Neuhrazení zálohy na ubytování
20.03.2014 14:30:02 #1
v prosinci 2013 jsem si objednal ubytování v Rakousku. Odepsali mně, že chtějí zálohu uhradit do daného termínu. Vzhledem k tomu, že vždy hledám ubytování bez zálohy, tak jsem již na toto ubytování nereagoval a nic jsem jim nepsal. Teď mně psal jejich právník, že po mně chtějí uhradit 80% ceny ubytování. Mají na to nárok? Děkuji
20.03.2014 16:29:57 #2
Zřejmě bude záležet na tom, jestli to byla objednávka předběžná (poptávka ubytování) nebo závazná s již stanovenými podmínkami platby a storna. Ve druhém případě ty podmínky musí být na objednávce uvedeny, musel jsi s nimi souhlasit (stačí zakřížkovat četl, souhlasím…). V případě předběžné objednávky nárok nemají, u závazné, jsou-li nastaveny podmínky storna na 80%, tak se obávám, že mají, a to i v případě neuhrazení požadované zálohy, pokud objednávka nebyla včas zrušena.
20.03.2014 17:10:17 #3
jednalo se o emailovou korespondenci. Já jsem se emailem zeptal zda mají v termínu volno, obdržel jsem odpověď, že ano. Tak já zase napsal, že objednávám a oni poslali email s požadavkem zálohy. V tom emailu byly storno podmínky uvedeny. A tímto naše komunikace skončila. Já jsem se domníval, že když neuhradím zálohu v termínu, tak rezervace se ruší a oni můžou pokoje blokované pro mě nabízet volně dál. Ale v žádném emailu jsem jim nenapsal, že souhlasím s podmínkami nebo něco takového. Navíc emaily byly pouze s uvedením jména, i když přes policii jsou schopni mě dohledat. Ach jo
20.03.2014 17:52:04 #4
>> #3, puamik, 20. 03. 2014 17:10:17
Nejsem právník, ale pokud jste storno podmínky dostal e-mailem až poté, co jste si pobyt „objednal“, pak je ten případný souhlas s nimi trochu „na vodě“.
Určitě by pomohlo, kdybyste sem podmínky z e-mailu překopíroval, třeba se dozvíme více.
20.03.2014 18:00:25 #5
>> #3, puamik, 20. 03. 2014 17:10:17
Já jsem se emailem zeptal zda mají v termínu volno, obdržel jsem odpověď, že ano. Tak já zase napsal, že objednávám a oni poslali email s požadavkem zálohy.
Vycházej z toho, že si na internetu našel jejich nabídku. Ta nabídka musela obsahovat info o objednávce i info o záloze a storno podmínky. Ty jsi OBJEDNAL!!!
V tom emailu byly storno podmínky uvedeny. A tímto naše komunikace skončila. Já jsem se domníval, že když neuhradím zálohu v termínu, tak rezervace se ruší a oni můžou pokoje blokované pro mě nabízet volně dál.
Obdržel si odpověď – POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY, ve které byly PŘESNĚ URČENÉ STORNO PODMÍNKY. Ty jsi je evidentně nedodržel, blokoval si místa, která se mohla dál prodat. Tím, že jsi nekomunikoval (neposlali náhodou ještě několik emailů?), jsi si moc nepomohl.
IMHO mají na peníze nárok. Pokud psal právník, tak už to myslí OPRAVDU vážně. Být tebou, tak všechno konzultuju s právníkem, který zná rakouské zákony.
20.03.2014 18:17:24 #6
storno podmínky:
Stornobedingungen:
bis zu 2 Monate vor Anreise – keine Stornokosten
2 Monate bis 4 Wochen vor Anreise – 20% des Reisepreises
3 Wochen bis 1 Woche vor Anreise – 50% des Reisepreises
1 Woche bis Anreisetag – 80% des Reisepreises
Im übrigen gelten die ÖH Vertrags- und Stornobestimmungen !
A nejde o to, že já jsem nekomunikoval. Od nich jsem dostal email 28/12, kde po mně chtěli uhradit zálohu do 7/2. Ubytování bylo rezervováno na 8/3. Já už jsem jim nenapsal a ani oni mně už nenapsali. Ozvali se až 9/3.
