SPORTEN 09/10
01.06.2009 21:39:03 #1
(JohnyPes, ) tak sem videl novou kolekci SPORTENu na webu, ten design se mi tedy moc nelibi, no ale urcite si najdou priznivce
02.06.2009 17:53:28 #2
(PetrAT, ) Mě se třeba ten design nezdá špatný. Ale nepozdává se mi, že na řadu „profi“ montují „jen“ railovou Tyrolku , že pod botou jsou 64–65mm a hlavně jsou podle mě drahé.
02.06.2009 19:11:07 #3
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) ale nerad s Petrem souhalsím – design je ovšem zbytečně přeplácanej (což je, řekněme, otázka osobního vkusu – budiž), to vázání už je ale asi horší prohřešek. No, ale to, že mají „obřačku“ mimo FIS normu je bohužel diskvalifikuje úplně pro kohokoli, kdo by snad na těch, jinak docela slušnejch lyžích, chtěl závodit… – a k čemu pak ta „obřačka“ – a návazně i slalomka vlastně je???? Dále – vůbec nechápu, proč se Sporten, jako jeden z největších výrobců lyží na světě, dosud nesnaží svoji kolekci něčím ozvláštnit – dokonce tam před šesti lety měli celej marketingovej koncept, kterej se to snažil řešit a ještě dnes by byl nepřekonatelně originální !!!! – třeba logikou barevnosti, designu a návaznosti na propagaci… Taky v tý jejich nabídce je zbytečně široká nabídka druhů lyží pro ježdění s kopce… Další nepochopitelnou věcí je složení SPORTEN-TEAMU – tedy lidí, který Sporten podporuje a kterýmií se ve světě prezentuje… Chápu, že tam má běžce (ale podle významu běžek v sortimentu firmy je jich málo), má tam dost snowboarďáků (nevím, je-li to v poměru k businessu, který ze SNB mají). Vím samozřejmě, že tam musí mít nějakýho skokana a akrobata (i když skočky nebo akrobatky si nikdo nekoupí), ale na sjezdový lyže tam mají jen jednoho polskýho nevýznamnýho skikrosaře a jednoho mýho kamaráda z kategorie Masters (zaplaťpámbu za něj, on jim alespoň k těm lyžím je schopnej něco říct, ale asi ho moc neposlouchaj – no a sjezdovejch lyží se ve Sportenu vyrobí daleko nejvíc (dokonce možná skoro nejvíc na světě … (tohle bude vědět Ivan)… Ach jo. Je to škoda – SportEN…
02.06.2009 21:32:40 #4
03.06.2009 09:11:05 #5
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) mají uprostřed jen 65mm a radius něco málo nad 21mm. Oboje Tebou zmíněný jsou ze stejný formy – rozdíl jen v těch titan.plátech…
03.06.2009 09:22:32 #6
(TomáS, ) proč Sporten a Lusti mají extrémě hnusný designy lyží. V době kdy polovina zákazníků řeší to, jak na sjezdovce vypadá je to věc, která by zrovna v jejich případě mohla pomoct. T
03.06.2009 09:37:06 #7
(Duro, ) Presne rozmery su uvedene iba pri dlzke 176cm . Predpokladam ze ked je pri dlzkach 181, 186 uvedene ze rozmery a radius su podla FIS, tak aj su podla FIS . Mne osobne je to uplne jedno, ale podla uvedenych informacii som ani na chvilu nepochyboval ze 181 ( pre baby ) a 186 ( pre chalanov ) su regulerne obracky …
03.06.2009 09:52:52 #8
(PetrAT, ) Holá Lusti 7 500,–. Holá Sporten 13 290,–. Proč? V čem je Lusti o cca 40% horší? Navíc Sporten oproti loňsku u setů zvedl cenu o 1200,–! V této době pro mě těžce pochopitelné
03.06.2009 10:48:03 #9
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) – ta firma je technologicky, schopností vyvíjet, kapacitama atd. velmi dobrá. Jen mi přijde jakoby „česky pohodlná“… Před lety jsme se na řešení právě zde dotýkanejch připomínek a panem ředitelem nedohodli, třeba bude prostor teď, v období krize, kdy možná ten odbyt (místo výrazu prodej jsem použil záměrně) nebude tak snadnej jako dosud… Máloco bych si přál tolik, než aby se česká firma (a dokonce z oboru, kterej je mým koníčkem) vyhoupla mezi ty nejznámější ve světě – možná právě teď je ta chvíle…:-)…
