20.09.2016 19:31:44 #1
V žebříčku největších rakouských lyžařských komplexů je rušno.
Loni se o prvenství utkala nově propojená střediska Saalbach a Fieberbrunn
(270 km) s dlouholetým premiantem Skiwelt Wilder Kaiser (284 km), letos je
s přehledem sesazuje Arlberg (305 km).
Odkaz
na článek
22.09.2016 16:06:29 #2
Jak už bylo několikrát napsáno čím je středisko větší, dostupnější tím více lyžařů ho navštíví,ale na druhou stranu pro mě trochu ztrácí kouzlo tím,že se všude a na všechno čeká,na lanovky,občerstvení a samozřejmě na trochu volnější sjezdovku,prostě pro mě není zrovna moc atraktivní,alespon v hlavní sezóně…pro mě je nejvíc areál menší,kde je pár lanovek,sjezdovek,a panuje tam větší klid a pohoda,raději budu jezdit týden na 50km sjezdovek,kde si zajezdím a nestrávím půl dne ve frontách!a to je pro mě na horách to nejdůležitější…ale samozřejmě každý preferuje něco jiného.
23.09.2016 11:48:17 #5
Tak ona to nebude tak úplně oběť marketingu – shodneme-li se tedy na tom, kdo je šelma a kdo kořist.
Jinak je to samozřejmě pravda – větší neznamená lepší. Ovšem jak dopadají taková „lepší“ místa je vidět třeba v tom vedle probíraném Innerkremsu.
Dáme dohromady skvělá zapadlá místa, která nezápolí se svým osudem?
23.09.2016 12:17:49 #6
Pravdou je,že z velké většiny vyhrává větší a silnější(ekonomicky),pak jsou ještě naštěstí střediska se společným skipasem,ale propojena pouze skibusem,kde je ještě šance najít volnější a klidnější sjezdovky,jelikož většina lidí se soustředí zase do toho největšího(centrálního) areálu. Pěkným případem je třeba Alta Valtellina,drtiva většina lyžařů končí v Livignu,další,ale již méně početná skupina dojede do Bormia,a tam stráví celý týden,a navíc nemají ani moc zájem navštívit menší ,z mého pohledu kvalitnější SCaterinu a SColombano,zahrnuté do společného skipasu… A tady zase hraje velkou roli pohodlí… proč někam cestovat,a jezdit na starých sedačkách a pomach,když můžu jezdit jen na expresních sedačkách,kabinkach a pomu ani nezahlédnout ??. Pro naši partu je to ale jen dobře:-D,samozřejmě každý vyhledává to nej pro sebe,má možnost svobodné volby kam pojede,a kde utratí své peníze.
24.09.2016 10:05:07 #9
Alta Valtellina je dobrý příklad – malé, pěkné, ale hříšně liduprázdné San Colombano de facto zbankrotovalo a přežívá jen díky tomu, že půlka patří Bormiu a půlku převzal nový investor.
Takové příklady se najdou i v Rakousku – bohatá Planai ve Schladmingu se postarala o nedaleký chřadnoucí okrajový Galsterbergalm, nyní na něco podobného asi čeká maličký Stoderzinken. Kousek odtud zase funguje symbióza „velký“ Reiteralm – „malý“ Fageralm. A to vždy i díky tomu, že se z těch malých středisek stává atrakce svého druhu (kuriozity, skopičiny pro děti apod.). A často je logickým důsledkem snaha o fyzické propojení.
Více k tomu vyjde i letos ve speciálu SNOW time.
24.09.2016 11:11:33 #10
Kdyby velký areál vždy vlastnil nějaké menší středisko,v rozumné dojezdove vzdálenosti pro lyžaře,kteří megaareály zrovna nemusí,bylo by to jen dobře,prostě jen středisko,na kterým se nezbohatne,ale jako přidanou hodnotu,třeba pro rodinou dovolenou kdy se dá kdykoliv odskočit… Ale jak jsem již psal,ja vždy dám přednost těm prázdnějším… Tak už se těším na pěkný počtení v novém Snow.
12.11.2016 05:16:09 #11
Špatný titulek :
Ski Arlberg zatím nepropojil 305km sjezdovek – NAŠTĚSTÍ – 7.11. se zkušebně projely kabinky na 1.úseku Flexenbahn do mezistanice, po výstavbě dalších úseků ani stopy a předpokládám, že práce v horském terénu přerušil podzimní sníh. Takže tuto zimu ještě bude pokoj od megalomanského projektu, který způsobí enormní zátěž některých sjezdovek (především z Trittkopf)a konec pohodového parkování na Alpe Rauz.
Zásadní upgrade ale proběhl potichu v Galtüru – stará dlouhá dvousedačka na zadní straně areálu byla nahrazena 10-místnou kabinkou od přehradní hráze.
12.11.2016 10:53:32 #12
Nezdá se, že by něco k propojení chybělo – Flexenbahn i Trittkopfbahn jsou hotové, spuštění plánováno na 2. prosince:
Že to zatíží dříve klidnější místa, je bohužel jasné.
Nová kabinka v Galtüru vč. nových variant sjezdovek sice není taková
bomba, ale je pravda, že lyžařsky je zajímavější.
12.11.2016 11:29:57 #13
>> #12, Radek Holub – SNOW, 12. 11. 2016 10:53:32
Zřejmě máš pravdu, úsek Trittkopfbahn k mezistanici byl dokončen dříve, nicméně na skimapách Arlbergu zatím po lanovkách ani památky /sjezdovky jsou přečíslované). Pokud začnou proudit turisté na lyžích oběma směry, tak na křížení přejezdu z Hexenboden k Trittkopf bahn a od Übungslift pod Hexenboden se lidi pozabíjejí.
12.11.2016 19:49:16 #14
>> #13, bohous357, 12. 11. 2016 11:29:57
Nová mapa Arlbergu je i na našem webu:
Určitě se zahustí průjezd přes Zürs i Valfagehr na straně Antonu, který se mi zdál přetížený už i doteď. Navíc je to ne moc široká sjezdovka s pěkným padáčkem na konci.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.