Lyžaři a lyžařky, padáte? (strana: 4)
16.03.2016 13:47:35 #91
>> #87, Zelva007, 16. 03. 2016 12:22:19
To je přesně vidět, že o lyžování víš úplný hovno, že to tak s prominutím musím napsat. To je důvod, proč se i na uzavřených sjezdovkách při tréninku SG a DH dělají další bezpečnostní opatření. Protože už tak od 60 km/h ty lyže nezabrzdí na fleku ani ti, kteří na nich opravdu umí, natož někdo jako ty, který na tom sotva stojí. A to se dělá i v době od 7.00, kdy je předpoklad výskytu dalších osob, skůtrů atd. minimální. Taky se dávají ochranné sítě, protože když v téhle rychlosti lehneš, tak absolutně netušíš, kolem kterýho stromu v okruhu 200 m skončíš.
Až příště půjdeš žalovat mamince, že se ti ostatní posmívají, tak si uvědom, že na tvoje příspěvky jsou možné v podstatě 3 druhy reakcí:
- Obdivná. Přítomným se z tvých zážitků zatají dech, zblednou závistí, položi ti několik servilních otázek, abys mohl svoje úžasné zážitky doplnit, a prodloužit jejich úžas. Poté se staneš kápem, šerifem a kdo ví čím ještě a do smrti máš vyhrazené místo na piedestalu. Takto reaguje ale typ lidí, který se tady moc nevyskytuje, proto ti tu takové potěšení asi nebude dopřáno.
- Rozhořčená. Přítomní, kteří už ledaco viděli, pomáhali raněným (i nevinným), volali vrtulníky, nebo jen viděli, jak málo k tomu chybělo, reagují rozhořčeně a mravokárně. Odpovědí jim většinou je, stejně jako v tvém případě, vztyčený prostředník nebo blahosklonné ujištění, že jsi borec a že rozhodně víš, co děláš a máš to hustě pod kontrolou.
- Výsměšná. Takhle reagují dvě skupiny. První je možná k tvému překvapení skupina, která si užívá život podle tvých kritérií. Jsou to mladí kluci, kteří opravdu umí lyžovat, skáčou mezi skalama a do vejce se zabalí v rychlosti, kdy ty už za sebou dávno děláš hnědou čáru. Tak ti, když vidí, jak se někdo jako ty třepotá dolů z kopce jako prapor na stžáru, se začnou s mladickou bezstarostností chechtat, až se za břicho popadají, případně uzavírají sázky, kdy si dotyčný rozbije hubu. Druhá skupina jsou lidi, kteří by nejraději reagovali podle bodu 2, ale vztyčený prostředník už očekávají, a navíc jim přijde směšné to dětinské vytahování a naprosto nepodložené sebevědomí. Ale přesto těm mladým říkají, nesmějte se tomu, vždyť je to debil, který může někoho zabít. Řada z nich už hledá jiné životní radosti, třeba to, že ráno vstanou z postele a nemusí čekat 10 minut, než se můžou narovnat. To ale na věci nic nemění. Připomíná mi to, jak kdysi na vodě (myslím na Vltavě) seděla v zahradní hospůdce skupinka chlapů, z nichž někteří ještě možná na Vltavě plavili vory. Sedávala tam každý den, když bylo trochu hezky. Asi toho už hodně viděli, včetně závodníků po vypuštěné přehradě, včetně vytažených z jezu, některých včas, jiných pozdě, včetně vytažených těch, kteří chtěli vytáhnout někoho jiného, a ono se to zvrtlo. Co bys asi tak řekl, že se stalo, když tam přišel „vodák“, který se tam začal vytahovat, jak na otevřený kanoi sjížděl suprově zavřenou šlajsnu s válcem jako kráva? To ty asi ale neuhodneš.
Takže na závěr zbytečnou otázku: Chápeš????
16.03.2016 17:58:05 #92
Tak jsem se podíval na stránky policie ohledně reakční doby, z toho vyplývající dráhy a brzdné dráhy. Na suchu je dráha k zastavení z 90 km/h 70 m (reakční + brzdná dráha). Na kolika metrech ale zastaví Zelva007 z jeho teprve normální rychlosti na lyžích, od chvíle, kdy si všimne nějakého problému? Na 5, nebo na 10?
A technická: kolik metrů bývá dlouhý cílový prostor při sjezdu?
16.03.2016 18:09:37 #93
>> #92, Boryš, 16. 03. 2016 17:58:05
*"
A technická: kolik metrů bývá dlouhý cílový prostor při sjezdu?"*
Asi tak jako celá kratší česká sjezdovka.
16.03.2016 18:12:20 #94
>> #93, HonzA_, 16. 03. 2016 18:09:37
Kolem 300 metrů? V televizi to ani tak nevypadá.
16.03.2016 19:01:02 #95
>> #94, Boryš, 16. 03. 2016 18:12:20

Podle velikosti člověka na konci cílového prostoru odhaduji vzdálenost za bránou cca na nějakých max. 70m, tj. zhruba šířku fotbalového hřiště.
16.03.2016 19:04:36 #96
>> #95, ˘Ö˘Krab, 16. 03. 2016 19:01:02
Koukni se na počet diváků od cílové čáry do konce – ti se na šířku hřiště nevejdou…
16.03.2016 19:27:58 #97
>> #96, HonzA_, 16. 03. 2016 19:04:36
Od cíle k divákům je to 150m, šířka poloviční.
16.03.2016 19:30:30 #98
>> #91, CzechSkier, 16. 03. 2016 13:47:35
Já se hlásím do kategorie 1 a Želvovi už všechno věřím. Je to borec. A už se moc těším na pokračování.
16.03.2016 19:49:36 #99
>> #89, Zelva007, 16. 03. 2016 12:44:53
„Tobe jsem ho snad nejak zpestril? Nebo jak to myslis?“
Jak už dřív psal CzechSkier: „Je to marný, je to marný, je to marný“.
16.03.2016 20:04:07 #100
>> #98, Martin47, 16. 03. 2016 19:30:30
Bez servilních otázek pokračování nedostaneš. Ale nepřeháněj to se zatajeným dechem, manželka by si to mohla vyložit špatně a místo umělého dýchání volat rovnou havrany.
16.03.2016 20:08:28 #101
>> #92, Boryš, 16. 03. 2016 17:58:05
Cílovej prostor při sjezdu je někdy 100m, někdy 300m – taky podle
toho, zde sae brzdí na rovině nebo na kopci (a jak prudkým)… Podstatný je,
že není NIKDY dostatečně dlouhej – snaha je, aby nebyl příliš krátkej
… Jestli jste někdo
byli ve Schladmingu na dojezdu sjezdovky, tak se podívejte z toho prďáku
z poslední cesty dolů na parkoviště – na něm se brzdilo když se tam
jel sjezd na MS!!! – vypadá to z tý vejšky jako pětník –
doslova.
ALE TO NENÍ PODSTATNÝ V DISKUSI O ŽELVOVĚ STOVCE NA LYŽÍCH.
Jak se bezpečně odhalí takový naivní nešťastník? Tím, že napíše, že takové rychlosti dosáhl na černé sjezdovce (navíc to vyšperkuje i pádem).
Lyžař znalý věci (a to je tady v diskusi dost píšících) si jistě všiml a z vlastní zkušenosti ví, že na černých se zcela přirozeně jezdí nejpomaleji a rozhodně NE DOBROVOLNĚ rovně. Proč? Protože:
- se to na pár metrech nezvládnutelně rozjede
- brzdná dráha je STRAŠNĚ DLOUHÁ
- i magor má v podvědomí pojistku, která ho při přímé jízdě v cca40km/h zastaví (pokud stojí na lyžích a nedrncá se v pádu)
Tohle pravidlo platí i pro jezdce WC. Jedinou výjimkou je zcela prázdná sjezdovka – zpravidla jen s jistotou tréninku nebo závodu NA UZAVŘENÉ TRATI.
