Perly TV komentátorů -- Holický & Vichnar (a další) v akci (strana: 3)
27.01.2014 00:20:29 #61
Přiznám se, že nevím co je vlastně dobře. Jestli mnohomluvný povrchní komentář, nebo kvalifikovaný, úsporný doprovod obrazové části přenosu. Když to někdy člověk poslouchá, je tam těch slov nějak mnoho. Na druhou stranu, národ chce slyšet spíše ty klepy ze zákulisí, podařené hlášky komentátorů a polopatický popis dění. Kluci se snaží vyhovět většině. V té záplavě práce zřejmě přípravu moc nestíhají. Proto se mi líbí když se tady uvádějí věci na pravou míru a trochu mě mrzí, když se do komentátorů až moc tvrdě buší. Fakt to není tak jednoduché dělat. No, chvílemi se ani já u televize nezdržím hlasitých poznámek na adresu těch komentářů. Ostatně proti tomu, jak spolukomentuje běhy na lyžích Petrásek, je to ještě excelentní práce.
27.01.2014 00:57:18 #62
>> #60, valerius, 26. 01. 2014 23:17:32
V ČT, podniku, kde se každý rok otočí bezpracně získaných 7 miliard a kde zřejmě (stále) panují poměry, jaké ilustrují nedávné kauzy s peticemi redaktorů zpravodajství, impotencí příslušné mediální rady a vším okolo, je volba nějakého pičmundy, který párkrát za rok trochu spolupindá okolo malého sportu, nutně prkotinou, kterou nikdo bez extrémního tlaku nebo extrémní motivace řešit nebude.
If it ain't broke don't fix it. Na řešení tam je či mělo by být plno důležitějších věcí. A podle řady hlasů se už tvrdě hraje o samotnou existenci ČT a o její privatizaci včetně lukrativních pozemků.
V té souvislosti přidám ještě dva další úryvky k těm, které jsem již předhodil zde v postu 56:
„Když šli na jaře od válu „sporťáci“ Baumruk s Vichnarem, vypadalo to na průšvih, psalo se o jejich podezřele zařízených a vybavených domech. Vzpomněl jsem si na zákulisní historky o tom, co stálo jistého dovozce, aby se v ranním vysílání ČT na téma zima prezentovaly (např. za sedícími redaktory hezky opřené o zeď) právě jeho výrobky… A stalo se něco?“ (30/12/2000)
„Změny v České televizi po osobě bývalého ředitele Puchalského konečně semlely i vedoucího redakce sportu Jiřího Baumruka. Já doufám, že se s ním sveze i jeho zástupce Petr Vichnar.
Kauzu sleduje denní tisk, omezím se proto na souvislosti lyžařské. I v lyžařských kruzích se totiž leccos povídá o tom, za jakých podmínek se třeba v ranním Dobrém jitru, zaměřeném na lyžování a zimu, mohla nápadně prezentovat jedna přední firma. Proti údajným pozemkům a domům je to maličkost, ale v zase ne tak bohaté branži a ve sportu, který se příliš velké přízni naší televize netěší, to rozhodně není zanedbatelné.“ (19/2/2000)
Zlatý Holičák!
27.01.2014 01:03:00 #63
>> #61, Navvy, 27. 01. 2014 00:20:29
Takže ještě trochu ze starých letopisů:
„Každý rok tak vyslechnu spoustu nářků na úroveň komentování. Někdy jsou až příliš přísné, neboť odborníkům mnohdy nevoní určitá zjednodušení a polopatismy. Komentátor zase cítí, že laické diváctvo, dlouhodobě sjezdařsky nekultivované, přilišnou odbornost neunese a potřebuje hlavně triviálnosti a zajímavosti. Najít tu pravou míru není lehké a je to jistě těžší, než kritizovat. Komentátor sám je nutně nejistý: lyžování se systematicky nevěnuje, je odkázán na jakési základní (neaktualizované) vědění, na naservírované statistiky a tiskové materiály, případně ještě na odborného spolukomentátora. Pokud je sám, často nahrazuje věcné postřehy (kterých není schopen) pseudoinformační vatou, pronášenou navíc i v nevhodných okamžicích.“
„Není to ale lehké. Vycvičit se tak, aby ve vhodných chvílích řekl něco dokreslujícího a zajímavého a při vlastních jízdách vypíchl co nejméně slovy to podstatné, předpokládá jak především znalost věci, tak praxi. Odborníkovi sice občas vstávají při komentátorových chybách a blábolech vlasy hrůzou na hlavě, běžný divák je ale vesměs nerozezná, takže i tady je na místě určitá shovívavost. S borci, kteří absolvují celou sezonu a komentují řadu závodů, v prostředí se pohybují a znají se s protagonisty, se ten náš příležitostný logicky měřit nemůže.“ (12/1/2001)
Ano, někdy se buší snad až příliš, někdy nespravedlivě, někdy přímo blbě (nemyslím tím zde, ale obecně, jak opakuju, je to mezinárodní hobby). Ale každý, kdo se svým „produktem“ leze do médií, musí být připraven na reakce.
