Sjezdovky:
Co bylo skutečně v provozu, je otázkou. Z vlastní zkušenosti na
informace na webu areálu již nespoléhám a řídím se zde prakticky vždy
heslem "kde leží sníh, tam se dá jezdit". A skutečně se to opět
potvrdilo. I když web areálu hlásá zhruba polovinu otevřených tratí, na
všech leželo sněhu zhruba stejně a na žádné nebyl umístěn nějaký
zákaz vjezdu. Rozdíl byl možná lehce v úpravě, například modrá č. 1
byla zřejmě upravena naposledy před pár dny.
Areál šlo ale křižovat libovolně, sněhu již všude leží dostatek.
Nejlépe se klasicky jezdilo na tratích č. 2, 3 a 5, tedy hlavně po
vyjasnění. Škoda, že v tu chvíli mě po předchozích dnech vždy již dole
tak pálila stehna, že to bylo trochu na morál. 
Sněhové podmínky:
Sníh již pokrývá celý široký svah, na kterém se areál rozkládá.
Při opatrnosti nebyl problém se pustit i do volného terénu. Problémem byla
spíše mlha, která takové hrátky znemožňovala. Kvalita sněhu byla
jednoznačně nejlepší, jakou jsem zatím tuto zimu na našich horách zažil.
Není nad čerstvý přírodní sníh, který krásně drží po celý den.
Neobjevila se jediná mulda ani led. Výjimečně v pár prudkých úsecích
vykukovalo bahno, ale jen na okrajích.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Vše bylo v provozu, lanovky jezdily svou normální rychlostí, vleky jsem
nezkoušel. Pozitivním překvapením byla konstantní rychlost novější LD,
zpomalovalo se za celou dobu snad jen třikrát. Jízda nahoru a dolů po
sjezdovkách č. 2 a 3 se dá zvládnout za 8 minut. 
Zalidněnost:
V jiném areálu by asi zalidněnost byla nepříjemným činitelem, na
Pasekách se ale vždy bez problémů všichni po svazích rozptýlí a jde si
tak takřka pořád užívat plnohodnotné obřákové oblouky. O skutečném
počtu návštěvníků se člověk dozví až ve frontě na LD. Ty byly ale
maximálně na 5 minut, spíše jen na 3 minuty, po 15. hodině paradoxně
prakticky žádné. Na vleky se fronta nestála.
Letos se počet polských návštěvníků opět rozrostl, odhadem tvoří
už klidně 70 až 80 % návštěvníků. Jejich chybějící lyžařský um na
širokém svahu není příliš na obtíž, problém jsou ale tradičně ve
frontách na LD. Spousta z nich navíc jezdí bez hůlek, takže ve frontě
(která je často bohužel lehce z kopce) pluží a bourají do ostatních.
Jiní se zas tlačí, předbíhají a šlapají po lyžích. Obyčejně
rozhodně nejsem na takové chování vysazený, ale sem jsem si po
zkušenostech z minulého roku raději vzal freestyle lyže se zvednutými
patkami. Ty znamenaly pro všechny "najížděče" zezadu stopku a navrch
probodnutí mým pohledem. 
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení jsme tentokrát nevyužili, nebyl čas. Vše bylo ale v
provozu, takže klasicky široká nabídka, kde schází snad jen
exkluzivnější výběr než bramboráky, smažák a nějaká česká
klasika.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava do střediska byla nakonec zhruba dle očekávání, tedy
zasněžené silnice pokryté postupně velkým množstvím štěrku, poté pár
kamínky spíše "na efekt" a silnice za odbočkou k areálu klasicky bez
úpravy. Obávané nasazování řetězů se ale naštěstí nekonalo, čerstvý
sníh zakryl led, a tak silnice téměř ani neklouzaly.
Ovšem oproti loňskému roku je tu jedna novinka, silnici k areálu lemují
plakáty s nabídkou zpoplatněného vyproštění při zapadnutí nebo
zahrabání se. Jak jinak poznat, že se nacházíte v ČR...
Úprava
silnice vedoucí k areálu i parkovišť je skutečně jedna z mála věcí,
kterou areálu vyčítám a hodně mě irituje. Ale opět potřeba pomyslet na
cenu skipasu, za kterou je asi většina z nás ochotna podobné věci
odpustit.
Parkoviště č. 1 pod novou LD bylo v poledne obsazené, podařilo se mi ale
zaparkovat na jednom z posledních míst podél silnice vedoucí k parkovišti
č. 2. To bylo i dost možná maximum, kam se bez čtyřkolky šlo pohodlně
dostat. Zahlédli jsme i dvě auta s nasazenými řetězy.