Nejrychleji se dá jezdit na modrých, kde se dá vysedět několik set metrů sjezďáku a ono se to pak opravdu rozjede někam k té stovce.
Uvedu objektivní příklad přesného měření z vlastní zkušenosti, kterým toto pravidlo doložím (kdo bude chtít, může si výsledky dohledat – mě se nechce).
Existenci soutěže Pro Senior Tour jste jistě zaznamenali. V rámci této soutěže se jely například i tyto rychlostní závody na stadionu ve Sv.Petru ve Špindlu: Modrá open na modré sjezdovce (v celé délce bez nájezdové věže, měřil se celkový čas i ± 50m délka trati) Letmý dvacetimetr na černé (start cca 100m pod vodárenskou cestou, cíl v dojezdovém prostoru vedle stravovadla, měřil se přesný 20m úsek na začátku malého hanku) Obojí se jelo na rychlém jarním firnu, v nejlepší sjezdové výzbroji co kdo měl (lyže 210–222cm, kombinézy, přílby, ohnuté hole) a jeli to i lyžaři s najetýma stovkama až tisícema sjezdových kilometrů v Česku, Rakousku, Švýcarsku atd… (do cca 1985 se u nás sjezdy běžně jezdily v rámci ligy i MR). Na modré byl průměr nejlepších 94km/h, což vzhledem k placatosti trasy až k horní stanici Hromovky logicky potvrzuje, že v nejrychlejším úseku (nájezd do esíčka) to muselo běžet hodně nad 100km/h (tipovali jsme cca 115) – všichni bez zranění. Letmý dvacetimetr s nájezdem 300m /160m v.r.) černého hanku byl ve dvacetimetrovém úseku změřen na cca 105km/h. Na brždění jsme měli celý malý hank a celou plochu mezi stravovadlem a sedačkou a dost se tam padalo (a byly i zlomené nohy, ruce a otřesy mozku). Ono sjet bez zatočení rovně takovou dálku je hooodně o hubu, protože i nevykrojená sjezdová lyže 222cm dlouhá při menším zaváhání na vodivém sněhu ustřelí jak když do ní někdo kopne).
Tohle sem píšu, abychom měli co nejobjektivnější měřítko pro opakující se sdělení o dosahovaných rychlostech (zejména těch na černých sjezdovkách). Ještě bych chtěl poznamenat, že na slalomkách by se to možná dalo obojí taky sjet a rychlosti by možná nemusely být o víc než 10% nižší, ale věřte nebo nevěřte, všichni Želvové, že se o to nikdo ani myšlenkou nepokusil. Tak asi tak.
16.03.2016 20:12:32 #102
>> #75, MMartin, 16. 03. 2016 10:05:31
http://www.mojevideo.sk/…ako_sef.html
no panečku, to byla šlupka
ale vázání měla seřízení perfektně
16.03.2016 20:26:22 #103
>> #63, Zelva007, 16. 03. 2016 08:09:34
pres Velikonoce jedu zase na lyze do Rakouska (Korutany). Rikam to jen
abych si pomalu pripravil pudu pro dalsi vybajene pribehy a taky pro to, ze treba tam
nekdo z vas nekde bude tak ze by jsme mohli pojezdit spolu.
Želvo, já se hlásím. Myslím to opravdu vážně. Napiš mi na SZ.
16.03.2016 20:27:36 #104
Dnes DH muži St. Moritz
Ten padák po startu , 300m, říkají tomu „volný pád“
Pista … asi celkem ledová
Borec … tipnul bych že bydlí v posilovně
Lyže přes 2m
Po 10ti sekundách pouze 130 kmh
.
http://www.rainews.it/…767c3ba.html
16.03.2016 20:39:38 #105
>> #102, PetrAT, 16. 03. 2016 20:12:32
Normálně komentáře nečtu, ale tady mě zaujaly:
lyžiarsky svah sa neprispôsobil jej schopnostiam
Volvo lyže
vypnula kontrolu trakce
>> #104, PetrAT, 16. 03. 2016 20:27:36
Břídil.
