Arlberg mapa sjezdovek
Arlberg - mapa sjezdovek s podrobným popisem
Oficiální mapa sjezdovek - Arlberg

Kliknutím na mapu se zobrazí zvětšená podoba. Pokud chcete vidět maximální velikost, klikněte na tlačítko 1:1.
Interaktivní mapa - Arlberg
Podrobný popis - Arlberg
St. Anton am Arlberg
Galzig
- oblý a holý vrchol „kronplatzovitého“ charakteru, po jehož temeni proudí široké a modře značené dálnice – svah je zpočátku poměrně mírný, ale čím dál, tím více se propadá
- na jeho východní úpatí se pak řítí jediná trať – širokánská, ale o to prudší černá Kandahar-Galzig (č. 2)
- krásné široké letiště s postupně svižnějším sklonem obléhá krytou 4sedačku Osthang (č. 5), strmější, ale stále přehledné jsou tratě podél sedačky Tanzboden (č. 7, 7a)
- jediná, modře značená návratová trať (č. 4, později č. 1) stéká poměrně úzkým údolím, což místy výrazně limituje její šířku – z mírumilovné dálnice se postupně stane průjezd soutěskou, v dolní třetině se sice rozšíří, ale přibude i „červenějších“ úseků
- členitá, relativně strmá modrá Arlenmähder směrem do St. Christophu (č. 11)
- přehledná až dálniční modrá Valfagehr, ve spodní pasáži ovšem poctivě červená sjezdovka směrem do Stubenu (č. 17)
Kapall
- jeho hlavním posláním je na svém jižním svahu „nést“ závodní tratě z mistrovství světa 2001, které spíš jen doplňují modré „šněrovačky“
- z vrcholu spadá strmá a široká direttissima č. 35 (Kandahar-Kapall), kterou objíždí dostatečně široká modrá „cesta“
- od úrovně mezistanice černá trať pokračuje jako č. 25 (Fang), vnoří se do lesa a jím brzy proklouzne na dlouhatánský, široký a strmý hang, který končí až na dně údolí
- alternativou pro sjezd do údolí je červená č. 21 je sportovní, dostatečně široká, zatáčející a sklonově proměnlivá
- obě páteřní tratě doplňují i „nouzové“ úzké modré, která pomalu šňěrují lesem do údolí
- na vrcholu velmi široký a pravidelně skloněný, sytě červený svah s kotvovým vlekem
Valluga
- čistě freeridový vrchol, který vysoko přečnívá všechny ostatní lyžařsky dostupné hory v Arlbergu
- lyžaři bez průvodce se dostanou nejvýše na „předvrchol“ Vallugy, kam je z Galzigu velmi vzdušně vynese visutá kabina, letící snad stovky metrů nad terénem
- běžní sjezdovkoví lyžaři se mohou moderní kabinkou nechat vynést na velmi ostrý a rozeklaný hřeben Schindler Spitze (2 660 m), odkud se širokým žlabem řítí prostorná červená sjezdovka s jedním padákem (č. 14), v sousedství se rozprostírá velký freeridový žleb Schindler Kar (ski-route č. 15)
Rendl
- Gampberg – poctivý široký slalomák (černá č. R2a), serpentinovitá, členitá červená (č. R2)
- Riffel – poctivě červené, rozmanité, i když modře značené (č. R4, R11)
- dlouhý sjezd do údolí se sjezdovými i přejezdovými pasážemi (č. R1)
Stuben
Albonagrat
- klidnější a old-schoolovější lyžařské centrum s úzkými, strmými a trochu nepřehlednými sjezdovkami
- moderní kabinka, která nahradila někdejší obstarožní dvousedačku, vyjíždí na hřeben Albonagrat, který se vypíná téměř o 1 000 m výše než Stuben
- horním patrem svahu se prosmýkají dvě červené tratě – jedna přímá a dostatečně široká Seelehang (č. S3) a jedna klikatější a užší Albona (č. S5)
- do údolní vesničky pak vedou v podstatě jen úzké cesty, ač značené jako sjezdovka (č. S1, S2)
- v kotlině na opačné straně hřebene slouží ještě jedna stará dvousedačka, již obíhají dvě subtilní, členité a točivé červené sjezdovky s krátkým plochým dojezdem (č. S4)
- kousek od horní stanice sedačky Albonagrat stojí malá horská chata s jednoduchou horskou kuchyní, střídmými cenami a krásným výhledem
Lech
- na jedné straně dvoutisícové vrcholy Kriegerhorn a Zuger Hochlicht s hustou spletí více či méně červených a členitých sjezdovek, na druhé freeridový a „tranzitní“ vrchol Rüfikopf, přes který vede jediná spojnice po sjezdovkách do sousedního Zürsu
Schlegelkopf
- domovský svah Lechu s jihovýchodní orientací – široký a poměrně svižný, přesto po něm stékají hlavně modře značené sjezdovky, obsloužené krytou 4sedačkou anebo souběžnou „posilovou“ starou hrkavou dvousedačkou
- v ústraní kotva Hintervies s vlastní, liduprázdnou „modrou“ sjezdovkou (ve skutečnosti krásně sportovně červenou), z druhé strany vlek ještě obtéká členitější červená
Kriegerhorn
- krytá a vyhřívaná 6sedačka (jedna z prvních na světě) zpřístupňuje vrchol, z něhož přímo vedou jen neupravované trasy ski-route, modrá sjezdovka se kolem něj v širokém traverzu obtáčí (místy plochá, místy svižná)
Zuger Hochlicht
- na jižním svahu dlouhá krytá 8sedačka Steinmähder s velmi strmou červenou sjezdovkou, která nechá jezdce vydechnout teprve ve spodní třetině, kde se do ní vlévají příjezdové cesty z okolních lokalit
