Sjezdovky:
Sjezdovky jsou rozprostřené na loukách, v řídkých lesích i mezi
skalami, přičemž většina z nich už je vzájemně propojena lanovkami - od
Tofany přes 5 Torri až po Passo Falzarego. Odtržený tak zůstává
především areál Faloria s Monte Cristallem, nepočítáme-li pár dalších
sjezdovek ve větší vzdálenosti od Cortiny.
Vysokohorská lokalita Ra Valles byla otevřena jen krátce - při silné
mlze, větru, sněžení nebo po něm bývá uzavřena. Zdejší červené
sjezdovky si obvykle drží nejkvalitnější sníh, kterého však tentokrát
bylo až moc.
V hlavní části areálu pod Tofanou jsou dlouhé, převážně sportovní
sjezdovky z vrcholu Pomedes (tři černé, přičemž červená Canalone je
také spíše černá, k tomu dvě červené a jedna dlouhá modrá) nebo
mírné louky Socrepes níže a blíže k městu. Úplně nahoře se často
držela mlha, níže bylo vidět lépe.
Při horším počasí jsou velmi vděčné také modré a červené
sjezdovky v řídkém lese kolem 5 Torri, kam vede od Tofany nová tranzitní
lanovka Skyline Cortina. Výletními přejezdy se dá dojet na Passo Falzarego,
kde z vrcholu Lagazuoi vede dlouhá a proměnlivá červená sjezdovka zpět
nebo další oblíbená výletní trať do Armentaroly.
Z Falorie pak stékají pro změnu spíš strmější sjezdovky, naopak Monte
Cristallo je krotší. Výhodou je, že zhruba polovina tratí na Falorii vede
lesem, zejména podél 4sedačky Pian de Ra Bigontina, a jsou tedy dobře
sjízdné i při sněžení nebo difúzi.
Sněhové podmínky:
Lyžovalo se prakticky jen na prašanu, kterého průběžně přibývalo.
Jen v nižších polohách nad městem sníh výrazněji vlhnul, jinak se během
dne na prudších a frekventovaných tratích tvořily drncavé boule, po
silném sněžení pak i oraniště.
Většina sjezdovek se nachází nad 1 700 až 1 800 m n. m. a jsou tak
sněhově velmi spolehlivé i pro jarní lyžování. Na Falorii, kde se lyžuje
na severních svazích do 2 360 m, sezóna končí až 1. května.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Cortina patří v Dolomitech spíš k zastaralejším areálů, ale v
posledních letech proběhlo několik velmi prospěšných změn:
Dvě staré pomalé sedačky v Ra Valles nahradila krytá rychlá 4sedačka s
mezistanicí.
Od olympijského stadionu ve městě směrem na Tofanu vede moderní 10místná
kabinka namísto staré kyvadlové kabiny.
A Tofana je nyní také propojena kabinkovou lanovkou s areálem 5 Torri -
přejezd trvá cca 15 minut.
Prehistorická a málo kapacitní kyvadlová lanovka tak zpřístupňuje z
města už jen Falorii, což však návštěvníky odměňuje větším klidem
na tamních sjezdovkách.
Většina sjezdovek je obsloužená nekrytými pomalými i rychlými
sedačkami.
V blízké budoucnosti mají nahradit sedačkové lanovky na
nejfrekventovanějších sjezdovkách mezi Socrepes a Pomedes nové kabinkové
lanovky.
Zalidněnost:
Zalidněnost byla velmi proměnlivá místně i časově, ale celkově spíš
slabší. Kromě počasí to bude i díky tomu, že Cortina ani zdaleka není
moderní velkokapacitní areál dimenzovaný na masy návštěvníků. Na mnoha
místech stále působí trochu staromódně, zato komorně.
Nejvíce rušno je v areálu pod Tofanou, naopak nejklidněji na Falorii a
Cristallu. Klidnější bývá také 5 Torri, jen v sobotu bylo dost živo i
tam. Fronty obvykle sužují také kyvadlovou lanovku na Lagazuoi - díky
horšímu počasí se však tentokrát netvořily.
Občerstvení a aprés-ski:
Na svazích jsou hlavně malé chaty s obsluhou, z nichž mnohé
navštěvují i nelyžaři. Ceny jsou vyšší, navíc se většinou
připočítává i tzv. coperto, zahrnující trochu pečiva. Při vyšší
návštěvnosti může být přes poledne nutná rezervace (anebo
štěstí).
Malebná a oblíbená je třeba horská chata Averau nedaleko 5 Torri, kde
vyjdou vajíčka se špekem a bramborami na 17 eur, polévka pak na 14 eur (plus
coperto 3 eura).
Doprava do střediska a parkování:
U nástupních stanic lanovek ve městě se na parkovištích platí, mimo
město jsou zdarma.
Po městě krouží malý skibus (linka č. 8) v cca 15minutových
intervalech, který propojuje areály Tofana a Faloria. Z města jezdí i
další skibusové linky, nejvyužívanější je č. 3 mezi centrem a areálem
Socrepes. Jízda skibusem je v ceně skipasu.