16.03.2016 20:45:25 #106
>> #104, PetrAT, 16. 03. 2016 20:27:36
To si jen dělají prdel, na začátku jasně říkají „kozy kozy“…
S tou rychlostí je to jeho chyba. Kdyby zkrátil lyže na polovic, pojede 2× tak rychle.
16.03.2016 20:53:45 #107
>> #85, ˘Ö˘Krab, 16. 03. 2016 11:31:53
Každé pravidlo má svojí vyjímku.Pták do ptáka strčit nejde,ale
v případě bažanta to neplatí.
16.03.2016 21:06:47 #108
>> #101, oblouk, 16. 03. 2016 20:08:28
Protože:
- se to na pár metrech nezvládnutelně rozjede
- brzdná dráha je STRAŠNĚ DLOUHÁ
- i magor má v podvědomí pojistku, která ho při přímé jízdě v cca40km/h zastaví (pokud stojí na lyžích a nedrncá se v pádu)
Vypadá to,že nepochopil.Nemluvě o pokusech za normálního provozu.
16.03.2016 22:16:11 #109
Tady je to na pivo a křupky
Dnes jsem byl na lyžích a mám několik poznatků:
Rameno stále bolí, ale dá se to vydržet.. Víc bolí naražené ego, které nedovolí uvolnit se. Už nikdy nekoupím boty, aniž bych si vytáhnul botičku a změřil místo ve skeletu… To je asi všechno.
Vzal jsem si do kapsy gps. Výsledek:Rekreační jízda, krátké oblouky 50–55 km/h. Dlouhé oblouky přes celou sjezdovku, v maximu 68 km/h. Modročervená sjezdovka, měkký sníh, já 90 kilo. Gps ukazuje přesně to, co radar v obci, takže asi dobře.
Já Želvovi snad i věřím, na černé, tvrdý podklad, obřačky, tam
musí být kilčo okamžitě, spíš mi to připadá málo.A jestli se dá
ustát pád, no teoreticky s velký štěstím snad jo, pokračovat by snad
taky šlo, máte v sobě hodně adrenalinu a jiných látek po takovém
zážitku, druhý den bych se asi zhroutil v bolestech a bylo by po
dovolence..Netuším, jak je to s ochranou na těchto náročných sjezdovkách
v zahraničí, jestli jsou tam sítě, nebo co, nebo nic.A ty černé
sjezdovky, jak psal Oblouk, že to nikdo nejezdí rovně, jak to teda jezdíte,
já jsem myslel, že ti technicky vybavení bez pudu zebezáchovy to právě
jezdí jako obří slalom, s tím, že tam jedou 90–130 km/h. Já nevím, já
se ptám..Závody v GS se ale jezdí na nejprudších jezdovkách, napadá mě
Kutzbuhel, Ga-Pa. Sjel byste to někdo tady, bez ohledu na čas.Jen se ptám,
nerejpu . Mě vždycky
příjde v televizi, že kamera ty svahy hodně narovnává, ale stejně to
vypadá nechutně
.A že
tak třetina startovního pole má na trati hodně problémů, že je to už
dneska za hranou..
16.03.2016 22:19:51 #110
>> #109, crasher, 16. 03. 2016 22:16:11
„Už nikdy nekoupím boty, aniž bych si vytáhnul botičku a změřil místo ve skeletu“
Ale copak? Moc velké boty?
