Životnost vázání - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Životnost vázání

08.10.2014 13:07:56 #1 

Příspěvků: 132

fricino

Podobný dotaz jsem nenašel, jestli to tady bylo, tak sorry.. Jde mi o to, jestli je nutné pokaždé kupovat s novou lyží i nové vázání.. Konkrétně já mám lyže jeté 4 roky (průměrně 15–20 dní v roce).. I když jsem s nima pořád spokojený, tak je asi budu měnit.. Takže bych se rád zeptal jestli bych se mohl vyhnout koupi vázání a namontovat tam vázání ze starých lyží? Jde o Marker Griffon bez nějakého většího poškození.. Je to na 90mm lyžích, jezdím celkem agresivně a mám 95 kilo:) Kupoval bych asi zase Line Prophety s griffonem, takže bych tím ušetřil pár korun:))

08.10.2014 13:46:00 #2 

Příspěvků: 4062

PetrAT muž

Chci věřit, že je vysoce nepravděpodobné, že by po 80 dnech na sněhu bylo po a nebo před smrtí
Snad to ještě výrobci tak hrozně nešidí . Navíc griffon patří k vyšší cenové kategorii
Odhadem má za sebou nějakých 100 hodin čisté jízdy
Snad dá info nějaký servis, taky by mě zajímalo jakou mají zkušenost

08.10.2014 14:52:14 #3 

Příspěvků: 2335

TomáS muž

>> #1, fricino, 08. 10. 2014 13:07:56

Jestli vázání funguje, není nikde prasklé, tak není důvod. To ovšem neznamená, že se dneska dělaj nějaký zrovna super duper vázání…to tedy, ne…

08.10.2014 20:12:33 #4 

Příspěvků: 134

skijan muž

>> #1, fricino, 08. 10. 2014 13:07:56

Zdravím, z pohledu servisu se úplně obecně jeví jako ověřené pravidlo, že sjezdové vázání přežije morálně, součástkově i funkčně v pohodě dvoje lyže (zejména Luštěnkáři vědí :-)!) Snad vyjma nosníků Diamir Fritchi a starých Atomicových pat 410, které měly systémově vadu, se ostatní sjezdová a freeride vázání, která dnes jezdí, chovají vcelku normálně. Vyskytují se spíše jen ojedinělé závady, ty jsou ale skoro vždy spojené s nějakou nestandardností (krkolomné pády, neobvyklé montáže, brutální nazouvání namrzlých bot, lyže přejeté autobusem …) To co vázání může pohřbít předčasně kupodivu není třeba třeskutý mráz nebo nadměrná i dlouhodobá vlhkost, ale především sůl (lyže cestující na střeše, nebo po projížďce prosoleným parkovištěm). Faktickým limitem pak bývá zpravidla životnost použitých plastů, případně koroze šroubů, jejich „vyhnití“ a vytržení z lyže. Ty se ale dají vyměnit a díry vyhmoždinkovat, pokud ovšem vázko najdete ;-) Griffon není výjimkou, jediné, co u této kategorie Markerů hrozí je ušlápnutí plastového transportéru pod špičkou, nebo jeho stavěcího šroubu. Ty se při vyhození špičky vytočí spolu s botou, a ta je ve finále vylomí směrem dolů.

No service ... no fun!

10.10.2014 17:31:40 #5 

Příspěvků: 132

fricino

Díky moc za reakce.. Jestli nedostanu nějakou zajímavou slevu na kombinaci vázání+lyže, tak to přemontuju…

30.10.2014 19:44:14 #6 

Příspěvků: 17

Jaromir

Je možné říct kolikrát snese jedna lyže montáž různého vázání. Konkrétně Salomon Enduro XT850??? Díky za odpověď.

31.10.2014 17:08:45 #7 

Příspěvků: 107

Čert muž

>> #6, Jaromir, 30. 10. 2014 19:44:14

Čím více děr, tím oslabíš lyži. Obvykle platí dvakrát max.!

Nečumákuj a fič dolů...

31.10.2014 17:13:49 #8 

Příspěvků: 107

Čert muž

Fricino, pokud vázání po zimě prostříkneš olejíkem, není mechanicky poničené po pádu lyže na tvrdou podložku(beton, železo, atd..) přežije v pohodě i dvoje lyže.

V dobrých ski servisech mají „binding tester“. Zkontroluje to funkčnost vázání, seřídí a promaže anebo naopak ti doporučí koupi nového.

Nečumákuj a fič dolů...

31.10.2014 18:44:51 #9 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #8, **Čert **, 31. 10. 2014 17:13:49

A nevymyješ olejíkem tu vazelínku, která zajišťuje funkčnost?

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

31.10.2014 19:00:00 #10 

Příspěvků: 134

skijan muž

>> #6, Jaromir, 30. 10. 2014 19:44:14

Nejde o konkrétní lyži, ale o to, díry po jakém vázání se na ní potkají. Je to jak s toaleťákem, kde má rupnout, tam se udělá perforace (u papíru to ale obvykle nefunguje tak dobře, jako u lyže :-)) Obecně bývají pro opakovanou montáž problematické díry, které jsou od sebe osově méně jak 10 – 12 mm. Nejhorší je, pokud se vyskytnou dvojice děr blízko sebe „na šířku“ lyže. Když se vrtá vrtákem 4,1 mm, a šířka lyže v tom místě je třeba jen 65mm, pak v horních nosných vrstvách a v jádru chybí v tomto průřezu hezkých 25% původního materiálu :-( Z tohoto pohledu jsou lépe opakovaně vrtatelné široké freeride lyže, kde je procento oslabení menší. Nutnou samozřejmostí je kvalitní zaslepení původních děr (kolíčkování, zalití epoxi)

No service ... no fun!

31.10.2014 19:38:45 #11 

Příspěvků: 107

Čert muž

>> #10, skijan, 31. 10. 2014 19:00:00

Jo, tak je to správně popsáno. Materiál lyže je důležitý ukazetel, jestli to lyže vydrží. Dřevo s tittanalem #1. Pěnové jádro moc nevydrží.

Nečumákuj a fič dolů...

31.10.2014 19:41:09 #12 

Příspěvků: 107

Čert muž

>> #9, ˘Ö˘Krab, 31. 10. 2014 18:44:51

Těžko říci, vyrábějí se olejíky ve spreji i tužší oleje určené přímo k úrdžbě vázání.

Nečumákuj a fič dolů...

31.10.2014 20:22:40 #13 

Příspěvků: 17

Jaromir

Pánové, děkuji za informace.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy