Domů Diskuze Rady a tipy Neuhrazení zálohy na ubytování

Neuhrazení zálohy na ubytování (strana: 3)

23.03.2014 16:44:36 #61 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

>> #60, igys, 23. 03. 2014 16:24:38

Igysi – podívej se znovu na stornopodmínky a na termín, do kterého měla být zaplacena záloha. Pak zjistíš že v den, kdy vypršela lhůta pro zaplacení zálohy, byl stornopoplatek 50%.

Pokud jde o tu zálohu – možné je lecos. Třeba i to, že v letošní problematické zimě (tedy podle toho kde ten hotel/penzion je) neurgovali hosty o zálohu aby je třeba i neodradili. Možná se snažili jen vyjít vstříc.

Je samozřejmě možné i to, že byli vychcaní a počkali až se storno dostane na 80%. ALE tomu bych se moc divil – protože najít někoho v cizí zemi s tím. že jediný kontaktní údaj je jméno a email, je poměrně zdlouhavá a drahá srana. a často se to nemusí vůbec podařit. Takže jestli to byla jejich strategie, jsou to zoufalci.

Jako nejpravděpodobnější se mi jeví to, že své hosty vyzvou k zaplacení zálohy, ale potom to už striktně nekontrolují – to přeci stojí taky čas a nějaké peníze a v sezóně mají jiné starosti.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

23.03.2014 16:59:45 #62 

Příspěvků: 682

Boryš

>> #61, HonzA_, 23. 03. 2014 16:44:36

Jsem zvědavý, jestli se ještě najde někdo, kdo i přes jasné stornopodmínky, jejichž obdržení puamik potvrdil, napíše, že nezaplacení zálohy je jasným odhlášením pobytu bez nutnosti platit stornopoplatky.

A ještě poznámka: stornopodmínky dostal puamik až po potvrzení, že pobyt objednává, ale zároveň v dostatečném předstihu, aby mohl pobyt zrušit bez stornopoplatků. Takže v tom nevidím žádný pokus o obohacení ubytovatele. Jedině kdyby měli v tom termínu plno a přesto chtějí ty poplatky, to by pak nebylo košer. Ale na druhou stranu podmínky jsou jasné, není tam nic o tom že by nezaplacená záloha v tom něco znamenala. Puamik nereaguje na několikerou žádost o zveřejnění kontaktu na ubytovatele, takže buď nemají web nebo tam není nic co by puamikův problém řešilo v jeho prospěch (což již vlastně napsal).

23.03.2014 20:07:11 #63 

Příspěvků: 11

TomTomason

Hotel nemá jednoznačně vyhráno. Své smluvní podmínky mu doručil až po obědnání. To že na dodatek neodepsal neznamená ani že s podmínkami souhlasí ani že je odmítá. Prostě nemůžu s někým uzavřít smlouvu a následně mu odeslat dodatek a považovat to za platné i s dodatkem. Opak by byl pokud by tyhle podmínky nebo jejich část byly pevně dány rakouským zákonem a museli se jím řídit obě strany.

23.03.2014 22:04:24 #64 

Příspěvků: 682

Boryš

>> #63, TomTomason, 23. 03. 2014 20:07:11

Možná že ano. Ale protože to je pak o dohadování, tak je nejlepší problémům předcházet. Puamikovi bylo zatěžko popřemýšlet nad stornopodmínkami (zauvažovat že je něco zvláštního na tom že má platit zálohu v termínu, kdy již běží stornopoplatky), bylo mu zatěžko napsat další mail, že pobyt ruší, tak teď to má…

23.03.2014 22:08:50 #65 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

>> #63, TomTomason, 23. 03. 2014 20:07:11

Tohle se těžko řeší – chtělo by to odkaz ne web hotelu.

Mimochodem, jestli si dobře pamatuji vývoj událostí, tak byla zaprvé nabídka hotelu s cenami a stornopodmínkami, následně puamik objednal a v potvrzení objednávky přišla výzva k zaplacení zálohy.

Těžko říct, jestli to měli uvedené i na webu…

Každopádně tu nevidím žádné snahy o poškození hosta ze strany hotelu. Právě naopak, metodou mrtvého brouka puamik kazil kšefty hotelu. A následné diskuze jsou jen o tom jak a jestli ho z toho tahat, případně jestli pokračování hry na mrtvého brouka je tou správnou cestou.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

23.03.2014 22:16:37 #66 

Příspěvků: 682

Boryš

>> #65, HonzA_, 23. 03. 2014 22:08:50

Puamik tvrdí, že stornopodmínky a požadavek o zaplacení zálohy dostal až po objednání a že na webu ubytovatele nic není. Ale odkaz se zdráhá dát (psal sem i potom, co tu byl vznesen požadavek na ten odkaz).

23.03.2014 22:29:02 #67 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

>> #66, Boryš, 23. 03. 2014 22:16:37

Tady píše něco jiného:

"smluvní podmínky nepřišly AŽ pak emailem.

Bylo to takto:

já jsem emailem poptal termín
oni emailem odpověděli, že mají v tom termínu volno. V emailu byly dále informace, kde se dá lyžovat, co oni nabízejí, nějaké obrázky a na úplném konci storno podmínky.
odpověděl jsem „rezervuji“
od nich přišel email se žádostí zálohy. V tomto emailu již žádné storno podmínky nebyly uvedeny. Ohledně storna bylo uvedeno pouze toto „Die Anzahlung ist Bearbeitungsgebühr und wird im Falle eines Stornos einbehalten.“

A další korespondence byla až od nich jeden den poté co jsme měl přijet, kde že jsem."

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

23.03.2014 22:42:16 #68 

Příspěvků: 229

Tesna muž

V příspěvku č. 6 je také v korespondenci odkaz (zřejmě) na tyto, nepříliš komplikovaé obecné smluvní podmínky rakouských hoteliérů, kde jsou mj. upraveny i storno podmínky (od kterých se konkrétní případ odlišuje, proto je uvedli výslovně).

http://de.wikipedia.org/…sbedingungen

23.03.2014 22:51:49 #69 

Příspěvků: 682

Boryš

>> #67, HonzA_, 23. 03. 2014 22:29:02

Se omlouvám. Já vycházel z tohohle příspěvku:

>> #3, puamik, 20. 03. 2014 17:10:17

on pak ještě napsal o tom samém něco úplně jiného, co jsi zde nyní dal:

>> #26, puamik, 21. 03. 2014 12:53:24

Tak kdoví jak to vše je a jestli celý tenhle thread má vůbec reálný základ. Ale již má 69 příspěvků. Naštěstí mám zablokované reklamy.

24.03.2014 20:03:49 #70 

Příspěvků: 183

garfield muž

Jiný pohled… Nehodnotím místního „soudruha“, co se před celým místním plénem lyž fora zde znemožnil a de jurae přiznal,ke svému přístupu k rezervaci ubytování v „zahraničí“ alpách …A objednává to bez odpovědnosti od boku „možná by se mi to líbilo-když na to budu mít " ,jak housky, a pak mu je těžký emailem odvolat,komunikovat s penzionem , zaplatit za storno :-(, je holt produkt toho,že si naprosto diletantsky neuvědomuje že rakousko se přes století živí převážně ubytováním a službami v alpách a má své zkušenosti a hlavně náš bohužel "kolega“-neváží si vůbec ,té možnosti- svobody vycestování /skoro bych řek sere na ňáký rakušany „rezervuju hotel-penzion všechno jedno“ a buď to pude , nebo ne a na to .....- je mu to u zadele a je to-vypovídá to o jeho vlastní kultuře chování se v zahraničí a vůči zahraničí ,dobře mu tak …Je mnoho nás ,kteří jsme po 17 listopadu a následných změnách a leckdy s osobním nasazením vydobili=vydobyli :-) v roce 1989 a následně, to ,co tu dnes je =svoboda pobytu=cestování …,někteří z nás,tehdy studentů byli skutečně biti…, někteří dnes by měli býti biti, aby nedělali v zahraničí ostudu !!!, ale to už „svoboda“ a uvolnění s sebou nese…stejně ,jako to ,že finančně náročné sporty dnes konzumují i ti ,co na to nemají finančně a hlavně morálně :-? takže zarezervoval jsi -zaplať dle podmínek…nebo se dohodni…

Nutno dodat ,že podobní" souzi" :-D ,jsou leta a běžně „bukováni“ v našich hotelích ,penzionech v českých lyžařských střediscích – z holandska, německa, zabukují si ve vrcholné sezoně hotel, ubytování na týden v Harrachově např. ,včetně individuální výuky lyžování 2 instry pro rodinu , výpůjčení kompletů lyží + snowboardů , a v sobotu -kdy se mění turnusy vám – hotelovému instruktorovi 8-O večer z „práce"lyž školy volají- "nedojeli“ nemusíš jezdit …, učení bude jen když by někdo přišel z ulice…tak to je naprosto běžný…, a že by český hotel,majitel a jeho manager +půjčovna+škola měla šanci něco vymoct z důvodů rezervace ? , to bych pak měl zpětně zaplacený sezení na vejcách při čekání na klienta lyž výuky :-)
Dokonce u klientely holandské a německé je běžné,že když mají zaplacenu výuku lyžování ,a například je „ošklivo“ sněží, nebo prší a instruktor na ně na meeting pointu čeká minimálně 15minut, aby neměl problém, spíše 20–25minut … ,tak zkoušejí – chtějí vrátit peníze za neuskutečněnou výuku , takže objednávající „vykuk“ je nejen made in czech…

hawk

25.03.2014 17:22:22 #71 

Příspěvků: 682

Boryš

>> #70, garfield, 24. 03. 2014 20:03:49

To snad ne. Takhle se přece chovají jen lidé kteří prošli marasmem komunismu a ne lidé ze vzorových rozvinutých demokracií, kteří si neměli jak pokřivit morálku.

Ale vážně: všude žijí lidé s kladnými i zápornými vlastnostmi. Jak slušní, tak vyčůránci.

To jako fakt na nás mají páky a my na ně ne?

25.03.2014 20:34:37 #72 

Příspěvků: 1475

orim muž

Tvoja otázka je myslená ako žart? Aspoň v to dúfam. Všetko je vec dobre vypracovanej zmluvy. Pamätám sa na udalosť spred niekoľkých rokov, asi sa v Rusku konali MS v hokeji a jeden ich špičkový hráč pôsobiaci v NHL predložil ruskému zväzu poistnú zmluvu na 12 strán (písaných obojstranne a celkom drobným písmom). Obsah tej zmluvy samozrejme celý nezverejnili, ale bolo tam zakonpované oi. aj poškodenia zdravia hráča ku ktorým môže dôjsť pri bežnej ľudskej činnosti. Viem, že ich zväz bol vtedy z toho na vetvy, no nakoniec astronomickú sumu zaplatili. Poučenie: Všetko je iba vec dohody dvoch strán. Nezáleží či jedna z nich je z ČR a druhá z AT. Záleží iba na tom, kto to lepšie dokáže. Zbytočne sa tu hádate, nemáme fakty. Puamik „záhadne“ mlčí. Asi vie prečo.

25.03.2014 20:36:59 #73 

Příspěvků: 69

puamik muž

>> #72, orim, 25. 03. 2014 20:34:37

Puamik nemlčí, řekl jsem k tomu úplně vše.

25.03.2014 20:52:04 #74 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

>> #73, puamik, 25. 03. 2014 20:36:59

Škoda že pořád nevíme o jaký hotel/penzion šlo…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

25.03.2014 21:01:09 #75 

Příspěvků: 69

puamik muž

>> #74, HonzA_, 25. 03. 2014 20:52:04

už jsem psal, že na webu nemají žádné storno podmínky. A adresu penzionu zde uvádět nebudu. Vyslechl jsem si toho zde docela dost, třeba i to, že diskuzní fórum tohoto webu může být využito při případném soudním sporu.

Stejně to nemá cenu zde probírat. Napsal jsem to sem v naději, že třeba má někdo nějakou zkušenost. Ale vše je to jen v dohadech, nikdo neví nic jistě. A kvůli strefování do mé osoby jsem to sem skutečně nepsal. Ano, neudělal jsem dobrou věc, ale nebylo to úmyslně.

25.03.2014 21:34:14 #76 

Příspěvků: 6648

HonzA_ muž

>> #75, puamik, 25. 03. 2014 21:01:09

Zkušenost mám – v hlavní sezóně většina ubytovatelů stornopoplatky uplatňuje. Mimo sezónu je zase celkem běžné, že stornopoplatky nikdo nechce.

A největší perla je příběh jednoho kolegy, který si, myslím přes lokální turistickou kancelář, rezervoval ubytování. Rezervaci dělal napřímo v penzionu, u zprostředkovatele si sjednal jen pojištění storna. Záloha byla taky zaplacená – šlo o hlavní sezónu v zajímavé lokalitě.

Samozřejmě se mu stalo, že půlka rodiny onemocněla a na dovolenou neodjeli.

A teď začalo martýrium – ubytovatel trval na tom, aby doplatili storno dle regulí. Oni se dovolávali pojištění a ať to hradí pojišťovna. Zprostředkovatel je přesvědčoval, že pojištění storna se na to nevztahuje, že platí až v případech, kdy se na pobyt nastoupí, atd., atp. Prostě hromady keců.

Musel si nechat poslat podrobné pojistné podmínky (ty mu při uzavření pojištění storna nikdo neposlal) a hádat se se zprostředkovatelem.

Měl obavu, jestli vůbec bude chtít pojišťovna plnit atd. Poslední co vím je to, že musel dokládat lékařské zprávy a že kopie neschopenky nestačila. Budu se muset zeptat jak to vypadá teď. Ani v jeho případě to nebylo málo peněz.

Prostě zážitek, čekal bych že turistické kanceláře mají toto zmáknuté a s pojištěním rutinně pracují. A ono ne. I když – možná to jen zkoušeli. Třeba v té letošní povedené zimě měli případů rušení pobytů tolik, že se už báli třeba významnějšího zvýšení sazeb pojistného na další rok. Kdo ví.

Každopádně ten odkaz na web penzionu by byl zajímavý i proto, že informace o stornu / záloze tam může být uvedená různým způsobem. Ale to je samozřejmě na tobě.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

25.03.2014 23:14:41 #77 

Příspěvků: 11

TomTomason

Puamiku nevím co jsi očekával že se na diskuzním fóru bude dít, ale zřejmě si to očekával špatně. I v případě soudního přelíčení si budeš procházet peklem. A do vynesení rozsudku soudcem budeš chvíli ve výhodě ty a chvíli hotel o to se právníci jednotlivých stran již postarají. Otázkou je zda by jsi ty nebo právní zástupce byl předvolán k soudu. Jestli by to náhodou nešlo tak jak to jde v některých případech unás zkráceným řízením s případným okamžitým potvrzením o exekuci.

26.03.2014 07:17:37 #78 

Příspěvků: 63

Anndy008 muž

Stale si myslim, ze najlepsie je si zistit pravny stav – kto ma ake prava a povinnosti a ako sa ich domahat. Podla toho zvolit dalsi postup. Pripadne rovno skusit dohodu o zlave poplatku. Proste zahrat listom debila, ze nevedel som, nerozumel, cakal ze neuhradenim zalohy sa rusi rezervacia, atd…, plus vyjadril aj pochopenie pre ich pohlad a navrhol zaplatit napr sumu 250€. A uvidis. Uskodit to nemoze. Mlcanie je asi najmenej vhodne.

26.03.2014 20:39:24 #79 

Příspěvků: 1

tess15

>> #63, TomTomason, 23. 03. 2014 20:07:11

Neni to pravda. Na internetovych strankach hotelu jsou vzdy jasne napsany vsechny podminky.

26.03.2014 21:31:09 #80 

Příspěvků: 230

pool-Pája muž

Chlapi, už tady notnou chvíli mlátíte jen prázdnou slámu. Já mám taky na stránkách penzionu (jako každý) jasně popsány storno podmínky. Do mejlu je už nikomu nepíši, není to přece potřeba. A pochybuji že by někdo spor mezi mnou a „zákazníkem“ vyřešil tady…Prostě musí jít za odborníkem, v tomto případě to bude asi právník že? Konec, tečka. A já bych neztrácel čas už ani minutu.

27.03.2014 00:10:27 #81 

Příspěvků: 682

Boryš

>> #80, pool, 26. 03. 2014 21:31:09

Já mám taky na stránkách penzionu (jako každý) jasně popsány storno podmínky.

Tak to budeš světlá výjimka. Má občasná zkušenost je, že stornopodmínky na webu majitelé ubytovacích zařízení nemají. Nevím jestli by je sami od sebe sdělili mailem, protože já se vždy při poptávce na ně ptám. Příště to zkusím bez toho dotazu a uvidím. A dříve nechtěli zálohy v takové míře jako nyní… To mluvím o Česku, ze zahraničí zkušenosti nemám.

27.03.2014 09:46:30 #82 

Příspěvků: 2026

Radek Holub - SNOW muž

Doufám, že puamika diskuze neodradila natolik, aby sem pak časem nenapsal, jak to celé dopadlo… Díky předem!

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

28.03.2014 06:41:21 #83 

Příspěvků: 1475

orim muž

>> #82, Radek Holub – SNOW, 27. 03. 2014 09:46:30

Bolo by to super. Mám však pocit, že on chcel poradiť, potom sa zľakol a nakoniec, keď to bude musieť zaplatiť, tak prečo by to písal. To akoby priznal svoju ľahostajnosť, lajdáckosť či nedbalosť. No a na to musí byť človek silná osobnosť. PS: redakcia by mohla zbierať podobné „osudy“ a potom z toho robiť články (samozrejme anonymne). To by pre lyžiarov bolo celkom prínosné a poučené.

28.03.2014 15:56:00 #84 

Příspěvků: 682

Boryš

>> #83, orim, 28. 03. 2014 06:41:21

Tipuji že ani tak nechtěl poradit, protože tu není moc co radit než to co je zřejmé a co tu několikrát bylo napsáno. Spíše chtěl aby mu tu bylo potvrzeno, že se nic neděje, že jen dělají bububu a že to je tak vše, co se mu může v této věci přihodit.

28.03.2014 16:07:29 #85 

Příspěvků: 1475

orim muž

29.03.2014 14:30:00 #86 

Příspěvků: 1353

Navvy

>> #84, Boryš, 28. 03. 2014 15:56:00

Neuvedení stornopodmínek přímo v obchodních podmínkách, čili v nabídce ubytovacího zařízení by u nás bylo důvodem pro uložení pokuty od ČOI, ale tady ta smlouva podle mě vznikla a částka je vymahatelná. Pokud už by ho vystopovali (je otázka zda se tím budou skutečně zabývat) a podali na něho žalobu, tak by se mohl bránit tím, že stornopodmínky jsou podstatnou změnou v akceptačním e-mailu oproti tomu co on akceptoval z jejich nabídky, a proto smlouva nevznikla a nevznikl tedy ani nárok na stornopoplatek. Ale jestli by to stačilo? To by mu asi řekli až na tom soudě…

29.03.2014 22:48:17 #87 

Příspěvků: 682

Boryš

>> #86, Navvy, 29. 03. 2014 14:30:00

Ach jo…

>> #26, puamik, 21. 03. 2014 12:53:24

Zde uvedl, že objednal po obdržení mailu, kde byly stornopodmínky uvedeny.

30.03.2014 03:21:54 #88 

Příspěvků: 1353

Navvy

>> #87, Boryš, 29. 03. 2014 22:48:17

Jinde zase tvrdí něco jiného, jestli jsem mu dobře rozuměl. To se pak těžko radí…

30.03.2014 14:01:12 #89 

30.03.2014 14:04:59 #90 

Příspěvků: 69

puamik muž

>> #89, Boryš, 30. 03. 2014 14:01:12

ale ale pánové, přečtěte si to pořádně.

  1. na webu nemají storno podmínky
  2. poslal jsem email s poptávkou
  3. obdržel jsem email s uvedením, že mají termín volný, v emailu řada dalších informaci o lyžovaní,…a úplně na konci storno podmínky
  4. odpověděl jsem rezervuji
  5. přišel email s požadavkem zálohy, tento email již neměl storno podmínky

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy