Jizda na ledu (strana: 3)
31.01.2017 11:25:06 #61
>> #54, TNS, 30. 01. 2017 18:15:31
Prave to srafovani na tech hranach bylo jak z boku, tak i od skluznice. Predpokladam, ze to bylo brousene na kameni, jelikoz jsem koukal na hranu udelanou brusnym papirem a tam to vypada jinak. Ten Discman je takova plastova hracka tjn., lakava muze byt cena, ale to vedeni po skluznici pri brouseni bocni hrany neni moc presvedcivy a rada lidi si na to v zahranici stezovala. Na druhou stranu za ty penize nic na trhu neni. Masinka, ktera mi je sympaticka → Carrot by Comax s cenou 28 tis. Ten samy produkt prodava Montana s nazvem Monty Edger s uplne jinou cenou (nejspis to pro Montanu vyrabi). Tri1 nebo Snowglide je uz hodne profi a spis pro kluby.
20.02.2017 06:41:45 #63
>> #24, Marek Bednář, 29. 01. 2017 19:44:56
Mám přesně opačné zkušenosti. Byl jsem donucen udělat strojový servis. Chytl jsem docela obrovský kámen na skluznici díra, že mě málem odvezli. Nechal jsem lyže opravit v servise na nejnovějším WINTERSTIEGER a docela mě to dostalo. Vím že po velkém servise není lyže úplně OK, ale jak lyže nechtěla jet do rychlosti bylo až k pláči. Nová struktura šipovka. Hrany mi přišly, že prostě nedrží jako předtím. Hned se mi potvrdilo to, jak se říká na stroj lyži co nejméně. Své lyže si celkem hýčkám, takže jsou neustále zažehlovány a vždy nabroušené.
20.02.2017 11:11:25 #64
>> #63, Jirka_K, 20. 02. 2017 06:41:45
Proč by po velkém servisu neměla být lyže ok. Proč by hrany neměly držet nebo skluznice nejet? Zřejmě chodíš do VELMI ŠPATNÝHO servisu. Naopak po dobrém servisu je všechno super a vždycky!!!
20.02.2017 16:31:10 #65
>> #64, TomáS, 20. 02. 2017 11:11:25
Jak pise Tomas, ja takto vystridal 3 servisy. Take ani stroj neni zarukou kvality a je to i v lidech, coz se mi drive potvrdilo.
Pri prvnim brouseni skluznice kamenem jsem byl v servisu u masiny pritomen a videl postupne ubyvajici nerovnost roviny z vyroby.
20.02.2017 22:10:20 #66
>> #63, Jirka_K, 20. 02. 2017 06:41:45
Bez komentáře k úrovni „servisu“.
Po srovnání,nové struktuře i když ti skluznici vyleští musíš opakovaně a hodněkrát skluznici napustit a stáhnout.Rychlost lyže získávají mazáním a zajížděním,ale pokud ti lyže dělali ve slušném servisu neměl by rozdíl nijak výrazný.Určitě ne výrazný natolik ,aby jsi to poznal jen o oka.Co se týká hran ,také nevidím důvod proč by měly držet nějak výrazně hůře.
20.02.2017 22:42:41 #67
>> #66, m3, 20. 02. 2017 22:10:20
J.j.
Jirkovi potrva viac mazani kym sa lyza zase"zajede".
Ja mam odskusane servisy na velku udrzbu,malu robim sam.Byvam na prvykrat drzy,chcem byt pri uhlovani,lebo nie je obsluha ako obsluha.Po piatich paroch lyzi nabrusenych na 89//1 sa stane ze nezmeni nastavenie,alebo zabudne co chce klient.
caute Harry
21.02.2017 00:11:36 #68
>> #34, Marek Bednář, 29. 01. 2017 22:59:32
Možná je to blbost, ale nemáš jinak nabroušenou/ztupenou hranu před kontaktním bodem? Myslím tu část hrany, která se běžně tupí.
