Carving - kde je chyba? (strana: 2)
13.11.2009 19:57:10 #31
>> #29, Pavlos, 13. 11. 2009 19:08:41
Dík, přidávám ještě jedno. Blardone je mistr driftu, u Ligetyho to díky jeho extrémnímu pohybovému rozsahu není tolik vidět. http://www.youtube.com/watch?…
To Mizera. Asi se o tebe poperem. Máš nádhernou adresu:)
Jo a Pavlos, v Levi 1. Raich, 2. Grange, 3. Pranger.
13.11.2009 21:07:36 #33
>> #32, Mrkev, 13. 11. 2009 21:05:29
nic neřeš a nepřepínej ;)
13.11.2009 21:15:03 #34
>> #31, Martin47, 13. 11. 2009 19:57:10
Přiznávám, vážně jsem nevěděl co je drift. Loni nebo předloni
přišel Jára Pluskal z carver.cz s tím, že tak bude říkat
přismýknutému carvingovému oblouku, mě se zdálo jako blbost nazývat smyk
jiným synonymem, jen aby se odstranil nemoderní pojem smyk. Po vzoru Járy Cimrmana jsem mu
to přímo napsal: „nikdy jsem nedriftoval, driftovat nebudu a nikdo mě
k tomu nedonutí!“
Ale, tento drift bych opravdu rád uměl, je to fakt mazec…
13.11.2009 21:15:11 #35
>> #31, Martin47, 13. 11. 2009 19:57:10
Levi muži : 1. Grange , 2. Herbst , 3. Pranger
13.11.2009 23:05:52 #37
tady je video z letošního Söldenu, na kterém je vidět zajímavá věc – že dobře zvládnutý drift není zpomalením. Ligety, díky již zmiňovaným rozsahům, driftuje mnohem méně než za ním jedoucí Cuche, přesto má horší čas. Je obdivuhodné, jak nejlepší dokážou diferencovat tlak na lyže a jak neskutečný mají timing správného zahranění. Druhá zajímavost je, že Janka i Ligety odlehčují vnitřní tak výrazně, že se jim občas dostává nad pistu.
13.11.2009 23:28:39 #38
>> #37, Martin47, 13. 11. 2009 23:05:52
to že vnitřní občas ztratí kontakt přece neni nic tak neobvyklýho ne?
14.11.2009 00:35:04 #39
>> #37, Martin47, 13. 11. 2009 23:05:52
Zvednutím vnitřní urychlují přechod mezi oblouky. V závěru oblouku se postaví na vnitřní lyži a setrvají na ní než se z ní stane v novém oblouku vnější a dojde k dostatečnému vklonění do nového oblouku, pak přidají i vnitřní, vlastní oblouk už jedou po obou lyžích.
14.11.2009 07:44:34 #40
>> #39,
Mirek, 14. 11. 2009 00:35:04 V zaveru oblouku se
postavi na vnitrni? Tak to by me pak zajimal ten prechod do dalsiho oblouku.
Snad je to obracene ne! Zahajeni oblouku na vnitrni a v zaveru prevazne vnejsi.
Ale to je spise funcarving, v zavodnim lyzovani se to takhle skatulkovat neda,
tam kazdej jede „styl nestyl na hranici padu co nejrychleji dolu“
14.11.2009 09:18:31 #41
>> #40, Mrkev, 14. 11. 2009 07:44:34
Když se začne zvedat z oblouku, zatíží občas výrazně vnitřní lyži, ze které se v následujícím oblouku stane vnější. Původní vnější lyži, ze které se v novém oblouku stane vnitřní odlehčí tak, že se dostane nad sníh a zatíží ji znovu až když je vkloněn do nového oblouku…
14.11.2009 10:06:14 #42
>> #25, Jenos, 13. 11. 2009 10:32:45
Jak poznat dobrého učitele carvingu? A kde ho v Česku hledat? Mám z minulé sezóny takovouhle zkušenost: zavolal jsem do „renomované“ lyžařské školy, s tím, že mám zájem o výuku carvingového oblouku. Domluvil jsem si privátní výuku. Trošku jsem znejistěl, když při příchodu do lyž. školy „učitele“ volali: „Je tady ten na ten carving…“ Šli jsme na kopec a „učitel“ mě hodinu „učil“ jezdit v pluhu! Přitom jsem mu jasně specifikoval, že bych chtěl vysvětlit carvingový (řezaný) oblouk, který mi jako samoukovi zatím moc nejde. Prý se mnou musí jít ve výuce postupně od začátku. Pak jsme přešli k oblouku z přívratu atd.,atd. No prostě mě „učitel“ za ty 2 hodiny carvovat nenaučil. Samozřejmě může být chyba ve mně.