03.06.2009 11:00:11 #10
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) – a to ani pro holky ani pro kluky – radius nad 27m a uprostřed nad 67 pro kluky (což je třeba, protože se lyže holt musej brousit). K tý šířce uprostřed – Šárka např. se letos na závodech nevešla do normy o nějakou setinu mm a byla disk. Filip Trejbal musel obřačku (původně snad 66,5) hned po prvním broušení odložit, protože brousí extrémně ostrý úhly a taky se nevešel se do 65mm… Platí to sice jen pro WC a kontinentální poháry, ale tak jako tak, všichni uř přezbrojili… – ono to totiž má i svý přednosti…
03.06.2009 11:47:03 #11
(TomáS, ) a jedny mám, cena Sportenu je už dost drahá na můj vkus. Cena Sportenu je už skoro stejná jako cena renomovaných značek. Přidám-li výprodeje (které jsem u Sportenu moc neviděl) tak už je to s otazníkem. Já jsem např. všechny moje Visty kupoval za 15k i s deskou. Takže chci-li ušetřit, koupím raději hnusný Lusty než už docela drahý taky hnusný Sporteny. T
03.06.2009 14:18:58 #12
(JohnyPes, ) No co se me tyce, tak par let zpet mel sporten design takovej.. proste sporten, nic extra, ale relativne jednoduchy a i v normalnich barvach (modra, seda…) odolne casu rekl bych, ve fronte obycejnosti vynikaly. Novy design je pomerne komplikovany hodne nakloneny cervene, snad jen slalomky zustaly v duchu minulych. Osobne se od sportenu odklanim a nova kolekce je pro me zajimava tak leda stejnou SL06 kou. Zasadni duvod, proc sem se vyhybal drive Lusti byl prave design v cervene, no uz jsem si zvykl, taky v realu vypadaji lepe nez na fotkach. Pro muj styl jsou idealni, takze design tentokrat na druhem miste :) JPS
03.06.2009 14:38:10 #13
(JohnyPes, ) Osbne mam pocit, ze vsechny znacky maji komercni slalomky, kt. maji celkem fajn geometrii casto dle FIS, nicmene vysokou cenu a narocnou konstrukci, dalsi modely s woodcore jsou pak geometrii odlisne, zejmena vice smerovane na universalni jezdeni. Pro me je treba Lusti zajimavy prave tim, ze ve slalomovych geometriich delaji lyze i s drevenym jadrem, což vetsine jezdcu staci a ze nemaji problem udelat lyzi i kratsi i nez zazitych 155cm v slalomovem krojeni. Cekal jsem, jestli nahodou nenahradi starou S-Line prave necim takovym, naopak ji zrusili a zapadli definitivne do stredniho proudu JPS
03.06.2009 16:06:51 #14
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) jsme se tu bavili – o geometrii obřaček, která je opravdu dost striktně omezovaná FIS normou. Slalomky nemají, kromě min.délky 155 pro holky a 165 pro kluky žádná omezení FIS normou – tzn. geometrie jakákoli . Skutečnost, že ti geometrie slalomek pro Tvoje potřeby plně vyhovuje a že bys dokonce uvítal pro sebe i kratší než holčičích 155 cm chápu – asi jsi vyznavačem „zatáček na pětníku“, případně fun… Řešení pro tebe mohou být SNAD juniorský slalomky (nevím ale, kolik toho při předpokládaný větší Tvojí hmotnosti vydržej…) – a nebo něco jinýho, specielního – neumím v tom poradit, nemám zkušenost… – raději kloužu, tudíž na delších – opravdu lyžích… .
03.06.2009 21:25:27 #15
(PetrAT, ) Levné Lusti a nebo drahé Sporteny, stejně je není (téměř)
vidět ani jedny – na svazích v Beskydech.