- z opačné strany neposedná spleť křižujících se modro-červených sjezdovek, které v rychlém sledu střídají „padáčky“ i rovinky
Rüfikopf
- dvě visuté lanovky se šplhají na zdánlivě lyžařsky nepřístupný vrchol – zpět dolů vedou velkou oklikou jen ski-route, směrem k Zürsu pak „jednosměrné“ sjezdovky, zčásti přejezdového a zčásti plnohodnotného charakteru
- krátké, opomíjené, ale tak akorát svižné sjezdovky podél „přejezdového“ vleku Schüttboden, od něhož velmi svižně pokračuje modře značená, jednosměrná trať k sedačce Triftalp
Zürs
- velmi kompaktní resort se dvěma protilehlými svahy, bičovanými dosti sportovními sjezdovkami, a k tomu návdavkem jeden freeridový vrchol
- bohužel je jen částečně lyžařsky propojen s Lechem (po sjezdovkách z Rüfikopfu, zpět jen přes ski-route z Madloch Jochu), což supluje výkonná skibusová linka, která pokračuje až ke krajním lanovkám St. Antonu a zajišťuje tak spojení celého Arlbergu
Hexenboden
- páteřní krytá 6sedačka Hexenboden z Zürsu až na vrcholek se dvěma ostřejšími červenými sjezdovkami, které velkými oblouky obtékají ještě subtilnější „zachranné“ modré tratě
- do ústraní odtékají ještě dvě (černo)-červené sjezdovky, obsloužené krytou 6sedačkou Triftalp, zvláště hlavní varianta je v horní části opravdu široká
Trittkopf
- výrazný vrchol s členitou, velmi proměnlivě širokou červenou tratí a několika značenými freeridovými trasami (ski-route)
Muggengrat
- subtilní a poměrně zatáčkovitá modrá č. 11, obsloužená krytou 6sedačkou
- nejatraktivnějším cílem je ale červená č. 10, odtékající ze sedla na druhou stranu opuštěným údolím – nejprve velmi strmá, pak odpočinková výletní s občasnou rychlejší pasáží a dlouhým plochým dojezdem zpět do Zürsu
Seekopf
- první, poměrně dost strmé patro na východ otočeného svahu Zürsu se čtveřicí červených sjezdovek, jednou černou variantou a dvěma „záchrannými“ modrými, přičemž mnohé červené úseky by si s onou černou v ničem nezadaly
- hlavní tratí je široká červená č. 15, již kopíruje rafinovaná černá č. 15a vedená po oblém hřebínku
- dlouhým nájezdem začíná subtilnější okrajová červená č. 14, která se v druhé půli odmění přímou a příkrou ranvejí s ultračerným dojezdem
- červená č. 17a má ostřejší padák v horní třetině, ale dlouhou mírnější pasáž uprostřed a nakonec klikatý dojezd
- dvě kryté 4sedačky
- propojení s protilehlou stranou (Hexenboden) přes lyžařský most s pojízdným kobercem
Madloch Joch
- dlouhá, stará dvousedačka bez plnohodnotné sjezdovky, jejímž účelem je zásobit legendární ski-route, řítící se z Madlochu do Zugu – dlouhou (1 000 m převýšení!), dost strmou, místy úzkou a s jedním protisvahem, sice částečně upravovanou, přesto náročnou
Warth Schröcken
- středně dlouhé mírnější i velmi sportovní sjezdovky, a to jak vedené přímo po spádnici, tak šněrující svah v užších serpentinách
- většina sjezdovek vede po severním až severovýchodním svahu, jen směrem k Lechu se lyžuje na slunečné jižní stráni
- i zdejší „dálnice“ mají dostatek hravých terénních nerovností a zlomů, některé varianty jsou pak přímo nepřehlednými „kamzičími stezkami“
Wartherhorn Express
- krytá 6sedačka v mělkém terénním dolíku, kterým stéká pětice velmi pestrých tratí – od pohodové modré dálnice přes členitější červené až po střemhlavé černé (č. 20, 22)
- geniální lanovka pro mnoho opakovaných jízd
Stefisalp Express
- krytá přibližovací 4sedačka z vesnice se strmou, neposednou hřebenovou černou tratí, která až později přechází v lehce červený dojezd (č. 20, 21)
Salober Jet
- krytá 6sedačka s širokánskou a terénně zvlněnou černou tratí (č. 1), kterou v horní polovině doplňuje o něco subtilnější, ale zase přehlednější „sestra“ (č. 2)
Jägeralp Express
- krytá 6sedačka stoupá strmým a zčásti neprostupným svahem, takže i sjezdovky se musí „klestit“ cestu úzkými žlaby a serpentinovitými zářezy
- nejmírněji svah šněruje dvě modré varianty, kterou si zčásti „zkracují“ dvě úzké, hodně členité a místy dost strmé černé, připomínající „kamzičí stezky“ (č. 27, 28)
Karhorn
- krátká, užší červená trať (č. 18)
Hochalp
- mírné, do modra laděné tratě (č. 19)
Sonnen Jet
- nová krytá 6sedačka s širokou, jemně členitou a svižnou červenou sjezdovkou přímo po spádnici (č. 8), jež má i užší černou variantu
- příjemná, pohodová a široká červená trať č. 4, přecházející v modrou č. 9
- jižní svah s celodenním slunečním svitem
- ve spodní třetině hlavní sjezdovky má konečnou stanici kabinka Auenfeldjet, tranzitní spojení do sousedního Lechu (jen se skipasem Ski Arlberg)
Falken
- velmi mírné „kochací“ modré s rovinkami (č. 5, 7), obsloužené dvousedačkami