27.01.2014 08:33:15 #64
>> #53, Mirek, 26. 01. 2014 21:58:52
Ty argumentuješ pouze tím, co se ti hodí.
Nejdříve tvrdíš, že nelze jekl ohnout do prostorového rámu, protože je to složitý tvar ?!? Pak dvě trubky, ohnuté přesně ve tvaru Janečkova rámu vedle sebe, nazveš prostorovým rámem. Přitom tvar ohybu je vlastně stejný. Starší verze CB měli pouze jednu trubku, stejně jako Jawa. A dokonce v tomto směru Honda experimentovala s původním jednoduchým rámem (kombinace trubek a jednoho jeklu, který se neosvědčil a přešla opět pouze na trubky), ale to nemá cenu rozebírat.
S navyšováním objemu a výkonu motoru se musel změnit i rám a místo jedné, tam jsou trubky dvě. Ale ten boční profil ohybu zůstal více méně stejný. Pod nádrží je trubka jen jedna, stejně jako třeba u chopperů.
Ale věřím, že to bude opět špatně.
No a protože se opět neshodneme, tak tímto máš ve všem pravdu a přeji krásný den.
27.01.2014 10:03:54 #65
Ke komentování ČTSPORT:
- je pravda, že už nejsou tatíci, párky a skákající jako kozy
ale poznat, že nejede BM ale TL se dá…a ne kousek před cílem.
- proč stále Holický? Není alternativa? Je to opravdu jediný volný ex-repre expert nebo ex-trenér/současný trenér?
- používají Livetiming od FIS? V mojí mobilní verzi bylo i průběžné umístění závodníka na trati, to by imo třeba taky pomohlo…
27.01.2014 12:23:20 #66
>> #55, TNS, 26. 01. 2014 22:09:50
Ani nevíš TNS jak Ti rozumím. Naštěstí už i u nás na moravskoslovenském pomezí spustili sněžná děla, tak snad brzy bude svět zase takový jaký má být. Tedy aspoň pro tu chvíli, kdy jedu z kopce dolů.
>> #56, ivan, 26. 01. 2014 22:20:23
>> #60, valerius, 26. 01. 2014 23:17:32
Ok, Ivanovy argumenty jsou věcné. Jasné a logické i pro mne:-).
PS: Taky je docela sranda, jak se tímhle vláknem prolíná spor o ty profily u motorek. Tak jekl nebo trubka?:-)
27.01.2014 12:34:54 #67
>> #66, klokanito, 27. 01. 2014 12:23:20
Ano, zapomněl jsem ejakulovat z nostalgického nadšení, že legendární spor/téma JEKL, NEBO TRUBKA? je zpátky.
Vedle všech možných dichotomických dilemat života a světa máme novou dvojici. Lze i personifikovat: jsi jeklista, nebo trubkista?
27.01.2014 12:49:27 #69
>> #67, ivan, 27. 01. 2014 12:34:54
Když já nemám motorku......., ale jestli můžu, tak jako estétovi jsou mi bližší trubky. Mají kruhový průřez a kruh je často symbolickým vyjádřením dokonalosti. Stačí se podívat třeba na nejslavnější ikonu Anreje Rubleva: Svatá trojice (kolem 1411) Motiv kruhu se zde mnohokrát opakuje. Jak v celkovém řešení kompozice do kruhu (všimněte si například deformace spodních částí křesel), tak i v dalších prvcích kompozice – svatozáře a soustředění postav kolem kruhového kalicha, který je v centru dění.
Takže já jsem trubkista!:-)
27.01.2014 14:20:25 #70
>> #69, klokanito, 27. 01. 2014 12:49:27
A já jsem zase trubka, že jsem nedržel hubu…tedy klávesnici.
27.01.2014 18:14:42 #71
>> #64, korsičan, 27. 01. 2014 08:33:15
Rozdíl mezi dvouprvkovým a více prvkovým rámem je v principu. U dvouprvkového, plošného rámu má na jeho tuhost v krutu vliv především velikost prvků, ať již to jsou trubky, nebo jekly. U tří a více prvkových rámů to je nejen rozměr samotných nosných prvků, ale především jejich vzdálenost od neutrálné osy a jejich vzájemné provázání.