>> #64, TomáS, 20. 02. 2017 11:11:25
Lyže ze servisu mi většinou jely o poznání hůř, než když si je mažu sám, přestože na pohled vypadaly skvěle připravené. Po prvním přemazání jely vždy už normálně. Vysvětloval jsem si to použitím levných vosků a tím, že vosk mají roztavený celou směnu a jen ho doplňují
21.02.2017 06:24:50 #69
>> #65, Marek Bednář, 20. 02. 2017 16:31:10
>> #65, Marek Bednář, 20. 02. 2017 16:31:10
Úroveň servisu byla na hodně vysoké úrovni. To jsem si pohlídal. K nabroušeným hranám byl to asi můj subjektivní pocit, proto že je fakt že když jsem je zkoušel, tak byl sníh hodně měkký. Včera jsem si zkoušel kontrolovat požadovaný úhel(čáru fixou a lehké přebroušení pomocí diamantu) Překvapilo mě to ale všude na výbornou.Ke skluznici. Po nové struktuře jsou vždy lyže výrazně pomalejší. Jednak se musí struktura, tak nějak otupit, uhladit… Vyčistit a taky napustit jak už tady mnoho lidí poznamenalo. Své lyže promazávám cca 2× týdně a věřte tomu nebo ne ten rozdíl byl fakt obrovský. Nechal jsem si udělat závodní strukturu poprvé. Oproti staré je výrazně hrubější, ale je pěkná po celé délce lyže. Děláno na stroji http://snow.cz/…kymi-kotouci Co se týká vosku použili nějaký universal. To udělá asi taky svoje.
21.02.2017 07:49:53 #70
>> #69, Jirka_K, 21. 02. 2017 06:24:50
Když máš lyže napuštěné, a udělají strukturu, tak to neznamená, že bys musel začínat od znovu. Hrubá struktura je tuším na mokrý snih, jemná na suchý. Hrany musí být 100%, fanatici si je možná ještě 1000 doleští a rovnou sami namažou. Možná máš struktutu moc hrubou. Radši chodim do servisu, kde žádný pochybnosti nemám.Nikdy jsem neřešil grip ani skluz.
21.02.2017 07:51:20 #71
Po servisu na mašině (pokud se dělá i skluznice) jsou prostě lyže pomalejší. Skluznice je chlupatá a neprosycená a postup „rychlomazání“ studené lyže taky nic moc. Pomáhá prostě mazat, jezdit a kartáčovat a pořád dokola.
Ale hrany musí být perfektní.
21.02.2017 08:04:31 #72
>> #70, TomáS, 21. 02. 2017 07:49:53
„Když máš lyže napuštěné, a udělají strukturu, tak to neznamená, že bys musel začínat od znovu.“
Práveže áno. Lyža po brúsení sklznice a novej štruktúre je ako nepopísaný list papiera. Ideš všetky úkony nanovo.
Záleží samozrejme na tom, na aký level ju chceš „rozbehnúť“.
21.02.2017 08:40:29 #73
>> #71, HonzA_, 21. 02. 2017 07:51:20
Přesně tak jezdit mazat a pořád do kola :D
Odpoledne se pokusím udělat nějakou fotku té struktury. Zdá se mi opravdu hodně hrubá. jestli ovšem fotka něco řekne nevím. Nabízel mi v servise křížovou klasiku, nebo mi doporučoval šípovou závodní.
21.02.2017 08:58:09 #74
>> #73, Jirka_K, 21. 02. 2017 08:40:29
Šípová štruktúra nie je viac závodná. Je len „more fashion“
21.02.2017 09:33:10 #75
>> #74, TNS, 21. 02. 2017 08:58:09
Ja se snad nikdy nedozvim, ktera ta struktura je uplne nejvic nejzavodnejsi. Ale stejne bych to zapomel.
>> #73, Jirka_K, 21. 02. 2017 08:40:29
Jak rikal TomaS, hrubost struktury ma souvislost predevsim s vlhkosti snehu.
