Sjezdovky:
Nedostatek v podobě nějakých prudších černých tratí je vynahrazen
nabídkou idálního terénu pro carvingové vyžití. Na první pohled se zdá,
že středisko není příliš velké, kombinací tras však lze dosáhnout
obdivuhodné pestrosti. Pro zajímavost jsem tentokrát zkusil projet postupně
za sebou všechny varianty sjezdů vedoucích z horních stanic tří
sedačkových lanovek horního patra areálu. Včetně jednoho sjezdu k dolní
stanici čtvrté sedačky Wasserfalleralm se jednalo o 15 svižných jízd za
dvě a půl hodiny. Ani jedna trasa se neopakovala, k nějaké nudě ze
stereotypu tady dojít nemusí.
Sněhové podmínky:
Méně sněhových srážek tuto zimu a poměrně teplé počasí se zatím
ve středisku nijak nepříznivě neprojevilo. Teploty přes den dosáhly až 13
stupňů ve výšce přes 1 500 m, přitom slunce se obtížně dralo přes
mraky jen časně dopoledne a později spolu s oblačností spadlo i pár kapek.
Sníh sice ztěžknul, ale stav tratí za daných podmínek dovoloval
bezproblémovou rychlou jízdu. Samozřejmě se během dne někde vytvořily
shrnuté vlny, ale k oraništím, které jsme museli zdolávat v minulých dnech
jinde, se to zdaleka nepřibližovalo. Celkově za daných povětrnostních
podmínek maximální spokojenost.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Od mé poslední návštěvy střediska v roce 2015 se opět značně
zmodernizoval lanovkový park. Starší 4sedačka Enzian, která často
nedokázala dostatečně rychle pojmout nápory lyžařů, byla nahrazena
moderní 8sedačkou, údajně první takovou v Itálii. V boční části
střediska Kalcheralm došlo také k zásadní inovaci, místo staré a pomalé
trojsedačky nyní krouží na laně skoro dvojnásobnou rychlostí
čtyřmístné sedačky s modrými bublinami. Proti nepřízni počasí jsou tak
nyní ochránění lyžaři na všech lanovkách.
Ostatní vybavení střediska je rovněž velmi moderní a je řešeno
velkoryse. Platí to i například pro WC.
V areálu je vytyčeno pro veřejnost i několik měřených tratí pro slalom i
sjezd. Všem je k dispozici i velký snowpark a fun slope s malým tunelem, což
je atrakce zejména pro děti.
Zalidněnost:
Vzhledem k sobotě jsme měli obavy z většího víkendového náporu.
Návštěvníků bylo skutečně hodně, i když možná méně, než jsme
čekali, dostatečná kapacita lanovek i sjezdových tratí a více variant
sjezdů usnadnila jejich rozptýlení do širšího prostoru. Po poledni, i
vzhledem ke zhoršujícímu se počasí, se lanovky i sjezdovky značně
uprázdnily a nastal tak čas pro pilování oblouků po celé šíři
tratí.
Občerstvení a aprés-ski:
Návštěvníky uspokojí řada restaurací na svazích i v údolí u
parkoviště. Největším stravovacím zařízením je asi samoobsužná
restaurace Rinneralm hned pod konečnou kabinkové lanovky. Pozoruhodné je, že
se zřejmě příliš nezvýšily ceny za jídlo, na fotkách v reportu z roku
2013 jsou dokonce stejné ceny za stejné jídlo jako dnes.
K dokonalému závěru celého dne přispěla přispěla i aprés-ski muzika a
tanec u parkoviště.
Doprava do střediska a parkování:
Sjezd z brennerské dálnice na Sterzing/Vipiteno, pak po naprosto suché
silnici 11 km na bezplatné parkoviště hned pod sjezdovkou. Parkoviště v
sobotu téměř zcela zaplněna, ale zřejmě bez problému postačovala
optimálně všem návštěvníkům.