Domů Diskuze Sjezdové lyže - osobní zkušenosti a recenze Mystifikace 2013 podruhé aneb Márketing-ňůz-pík awards

Mystifikace 2013 podruhé aneb Márketing-ňůz-pík awards (strana: 2)

03.01.2014 15:50:07 #31 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #30, ˘Ö˘Krab, 03. 01. 2014 15:44:34

Nechcel som zakladať nové vlákno a nemám vlastný blog,tak aspoň zasviním ten tvôj.To ma baví.Speedwall je tuším 2009/10

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

03.01.2014 15:52:28 #32 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #29, m3, 03. 01. 2014 15:39:29

Ešte len budú.Ale nie rýchlejšie než klasické fenolové,len rýchlejšie oproti nenapreparovaným speedwallom :-D

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

03.01.2014 19:14:07 #33 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

Krabe, koukej si založit vlákno na 2014 – máš tu do něj nový matroš: http://snow.cz/…alsi-inovaci

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

03.01.2014 19:46:47 #34 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #30, ˘Ö˘Krab, 03. 01. 2014 15:44:34

Yes, sir. Dovolte mi ale, soudruhu majore, zareagovat ještě na příspěvek súdruha zo Slovenska č. j. 28.

>> #28, TNS, 03. 01. 2014 15:03:07

Jsem potěšen, že bočnice bočnice od Völklu takto dobře fungují. Je to značný pokrok od doby, kdy se na testech jeden bok odloupl a já zjistil, že jej tvoří přetřený molitan.

Otoh, oprava lepidýlkem byla velmi snadná.

>> #30, ˘Ö˘Krab, 03. 01. 2014 15:44:34

Dovolte mi odejít.

03.01.2014 20:11:45 #35 

Příspěvků: 6845

˘Ö˘Krab muž

Дорогие товарищи, друзья.

Rok se s rokem sešel a máme tu zase radostnou událost vyhlášení výsledků umírněně anarchistické ankety MNPA, tentokráte ze rok 2103. Nebudu vás déle napínat, poprosím Johna o obálky s nominacemi. Nějaké tenké … nevím, čím to, ale letos nebyla úroda nijak bohatá, kvalita však za předešlými ročníky nezaostává.

Chvíle napětí … a máme to tady, děkuji Johne, nominováni jsou:
- kolektiv MF Dnes za rychlokurz výuky lyžování pro nejširší veřejnost (ZDE)
- Atomic za průlomové řešení otázky sexuálních deviací lyžařů předinstalací odpovídajícího komplementárního pohlaví přímo do jejich bot (ZDE)
- A. Verešová za odvážné použití lyží Anakunda s vázáním Akapult i ve Velkém sněhu (ZDE)

Kde jsou další nominace? Cože, špatná obálka?

No nic, Johne, podejte mi obálku s výsledky…

Děkuji, Johne, tak – a máme tady konečné výsledky:


Krabovu cenu za mystifikaci roku v kategorii profesionálů získává nakonec

Redakce SNOW (nervózní pokašlávání)

za medvědí službu slalomovému oblouku, kterou prokázala zveřejněním videa z testu slalomek od A do Z.


Dodatečné zvláštní ocenění odborné veřejnosti v kategorii Skokan roku získává

Marek Bednář (jásot)

Po čtyřech dnech na fóru i s cestou zjistil na co s ptát, zeptal se, vyrobil udělátko a vytáhl si podomácku, ale zcela profesionálně, vnitřní kotníky na botách Lange.


Cenu za Zásadní přínos carvingu v kategorii příchozích získává
… chvíle napětí …

Buzzy (rozpačité ticho)

za vstup do diskuze a to, koho všeho se mu povedlo během pár dní přilákat do vlákna.


Cenu diváků za Největší lyžařskej vopruz roku získává s velkým náskokem

prosincové počasí v ČR (opatrný souhlas)

…ale stihl jsem něco najet na kole, takže to není taková hrůza.


Cena za Největšího rypáka (protože ještě stále není cena „Za celoživotní přínos“) se od ivana stěhuje k Ivanovi, za šťouravé a nepříjemné otázky v průběhu roku a hlavně za vlákno „Silvestrovská prdelačka“.

CzechSkier (mohutný aplaus)

se tedy v roce 2014 smí honosit čestným titulem RR – Rypák Roku. (Snad se neurazíš, cos' čekal.)


Snažte se, abyste se mezi nominované a oceněné dostali i vy, někteří již máte dobře nakročeno!

Pamatujte: za zásluhy, přátelé, výhradně za zásluhy…

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

03.01.2014 20:15:58 #36 

Příspěvků: 6845

˘Ö˘Krab muž

>> #33, HonzA_, 03. 01. 2014 19:14:07

Můžeš soudruhu, už jsi velký kluk zvládneš to. Nemusím všechno dělat sám.

>> #34, ivan, 03. 01. 2014 19:46:47

Odchod! A nezapomeň za sebou zavřít dveře na kliku.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

03.01.2014 21:49:35 #37 

Příspěvků: 1222

CzechSkier

www.juniorsports.cz

03.01.2014 23:36:55 #38 

Příspěvků: 2

2Tvata2T

Já jsem ten doktor, který byl před chvilkou přítomen Krabově záchvatu. Znám ho asi dvacet let, ale bylo to teprve podruhé, co jsem ho viděl usedavě plakat. Poprvé se mu to stalo, když mě viděl na mých elegantních all-round pěnových Dynastar 9, a přestože je již dlouhou dobu mým dvorním dodavatelem jak technického vybavení, tak hou-nou, slzy se mu derou do očí dodnes pokaždé, když mě vidí na sněhu. Nebo na kole. Někdy i jen chodit.

Nu což, deficit motoneuronů nahrazuji hypertrofií jiných součástek v CNS (2T+2T je celkový počet ulovených titulů – ke Krabově zoufalství se nejedná o tituly, které smrtelník získá za rychlost nebo jiné vylomeniny na sněhu). Snahu o potrénování stabilizačních mozečkových center jsem i po mnoha dobře míněných Krabových radách nechal plavat a nejraději se pohybuji na svých GXkách od lesa k lesu šílenou rychlostí 30 kmh s prdelí u sněhu, podle Kraba dělám cross-before a navíc díky bůhvíjakému atavismu s těžištěm bezpečně uloženým mezi nohama. Pádu dvoumetrového tělesa na dvě polovyhřezlé ploténky se totiž posvátně bojím.

To jen na úvod, považuji za slušnost se na tomto ctěném fóru obývaném veleváženými soudruhy představit.

Krabáci dnes nedělají nic jiného, než že šíří vysoce infekční grafomanii mezi další oběti. Po přečtení několika stránek jsem pocítil nutkavou potřebu vyjádřit se k rotaci mozku.
Respektive proč to nejde. Respektive ono to trochu jde, mrcha mozek si tam plave v moku jako na obláčku a možná o jeden dva milimetry pohnout může. Víc nemá místa a navíc je napevno přidělaný hlavovými nervy, například optickými. Co se stalo Schumacherovi je fakt pech, ale svědčí to pro to, že to musela být pořádná šlupka.

Nejspíš šlo o zhmoždění a) v místě nárazu a b) setkáním rázových vln v ohnisku na protilehlé straně mozku. Mohlo k tomu přidat i střižné smykové poranění nervových vláken, ale to není doprovázeno krvácením (většinou), pokud k tomu není kinetickou energií mozek zhmožděný. Cílem markeťáků by u helem mělo tedy být: snižujeme počet g při zpomalení. Polysterén je dost tvrdý a očividně mu nestačil pohltit dostatek energie a zpomalit náraz. Možná tak nějaká líná pěna by ho chránila lépe. Asi padnul fakt blbě.

04.01.2014 00:13:29 #39 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #38, 2Tvata2T, 03. 01. 2014 23:36:55

Velevážený Dr Dr Vato Csc. PhD

(že jsem tak smělý, jeden Vata býval dost známý kulak – přízeň?),

srdečně vítej na fóru, coby pohotový zachránce Krabův o to více a vřeleji.