Abych to nějak uzavřel. Trubka o průměru D, tloušťce stěny T a délky L je v krutu i ohybu méně tuhá než čtvercový jekl o délce strany D a tloušťce stěny T a délce L. Ale trubka je však zase lehčí. Pokud tuto trubku ale nahradím čtvercovým jeklem o úhlopříčce D a tloušťce stěny T a délky L, bude tento jekl méně tuhý v ohybu i krutu než původní trubka, ale jekl, bude zase lehčí. Rozdíl mezi tuhostí v ohybu a krutu trubky a jeklu je velmi malý. Zda je lepší trubka nebo jekl, záleží na konkrétní situaci a velmi často na osobní preferenci. Z pevnostního hlediska jdou většinou bez problémů navzájem nahradit.
>> #69, klokanito, 27. 01. 2014 12:49:27
Jako lyžař bys měl být spíš jeklista, jekl je převlečenej sendvič i cap. Jediná trubka použitá v konstrukci lyží,o které vím, byla v první verzi beta-profilu Atomicu a také byla to první, co z lyže s beta-profilem vyhodili
27.01.2014 19:45:59 #73
>> #71, Mirek, 27. 01. 2014 18:14:42
Sorry, všechny moje hůlky mají spíš trubkový profil. Takže přesvědčení půl na půl.
27.01.2014 19:57:29 #74
Nářky na Rainera Pariaska z ORF neberou konce. Kam se hrabe zdejší kritika V + H. „Každý Rakušan dá ojro, aby mohl jít do důchodu“ apod.
A všichni se škodolibě smějou nad pátečním interview s Hirscherem, nasraným po špicaru. „Marceli, co se to nahoře při výpadku stalo?“ „Říká se tomu špicar,“ uzemnil ho za blbou otázku Hirscher.
Prolinkované video je k přehrání jen v Rakousku, ale nejspíš už bude na trubce (jeklu těžko).
A další příklad. Redaktorská pusinka z ZDF těsně po dojezdu na ještě rozhicovaného Neureuthera, kterému endorfiny a adrenalin ještě stříkaly z uší: „Jak se cítí Felix Neureuther po svém osmém vítězství ve WC?“
Otázka na oddychujícího čerstvého vítěze „jak se cítíte?“ je přitom tou nej-nej-nejzákladnější prasárnou, s jakou může zpovídající vyrukovat na právě zvítězivšího sportovce. Tohle snad vědí i nové ukrajinské uklízečky na žurnalistice…
Takže oslavované ARD a ZDF taky nejsou dokonalé.
27.01.2014 21:24:43 #75
>> #71, Mirek, 27. 01. 2014 18:14:42
Takže asi takto.
Spor o trubky v Betaprofilu (já tvrdil, že tam jsou trubky, několik z vás, že je tam jekl) nemá cenu řešit a ani jsem to dále po té hádce neřešil.
A to ani potom, co jsem na Schladmingu, následující zimu viděl před vázáním přelomenou lyži Atomic GS11 s Betaprofilem. Jsou v ní dvě trubky, ať chcete, nebo nechcete.
Je zajímavé, že nyní tvrdíš, že pouze první verze Atomicu měla v sobě trubky. Sice zase špatně, ale ten posun z jeklu na trubku je přece jen úspěch. A že je to špatně je jisté, protože ta zlomená lyže na Schladmingu byla už druhou generací Betaprofilu. Ta se lišila od první generace materiálem trubky, ten novější byl z hořčíku.
To jsi před lety nevěděl a tvrdošíně jsi stál na straně jeklistů !!!! Od kdy ta změna ?? To pak proběhlo nějaké řezání v soukromí s překvapením ????
Já jsem pouze čekal, zda se tady dotyčný pochlubí přeříznutou lyží, jak sliboval. Když se tak nestalo, nechal jsem to plavat.
Kde tedy udělali soudruzi v Atomicu chybu, že nepoužili „vhodnější“ jekl ???
Pokud jde o spor jeklu a trubky, je to snad jednoduché.
Na světě jsou tisíce závodních aut, tisíce bugin a já nevím čeho ještě. Všichni mají rámy zhotovené z trubek, nikoli jeklů. A rozhodně to není tím, že by se jekl nedal ohýbat. Kde v tomto případě udělala FIA chybu, také netuším. Ten problém neleží rozhodně na nemožnosti ohýbání jeklu, protože existují stovky rámů, na kterých není jediný ohyb. Zvlášť starší verze rámů, třeba z 80tých let. Takže v těchto případech je argumentace kolem nemožnosti ohýbání mimo mísu.
