Lyžaři a lyžařky, padáte? (strana: 8)
24.03.2016 15:53:32 #211
Celá potíž je v tom, že se bavíme o chiméře zvané seřízení vázaní. Nic takového neexistuje a vázání je tak nějak nastavené aby když se sejdou nějaké okolnosti, tak zafunguje. Když z těch okolností nějaká chybí, tak nevypne. Vzhledem k množství proměnných něco jako seřízení vázání, speciálně pro rychlé sportovní jezdce, není možné. Na základě zkušeností se lze jen přiblížit k tomu, že to nebude totální průšvih ani na stranu předčasného vypnutí, ani na tu druhou.
24.03.2016 17:26:50 #212
>> #195, Zelva007, 24. 03. 2016 10:45:57
„Jeste na to odpoledne jedou kouknu, ale myslim, ze celist spicky je plast. To pouzero za spickou je kov. Celist patky kov. Ale jeste to proverim.“
Nemusíš.Je to kompozit,nie kov.
24.03.2016 17:34:32 #213
>> #193, Harry, 24. 03. 2016 10:09:22
Mydocalm je novinka, ten zkusím, to ostatní máme stejně, saunu už ne. Dík. Čaute H
24.03.2016 17:36:30 #214
>> #197, HonzA_, 24. 03. 2016 10:48:21
No – prověřil jsem to – sem teď už jen suchej. Dík.
24.03.2016 18:32:50 #215
>> #190, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2016 09:42:24
„Jak moc je to ELX11 kovové? To se mi moc nezdá, že by Tyrolka prodávala Elanu nějakou specialitu. Opravdu hodně kovová je až Tyrolka 10–20, i 16/17 jsou spíš plastové, byť celkem bytelné kousky.“
Ahoj,
keď ide o Tyroliu a jej klony,tak mi to nedá a vždy musím dopĺňať.
Moja obľúbená
•Tyrolia vyhovie rozumnému prianiu zákazníka.Preto má napríklad Fischer,ako jediný klon závodne viazko DIN 9–18.Vložia iné struny,stupnice a nový produkt je na svete.Ale samozrejme nevyrobia kovovú pätu Race Lite.Elan by ju nezaplatil.
•V druhom tvrdení je to trochu zamotané.Race viazania si podelíme podľa tvaru špice na AERO(starší model) a novinku EVO.Pretekové viazania(v Tyrolii už roky označované ako séria X) sú identické.Líšia sa len strunou a DIN stupnicou. Takže 16X/18X/20X sú kovové.Ako ich pomenuje Head/Elan…nie je dôležité.Ako kov(čeluste špice,päty) sa používa hliníková zliatina.
AERO DIN 17 je kompozitová a 16 rovnako aj nové EVO.Výnimka je opäť Fischer.Ako jediný mal AERO 13.Samozrejme kompozitové.
Ak by som to mal jednoducho zhrnúť,tak všetky race viazania AERO/EVO(X séria,aj ne-X) sú slušné viazania schopné prežiť niekoľko párov lyží a vhodné na pretekové lyžovanie.Len ten ABS systém…ale to je iná story a v EVO už nie je.
A vôbec.Z Markeru Comp budete vypadávať nechtiac aj pri vyšších
nastaveniach DIN.Preto mali DIN 30.(Kto mi verí? ) X-Cell ešte dobre
nepoznám.
24.03.2016 18:45:29 #216
>> #215, TNS, 24. 03. 2016 18:32:50
Plha se hlásí!
Ano, mám takové tušení, že jsem ze špičky Markeru na SL několikrát
vystoupil zbytečně, přestože nastavená vypínací síla byla podle stupnice
stejná, jakou používám na Tyrolkách – konkrétně DIN 12 na vázání
6–14. Pokud mě paměť neklame, učinil podobnou zkušenost i Dali.
Což mi ovšem nezabránilo si na jedny lyže opět namontovat Marker,
tentokrát X-Cell 16, jehož špička je mechanicky dost jiná oproti comp
řadě. Až dostatečně vyzkouším, podám hlášení.