14.11.2009 10:34:00 #43
chlapcí to co tady píšete už ale není o carvingu. carving je jízda čistě po hranách bez smýkání. toto je jednotlivý carvingkový oblouk http://www.youtube.com/watch?… a toto je napojení dvou oblouků http://www.youtube.com/watch?…
vřele doporučuju si obě videa důkladně prohlédnout, pak ještě jednou
a pak vyzkoušet na svahu
14.11.2009 10:41:38 #44
>> #42, Tom_, 14. 11. 2009 10:06:14
To by mě taky zajímalo, jak najít solidní lyžařkou školu. A nemyslím na funcarving, ale na lyžování. Metoda pokus – omyl, kdy zaplatím za lyžařskou školu (ať již pro sebe, dceru, vnučku) a pak se víceméně jezdí bez velkého vysvětlování, a stojí ve frontě, protože u většiny škol bohužel není přednost na vleku/lanovce, mě moc nebaví. Je faktem, že tohle znám hlavně z Beskyd, tam to mám nejblíž…
14.11.2009 11:06:30 #45
>> #42, Tom_, 14. 11. 2009 10:06:14
Myslím, že by od Tebe bylo solidní napsat, o kterou školu šlo – abychom my carvingoví začátečníci věděli, které škole se obloukem vyhnout.
14.11.2009 11:27:35 #47
Panove, me tu trochu prijde, ze tu nekdo vydava (mozna se pletu) za carving (ci „karvovani“) prave jizdu po hrane. A to me vytaci :) <p>Ja to vidim tak, ze existuje bud jizda po hrane, ci smykani. A jizda po hrane je, ze se proste clovek nakloni a jede „ciste po hrane“. Kdyz bych to rozvedl, tak jizda po hrane se da provezt velmi mnoha zpusoby, resp. je tam hodne promennych, ktere hraji vetsi ci mensi roli. U jiste sorty lidi (treba zavodniku) je cil „vymacknout“ z dane lyze co nejkratsi oblouk. <p>A carving je jen jeden, rekl bych soubor, onech parametru, jak jet oblouk po hrane. A to, co predvadeji v tom videu z youtube (viz karf), obsahuje nekolik parametru, jak z te lyze „nevymackonout“ co nejmensi radius. Vlastne, v tomto pripade (carvingu) nevymacknete z te lyze o nic vic vic, nez kdyz se jen naklonite a jedete po hrane. <p> Proste, jen tu nevydavejte za carving jizdu po hrane. (edit: ci spise jizdu po hrane za carving)
14.11.2009 12:03:31 #48
>> #46, Mizera, 14. 11. 2009 11:07:09
Blady jsou zbytečné – na těch lyžích co máš to prostě musí jít. Upřímně řečeno, nedokážu si představit co na nich děláš že to vůbec netočí. že by to točilo málo nebo jinak než chceš a pod, proč ne, ale vůbec? Vážně bych to rád viděl a poznal v čem je problém. No, snad budete referovat po akci s Krabem…
14.11.2009 12:11:23 #49
>> #47, valerius, 14. 11. 2009 11:27:35
Cílem závodníků je projet trať co nejrychleji a vzhledem k tomu, že trať mají předem danou, rozhodně se na ní nesnaží dělat co nejkratší ale co nejplynulejší a nejrychlejší oblouky.
14.11.2009 15:25:58 #50
>> #49, Martin47, 14. 11. 2009 12:11:23
Nj, jenze trat je predem postavena tak, aby se to tak jednoduse projet nedalo. A neni tak moc zavodniku, co by to dokazalo projet ciste.
14.11.2009 17:57:36 #51
>> #47, valerius, 14. 11. 2009 11:27:35
Carving je opravdu jizda po hraně a je celkem jedno, jestli je cílem užít
si jízdu po sjezdovce, projet co nejrychleji danou trať, projíždět oblouky
s co největším vkloněním, či jet co nejefektnější jízdu. Pokud oblouk
jedeš po hraně, je to carving. Jak bylo již uvedeno výše, neplést
s funcarvingem, který je vzláštní způsob carvingu, do kterého ale také
patří
14.11.2009 18:04:15 #52
>> #42, Tom_, 14. 11. 2009 10:06:14
Buď můžeš oslovit na svahu nějakého instruktora (často mají na bundě logo školy), který ti jízdou přijde, že carving zvládá, nebo zkus www.carver.cz, ti mají napsanou i metodiku výuky carvingu a tvrdí že na to jsou specialisti.