Jako frustrát s jedním mizerným T stydlivě obejdu jak tu úctyhodnou sbírku před a za jménem, tak úvodní prezentaci – sice poněkud frivolní, ale ta zdejší sebranka si stejně nic lepšího nezaslouží, to tedy jen mezi námi – a vyjádřím se k druhému.

Tvoje vývody přesně zapadají do toho, co jsem si z různých zdrojů vydedukoval pro připravovaný článek a co jsem tuším už kdysi zčásti zmínil. Teď narychlo z voleje to napíšu přibližně a asi i nepřesně, v článku to bude s pomocí poznámek a zdrojů lépe.

Hranice g, se kterými počítají stávající normy, leží stále značně vysoko nad hodnotami, které se už považují za hranici otřesu mozku. Podle ASTM 2040 je to 300 g, podle EN 1077 250 g. Pro loňskou sezonu se u závodních helem šlo na 230 g, ale pořád je to příliš. Například g-tolerance standard pro helmy US pilotů helikoptér je pro různé části helmy 175 a 150 g. Ty jsou ale dost jinde než skořápky lyžařské, mohou být těžší, sofistikovanější a taky za úplně jiné peníze.

Takže ano, tímto směrem se sice velmi nesměle, ale přece jen začíná jít.

Podobně jsem narazil na funkci a ochranu tvrdé vrchní skořepiny versus helma měkčí. Člověk má tendenci předpokládat, že čím tvrší, tím lépe (snad pozůstatky přileb válečníků?), ale ochrana před penetrací ostrým předmětem se možná zdá být méně důležitá než pohlcení energie nárazu/ů. Vedle tradičního polystyrénu se zkoušejí i jiné hmoty a nápady, a tak uvidíme.

Jen bych nečekal, že by snižování „akceleračního impaktu“, tedy těch tolerovatelných g, bylo cílem „markeťáků“. Ti jsou od toho, aby helmu obalili dobrou story a pěknými popisky a s luxusní mašličkou co nejelegantněji připravili prodejcům.

Mělo by to být snahou samotných výrobců, prodejců a v neposlední řadě zákazníků. Snad i pojišťoven.

V každém případě se kauza Schumacher dá využít k jakési další a pokročilejší osvětě.

04.01.2014 00:14:01 #40 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #34, ivan, 03. 01. 2014 19:46:47

Bočnice síce na voskovanie reagujú,ale v tomto vlákne sú oprávnene.Je to samozrejme práca navyše a trochu rukolamná.Skúsil som ich navoskovať pre rozšírenie svojich obzorov a pretože nenavoskované vyzerajú fakt biedne.Minule som si pri inom páre všimol,že v mieste kde pristál nechtiac stekanec vosku je po očistení materiál pekne hladký.Tak som na novom páre ešte bez viazania vyskúšal ako bude vyzerať celok.Ako píšem,výsledok výborný,práca nanič.Skúsil som predtým na suchej bočnici aj tekutý vosk za studena,to bolo nedostatočné.

..klasické biele fenolové bočnice u mňa stále vedú,aj keď mokré zapáchajú.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

04.01.2014 08:02:54 #41 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #35, ˘Ö˘Krab, 03. 01. 2014 20:11:45

Krabíku, v zájmu spravedlnosti podotýkám, že Buzzyho jsi zařadil nesprávně. Pokud by měl dostat cenu tak obět roku. Jeho cenu by měli převzít ty kreténi, co se na něm podepsali, při čemž podpis lyžařský je ten nejmenší (nezapomínám pochopitelně na spoluúčast povahy ((dnes genů)) ).

04.01.2014 11:34:34 #42 

Příspěvků: 6845

˘Ö˘Krab muž

>> #41, Martin47, 04. 01. 2014 08:02:54

Svět není spravedlivý, jako bys to nevěděl. Resp. je právě tak spravedlivý, jak si ho uděláme.

Buzzymu je 25 let, závodit přestal ve 14, tj. před 9 lety, někdy v letech 2004 – 2005.

Pamatuješ? To byl u nás carv.cz a funcarving asi na vrcholu své popularity, zato oficiální ČŠL se začínala vymaňovat z vlivu kročné techniky. Jak rychle se informace z ústředí do hraničních horstev šířily nevím. Knihkupectví ale mají snad všude.

2005 vyšla v Gradě kniha CARVING (Částka, Kolovská, Votík) jako odpověď na CARVING (Jan Maršík, 2003,2004 a pak 2006) a LYŽOVÁNÍ (Miloš Příbramský, 2000, 2001, 2003, 2003, 2005, 2006), což byly (zvl. ta druhá) jen přepracované a dopracované deriváty klasické ČŠL. (Naposledy měla být prezentována na Interski 2011).
[Tu dobu si pamatuji tak dobře proto, protože jsem chvíli před tím vyměnil běžky za sjezdovky, knihy mám doma.]

Když přestal závodit, měl určitě na výběr, podle čeho a koho bude lyžovat. Vytrval, nenechal se zviklat.

Myslím, že jsem ho přece jen zařadil správně.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

04.01.2014 11:57:44 #43 

Příspěvků: 1353

Navvy

>> #39, ivan, 04. 01. 2014 00:13:29

Mohu psát jen obecně, ale situace není tak beznadějná jak se možná zdá. Vždy budou výrobci zaměření více na design a jiní, kteří budou více zaměření na užitné vlastnosti. Někteří dokáží (obvykle za velký peníz) spojit obojí.

04.01.2014 12:11:10 #44 

Příspěvků: 4077

Martin47 muž

>> #42, ˘Ö˘Krab, 04. 01. 2014 11:34:34

No právě.

  1. deprivace mívají velmi dlouhodobý vliv a často i trvalé následky
  2. úplně nejhorší věk, kdy si člověk myslí, že už ví úplně všechno a je přesvědčen o svých absolutních pravdách. U jedinců s mozkem a intelektem v pořádku dochází k pochybnostem, které mají smysl, až po čtyřicítce.
  3. ostatní sociální prostředí neznáme ale vzhledem k tomu, že rodina ho klidně nechala roky v rukou sociopsychopatů (a třeba si od toho ještě něco slibovala, bude část problému i tam.

Chceš po něm moc, vzhledem k okolnostem se chová a argumentuje naprosto přiměřeně. Byl bych shovívavý. Navíc má v lecčems pravdu a spíš s tím neumí naložit.

04.01.2014 13:06:52 #45 

Příspěvků: 6845

˘Ö˘Krab muž

>> #44, Martin47, 04. 01. 2014 12:11:10

I Ty ďáblův advokáte (obecně). Jestli má pravdu, může se 100% spolehnout, že tady se vždycky najde někdo, kdo mu pomůže ji formulovat a prosadit, nevylučuji ani, že to budu já osobně.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

04.01.2014 16:18:18 #46 

Příspěvků: 749

Mirek muž

>> #39, ivan, 04. 01. 2014 00:13:29

Nedalo mi to a spočítal jsem zrychlení a síly působící na hlavu lyžaře při nárazu na pevnou překážku. Vycházel jsem z mé přilby, která má tloušťku 20mm. Z toho odhadem 4mm laminát, zbytek tvrdá tlumicí hmota. Při nárazu se dejme tomu tlumicí hmota stlačí na jednu čtvrtinu, z toho vychází deformace 12mm. Výsledky jsou v přiložené tabulce. Tyto výsledky jsou čistě teoretické a platné pro konstantní sílu, působící po celou deformaci tlumicí hmoty. Ve skutečnosti síla postupně, ale nikoli lineárně stoupá, takže skutečné maximální zrychlení je značně až několikanásobně vyšší. Proto si myslím, že Schumacher opravdu asi nejel rychle, jen měl smůlu a narazil hlavou kolmo na skálu. Rychlost 36km/h tj. 10m/s odpovídá pomalé jízdě běžného lyžaře na upravené sjezdovce a 50km/h běžné rychlosti lyžaře na dobře upravené sjezdovce.

Fotky

04.01.2014 16:53:58 #47 

Příspěvků: 1353

Navvy

>> #46, Mirek, 04. 01. 2014 16:18:18

Mirku, pokud čtu dobře, Ty počítáš s nárazem na tvrdou plochu. Jenže pokud Schumacher narazil na hranu skály, přílba se rozbila a skála pak mohla prorazit i lebku. Jinak na otřes mozku stačí i relativně malé přetížení, navíc je to individuální.

