry a Plan Peisey a přejezdy
mezi jednotlivými částmi areálu jsou překvapivě rychlé.
Sněhové podmínky:
Sněhu je v podstatě všude dostatek, nicméně jeho kvalita a úprava je
pro mě zklamáním. V horních pasážích, kde leží jen přírodní sníh,
jsou sjezdovky hodně stíněné a tedy dost umrzlé, pod Aiguille Rouge navíc
s kamínky, kterým se nemáte šanci vyhnout.
Ve středních částech areálu je přírodní sníh, který během dne
nijak výrazně nepovoloval, a jezdilo se na něm úžasně.
V nejspodnější části jsou sjezdovky dosněženy technickým sněhem,
který vytvořil pevný podklad, který nepovoluje ani při vysokých teplotách
a když se z něj seškrábe vrchní měkčí firn, je to spíš na brusle.
Ve Villaroger už je zavřený dojezd k nejspodnější sedačkové lanovce,
na což tedy cedule upozorní až ve chvíli, kdy už jinudy jet nejde,
naštěstí to stále ještě šlo nějak prokličkovat. Hodně rozměklé jsou
během dne dojezdy do nízko položených Arc 1600, 1800 a Vallandry/Plan
Peisey.
Na některých sjezdovkách pořádně nenavazují urolbované pruhy, na
předělu je vyvýšený pruh a ledové hroudy, jedna taková mi odletěla od
lyže a dostala jsem pěknou ránu do hlavy, naštěstí díky helmě bez
následků.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Většina přepravních zařízení je rychlá a relativně nová. Stará
visutá kabina vede na Aiguille Rouge. Okrajové části areálu jsou
obsluhovány staršími pomalými sedačkami, především Villaroger a občas
se nějaká najde i jinde.
Opět je největší otravou provozní doba, například lanovka Cachette má
na webu psaná zahájení provozu v 9:00, na dolní stanici je napsáno, že v
9:15 a ve skutečnosti jsme tam čekali ještě o pár minutek déle.
Navazující přepravní zařízení pak začínají jezdit mnohem později,
třeba visutá kabina na Aiguille Rouge až v 9:45.
Zalidněnost:
Fronta na sedačku Cachette se vytvořila ráno ještě před spuštěním
lanovky a byla pěkně dlouhá. Dlouhá fronta byla také na kabinu Aiguille
Rouge, kde se opět čekalo na její spuštění. Během dne jsem frontu
zaregistrovala jen u kabinky Varet.
Sjezdovky převážně prázdné, větší zalidněnost jen v úzkých nebo
prudkých úsecích.
Občerstvení a aprés-ski:
V každé vesničce na dojezdu sjezdovek jsou nějaké restaurace, další
jsou rozmístěné i různě po svazích. Ceny o něco přijatelnější než v
oblasti Espace Killy, dva obědy a jedno pití za 29 €.
Doprava do střediska a parkování:
Parkování zdarma v Arc 1600 pohodlně v docházkové vzdálenosti od
lanovek.