20.03.2014 18:49:55 #7
A nejde o to, že já jsem nekomunikoval. Od nich jsem dostal email 28/12, kde po mně chtěli uhradit zálohu do 7/2.
Chtěli zálohu na základě objednávky. Kdyby si poslal email, že pobyt rušíš nebo že se záloho nesouhlasíš, tak by neplatily sankce viz. výše.
bis zu 2 Monate vor Anreise – keine Stornokosten
A přitom stačilo stornovat do 8.1.2014 a bylo to bez poplatku.
Nezlob se na mě, ale tohle je prostě úplně normální. Podle čeho má penzion poznat, že nemáš o objednané pokoje zájem? Že si neuhradil zálohu?
20.03.2014 18:55:23 #9
>> #8, puamik, 20. 03. 2014 18:52:26
Vyzkoušej ještě konzultaci s právníkem, který zná rakouské právo.
20.03.2014 19:10:48 #10
Metoda mrtvý brouk má holt svá rizika.
Pokud jsi, jak píšeš, OBJEDNAL, uzavřel jsi slmouvu. IMO, pokud nikde není napsáno, že při nezaplacení zálohy do nějakého termínu ná ubytovatel právo objednávku zrušit , smlouva prostě platí.
A to už vůbec nemluvím o tom, že je běžnou slušností oznámit že za takových podmínek o ubytování nemám zájem a dát ubytovateli prostor aby si včas sehnal jiného hosta a nepřišel tak o výdělek.
1000 EUR je hodně. Na druhou stranu si je IMO ubytovatel zaslouží.
20.03.2014 19:22:28 #12
>> #11, puamik, 20. 03. 2014 19:17:20
Těžko říct. Na druhou stranu bych byl na tebe a podobné naštvaný kdyby rakušáci začali být méně vstřícní k hostům (např. Klíče schované v květináčích pro noční příjezdy apod).
20.03.2014 19:37:56 #13
Jasně, je to neseriozní a takto jsem se nemínil chovat. Ale jak píši, domnvíval jsem se, že když nezaplatím zálohu tak to končí. I tak měli dost času (měsíc) na obsazení místa.
A když to bylo pouze emailem „Bitte buchen 2 Zimmer (4 Personen) mit Halbpension im Begriff von 8/3 – 12/3 (4 Nächte)“ tak tímto uzavírám smlouvu?
20.03.2014 19:54:29 #14
>> #13, puamik, 20. 03. 2014 19:37:56
A když jsi ten email odesílal, sliboval sis od toho, že budeš mít v danném termínu zajištěné ubytování? Vsadím se že ano. Takže by tě nemělo překvapit že jde o smlouvu, která byla uzavřena tím že ti potvrdili objednávku.
Pokud některé termíny až tak úplně nesedí, omlouvám se. Nejsem právník.
20.03.2014 22:00:50 #15
>> #13, puamik, 20. 03. 2014 19:37:56
Prece kdyz jsi objednaval,tak uz v tu chvili jsi musel vedet,ze budou chtit zalohu!Nemel jsi objednavat kdyz nerad platis zalohy!Muzes doufat pouze v to,ze nejaky sikovny pravnik se s nimi dohodne na nejakem slusnem vyrovnani.Nebo muzes dal delat mrtveho brouka a nakonec zaplatis tech 1000€ + tucnou odmenu pravnikovi za ukony spojene s tvym dohledanim a vymahanim castky.A internet+ email rozhodne neni anonymni!!!
20.03.2014 22:00:54 #16
>> #13, puamik, 20. 03. 2014 19:37:56
Prece kdyz jsi objednaval,tak uz v tu chvili jsi musel vedet,ze budou chtit zalohu!Nemel jsi objednavat kdyz nerad platis zalohy!Muzes doufat pouze v to,ze nejaky sikovny pravnik se s nimi dohodne na nejakem slusnem vyrovnani.Nebo muzes dal delat mrtveho brouka a nakonec zaplatis tech 1000€ + tucnou odmenu pravnikovi za ukony spojene s tvym dohledanim a vymahanim castky.A internet+ email rozhodne neni anonymni!!!