Takže o ceně to asi až tak úplně nebude .
Marketing- reklama, předváděčky … Lusti mrtvo, alespoň v Beskydech.
Sporten měl alespoň předváděčky
Prodejci-Lusti nikde. Sporten ano, ale spíše nižší modely, jako doplněk ke
„značkovým“ lyžím. Což dokážu pochopit vzhledem k cenám top modelů
Sportenů. Zákazník , zvláště ten neznalý, raději šáhne po
„značkové“ ski
03.06.2009 21:47:32 #16
(PetrAT, ) Tak já osobně bych design neřešil. Pokud je ski dobrá a za
přijatelnou cenu, tak vzhled mě až tak neovlivní.
Kdyby např. Stockli nebyly tak drahé, tak bych si je klidně koupil, ikdyž
jsou hnusné
Ostatně Head, Fischer, starší Blizzardy … co je na nich hezkého,
nápaditého ?? – posuzuji pouze design u řad SL, GS
P.S: omlouvám se Vlastíkovi z VL2 za poznámku ke šteklům. Ty Tvoje byly
hezké, už jen proto, že jsi pořídil tak levně
04.06.2009 10:13:20 #17
(TomáS, ) hnusný až na ty poslední SL a GS. Ty se mi naopak líbily velmi moc. Skoro bych řekl hodně povedený!!! Já si na design lyží taky moc nehraju, nicméně na prodejnost zboží jako takovýho to vliv má určitě dost velký a proto nechápu proč Sporten a Lusti dělají takový šeredy. PS: ty Vlastíkovy SL celý modrý byly určitě, hezčí než ty co dělali potom, tj. před těma hezkejma, co se líbí mě:-)))
04.06.2009 12:39:43 #18
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) která tu probíhá e dobrá – říká v podstatě, že čeští výrobci lyží se chovají tak, jako by je ani českej lyžař nezajímal!!! Trošku to chápu u Milana Luštince, protože on opravdu se svými výrobními kapacitami zaměřenými na potřeby distributora operujícího na zcela specifickým segmentu trhu, má výrobu lyží (mimochodem opravdu velmi kvalitních) zcela záměrně jako „vedlejší činnost“… Vůbec tu „ignoraci“ domácího trhu ale nechápu u Sportenu (kdysi, jako Artis ovládal jistě cca 95% domácího trhu sjezdovejch lyží) – dnes mu nevadí, že má „pod svojí značkou“ jen zlomeček kterej si vůbec nedovolím odhadnout (do5%?)… To je přece škoda…
05.06.2009 17:04:15 #19
(Pavlos, ) o 100% lepší než v minulé sezoně.
Byl jsem na jejich předváděčce a nové Raptory jezdil. Ve skutečnosti
vypadají lépe než na webu. Designem trošku připomínají Dynastary
08/09.
Co se týče převahy červené barvy. Atomic je červený už několik sezón a
nikomu to nevadí.
Co mě však zaráží, je přístup marketingu a celého obchodu k prodeji
lyží. Očekával bych, že v jejich fabrické prodejně budou modely 07/08 a
starší za výprodejové ceny. Omyl !!! Slalomka 06/07 s Vist deskou mají za
11000,– Kč. Paradoxně levněji Sporteny koupíte v prodejně v Novém
Městě na Moravě u žel. přejezdu (když jedete od továrny Sporten směrem
do města je prodejna na pravé straně).
05.06.2009 22:25:04 #20
(HonzA, ) Design Sportenů na 2009/10 se mně sice nelíbí, ale musím uznat
že už po letech šlape na paty i zvučným jménům v lyžařském
průmyslu. Možná se jim až moc podobá.
Ale překvapuje mně spíš cena – ve srovnání s cenami známých značek
jsou ceny Sportenu, jako značky běžné veřejnosti téměř neznámé,
poměrně vysoké.
07.06.2009 09:49:26 #21
(ivan, ) No teda. Člověk pár dnů lyžuje a hned je tady taková diskuse,
a dokonce o Sportenech. Takže musím do ní.