EDIT: Musel jsem se jít podívat: FF+ 17d plastová, FF X9d (DIN16) kovová, FF+ 20d kovová. Na 17 a 20 je u stupnice ve špičce nápis „racing“, u 16 „X-racing“. Takže máš pravdu, jako ostatně už ivan mnohokrát před Tebou.
24.03.2016 19:13:04 #217
>> #210, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2016 14:12:48
Pod kontrolou pádu si mám představit co?
24.03.2016 19:26:39 #218
>> #217, johnycek, 24. 03. 2016 19:13:04
Víš, že padáš, přibližně i kam padáš, tušíš, kde máš kterou končetinu a že ve skluzu v rychlosti není vhodné se třeba snažit zaseknout hranu do svahu pro zpomalení.
Když vidím, že je pád neodvratný nebo je lepším ze dvou špatných řešení nebo už padám (aniž bych konkrétně věděl, proč), snažím se prostě kontrolovat sestup, dopředu minimalizovat následky – nenechat pod sebou zkroucené končetiny, držet lyže dál od svahu … lepší 200m tučňák, než otočené koleno.
24.03.2016 19:28:46 #219
>> #216, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2016 18:45:29
„Ano, mám takové tušení, že jsem ze špičky Markeru na SL několikrát vystoupil zbytečně…Pokud mě paměť neklame, učinil podobnou zkušenost i Dali.“
A mnohí iní.Neviem prečo to tak bolo,ale jazdcov nebolo pár,aby to bola náhoda.
„EDIT: Musel jsem se jít podívat:“
Máš ich riadne otlčené,keď vidíš materiál. Ale podľa označení,sú to
asi ešte full diagonal. Na špičke X-Cell máš škrabku na
podrážky.Pridaná hodnota.Niečo ako simply clever v Škode.
24.03.2016 19:41:48 #220
>> #219, TNS, 24. 03. 2016 19:28:46
Jsem přemýšlel, k čemu tam ten nedomrlý bazmek je, díky za info.
Přesto se mi úplně nejvíc líbí (funglový) snad čtyřkilový retro
ESS/Atomic race 1018 (i víc, než Marker MRR) .
24.03.2016 19:58:40 #221
24.03.2016 20:01:04 #222
>> #220, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2016 19:41:48
Možno to nie je škrabka. Stabilizátor. Head má KERS a čo je Marker
horší? Tlmiče majú,tak si jedno ráno vo vývoji povedali…
Vidíš.Starý ESS má odklopnú špičku,že? Race 1018 ju nemala a nová X20 ju má opäť.Hračičkovia.
24.03.2016 20:09:44 #223
>> #218, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2016 19:26:39
a že ve skluzu v rychlosti není vhodné se třeba snažit zaseknout hranu do svahu pro zpomalení.
Zajímavý, že při pádech ve WC se brzdit snaží. A závodníci se dělí na ty,kteří se snaží problém ustát a ty, kteří volí kontrolovaný pád.
24.03.2016 20:20:27 #224
>> #223, fischerbl, 24. 03. 2016 20:09:44
Zase je to o pravděpodobnosti zaseknutí lyže a počáteční rychlosti a případných následcích. Na jejich kluzišti bych se možná také pokoušel korigovat rychlost, ale na normální sjezdovce s měkkým a proměnlivým povrchem, to je na dobrého doktora přes kolena. Když se nad tím zamyslím, tak 99% pokusů o zpomalení pádu, které jsem viděl od rekreantů, dopadlo přetočením krasojezdce a ztrátou kontroly nebo rovnou zraněním.
24.03.2016 20:33:10 #225
>> #224, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2016 20:20:27
Taky záleží, kde spadneš. Kámoš si lehl na černý v Saalbachu, kdyby nebrzdil, tak se kutálel až do údolí.
24.03.2016 20:36:15 #226
>> #222, TNS, 24. 03. 2016 20:01:04
Nezkoumal jsem, ale na špičce je nahoře nějaký další šroubek „backward release“ s kontrolkou active-locked. Vázání podle katalogu váží ubohých 3.100 g. V setu s lyžemi 4.230 × 2 = 8.460 g / pár (SG Blade Speed 203/>33 s podložkou Blade), čekal jsem horší výsledek.