Pokud má někdo i nyní pochybnosti, konsultoval jsem toto s člověkem z oboru. Tento před revolucí stavěl buginy, svařoval rámy do závodních aut a podobně. Po revoluci přešel na stavbu závodních motorů Mitsubishi EVO. Od samého začátku je v týmu Davida Komárka.
Když jsem mu zdejší debatu ukázal a zeptal se, proč jsou rámy z trubek a ne z jeklů, tak pouze odpověděl, jestli si z něho dělám srandu.
Jekl se perfektně vyměřuje, perfektně a jednoduše řeže, dobře svařuje .....ale je dobrý a pevný tak akorát na regály, nebo „pracovní stroje“. Rozhodně ne na to, o čem se tady dohadujeme. To dokazují nejen závodní auta, ale i motorky a dokonce i ty GS11.
Argumentace, že ho nelze ohýbat je naprosto směšná. Jekl lze ohýbat bez problémů, dokonce jde ohýbat i přes hrany !!!! Níže je odkaz na motorku, která má rám z jeklů. Na youtube je i celý dokument o stavbě této motorky. Je tam uvedeno proč je rám z jeklu (design) a proč byl takto vyroben.
Tento rám je o zhruba 1/3 těžší než rám, který by byl vyroben z trubek (ten nevýhodný poměr hmotnosti z tebe bohužel vypadl až nyní na samém konci dohadování, kdy už nemáš kam uhnout !!) Ostatně, to je jeden z důvodů, proč jsou všude ty trubky !!!
Zároveň se majitel musí vyvarovat jakékoli nehody (i drobné), protože to by se to pak rovnalo výrobě nového rámu. I při menším nárazu (který trubkový rám v pohodě vydrží) by se totiž zbortil.
http://www.youtube.com/watch?…
Tímto je to snad už konečně vše jasné a veškeré teoretické přednášky jsou zbytečné. Praxe a existující výrobky snad mluví za vše.
Dík za debatu, proběhla v klidu a třeba zas někdy u motorek …
Přeji krásny večer.
28.01.2014 18:05:01 #76
Dnes SL Schladming:
V – hned třetí větou pasoval na vítěze z Kitzbühelu Dopfera (vyhrál
Neureuther), pak si to při Neur. jízdě ještě zopakoval
V – … v civilu nosí brýle, na závody navléká kontaktní čočky… Dali, jak se to dělá?
28.01.2014 18:09:47 #77
Uplne jsem zapomel pripomenout mensi zavahani dua H+V, v nedeli rikali, ze manzelka Bode Millera je ex-basketbalistka. Odpoved je zde
28.01.2014 18:30:07 #78
Proč oba tragédi Khoroshilova (RUS) tvrdošíjně ( natvrdle) vyslovují jako Horošilov? To by musel být Ukrajinec, ruština znělé „H“ nezná. On je to nepochybně v azbuce Chorošilov.
http://snow.cz/…o-sakra-je/1#… a dále.
28.01.2014 18:37:29 #79
>> #77, Vlastik33095, 28. 01. 2014 18:09:47
Plážový volejbal nebo basketbal. Bába nebo sníh.
28.01.2014 18:53:40 #81
>> #78, ˘Ö˘Krab, 28. 01. 2014 18:30:07
Хорошилов, Александр Викторович
http://ru.wikipedia.org/…%D0%B8%D1%87
A to Vichnarova máma učila ruštinu na pražské fildě.
28.01.2014 20:55:17 #83
Dnes Eurosport s D. Kárníkem celkem OK, sem tam nějaká chybička, je na to sám, dle mě jinak solidní komentování. Taky se hodně zlepšil.
>> #77, Vlastik33095, 28. 01. 2014 18:09:47
Sam zase špicar, ale je to borec, vyšlápl si to a dojel! Ve Skipassu měl lyže sepnuté pásky s ruskou vlajkou, to mi k němu moc nesedí.
>> #81, ivan, 28. 01. 2014 18:53:40
Koukám, žes už to nastudoval.
28.01.2014 20:59:42 #85
>> #82, ˘Ö˘Krab, 28. 01. 2014 20:50:29
Snažia sa zmiasť nepriateľa.
28.01.2014 22:03:21 #88
>> #87, HonzA_, 28. 01. 2014 21:41:35
Tyto zasvěcené odhady před cílem již bereme jako nedílnou, ba kosterní, součást klauniády.
28.01.2014 22:09:21 #89
28.01.2014 22:15:44 #90
>> #76, ˘Ö˘Krab, 28. 01. 2014 18:05:01
V – … v civilu nosí brýle, na závody navléká kontaktní čočky
Už jsem to zkoušel.Nejde to.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.