1. Mně ty designy nepřijdou špatný. Inspirace Atomicem, jak je tu
připomněl Pavlos, skutečně není náhodná (což vím od hochů, kteří to
pro Sporten dělají, s oběma se znám). Ale je to věc názoru, a tak se
o to nemá cenu přít.
2. Obřačka Sporten: je mi líto, Honzo, ale je to jinak. 06 a 07 nejsou ze
stejné formy. Právě jsem šuplérou poměřil 07 GS ve 186 cm. Značená je
100–66–87, aktuální rozměry tohoto páru jsou 99-cca 65,3–86,
přičemž v kontaktu vepředu jen 96,5. S mírami (nové lyže) cca
97–66–87 se tak do R 27 musí suše vejít.
Souhlasím, že 66 mm je trochu málo, chtělo by to 67–68. Ale forma
i lyže vznikla ještě před zavedením povinných 65 mm, takže v době
svého zrodu hrozba zbroušení pod 65 neexistovala.
Filip Trejbal u obřačky žádné „extrémně ostré úhly“ nebrousí.
Jezdí je 87/0,5 (a pro úplnost, brousí je servisák Luboš), a to není nic
extrémního. Kromě toho není možné, aby se jedním broušením dostal ze
66,5 na 65. Ty výše zmíněné Sporteny jsem na začátku uplynulé zimy
nabrousil na 1,5/85 (TOHLE je u obřačky extrém), pak byly do jara u kluků
na Machytce a na jaře jsem je brousil tuším 2×. I po tom mají těch cca
65,3. Nicméně jednak je „polštář“ jen 1 mm u často broušené lyže
nedostatečný, jednak se šířka hodí i kvůli stabilitě a bootoutu.
Obřačky 190+ už leckdy jsou na 69 mm.
Nefisová 21+ „obřačka“ logiku má: jako velmi sportovní lyže pro ty,
kdo se nechtějí prát s 27+ – a to je kromě závodících lidí takřka
každý včetně třeba mnoha amerických masters a prakticky všech amatérů
v NASTAR a různých „beer league“-závodech.
Btw: u slalomky vyžaduje FIS nejenom minimální délku, ale i šířku
(63 mm).
3. Sporten: mám svoje zkušenosti skoro na román, a tak si firmu ani lidi
v ní neidealizuju. Ale zkuste to vzít taky tímto pohledem:
Když si za posledních 20 let (= přibližně doba od „našeho“ XI/89)
proberu jednotlivé lyžařské firmy, najdu jich jen nemnoho, které přežily
bez konkursů, krachů a změn vlastníka. Od A (Atomic – od Rohrmosera
Ameru, přes B – Blizzarda, kterého poslal „do kytek“ Schenner, zeťák
zakladatele Ahrsteinera, po V – Volanta, který Kashiwům nevydržel a
skončil taky u Ameru). Lze přidat boty (kde jsou Caber, Kastinger, Dachsten,
Dynafit, Raichle, Tyrolia a další?) i vázání. A tuto dobu bývalý Artis,
po Adamcově privatizaci Sporten v rámci holdingu BGM, ustál. Sice měl ze
začátku namále, ale pak využil kvalifikované a levné pracovní síly a
zachránil se běžkami a výrobou pro jiné. Jeden rok byl dokonce objemem
výroby v běžkách dvojkou po Fischerovi. Běžky mu pak zčásti utekly do
ještě levnější ciziny, pak přišel i o Heady, nakrátko si pomohl
kraťasy, jejich sláva ale rychle přešla, a tak musel jít do
kvalitnějších sjezdových lyží.
Jestliže tohle všechno ustál – a tedy se Adamcovi, resp. dalším
akcionářům nestal problémovou koulí u nohy (jako třeba Salomon, kterého
odmítl táhnout i takový gigant jako Adidas, nebo teď nedávno Rossignol
Group, prodávaná za stále směšnější částky rovnající se dluhu,
o prý zavalených skladech nemluvě), je to tak špatný výsledek?