A co se tyce te rychlosti, priklanim se k nazoru m3, ten rozdil je maly. Rekl bych nepoznatelny, i kdyz sam mam pocit, ze kdyz vlezu na sve supr cupr wc stock promazane ski, ze mi to klouze tak nejak lepe. Ale pocity stranou, komplikuji zivot. Jde o to, ze ve hre jsou jine faktory, ktere skluz ovlivni radove vice. Pred casem tu nekdo zminoval najeti na „jiny“ snih, nasledovane vystoupenim z lyzi za jizdy (k tomu by se hodilo dodat: Tohle doma nezkousejte). Nekolik soudruhu tam vyjmenovalo vicero veci, ktere ovlivnuji skluz.
Takze je otazka, jak se ti dari tyto promenne, majici na skluz radove vyznamejsi vliv, odfiltrovat.
21.02.2017 09:58:09 #76
>> #74, TNS, 21. 02. 2017 08:58:09
Jasně že každý má to svoje. Měl jsem vždy jen lineární, tak jsem zkusil šípovku :D na omak je fakt hodně hrubá. Říkám zkusím udělat fotku.
>> #75, valerius, 21. 02. 2017 09:33:10
Jasné s tou vlhkosti sněhu to vím. Rozdíl tam opravdu byl, zkusil jsem skluznici teď párkrát promazat, tak se uvidí jestli to mělo nějaký vliv.
Jen se zeptám. Čím je dána hrubost struktury? Mám možnost si to nějakým způsobem zvolit v servise? Nebo prostě dělají jednu hrubost.
21.02.2017 10:16:45 #77
>> #76, Jirka_K, 21. 02. 2017 09:58:09
Mám možnost si to nějakým způsobem zvolit v servise? – Zrejme ano, pokud to nesekaj jak Bata cvicky. Obvykla terminologie je asi „hruba/stredni/jemna“, fajnsmekri mozna pouziji ciselnou hodnotu.
Ale nevim, jak jsem zminoval jinde, ja si nechavam delat strukturu jednou za uhersky rok. Budu rad, kdyz to nejaky znalec osvetli.
21.02.2017 10:34:39 #78
>> #76, Jirka_K, 21. 02. 2017 09:58:09
Na „tvaru“ struktury fakt vůbec nezáleží. Jak píše TNS jsou to ptákoviny na kterých vůbec nesejde. Zlaté pravidlo říká,že lepší nějaká struktura než žádná. Jiná věc je hrubost struktury. Platí čím vlhčí sníh,tím hrubší struktura. Tedy na přemrzlý sníh jemná struktura na jarní kaši hrubá. Hrubost struktury je ,nebo měla by být ve slušném servisu volitelná ,řekněme ve třech stupních. Hrubost struktury je daná její „hloubkou“ , od toho se odvíjí další „rozměry“ struktury.Nepředpokládám ,že máš více párů stejných lyží, necháš si udělat různé hrubosti struktury a pak na kopci budeš zkoušet. To by jsi byl fajnšmekr. Myslím, že lze zvolit zlatý střed. Po opakovaném promazání,stahování postupně odstraníš jemné mikrochloupky vzniklé broušením skluznice a postupně jak se skluznice sytí a hladí jednak získává skluz a za druhé se struktura postupně vyhladí = zjemní. Pro prvotní skluz po servisu hodně záleží na tom jak moc si pohrají s leštičkou. Samo sebou vliv na ten první skluz má i použitý vosk.Já jsem závoďačky nenechával napouštět a když už, tak jsem dovalil vlastní SWIX BP 88 se kterým pak pokračuji stále dokola v dílně.
21.02.2017 10:44:47 #79
>> #75, valerius, 21. 02. 2017 09:33:10
kdyz vlezu na sve supr cupr wc stock promazane ski, ze mi to klouze tak nejak lepe
Hrozně moc dělá materiál skluznice a nejen skluznice. Rozdíl mezi „stejným“ WC párem a komerčním RD je cca 1–2 buchty na kolo v případě GS.U SG,DH to může být klidně jednou tolik.To už pak je o parník…
Rozdíl mezi RD a běžnou komerční GS bych řekl,že bude ještě více propastný.