24.03.2016 20:55:18 #227
>> #223, fischerbl, 24. 03. 2016 20:09:44
>> #224, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2016 20:20:27
Ak stále platí,že padať sa nemá učiť,tak je to hlavne o skúsenostiach.Inak je všetko len pud sebazáchovy.Rozhodne nie je vhodný dlhý sklz po chrbte hlavou nadol,ako aj snaha o zaseknutie hrany za každú cenu.
Pre krízové situácie platí niečo podobné.Je fakt,že najlepší dokážu ustáť veci o akých sa mi ani nesníva.Pretože som už pár(len pár) slušných záchran dal,viem,že aj tam je to veľmi pudové a zdravý rozum v tom nehľadajme.Je to len momentálne bojové naladenie a chcenie.Chcem,musím sa tam vojsť,musím! A väčšinu som si mal odpustiť a bezpečne opustiť trať.Pretože v 99% to skončilo ťažším pádom,než by pôvodne bol,ak vôbec.
24.03.2016 21:03:24 #228
>> #227, TNS, 24. 03. 2016 20:55:18
Ak stále platí,že padať sa nemá učiť,tak je to hlavne o skúsenostiach.Inak je všetko len pud sebazáchovy.
Presne tak. I kdyz lehke poucky co delat pri padu by neskodily.
24.03.2016 21:09:26 #229
>> #226, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2016 20:36:15
Ty máš už Race 1018,tam to nie je.Nie že ho zničíš.Nedá sa
otvoriť.
Píšem starý Ess v.a.r. Rovnaká legenda ako Race 1018.
Echh,vidno,že si vtedy na kopci chýbal.
24.03.2016 21:51:05 #230
>> #186, Zelva007, 24. 03. 2016 09:15:58
zelva nastavuje vazani podle citu
To není vůbec divného.Sice bych to nenazval podle citu,ale řekněme metoda pokus – omyl + nějaká historická zkušenost.Na dlouhých lyžích a ledovém kopci dotáhnout a naopak.Samozřejmě nějaké základní nastavení na ODPOVÍDAJÍCÍM vázání být musí.Navíc není vázání jako vázání.Tak například Marker Comp EPS se nastavuje na víc než třeba Look/Rossignol nebo Tyrolka u stejné délky lyží.Obecně hodnota jde od SL směrem nahoru k SG/DH.Výsledek by nějak měl odpovídat tomu co píše Krab
Nejezdím s utaženějším vázáním, než musím, nemám utaženo méně, než potřebuji.
>> #201, Zelva007, 24. 03. 2016 12:03:12
Kamo, asi tady budes sezran
Za dobu co sem píšu a trochu se snažím prodiskutovat zkušenosti z toho co jsem po různu ohledně lyžování nabral jsem nezaregistroval,že by tady někdo někoho „sežral“. Nastavení vázání,zrovna tak jako třeba délka lyží je věcí každého soudruha.Osobně si nedokážu představit jak může jezdit dospělý chlap na 5,5–6 .
24.03.2016 22:01:12 #231
>> #204, ˘Ö˘Krab, 24. 03. 2016 12:34:46
Předpokládám, že to má co do činění především s výrazným zatížením hodně až extrémně zahraněné lyže a snahou začínat oblouky razantně a od špiček.
Tak.Při jízdě v bránách se k tomu přidávají rázy při průjezdu korytem ,na SG třeba i rány od pisty.
24.03.2016 22:01:58 #232
>> #196, Zelva007, 24. 03. 2016 10:46:45
Želvo, a proč nastavuješ vázání podle citu?
24.03.2016 22:04:21 #233
>> #230, m3, 24. 03. 2016 21:51:05
Za dobu co sem píšu a trochu se snažím prodiskutovat zkušenosti z toho co jsem po různu ohledně lyžování nabral jsem nezaregistroval,že by tady někdo někoho „sežral“.
…tak asi spatne koukas, deje se to dnes a denne. Viz vlakno o nejlepsi
komerci obracce kde nekdo zere nekoho ze spatne precetl tabulku popripade co mu
na ni jako neni jasne. A ted budu sezran ja, ze jsem na to upozornil
24.03.2016 22:04:59 #234
>> #228, Zelva007, 24. 03. 2016 21:03:24
„I kdyz lehke poucky co delat pri padu by neskodily.“
Ale padanie na lyžiach nie je škola šmyku na aute,kde v bezpečnom prostredí získavaš opakovaním prax a po zautomatizovaní pohybov si v reálnom živote zachrániš prdel.
Poučky Ti moc nepomôžu,lebo ich aj tak pri páde nedodržíš.Len sa prosím nevyber skúšať v 100km/h úmyselne padať.
Keby si bol žena,tak by jedna poučka pri pádoch platila.Zatni svaly!Ale chlapi tento dar majú automaticky.Preto nasledujúce dni po „dobrom“ páde príde krutá svalovka.
24.03.2016 22:07:17 #235
24.03.2016 22:07:37 #236
>> #206, PetrAT, 24. 03. 2016 13:02:32
Asi jezdíš klasiku Prostě si rád zapícháš
Člověče,tak to já znám asi jen samé klasiky…
24.03.2016 22:08:34 #237
24.03.2016 22:20:16 #238
>> #233, Zelva007, 24. 03. 2016 22:04:21
tak asi spatne koukas, deje se to dnes a denne
Není třeba si to brát tak doslova a osobně.To by asi vypadalo trochu jinak.Zkus se na to podívat z druhé strany.Nedávno se tady vedla debata jak a jestli si tazatelé z odpovědi,které se jim dostane něco vezmou a alespoň zčásti se podle toho zařídí.Když pominu,že se málokdo následně ozve a zpětná vazba má mezery,tak jak myslíš,že to většinou dopadne ? Nediv se potom,že Krab odpoví,tak jak odpoví.Jak budeš reagovat ty když napíšeš vyber si modrou kouli protože ta růžová je pro holky a hned následuje dotaz jestli by vyhovovala světle růžová.Taky si asi řekneš jestli je tazatel svéprávný.
24.03.2016 22:22:58 #239
>> #237, TNS, 24. 03. 2016 22:08:34
Jako by jsi to neznal.Pokud to nejde šroubovákem vezmi kladivo.Pokud nepomůže kladivo vezmi palici.Pokud nepomůže palice…
24.03.2016 23:06:47 #240
>> #233, Zelva007, 24. 03. 2016 22:04:21
Zelviku,uz minule som Ti napisal,nebud utlocitny.Ber to s nadhladom,ked sa podari zatat do tem na ktore su tu chalani haklivi,a to tema rychlosti pri lyzovani urcite je,odpoved bude vzdy pri komkolvek v podobnom duchu ako u Teba v danom pripade.
Momentalne si aj tak hájený,davaj sa v klude dokopy.:}
Otazka do velacteneho plena.
Je mozne,ze dve identicke viazania,rovnakej sarze,jedno je perfektne udrziavane pocas sezony/mazanie,obcasne povolenie strun/ bude reagovat rovnako,s rovnakymi vypinacimi silami ako viazanie ktore je neudrziavane..?
Takisto porovnavat rozne typy viazani,ktore bohvie kde vypadli z linky,/najlepsi priklad je TNS a pana Kraba viazanie Marker a vystupovanie z neho/pricom kazdy typ ma inu strunu je košer..?
Krab vystupi z Markeru ked je skoro dotiahnuty na fest,druhy nevystupi pri 6kovom nastaveni..?
Nejde to nijak pausalizovat,dobre pisu ti co tvrdia ze sa musi testovat empiricky.
Nik rozumny si do jarnych poobednych sraci… nenastavi to co na lad.
Inak,zaujimalo by ma drahi soudruzi,kto z Vas nosi okrem hrebena so sebou aj srobovak..?
caute Harry
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.