Jasně, z pohledu lyžaře lze lecos vytýkat, třeba i ty designy, marketing,
propagaci, (tak špatně využít Valentu byl hřích!), nevyrovnanou
profesionalitu, ale lyže fungujou. Připomínám slalomku 06, která se až
zázračně vydařila už v první generaci, relativně výborné jsou
levnější modely, např. Phase, která jízdními vlastnostmi strčí do kapsy
hromadu mnohem dražších lyží slavných jmen.
Možná to jako neekonom vidím naivně, ale ono se dobře radí z pozice toho,
kdo nese na trh jen výsledek své práce (onen Honzou zmíněný projekt,
který jsme jim tehdy předložili), na němž ale jeho živobytí nezávisí,
ale hůře se jedná v pozici, v níž je zodpovědnost za firmu i lidi
v ní. Proto jsem opatrný v odsudku, že tehdy a tehdy neudělali to či ono,
neměli odvahu, byli krátkozrací či „malí“…
(Btw, když jsem přišel s nápadem na Sport Prague při příležitosti
prezentace sendvičové slalomky „vystrojit pohřeb“ starým levným lyžím
i se skutečnou rakví a partem, okamžitě souhlasili a udělali jsme to.
A třeba nápad představit lyže jejich „hovorovou samomluvou“ je
v lyžařském byznysu originální – a taky na to kývli. Takže určitá
odvaha nechybí.)
Spousta věcí by mohla být jinak a lepších, ale taky už ta firma nemusela
být vůbec, resp. mohla dělat ty kolíčky a nábytek, jak svého času
hrozilo.
4. Lusti: Honza to popsal přesně. S Milanem nešli Rakušáci do spolku
(Galus Industries) proto, aby si tady dělal „svoje“ Lusti, nýbrž proto,
aby jim za podmínek pro ně výhodných vyráběl to, co si sjednají. A jak
jsem to zpovzdálí sledoval, Milan je musel postupně přesvědčit (co to
obnášelo, nevím), aby vedle „plnění svých povinností“ mohl dělat i
„svoje“ lyže. Takže i proto se jejich výroba a distribuce rozjížděla
tak dlouho a tak málo viditelně. Zda a nakolik v tom v současné době
hraje roli jeho ochota či schopnost zadat tyto oblasti kvalifikovaných
profíkům, říct nedokážu. Jako nikdo z nás, ani on není dokonalý.
07.06.2009 10:58:19 #22
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) -to nepíšu ironicky, to je fakt … – takže moje úvahy asi i poměrně exaktně zpřesnil – rozhodně co se týká Sportenů s ním souhlasím i v úvaze o udržení se firmy a přijímání rizik – taky bych z jejich pozice možná uvažoval jinak… – trvám ale na tom, že je dobrý ve změněnejch podmínkách eventuelně zvážit, jestli tady přece jenom nebyly myšlenky, který mají racionální základ… Co se týká příběhu o zbroušení lyží – jak jsem přímo u zdroje nakoupil, tak jsem prodal …
09.06.2009 09:59:23 #24
(ivan, ) Z čeho usuzuješ, že Sportenu „nevadí“, že má jen
„zlomeček“ trhu? Podle (nespolehlivých, nepřesných a zčásti
odhadovaných) čísel to zase tak málo není. Vycházet z toho, že kdysi
měl Artis mnohem více – ovšem 95% možná tak v 50. letech coby n.p.
Sport, sdružující několik výrobců, pak už ne, vzpomeň si, že
náročnější lyžaři kolem tebe měli už od 70. let lepší lyže než
artisky -, nemá moc smysl, protože nešlo o „trh“ v dnešním smyslu
svobodného soutěžení.