16.03.2016 22:35:56 #111
>> #110, HonzA_, 16. 03. 2016 22:19:51
No jo no. hlavně,
že jsem si před nákupem přečetl snad všechno, co jsem našel. V obchodě
si zkusil asi osmery, vyhlídnuté Head Vector 100 jsem vůbec nedokázal
nazout, až tyhle atomicy, v obchodě byly těsný pocitově hodně, první dva
dny jsem trpěl na kotvě, jak mě bolely nárty, jezdil jsem v podřepu na
vleku, abych to přenesl na paty, a teď jsou velký, pravá víc, tu mám
o skoro půlčíslo menší, taky komlikace.. A na výšku jsem tam dal už
druhou podložku, korek a guma, aby se utěsnily v nártu. Na příští rok
chci něco jinýho, sportovnějšího.. A pojedu do největší dostupný
prodejny, kde mají výběr a vyhradím si na to celej den
16.03.2016 22:44:38 #112
>> #101, oblouk, 16. 03. 2016 20:08:28
„i magor má v podvědomí pojistku, která ho při přímé jízdě v cca40km/h zastaví (pokud stojí na lyžích a nedrncá se v pádu)“
Honzo, myslím, že lidi trochu přeceňuješ. Já řešil případ, sice nelyžařský, ale velmi poučný. Mladá dáma zkoušela jakou nejvyšší rychlostí jede elektrický paletovací vozík. Jel opravdu rychle. A když viděla, že už jej nezvládne, tak se to tunové monstrum pokusila zastavit tím, že v plné jízdě vystrčila nohu z vozíku a zapřela ji o stojnu regálu …
16.03.2016 23:10:05 #113
>> #111, crasher, 16. 03. 2016 22:35:56
A pojedu do největší dostupný prodejny, kde mají výběr a vyhradím si na to celej den
Hlavně ať tomu v té prodejně rozumí. Nemusí mít zrovna velký výběr. Po přeměření nohy a vyzkoušení jakékoliv boty s vhodnou velikostí se dá na obchod objednat celá várka bot s potřebnou velikostí a pak zkoušet. A ideálně by v prodejně rovnou mít i ortopedické vložky. Já po deseti minutách musel dávat SIDAS, ale pak luxus! Píšu vlastní zkušenost z nedávného přechodu z bot 28,5 flexe 60 do 26,5 flexe 110.
16.03.2016 23:17:05 #114
>> #109, crasher, 16. 03. 2016 22:16:11
Hodně otázek,ještě víc odpovědí.
A jestli se dá ustát pád
Pád neustojíš.Když si usteleš v rychlosti okolo kila na černý už můžeš jen doufat,že nepotkáš v kotrmelcích strom a chytíš se do sítě.Že to na tvrdém bolí to mi věř.Pokud někdo tvrdí,že si po takové kratochvíli dá čaj a jde znovu jezdit,tak buďto kecá nebo je to magor.Případně oboje.
Netuším, jak je to s ochranou na těchto náročných sjezdovkách v zahraničí, jestli jsou tam sítě, nebo co, nebo nic
V nebezpečných místech ano.Na sjezdovce ,kterou zmiňoval zelva007 (Olympia na Alpe Cermis) jich není zrovna málo.
A ty černé sjezdovky, jak psal Oblouk, že to nikdo nejezdí rovně, jak to teda jezdíte, já jsem myslel, že ti technicky vybavení bez pudu zebezáchovy to právě jezdí jako obří slalom, s tím, že tam jedou 90–130 km/h.
U mě tedy platí,že čím jsem starší ,tím je pud sebezáchovy silnější.Jezdit černou rovně jde jen kousek jak píše Oblouk.Jiná věc proč by to kdo dělal.Jet na černé GS oblouky je právě a přesně to co většina těch,kteří lyžují vyhledává.Jestli je rychlost 60 nebo 100 je jim celkem šumák. Mě tedy určitě,rozdíl mám vyzkoušený jinde a jinak.Ještě k sítím.Nejel jsem na černé rovně ale GS oblouky po ránu na pěkně tvrdém kopci.Měl jsem si jen ještě víc dotáhnout vázko. Odpochodovala mi lyže a už jsem si to hasil dolů.Bohužel ani sítě nebyly nic platné .První řada lehla,druhou jsem podjel a odplachtil ze srázu. Na štěstí jsem dopadl mimo skálu na jediný rovný plácek široko-daleko a netrefil ani strom.
Mě vždycky příjde v televizi, že kamera ty svahy hodně narovnává, ale stejně to vypadá nechutně
Ano ,kamera zkresluje kopce do placata.
