Sjezdovky:
V provozu jsou nyní všechny svahy a sjízdná je vlastně celá stráň,
kterou sjezdovky křižují. Již takhle nadstandartní šířce všech svahů
napomohla stavba lanovky, díky které zmizela kotva s pomou a sjezdovky 2 a 3
naplno splynuly v jeden z nejširších upravovaných svahů v ČR. Díky
dostatku sněhu jsem zde poprvé zažil i upravenou cestu spojující spodní
stanici lanové dráhy C s pomou B, díky které jsou kompletně všechny
sjezdovky přístupné z nové lanové dráhy. Sjet si tak můžete až
vzdálenou sjezdovku č. 8 a s dojezdem ke spodní stanici nové lanovky
absolvujete vzdálenost delší než 2 km.
Sněhové podmínky:
Jak jsem již zmínil, sněhu je dostatek jak na sjezdovkách tak mimo ně,
konkrétně okolo jednoho metru. Hrátky v prašanu kazily jen občasné
terénní nerovnosti, které mě občas "katapultovaly" mimo přirozený
sjezdový postoj.
Po celý den byly všechny sjezdovky v dokonalém stavu, žádný led ani muldy.
Mimo ně trochu starší, ale stále prachový sníh, který nabádal k
výletům za hranice upravených svahů.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Nová lanovka jednoznačně přispěla ke zvýšení komfortu, jež si
nejdelší svahy v areálu zasloužily. Čtyřsedačka je odpojitelná a jezdí
vcelku rychle, zpomaluje a zastavuje jen výjimečně. Často kritizovaný
"plochý" výstup se již zřejmě vlekaři jali zlepšit, a tak je nahoře
výstupní bod lehce vyvýšen, aby se i méně zkušení mohli lépe rozjet.
Přesto, že se stále nejedná o ideální stav, dá se na něj zvyknout během
pár jízd.
Ostatní přepravní zařízení neprošla žádnou změnou či vylepšením.
Pevně doufám, že bývalá kotva nebyla prodána a v budoucnu ještě areálu
poslouží k navýšení přepravní kapacity na některém ze svahů.
Zázemí zůstalo stejné, tedy starší a strohé. Ovšem s cenou skipasů,
která zůstala neměnná (!), se člověk s takovým nedostatkem velmi snadno
smíří.
Zalidněnost:
Na sjezdovkách byla díky jejich šířce a počtu zalidněnost velmi
nízká - vždy pár lidí a nikdo nepřekážel.
U obou lanovek menší fronty, vždy na cca 3 až 5 minut. U vleků žádné.
Nepříjemné bylo chování polských lyžařů, kteří (vybaveni povětšinou
lyžemi z půjčoven) šlapali ostatním po lyžích a jejich potomci ve
frontách předbíhali, vráželi do lidí a bodali hůlkami do jejich lyží.
Jak jsem se ale již letos přesvědčil, podobná situace panuje ve většině
příhraničních areálů. Úbytek lyžařů byl cítit hlavně mezi 12-13 hod.
a následně po 15. hod., kdy se lyžovalo takřka bez front. Situace bude o
víkendu zřejmě bohužel horší.
Občerstvení a aprés-ski:
Poprvé jsem využil občerstvení v minipivovaru Prdek, ležícím v
blízkosti modré sjezdovky č. 1. Ten je zároveň jedinou restaurací, kde se
dá občerstvit a posedět pohodlně uvnitř, což v tomto počasí bylo
příjemnější. Kapacita ale není velká a i v odpoledních hodinách bylo
velmi těžké nalézt volná místa. Jídlo bylo průměrné, stejně jako
ceny. Vlastní pivo ale vynikající a jeho cena také. Smažený řízek,
hranolky a světlý ležák za 180,-.
Aprés-ski se v Pasekách nekoná.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava dle očekávání do střediska horší, silnice cca 10 km před
areálem prakticky ve všech směrech pokryté ledem a uježděnou vrstvou
sněhu, místy posypané štěrkem, místy ničím. Příjezd i odjezd ale s
předokolkou prakticky bez problémů. Někteří ale k výjezdu na vyšší
parkoviště nasazovali řetězy.
Přijel jsem okolo desáté a jedni z prvních lyžařů již areál opouštěli
a tak jsem stál prakticky přímo pod lanovkou. Parkoviště jsou stále zdarma
a bez organizace, která zde ale není nutná. Míst dostatek, o víkendu to
může být horší.