Sjezdovky:
Celá oblast nabízí 306 km sjezdových tratí všech náročností, které
jsou obsluhovány 88 lanovkami a vleky. Na projetí celé oblasti je tak
každopádně nutné si vyčlenit několik dní. Modré a červené tratě jsou
zde v rovnováze, černé sjezdovky jsou v menšině. Arlberg je vyhlášen
také díky široké škále možností pro vyznavače freeridingu.
Sněhové podmínky:
Arlberg je díky své nadmořské výšce známý pro své mimořádně
dobré sněhové podmínky až do konce dubna, což po letošních přívalech
sněhu platí dvojnásob. Díky tomu se zde do značné míry lyžuje na
přírodním sněhu. Kvalita svahů odpovídala nadprůměrným teplotám na
konci března – zatímco ráno bylo vše přimrzlé a perfektně upravené,
odpoledne sníh na jižních svazích značně měkl. V době návštěvy
činila udávaná výška sněhu 420 cm.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Přelomovou událostí na Arlbergu bylo postavení čtveřice moderních
desetimístných kabinkových lanovek v roce 2016 – Trittkopfbahn 1+2,
Flexenbahn a Albonabahn 2. Právě Flexenbahn s obousměrnou přepravou
zajistila propojení St. Antonu s Zürsem a Lechem. Podobně revoluční bylo o
pár let dříve propojení oblastí Warth Schröcken s Lechem prostřednictvím
obousměrné desetikabiny Auenfeldjet a na ni nazavující kombinované lanovky
(desetikabinka / osmisedačka s bublinou) Weibermahd. Jinak zde najdeme řadu
klasických šestisedaček s bublinami, které doplňuje několik starších,
ale rychlých čtyřsedaček, rovněž s bublinami. Nachází se zde i starší
lyžařské vleky a neodpojitelné dvousedačky, ty se ale až na dvě výjimky
vyskytují pouze v okrajových částech střediska (odměnou je ovšem velmi
nízká zalidněnost v těchto oblastech).
Zalidněnost:
Zalidněnost byla střední, ale nebyl problém si najít sjezdovku s malým
množstvím lidí (např. svahy Rendl a Albona). Na druhou stranu na
dvousedačce Madlochbahn, která je jedinou možností jak přejet z Zürsu do
Lechu, se ve špičce čeká až 20 minut – vyplatí se tedy projet tímto
úzkým hrdlem ještě před desátou hodinou. V nejbližších letech se
plánuje náhrada této dvousedačky novou lanovkou.
Doprava do střediska a parkování:
Mezi nevýhody patří delší dojezdová vzdálenost z České republiky,
ale na druhou stranu se dá prakticky až na místo dostat po dálnici.
Parkoviště v St. Antonu a Lechu jsou placená, naopak v Zürsu, Stubenu a St.
Christophu se parkuje bezplatně.