>> #111, crasher, 16. 03. 2016 22:35:56
A pojedu do největší dostupný prodejny, kde mají výběr a vyhradím si na to celej den
Vyplatí se to.Něco jako tady
16.03.2016 23:29:35 #115
>> #91, CzechSkier, 16. 03. 2016 13:47:35
Toľko textu a uvidíš asi vztýčený prostredník.
16.03.2016 23:32:31 #116
>> #113, MichalW, 16. 03. 2016 23:10:05
Bude to boj. Kupoval jsem v menším Sportisimu, kde moc výběr nebyl a nebo nebyly některé velikosti. Velká prodejna má skoro všechno, co eshop. A chtěl jsem odejít s botama. Příští rok před sezonou něco koupím, snad ne zase blbě.
16.03.2016 23:45:58 #117
>> #114, m3, 16. 03. 2016 23:17:05
Ja som teda fest hnusne spadol asi 3× a vždy to bolo po skoku.Že som ich dosť ustál nič neznamená.Musím priznať,že vo vzduchu s lyžami som menej než biedny.A načo zbytočne testovať anjelov strážnych.
17.03.2016 00:29:55 #118
Ve vysokých horách pozor. Můžeš jet na prašanu ale v údolí je už jaro. Mužeš jet jako dráha a pak vlítneš do mokrého sněhu a rozbiješ si nos. Jestli to nedopadne hůř. Koukat hlavně kolem sebe a nenechat se unést rychlostí. Znám jednoho si tímhle způsobem trošku pojezdil na invalidním vozíku. Ale už zas chodí. Měl obrovské štěstí.
17.03.2016 05:58:46 #119
>> #109, crasher, 16. 03. 2016 22:16:11
A ty černé sjezdovky, jak psal Oblouk, že to nikdo nejezdí rovně, jak to teda jezdíte, já jsem myslel, že ti technicky vybavení bez pudu zebezáchovy to právě jezdí jako obří slalom, s tím, že tam jedou 90–130 km/h.
Že jsou ale ti sjezdaři ve World Cup srágorky, když ve sjezdech jezdí stejně jako když rekreanti vystřihnou obřákové oblouky. Jen mě mate, jak to dokážou ubrzdit. Když jedou, vždycky to vypadá, že se můžou přetrhnout aby jeli co nejrychleji. Nejspíš budou mít obrácené šupiny na skluznicích. Proto jim je v cíli hned seberou, aby na to nikdo nepřišel. Další co mě mate je Hirscher. Takový lyžař a po svém letošním prvním vítězství v SG napsal, že to pro něj stále není bezpečná a komfortní zóna. Přitom je to jen SG, kde těch 130 ani nedají. Tak co je to zatraceně za sraba. No nic. Je vidět, že Krab má pravdu a i již téměř pětinásobný vítěz WC se má stále co učit od českých rekreantů.
17.03.2016 06:08:53 #120
>> #107, m3, 16. 03. 2016 20:53:45
svojí vyjímku
Pro tentokrát svoji výjimku dostaneš, ale
ať se to víckrát neopakuje.
>> #114, m3, 16. 03. 2016 23:17:05
Je dobře připomenout, přitěžující okolnost, že obžalovaný se
pokouší umenšit své zavinění tvrzením, že jel na ‚komerčních obřačkách‘, což ale může znamenat
také 170cm/R=16m.
EDIT: Crasher: Head X-Shape STX 170/R12,1!
>> #109,
crasher, 16. 03. 2016 22:16:11
Dali po telefonu vzkazuje, že takové rovnou na svahu vytrvale mlátí (dokud
si tedy nevyhodí rameno). Technicky vybavení jezdci právě mají rozvinutý
pud sebezáchovy, proto se dožili té techniky a používají ji. Technicky
vybavení jezdci si hlavně i na GS udrží rychlost max. někde kolem ~65
km/hod, zkrátka si to nenechají rozjet.
GS je pořád slalom, nikoliv traverz od lesa k lesu. I SG je pořád ještě
slalom.
Na Tvou obhajobu je třeba říct, že po odchodu Ondry Banka do důchodu nám v reprezentaci citelně chybí dobrý závodník pro rychlostní disciplíny.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.