21.02.2017 12:21:15 #80
Struktura + pravidelné mazání sluznice a údržba dělá strašně moc. Mažu většinou po 2 lyžvacích dnech, kartáčování ale zanedbávám. Mažu parafínem nebo zde často opěvovanou hrobečkovou svíčkou a asi na tomhle zvyku nebudu nic měnit. Lyže u ušlechtilejší stáje (RD, WC) a s dobrým servisem pojedou určtě ještě líp. Kdysi jsem si s kamarádem na kopci vyměnil své opečovávané AHV 06 GS za jeho fungl nové D2 GS atomicy s radiusem 18m. Tak jak je v superhypermarketu koupil tak na nich jezdil. Já měl dojem, že mně celou cestu dolů někdo drží za zadek, divenej pocit.Kdyby jim dopřál občas nějaký ten servis asi by to bylo ok. Třeba na Klínovci na začátku Jáchymovské kde neznalý člověk neví jestli je na sjezdovce nebo na mírně nakloněném fotbalovém hřišti je poznat kdo se o lyže stará a kdo na to úplně kašle.
21.02.2017 15:12:18 #81
>> #68, Mirek, 21. 02. 2017 00:11:36
Byla to jedna z moznosti, ktera me take napadla s naslednym vyzkousenim.
Zakrojeni spicek vcetne podrzeni patek se da takto ovlivnit tjn. Dobre, ze jsi
to zminil
21.02.2017 15:55:15 #82
Pokud nebrousim, tak po prijezdu z lyzi, vysuseni a ohrati na pokojovou
teplotu voskuji za studena a to tak, ze nanesu vrstvu cerveneho parafinu
Holmenkol. Parafin nestahuji a ani nekartacuji, no a to je asi tak vse co delam
Zhorseni skluzu
nepocituji a kdybych to vnimal, tak s tim neco zacnu delat. Treba jsem mel
stesti, ze mam z fabriky dobrou skluznici (RD) U hran je skluznice porad
krasne cerna a nikdy nebyla sediva. Na druhou stranu je fakt, ze te cerne na
tehle skluznici moc neni a jeji sirka je u hrany 6,5 mm. Lyze behem sezony
uskladnene pri pokojove teplote.
21.02.2017 17:25:25 #83
>> #82, Marek Bednář, 21. 02. 2017 15:55:15
Co je voskování za studena? To rozetřeš vosk na skluznici a necháš to být?
21.02.2017 18:51:42 #84
Když to pak šoupne v létě do rozpařenýho auta, tak to funguje. Obyčejný studený načárkování skluznice vydrží tak dvě jízdy, to dokážu říct i já s pár hodinama na lyžích za sezonu…
>> #75,
valerius, 21. 02. 2017 09:33:10 Pred casem tu
nekdo zminoval najeti na „jiny“ snih, nasledovane vystoupenim z lyzi za
jizdy (k tomu by se hodilo dodat: Tohle doma nezkousejte). Nekolik soudruhu tam
vyjmenovalo vicero veci, ktere ovlivnuji skluz. prosím, prosím, Plha se
hlásí Ale to ohledně
skluzu bylo na dotaz jiného lyžníka.
21.02.2017 19:04:38 #85
>> #83, HonzA_, 21. 02. 2017 17:25:25
Presne tak. Nikdy drive jsem tento zpusob nepraktikoval a jedna se o prvni lyze s timto zpusobem zachazeni.
21.02.2017 19:07:24 #86
>> #82, Marek Bednář, 21. 02. 2017 15:55:15
Marku když už to jen tak jak ty říkáš za studena naneš, alespoň to zakorkuj. Vosk tam vydrží o něco málo déle. Jinak žehlička je žehlička :D
21.02.2017 19:35:53 #88
>> #86, Jirka_K, 21. 02. 2017 19:07:24
Ruka na srdce → kolik lyzaru po kazdem dni lyzovani ihned zazehluje
zehlickou a nevyprdne se na to Nevim jak dlouho tam vydrzi vosk, ale po dojeti k turniketu prestanu
vnimat rozdil az do konce lyzovani.
21.02.2017 19:44:13 #89
>> #87, Jirka_K, 21. 02. 2017 19:15:35
Na te RDeckove lyzi jsi mel z vyroby udelanou strukturu? Nebo lyze koupene bez jedineho zasahu servisem?
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.