Dovolím si připomenout, že když tuším 2002 v „testu levných lyží“
MFD nejlépe uspěly S-line, byl to pro lyžařskou veřejnost skoro šok. Jen
pár zasvěcenců už tehdy vědělo, že ty levné Sporteny nejsou relativně
vůbec špatné. Pro zbývajících 95% to byla firma podřadných pěněných
šmejdů za pár šupů. To na rozdíl od blýskavých zahraničních lyží
zvučných jmen s mnohem vydařenějšími designy. S tímto výchozím
postavením a příslušnými stigmaty musel Sporten bojovat. Viz např. pověst
škodovek v Británii. Jednu z největších světových automobilek stálo
roky práce a jistě těžké stamiliony, než zakořeněný negativní názor
britského spotřebitele změnila. A když srovnáme, jak do toho šel VW a jak
Sporten, vychází mi efektivnost Sportenu skoro lepší. Nicméně samozřejmě
souhlasím s tím, že pro značku a její image se dalo udělat víc a hlavně
jinak a lépe, viz např. ten Valenta, ale i další zásadnější věci.
Problém vidím v tom, že v segmentu kvalitních sportovních lyží, tedy
sendvičovek 05,06, 07, o nichž se trendsetteři budou nejvíce bavit,
neexistuje moc velká cenová výhoda. A tak většina takových lyžařů
sáhne asi spíš po modelu známé značky, byť o trochu dražším. A co si
budeme namlouvat, leckdy i z imagových důvodů – poponášet po Špindlu
Sporteny není dostatečně in.
V segmentu rekreačních „pěnovek“, resp. „dřevopěnovek“ tu
kvalitativní převahu Sportenů nad mnohdy šunkami slavných jmen vidím.
Jenže taková informace se mezi potřebné dostává jen těžko. Možná ji
Sporten i nedostatečně „komunikuje“, jak se dnes říká. Nebo málo či
špatně podporuje obchod – ten by měl být schopen příslušnou cílovou
skupinu k těmto lyžím nasměrovat. Ale to už spekuluju, jak to opravdu je,
nevím.
Větší podíl na trhu ale vidím nereálně. To by musel Sporten udělat něco
výjimečného, nebo vložit do propagace šílené peníze. Ani na jedno nemá.
V dnešní době, kdy je každý rád, že je rád, o to méně.
Ale zase souhlasím s tím, že by bylo vhodné udělat jakousi „inventuru
nápadů a možností“ a s pomocí brainstormingu zapátrat po tom, co by za
málo peněz mohlo fungovat. Pár tipů jim ostatně leží v šuplíku…
09.06.2009 11:40:07 #25
(PetrAT, ) Ivane, co to vázání RFD II? Trochu mi to nekoresponduje s řadou „profi“ sportenů 06, 05. Tady bych raději viděl bandl s FreeFlexovou.
09.06.2009 12:32:45 #26
(ivan, ) No, RFD 11 či spíš 12 u 05 bych ještě bral. Tam je ale
přehnané označení/zařazení „profi“, neboť je to rekreační
„slalomka“, na níž nic „profi“ není a „profi“ si ji vezme, jen
když ji vyfasuje ve své lyžařské škole, případně snad jako trenér na
svážení tyčí a stahování tréninkových tratí. U 06 už bych taky rád
viděl FF, tím spíš, že k dispozici je 14 i 12.
Jenže to je otázka ceny. Nejenom samotného vázání, FF 11 byla vždycky
levná. Ale RFD je i s montážní základnou vysoká 35 mm, takže jsi
někde na 50 mm a máš jednoduše vystaráno. Kdežto FF 12 i 14 jsou jenom
21 mm, takže potřebuješ ještě desku. A tou cena ještě vyskočí a
navíc se zvýší i váha sestavy.
Kromě toho, RFD ti obslouží každou velikost boty, kdežto klasické FF mají
posun jen 20 mm na patě.
Když tedy spočítáš klady, zápory a to, co by stála lyže s pořádnou
deskou a bytelným vázáním, uvážíš, kolik potenciálních uživatelů by
to skutečně potřebovalo/využilo versus to, kolik takových by vyšší cena
naopak odradila, sáhneš po té jednodušší levnější variantě.
Dělají to tak snad všichni. Zaplaťpámbu, že Sporten ty lyže nabízí taky
jako holé a do toho Railflexu nikoho nenutí. Mnozí jiní už ano.
09.06.2009 13:00:32 #27
(PetrAT, ) jj, je dobře, že se ještě dá koupit holá ski. Ale pořád mi
vadí ta cena.