20.03.2014 22:02:46 #17
rozhodnutí nejvyššího soudu – objednávka „vyplněná“ na internetu není závazná, není adresná a není opatřena elektronickým podpisem http://www.mesec.cz/…tvrdit-opak/
20.03.2014 22:05:52 #18
>> #17, puamik, 20. 03. 2014 22:02:46
A takhle to všechno začíná…
20.03.2014 22:21:19 #19
>> #17, puamik, 20. 03. 2014 22:02:46
Tenhle případ se ale bude projednávat podle rakouských zákonů.
20.03.2014 22:40:00 #20
>> #17, puamik, 20. 03. 2014 22:02:46
Ja by som nespekuloval. Nema to vyznam a tu na fore uz vobec nie. Podobne ako hrat mrtveho chrobaka. Tym sa nic nevyriesi, iba zhosri.
Mal by si urcite vyhladat pravnika, ktory sa vyzna v rakuskom prave – aj vo vasom, idealne. S nim prebrat situaciu. Je pravdepodobne, ze ak sa ti vyhrazaju pravnikom, tak len strasia. Ale to bez pravnej pomoci nezistis. Po konzultacii s pravnikom zistis ake mas moznosti. Mozno sa bude dat dohodnut napr. iba na polovici sumy. Alebo im tvoj pravnik odpise a daju pokoj.
21.03.2014 10:22:24 #21
Bohužel, ze všeho co píšeš, jsi uzavřel platný smluvní vztah.
1.) Objednals 2.) Oni dali podmínky 3.) Ty jsi nerozporoval
Pokud tedy, šlo o termín v sezóně jistě došlo na straně ubytovatele ke škodě, resp. ke ztrátě. Je tedy zcela jasné, že chtějí ony peníze zpět. A nemyl se – jsme v EU takže se k tobě lehce dostanou…Jde tedy z tvé strany o nedodržení závazku, takže o odpovědnost neplnění závazku. Pokud se s nimi nedohodneš pak
1.) Podle nařízení Brusel I 44/2011 si pak čl.5/ pism 1b)
- v případě poskytování služeb místo na území členského státu, kde služby podle smlouvy byly nebo měly být poskytovány,
Tě může ubytovatel žalovat přímo v Rakousku u jejich soudů, což se ti celkem prodraží 2.) Rakouský soud pak bude soudit podle svého práva (lex fori) tedy je poměrně pravděpodobné, že kromě oněch 1000 EUR, budeš platit vše další Tj. náklady spojené se soudem, právníci, + další náklady 3.) V případě že soud rozhodne v tvůj neprospěch, což je v celku pravděpodobné, je rozhodnutí exekučním titulem – takže pokud zase neuhradíš tak „oblepí ti televizi žlutými nálepkami“. A celkově se ti to pěkně prodraží. Takže bych to IHNED začal řešit !
21.03.2014 12:07:44 #23
Oni nemaji zadnou povinnost po nekom vymahat zalohu,ktera je jasne uvedena v podminkach objednavky.Naopak tobe vznikla povinnost tuto zalohu uhradit.V civilizovanem svete je normalni plnit smluvni zavazky-bohuzel v CZ toto neplati.Jestli se doposud s nikym takto dotycny ubytovatel nespalil,tak ho treba ani nenapadlo,ze nakonec neprijedes. Predem se ti omlouvam jestli se te nasledujici radky nejak dotknou,ale jestli se to udalo presne tak jak pises-tak z pohledu ubytovatele(a mozna nejen jeho)jses naprosty ignorant,ktery nesplnil co mel a on nema duvod te nejak litovat. Druha moznost je-a nebyl bys sam,zrovna nedavno tu nekdo resil neco podobneho s objednavkou pres booking.com – ze lidi podepisujou(nebo elektronicky potvrzujou)neco v cizim jazyce a vlastne ani nevedi presne co.Ale ani v takovem pripade,kdy nejde o zjevny umysl,bych si nikdy nehral na mrtveho brouka.
21.03.2014 12:31:04 #24
>> #22, puamik, 21. 03. 2014 10:47:55
Ne nebyla – smluvní podmínky zde nebyly – to že jsi nezaplatil zálohu, ještě neznamená, že o službu nemáš zájem. To si subjektivně vyvozuješ ty. Představ si OPAK, sice by jsi nezaplatil zálohu, ALE přijel by jsi, vždyt sis to objednal. A oni by v tom místě byli již jiní ubytovaní! Jak by jsi pak psal na SNOW že jsou rakušáci nesolidní či že se chovají jak nějací Egypťané. ty sis přece jasně objednal ubytování jen si nechtěl platit zálohu!:-(
Vazba mezi zálohou a objednávkou by musela být uvedena ve smluvních podmínkách. To tam ale zjevně nebylo a ani by to pro ubytovatele nemusel být výhodné tak proč by to tam dával?
21.03.2014 12:43:56 #25
Podle mého názoru máš jedinou šanci na čem se otočíš:
Napíšeš jim, že jsi sice poslal objednávku ALE že smluvní podmínky přišly až PAK následným mailem. Z tvého mlčení PAK NELZE automaticky vyvodit konkludentní souhlas s uvedenými podmínkami – tedy s uvedenými pokutami pro nesplnění závazku.
Ale protože chápeš že tvé nejednání mohlo vyvolat na jejich straně možné nepříjemnosti nabízíš jim 500 EUR jako odškodnění. Nicméně že na druhou stranu touto částkou nijak nepřiznáváš vinu na neuskutečněném obchodu (závazku)
Pokud souhlasí ať ti to napíší mailem a ty jim do 5 dnů částku zaplatíš.
Pak jsou dvě možnosti: a.) chytí se na to a vezmou „vrabce v hrsti“ b.) budou chtít oněch 1000 EUR – tedy „holuba na střeše“
No a pak tě čeká soud a ty musíš dokázat to co říkám – že tedy v tomto případě „mlčení neznamená automaticky souhlas“ což je jedna ze zásad obchodního práva v negociaci. Oni zas namítnou, že jsi svůj závazek v původním mailu nesplnil a když ne smluvní pak jinou a to skutečnou škodu za zmařený obchod musíš zaplatit atd…prostě budeš se s nimi tahat a bude to stát plno peněz
21.03.2014 12:53:24 #26
>> #25, DAVE71, 21. 03. 2014 12:43:56
smluvní podmínky nepřišly AŽ pak emailem.
Bylo to takto:
- já jsem emailem poptal termín
- oni emailem odpověděli, že mají v tom termínu volno. V emailu byly dále informace, kde se dá lyžovat, co oni nabízejí, nějaké obrázky a na úplném konci storno podmínky.
- odpověděl jsem „rezervuji“
- od nich přišel email se žádostí zálohy. V tomto emailu již žádné storno podmínky nebyly uvedeny. Ohledně storna bylo uvedeno pouze toto „Die Anzahlung ist Bearbeitungsgebühr und wird im Falle eines Stornos einbehalten.“
A další korespondence byla až od nich jeden den poté co jsme měl přijet, kde že jsem.
21.03.2014 13:07:21 #27
No tak to máš úplnou smůlu – pokud tam byli již na počátku STORNO podmínky, již oním potvrzuji si je schválil. Samozřejmě nevím co v oněch storno podmínkách bylo a na co se odvolávali. Ale teď již nelze ani tvrdit že jsi předem NEZNAL.
Přesto bych to zkusil s těmi 500 EUR.
Uvidíš co oni na to…
21.03.2014 13:08:39 #28
>> #27, DAVE71, 21. 03. 2014 13:07:21
bylo tam toto: Stornobedingungen:
bis zu 2 Monate vor Anreise – keine Stornokosten
2 Monate bis 4 Wochen vor Anreise – 20% des Reisepreises
3 Wochen bis 1 Woche vor Anreise – 50% des Reisepreises
1 Woche bis Anreisetag – 80% des Reisepreises
Im übrigen gelten die ÖH Vertrags- und Stornobestimmungen !
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.