14.11.2009 19:16:58 #53
>> #51, Mirek, 14. 11. 2009 17:57:36
No, to by me zajimalo, jak bys teda nazval lyzovani pred prichodem carvingovych lyzich, co? To se take jezdilo po hrane…
14.11.2009 19:35:00 #54
>> #42, Tom_, 14. 11. 2009 10:06:14
To je hrozna zkusenost s lyz. skolou. Tak je to bohuzel u nas se vsim ale.
V Rakousku by se ti tohle nestalo, ikdyz znam par lidi co taky uci v Rakousku
a taky bida. Hlavne Holandani. No jinak video nic moc, jako zaklad poslouzi ale
neni to tam provedene spravne a clovek by se mohl naucit chyby. Blady se u nas
snazili pouzivat na vyuku carvingu, ale myslim ze to neni idealni. Staci
jakekoliv krojene lyze. A co pise Valerius taky neni pravda, snazit se
vymacknout z lyze co nejmensi radius je samozrejme chyba, viz super kratke
oblouky na slalomkach, ktere uz jisto jiste nejsou ciste rezane. Lyze ma svuj
radius a ten je treba dodrzovat. Ale samozrejme nemusis…
14.11.2009 19:38:30 #55
>> #54, Mrkev, 14. 11. 2009 19:35:00
To „snazit se vymacknout co nejmensi radius“ jsem myslel za opdminky udrzeni cisteho oblouku
14.11.2009 19:39:16 #56
>> #51, Mirek, 14. 11. 2009 17:57:36
to je teda dost příšerná definice carvu poslyš:)
14.11.2009 19:51:08 #57
>> #46, Mizera, 14. 11. 2009 11:07:09
Učit by ses měl na lyžích, které budeš dál jezdit. Je to asi jako kdyby si někdo na trénink OS vzal lyže 175/R17, čtrnáct dní na nich trénoval a na závody si vzal 195/R27. Byl by v háji, i když by měl natrénováno. Ty Blady byly zbytečná investice.
To Karf: ta videa jsou IMHO strašná.
14.11.2009 20:26:48 #58
>> #56, fricino, 14. 11. 2009 19:39:16
To není definice, jen drobné vysvětlení
>> #53, valerius, 14. 11. 2009 19:16:58
Pokud oblouk čistě vyřízli, klidně bych to nazval carvingem Tvé definici carvingu to
odpovídá, snažili se vymáčknout z lyží co nejmenší radius…
>> #54, Mrkev, 14. 11. 2009 19:35:00
Opravdu bych nechtěl lyže jednoho radiusu, byla by to strašná nuda
14.11.2009 21:25:22 #59
>> #58, Mirek, 14. 11. 2009 20:26:48
Ja jsem rozhodne nedefinoval carving jako vymacknuti co nejmensiho polomeru zataceni(spise naopak). Ja jen rekl, ze je to TAKE jezdeni po hrane, ale ze nelze rici (dle meho nazoru), ze je carving kazde jezdeni po hrane. <p>Carving je nejakej novotvar, ktere vzniknul s prichodem vykrojenejsich lyzich (pletu-li se, opravte mne), ale princip zataceni zustal stejny, jako predtim. Proto je mi zatezko pochopit, jak najednou nekdo muze nazyvat carvingem cokoliv, co je zataceni po hrane a to bylo davno pred prichodem carvingovych lyzi
14.11.2009 21:45:43 #60
>> #59, valerius, 14. 11. 2009 21:25:22
To je pravda, ale carvingove lyzovani – soucasne normalni lyzovani, je
defakto jezdeni z 90% po hranach. Zatimco drive se jezdilo i po hranach i po
plose nebo se smykalo. Carvingove lyze nemaji radi jizdu po plose a smykat jim
take neprislusi, takze z toho defakto vznikl novy lyzarsky styl – carving.
Ikdyz je samozrejme pravda ze se da krasne cavovat i na rovnych dlouhych
lyzich… Jen je to tezsi, je protreba vetsi rychlost a hodne prostoru
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.