13t za holou, samo je to koncová doporučená, ale upřímně, v Ostravě a
okolí Sporteny 06, 05 na obchodě člověk snad neuvidí a tím pádem ani
není šance je vidět po slevě.
Pro srovnání za těch 13t koupím po slevě holou elanku SLX WC na krámě
Klidně a rád bych jezdil na našich ski, ale za tu cenu
09.06.2009 14:17:44 #28
(ivan, ) Ano, cena „holátka“ je jiná věc. Když jsem byl naposledy ve
firemním krámě, měli tam 06 SL z předchozí sezony za 7000. To mi
přišlo rozumné.
Když 05 a 06 začínaly, byla ta „koncová doporučená“ u druhé
tuším 11 200, u prvé méně. To tak ještě psychologicky implikovalo
desítku a bylo sice na hraně, ale ještě snesitelné. Jestli je dneska
13 290, je to už blízko cenám dosažitelným u světových značek.
HOnza má určitě pravdu v tom, že kdyby Sporteny i za tuto cenu propagovaly
vhodné osoby, hodně by jim to pomohlo. Už jenom tím, že je používají,
nemusel by to být žádný urputný brainwashing. Lusti taky začínaly tím,
že na nich jezdili Dana Marková a Šáfa. Nějaké pokusy u Sportenu byly,
ale některé dost nešťastné. Třeba když kdysi dávno (to ještě
sendvičovky nebyly) dostal lyže náš demotým na kongres Interski
v Japonsku, ale prý byly hrozné, takže svou ukázku jeli na
popůjčovaných… Nebo když 06 SL předváděli závodníkům ve Špindlu
při jedněch FIS slalomech, ale jeden jouda u mašiny z blbosti
„zařídil“ odklon o 2 stupně, takže lyže jezdcům, zvyklým na
0–0,5, nefungovaly.
Otoh, ten test levných lyží publikovaný v MFD byl vydařeným vkladem,
podobně, samozřejmě s menším dopadem, i třeba „test“ SNOW. Jenže to
bylo „A“, za nímž nenásledoval zbytek abecedy.
Nevím, jaká jednání všude vedli či nevedli, ale prezentace těch lyží je
skutečně zoufalá. Podobně jako kdysi výkřiky, že jednají s Ondrou
Bankem, aby na nich jezdil. Na to si zasvěcenec jen poťuká na čelo.
Suma sumárum, abych se ještě jednou naposledy vrátil hlavně k tomu, co
píše HOnza: podle mě dobrou lyži udělat umějí, neumějí ji ale doladit a
udat v lyžařské komunitě. Což je v době, kdy fungující prkýnka
slisuje kdejaký fanda ve stodole (schválně přeháním), a kdy je hlavní
problém neprodělávat a prodat, dost blbý.
15.06.2009 09:31:58 #29
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) že by ve Sportenu neuměli udělat dobrou – dokonce špičkovou lyži. Všechno co jsem napsal lze snad shrnout do „umějí udělat – neumějí prodat“. Umění prodat je, jak známo, daleko větším problémem a daleko náročnější disciplínou než umění vyrobit. Říkám-li náročnější, nemám tím na mysli ani zdaleka jen vysoký finanční nároky na komunikaci (PR, propagace…). Známe řadu příkladů, kdy David uspěl proti Goliášovi. Sporten při tom není žádnej maličkej Davídek (jako třeba Stoeckli). Velmi nepříznivý POMĚR VELIKOST FIRMY (měřeno její výrobní kapacitou) / ZNÁMOST A IMAGE ZNAČKY U KONCOVÝCH SPOTŘEBITELŮ (nejen na domácím trhu, ale především na něm) je stav tristní (srovnám-li značku Sporten s jakoukoli jinou významnější značkou lyží nebo SNB). To je to, o čem píšu, že mě mrzí…
07.09.2009 21:34:41 #30
(Honza, ) Jen menší pooravení. Lyže Slonek nejsou firemní prodejna, ta je přímo u továrny na druhý straně zmíněného přejezdu směr Polička, Litomyšl
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.