04.01.2014 17:40:04 #48 

Příspěvků: 749

Mirek muž

>> #47, Navvy, 04. 01. 2014 16:53:58

Jak to skutečně bylo se Schumacherem se pravděpodobně nikdy nedozvíme. Šlo mi o to ukázat, že přilba nemusí lyžaře ochránit před vážným úrazem ani při celkem běžně dosahované rychlosti na sjezdovce. Stačí blbě trefit strom, sloup lanovky, zeď budovy a skončíš v lepším případě s otřesem mozku v nemocnici…

04.01.2014 17:56:28 #49 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #48, Mirek, 04. 01. 2014 17:40:04

Ano, Mirku, to je správný závěr a informace, které není nikdy dost. Tluču to do hlav už nějakých 10 let, co o přilbách píšu. Lze doufat, že se nyní v rámci šumimánie dostane víc do povědomí.

Jsou různé mechanismy nárazu a různě se s nimi vypořádávají i metodiky používané v jednotlivých normách (EN, ASTM, Snell). Riziko nárazu do špičatého předmětu je nízké na zabezpečené trati (při hodně velké smůle hrot nebo úlomek hole, trn brzdy, přezka boty), větší mimo trať (pahýl větve, ostrý kámen).

Když se špičatý tvrdý předmět dostane do ventilačního otvoru vnější skořepiny, může být dost zle. Když ostrý hrot skály chytí zrovna štěrbinu ventilace, taky nic moc. U přileb třídy B se test penetrace dělá jen na 375 mm = 2,7 m/s.

Podobně když lyžař chytí ránu na „měkké“ ucho v helmě třídy B.

Část hlavy chráněná i tak jen omezeně, byť podle normy, je poměrně malá, takový její větší „vrchlík“.

04.01.2014 18:26:42 #50 

Příspěvků: 1353

Navvy

>> #48, Mirek, 04. 01. 2014 17:40:04

Máš naprostou pravdu. Bez přílby (nejenom v lyžování) jsou i relativně velmi malé nárazy na hlavu velmi nebezpečné. Přílba hodně pomůže, ale i nečekaný pád hlavou na tvrdý sníh při nulové rychlosti může způsobit otřes mozku.

05.01.2014 00:09:10 #51 

Příspěvků: 4220

PetrAT muž

>> #46, Mirek, 04. 01. 2014 16:18:18

Mirku, jak té tabulce rozumět ??
první řádek
rychlost 10m/s .. v okamžiku nárazu ?
deformace 5000mm .. na dráze 5m rychlost klesne na nulu ?
zrychlení .. nebo spíš zpomalení ??

05.01.2014 00:33:49 #52 

Příspěvků: 2

2Tvata2T

>> #46, Mirek, 04. 01. 2014 16:18:18

Podle mne se ta hmota nemůže stlačit na čtvrtinu, spíš o čtvrtinu. Přece jen ta skořápka zvnějšku rozloží náraz do mnohem větší plochy a lebka je v kontaktu se vnitřkem taky větší plochou.Tím pádem se v ose dopadu uplatni pouze zlomek energie. Nemůžu to dokázat, ale myslím, že kdyby došlo k takovému stlačení, jak uvádíš, lebka by to v celku nevydržela. Radši nepadat, viděl jsem prokrvácené ložisko v mozku po opileckém pádu ze třech schodů a zlomeninu druhého krčního obratle po běžném kolapsu u paní, která to kupodivu přežila. Přidejte k tomu slušnou rychlost a na průšvih je zaděláno. Dokud to končí jen krátkodobou ztrátou paměti a zvracením, je to pohoda.

05.01.2014 11:03:00 #54 

Příspěvků: 749

Mirek muž

>> #51, PetrAT, 05. 01. 2014 00:09:10

Ten první řádek je běžné zastavení lyžaře z rychlosti 36km/h vzpříčením lyží.

