Sjezdovky:
Hochstein překvapí velmi sportovními sjezdovkami, ať už se jedná o
černé Reiterfeichte (3) a Weltcupstrecke (7) nebo o červené Familienabfahrt
(4), Gams (2) a Hochalm (1). Vypíchl bych nejvýše položenou Gams (2),
skutečně uhrančivou trať či spíše takový lesní tobogán, jenž se v
divokém tempu kroutí po úbočí kopce a nešetří četnými zákrutami a
"hupy". Hochalm (1) i Reiterfeichte (3) jsou příjemně široké, jen
Reiterfeichte (3) je o něco prudší a v době mé návštěvy byla otevřena
pouze po horní přejezdovou cestu (Oberer Schiweg (3a)). Familienabfahrt (4) v
jednu chvíli překonává úzkou silničku - chválím za umístění koberce,
který umožnil její hladké překonání.
Na úplný závěr dne jsem se vyvezl kotvou Hochstein 3 (H3) do nejvyššího
bodu areálu a po tratích č. 2, 3, 3a a 4 jsem si v kulise odpoledním sluncem
ozářených hor sjel celý šestikilometrový sešup z vrcholu střediska (1
980 m n. m.) do města (673 m n. m.). Nádherný zážitek!
Sněhové podmínky:
Nepřekvapivě se sněhové podmínky lepšily s přibývající nadmořskou
výškou. V Lienzu (673 m) nebylo po sněhu mimo sjezdovky ani památky a
obzvláště pisty Familienabfahrt (4) a Reiterfeichte (3) se potýkaly s
nedostatkem sněhu či dokonce s loužemi a hnědými místy. Naopak Gams (2) a
Hochalm (1) a oproti očekávání též Weltcupstrecke (7) měly sněhu
většinou dostatek, byť na Gamsu (2) se již místy také projevovala jarní
únava. Číselně: nahoře kolem metru, dole odhadem 30 cm. Ranní úprava
slušná, muld odpoledne vzhledem k zalidněnosti tolik nebylo.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V prvním patře rychlá a pohodlná kombinovaná lanovka (osmimístná
kabinka/šestisedačka) Schlossbergbahn Hochstein 1 (H1), dále pokračuje
stará dvousedačka Doppelsesselbahn Hochstein 2 (H2; táhne jí na padesát -
zážitek pro technické nadšence
) s velmi dlouhou jízdní dobou. Nejvýše
položeným přepravním zařízením areálu je velice rychlá kotva
Schlepplift Hochstein 3 (H3).
Zalidněnost:
Lienz jsem si vybral s jasným cílem: zašít se ve frekventovaném
prázdninovém termínu v nějakém komornějším středisku - a nebyl jsem
zklamán. Sjezdovky byly prázdné, u lanovek se nečekalo.
Občerstvení a aprés-ski:
Na oběd jsem se zastavil v restauraci Moosalm na horní stanici kombinované
lanovky Schlossbergbahn Hochstein (H1). Velký výběr klasických jídel za
rozumné ceny - polévky kolem pěti eur, hlavní jídla kolem deseti.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta z Prahy přes Rozvadov, Mnichov, Kiefersfelden, Kufstein, St. Johann in
Tirol, Kitzbühel, Mittersill, Felbertauerntunnel a Matrei in Osttirol zabrala
(i s přestávkami) sedm hodin. Rakouské dálniční známky netřeba (při
sjezdu na posledním německém exitu Kiefersfelden), Felbertauerntunnel stojí
11 € za jeden průjezd. Nevelké parkoviště u Schlossbergbahn Hochstein 1
(H1) se za celý den nezaplnilo.