Sjezdovky:
Wurzeralm je nepříliš rozlehlé středisko, které však postačuje pro
jednodenní vyžití. Hned první sjezdovka na dohled od parkoviště,
spouštějící se podél výchozí kolejové lanovky, je široká a ne až tak
moc frekventovaná červená trať č. 1. Více jsme se ale těšili na dvojku,
která taky končí až dole u parkoviště. Je sice jen modrá, začíná
ovšem výše, má zajímavý profil, projíždí přes louky a vine se lesem,
aby se na konci spojila na poslední stovky metrů s červenou jedničkou. Na
téměř 4 km délky klesnete o 750 m. Pravděpodobně pro špatné sněhové
podmínky však byla zřejmě nedlouho před naší návštěvou uzavřena.
Vyzkoušeli jsme nejprve všechny kratší tratě v horním patře
střediska, ale rychle jsme se přesunuli do pro nás nejzajímavější
lokality ve vzdálenější část údolí nazvané Frauenkar. Od horní stanice
dvojsedačky, která tuto oblast obsluhuje, klesá červená sjezdovka s
proměnlivým profilem, ještě ve své první polovině se rozděluje do
několika větví, z nichž si lze vybrat podle chuti náročnější nebo
volnější variantu sjezdu. Jedna z větví se zlomí i do poctivě černého
hangu. Okolo vyznačených sjezdovek se v řídkém lese s oblibou také
provozuje freeride.
Sněhové podmínky:
Sněhu bylo v celém areálu dostatek, horní patro si vystačí většinou s
přírodním sněhem, obzvláště Frauenkar. Po delším velmi teplém období
v druhé polovině února však nesmírně utrpěla kvalita. Již dopoledne se
na exponovanějších místech začaly tvořit hromady sypké hmoty, které
nedovolovaly moc plynulou jízdu. Vlhký sníh vysloveně tahal za nohy navzdory
dobře ošetřeným lyžím. Nejlépe na tom byla část Frauenkar, kde hlavně
díky nižší frekvenci a velké šířce sjezdovek se příliš netvořily
boule a místy bylo svezení docela pěkné.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Pro nástup do areálu slouží kolejová lanovka, v horním části vedená
také tunelem. Dopoledne se u ní kupili nepřetržitě příchozí od
parkoviště, vzhledem k poměrně velké kapacitě a krátké době jízdy
však lanovka zvládala nápor celkem rychle. Nahoře tvoří páteř přepravy
čtyřmístná sedačka Gammeringlift. Soustřeďuje se u ní nejvíce
návštěvníků, a to včetně rodin s dětmi, lyžařských kurzů a škol.
Také proto se dost často zpomaluje nebo i zastavuje. Kratší svahy a boční
vrchol Schwareck obsluhují dvoukotvy, celkem jsou tři. V oblasti Frauenkar je
neodpojitelná dvousedačka z roku 1985 od dnes již neexistujícího výrobce
Swoboda. Je to tedy pěkné retro, cesta nahoru trvá 11 minut. Za to ale
můžete v klidu obdivovat okolní skály i pěkný výhled na vzdálenější
vrcholy Totes Gebirge a Niedere Taur. Za odměnu jsou i již popisované pěkné
sjezdovky. V blízké budoucnosti by měl být realizován diskutabilní projekt
přestavby na 10místnou kabinovou lanovku, doplněný ještě o výstavbu
restaurace a zásobníku vody na zasněžování.

Zalidněnost:
Potvrdilo se, že středisko zvládne ve všední den i zvýšenou
prázdninovou návštěvnost. Na kolejovou lanovku se čekalo jen na příjezd
dalšího vozu. Nahoře se fronty prakticky netvořily, největší nápor byl
na čtyřsedačce Gammeringlift, ale v podstatě bez čekání. Na vlecích se
nárazově několikametrová fronta občas zadrhla v případě zdržení při
potížích s nástupem menších nebo méně zkušenějších zájemců o
svezení. Na dvojsedačku Frauenkar se najíždělo rovnou do turniketu, mnohé
sedačky jezdily prázdné. Jediným negativem byla větší hustota
sjíždějících v exponovaných místech sjezdovek, kde byl hůře sjízdný
boulovatý terén. Týkalo se to hlavně horní části sjezdovky vedle
Gammeringliftu. Podíl na tom měla i nemožnost sjíždět na druhou stranu po
modré dvojce.
Podle našich zkušeností z dřívějších let je zde velmi velká
návštěvnost o víkendech.
Občerstvení a aprés-ski:
Z minulých návštěv jsme měli vyzkoušenou Bärenhütte se samoobslužnou
restaurací. Cenově očekávatelný rakouský průměr: např. gulášovka 5,90
E, štrúdl 3,90 E, menší talíř salátu 6,50 E, hlavní jídlo 10 až 15 E.
Jediné, co mě zarazilo, byla inzerovaná cena za Germknödl 12 E, ale nevím,
jestli to nebyla součást nějakého menu třeba s nápojem (nezkusil jsem,
nepamatuji si, ale zdá se mi, že to bývalo možná za polovic –
bejvávalo).
Doprava do střediska a parkování:
Z ČB lehce přes 2 hodiny, po dálnici takřka na místo, jen poslední 3 km
se jede po souběžné B 138. Parkoviště zaplněné asi z 1/3. Od našeho auta
k nástupní stanici lanovky jsme měli možná jen 200 m, ale rádi jsme
využili služeb malého skibusu, který minimálně v dopoledních hodinách
nepřetržitě krouží po parkovišti.