Edit: zrychlení je změna rychlosti za čas. Je jedno, zda zrychlení působí ve směru nebo proti směru aktuální rychlosti. Při nárazu na překážku hlava také nejprve zpomaluje, ale po zastavení nastává zase její pohyb v opačném směru. Zrychlení působí pořad stějným směrem, jen aktuální rychlost klesá a potom zase stoupá opačným směrem.

>> #52, 2Tvata2T, 05. 01. 2014 00:33:49

To stlačení jsem pouze odhadl, neviděl jsem ani jedno měření. Ale počítej s tím, že při nárazu vzniknou opravdu velké síly. Při 36km/h a deformaci 12mm je to síla, která odpovídá tíze většího osobního automobilu o hmotnosti 1,9tuny. Hlavu beru jako pevné těleso, což také není úplně pravda. Vše je to silně zjednodušené, ale při kolmém nárazu na tvrdou překážku jsou ty zrychlení minimálně taková, jaká uvádím :-(

05.01.2014 12:07:27 #55 

Příspěvků: 4220

PetrAT muž

Lace Liner
Šněrování vnitřní botičky pro lepší zajištění při chůzi
http://www.fischer-ski.cz/…ove-boty.php#…

Kam se v tom chodí ?
Co si vzpomínám, tak Krab psal , že v nich chodil do hospody :-)

05.01.2014 13:39:46 #56 

Příspěvků: 376

Duro

>> #55, PetrAT, 05. 01. 2014 12:07:27

Musím sa ich zastať, sem rozhodne nepatria.
Sú to botičky do šlapacích lyžiarok, freeride/skialp. Keby neboli šnurovacie, tak by sa ti pri chôdzi hýbala päta v botičke a už po pol hodine by si začal rozmýšlať či si na cestu naspäť nezavoláš radšej horskú službu.

05.01.2014 13:46:41 #57 

Příspěvků: 98

Lumir

>> #54, Mirek, 05. 01. 2014 11:03:00

Myslim, ze pres Tvoje zjednoduseni to nebude uplne mimo. Pro srovnani se muzes podivat na vysledky pocitacovzch simulaci na strankach MIPS helmet (pravda, tam je to asi s smotocyklovou prilbou, ale pro nase potreby to neva):

http://mipshelmet.com/…sh9_2004.pdf

05.01.2014 17:05:21 #58 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #57, Lumir, 05. 01. 2014 13:46:41

Dobrý link. MIPS jsem tady nedávno zmiňoval a aktuálně se tímto a podobnými zdroji prokousávám.

To, že jde o motorky, nevadí. To zásadní je tam společné. A jak už upozornil tuším PetrAT, vývoj táhnou a většinu know-how poskytují segmenty podstatnější – vojenské letectví (možná i kosmonautika), motorismus, cyklistika. Rána do hlavy je rána do hlavy.

Máš nějaké vazby k motobranži? Další info?

05.01.2014 17:56:03 #59 

Příspěvků: 4267

ivan

>> #55, PetrAT, 05. 01. 2014 12:07:27

>> #56, Duro, 05. 01. 2014 13:39:46

Zdroj:

Lace Liner

Laceable boot liner to secure heel better when walking.

Schnürbarer Innenschuh für bessere Fixierung der Ferse beim Gehen.

http://www.fischersports.com/…s/Boot-Liner

http://www.fischersports.com/…e/Innenschuh

Díky Durovi objasněno. Bez bližší specifikace se opravdu nabízelo to, co Petr zpochybnil.

Zopakuju to, co jsem coby jazykový fajnšmekr naposledy uvedl nedávno. České verze rakouských originálů mají ve Sport & Freizeit už 20 let na úrovni, již si při vší své hnidopišské kritičnosti dovolím označit za špičkovou. Kdyby podobně svoje produkty popisovali i ostatní, rozhostilo by se málem informační blaho.

05.01.2014 18:48:43 #60 

Příspěvků: 4220

PetrAT muž

>> #56, Duro, 05. 01. 2014 13:39:46

>> #59, ivan, 05. 01. 2014 17:56:03

Kluci díky za objasnění
Absolutně mě nenapadlo, že by todle potřebovali freerideři

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy