Životnost vázání
08.10.2014 13:07:56 #1
Podobný dotaz jsem nenašel, jestli to tady bylo, tak sorry.. Jde mi o to, jestli je nutné pokaždé kupovat s novou lyží i nové vázání.. Konkrétně já mám lyže jeté 4 roky (průměrně 15–20 dní v roce).. I když jsem s nima pořád spokojený, tak je asi budu měnit.. Takže bych se rád zeptal jestli bych se mohl vyhnout koupi vázání a namontovat tam vázání ze starých lyží? Jde o Marker Griffon bez nějakého většího poškození.. Je to na 90mm lyžích, jezdím celkem agresivně a mám 95 kilo:) Kupoval bych asi zase Line Prophety s griffonem, takže bych tím ušetřil pár korun:))
08.10.2014 13:46:00 #2
Chci věřit, že je vysoce nepravděpodobné, že by po 80 dnech na sněhu
bylo po a nebo před smrtí
Snad to ještě výrobci tak hrozně nešidí . Navíc griffon patří
k vyšší cenové kategorii
Odhadem má za sebou nějakých 100 hodin čisté jízdy
Snad dá info nějaký servis, taky by mě zajímalo jakou mají zkušenost
08.10.2014 14:52:14 #3
>> #1, fricino, 08. 10. 2014 13:07:56
Jestli vázání funguje, není nikde prasklé, tak není důvod. To ovšem neznamená, že se dneska dělaj nějaký zrovna super duper vázání…to tedy, ne…
08.10.2014 20:12:33 #4
>> #1, fricino, 08. 10. 2014 13:07:56
Zdravím, z pohledu servisu se úplně obecně jeví jako ověřené
pravidlo, že sjezdové vázání přežije morálně, součástkově
i funkčně v pohodě dvoje lyže (zejména Luštěnkáři vědí !) Snad vyjma nosníků Diamir
Fritchi a starých Atomicových pat 410, které měly systémově vadu, se
ostatní sjezdová a freeride vázání, která dnes jezdí, chovají vcelku
normálně. Vyskytují se spíše jen ojedinělé závady, ty jsou ale skoro
vždy spojené s nějakou nestandardností (krkolomné pády, neobvyklé
montáže, brutální nazouvání namrzlých bot, lyže přejeté autobusem …)
To co vázání může pohřbít předčasně kupodivu není třeba třeskutý
mráz nebo nadměrná i dlouhodobá vlhkost, ale především sůl (lyže
cestující na střeše, nebo po projížďce prosoleným parkovištěm).
Faktickým limitem pak bývá zpravidla životnost použitých plastů,
případně koroze šroubů, jejich „vyhnití“ a vytržení z lyže. Ty se
ale dají vyměnit a díry vyhmoždinkovat, pokud ovšem vázko najdete
Griffon není výjimkou,
jediné, co u této kategorie Markerů hrozí je ušlápnutí plastového
transportéru pod špičkou, nebo jeho stavěcího šroubu. Ty se při vyhození
špičky vytočí spolu s botou, a ta je ve finále vylomí směrem dolů.
31.10.2014 17:08:45 #7
>> #6, Jaromir, 30. 10. 2014 19:44:14
Čím více děr, tím oslabíš lyži. Obvykle platí dvakrát max.!
31.10.2014 17:13:49 #8
Fricino, pokud vázání po zimě prostříkneš olejíkem, není mechanicky poničené po pádu lyže na tvrdou podložku(beton, železo, atd..) přežije v pohodě i dvoje lyže.
V dobrých ski servisech mají „binding tester“. Zkontroluje to funkčnost vázání, seřídí a promaže anebo naopak ti doporučí koupi nového.
31.10.2014 18:44:51 #9
>> #8, **Čert **, 31. 10. 2014 17:13:49
A nevymyješ olejíkem tu vazelínku, která zajišťuje funkčnost?
31.10.2014 19:00:00 #10
>> #6, Jaromir, 30. 10. 2014 19:44:14
Nejde o konkrétní lyži, ale o to, díry po jakém vázání se na ní
potkají. Je to jak s toaleťákem, kde má rupnout, tam se udělá perforace
(u papíru to ale obvykle nefunguje tak dobře, jako u lyže Obecně bývají pro
opakovanou montáž problematické díry, které jsou od sebe osově méně jak
10 – 12 mm. Nejhorší je, pokud se vyskytnou dvojice děr blízko sebe
„na šířku“ lyže. Když se vrtá vrtákem 4,1 mm, a šířka lyže
v tom místě je třeba jen 65mm, pak v horních nosných vrstvách a
v jádru chybí v tomto průřezu hezkých 25% původního materiálu
Z tohoto pohledu jsou lépe
opakovaně vrtatelné široké freeride lyže, kde je procento oslabení
menší. Nutnou samozřejmostí je kvalitní zaslepení původních děr
(kolíčkování, zalití epoxi)
31.10.2014 19:38:45 #11
>> #10, skijan, 31. 10. 2014 19:00:00
Jo, tak je to správně popsáno. Materiál lyže je důležitý ukazetel, jestli to lyže vydrží. Dřevo s tittanalem #1. Pěnové jádro moc nevydrží.
31.10.2014 19:41:09 #12
>> #9, ˘Ö˘Krab, 31. 10. 2014 18:44:51
Těžko říci, vyrábějí se olejíky ve spreji i tužší oleje určené přímo k úrdžbě vázání.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.