Jizda na ledu (strana: 4)
21.02.2017 19:56:17 #91
>> #89, Marek Bednář, 21. 02. 2017 19:44:13
Lyži jsem koupil od jednoho klučiny, nebyla nová předchozí struktůra byla mnohem méné zřetelná a byla šikmá lineární. Dělal jsem novou jen proto jak jsem psal v předchozích příspěvcích trefil jsem šutr a byla z toho rýha asi 5 mm široka a 150 mm dlouhá. Do hloubky zas tak nebyla moc, ale byly strašně vytažené kraje té rýhy až to ovlivňovalo znatelně tu lyži.
>> #88, Marek Bednář, 21. 02. 2017 19:35:53
Jsem jen já takový idiot kdo to dělá ? :D Většinou lyžuji soboty a po lyžování zažehlím, potom vykartačuji až další týden. Když jsem někde na delší dobu, tak cca co druhý lyžařský den. Jinak já během dne poznal rozdíl letos, když jsem byl na skicrosse. Večer připravené lyže. Ráno –14 °C vlhkost nula nula nic. Sníh suchý jak pepř. První 3 jízdy v pohodě. A potom mi to přestávalo jet až jsem tomu nechtěl věřit .D Když jsem se podíval na skluznici, tak byla normálně našedivělá. po čase jsme tohle pozorovali všichni,. nevím co to bylo za den a za blbý sníh…
21.02.2017 19:58:48 #92
>> #87, Jirka_K, 21. 02. 2017 19:15:35
To je hrubá struktura
Například Madeja sport v Ostravě v druhé polovině zimy ji dělá také
(v první půli jemnou)
Když chceš jinou, tak si musíš připlatit
Nemyslím, že s tím budeš mít problém.
21.02.2017 20:01:33 #93
>> #91, Jirka_K, 21. 02. 2017 19:56:17
Je dobře , že často voskuješ
Zkus si pro zajímavost spočítat , kolik minut ten servis vlastně vydrží
v top stavu.
21.02.2017 20:05:13 #94
>> #90, BigBang, 21. 02. 2017 19:47:02
Proc by tam mel byt? Ten je snad nasyceny ve skluznici a to mi staci. Pokud by tomu tak nebylo, tak mi lyze preci nepojedou na rovinatem useku a ja to ihned poznam. Zatim jsem nic nepoznal.
21.02.2017 20:12:40 #95
>> #91, Jirka_K, 21. 02. 2017 19:56:17
Tak to ja nikdy nemel silu po vecernim lyzovani v pracovnim tydnu jeste zazehlovat lyze
21.02.2017 20:23:08 #97
>> #95, Marek Bednář, 21. 02. 2017 20:12:40
stačí když to uděláš ráno, než deš na šichtu
21.02.2017 20:30:03 #98
>> #97, PetrAT, 21. 02. 2017 20:23:08
Vstavam az na treti zazvoneni budiku, takze asi tak
21.02.2017 20:46:08 #99
>> #88, Marek Bednář, 21. 02. 2017 19:35:53
kolik lyzaru po kazdem dni lyzovani ihned zazehluje zehlickou a nevyprdne se na to
Já,bez vyjímky.
Nevim jak dlouho tam vydrzi vosk
Odpověděl si sám. Po dojetí k turniketu..
21.02.2017 20:49:16 #100
>> #87, Jirka_K, 21. 02. 2017 19:15:35
Hrubá struktura.Na jaře to užiješ…
21.02.2017 21:07:20 #101
>> #100, m3, 21. 02. 2017 20:49:16
jo jo na jaře to využiji. Jak moc velký vliv to bude mít v nové sezoně, když budou mrazy? Lyže mám na skicross. Vážím necelých 70 kg, tak že proto se ptám. Když jede za mnou borec o 15 kg těžší potřebuji, aby mi alespoň ty lyže jely…
21.02.2017 21:14:21 #102
>> #101, Jirka_K, 21. 02. 2017 21:07:20
Chachachaa, jeste budes zavidet tem, co to nehrotej a nestoji je servis tolik usili kvuli nekolik desetinam, maximalne par vterinam. Jezdis hobiky? Mas jedny lyze? Ano-li, tak mazat, stahovat, kartacovat a poridit jeste tvrdsi vosk (treba blue mix) a mazat vic na studeno. Jinak po jednom dni jezdeni na agresivnim premrzlym snehu (a cervenym voskem) a spousta prace je v haji.
21.02.2017 21:23:22 #103
>> #101, Jirka_K, 21. 02. 2017 21:07:20
Jak moc velký vliv to bude mít v nové sezoně, když budou mrazy?
Na funkci rostlináře to vliv mít nebude ani když budou mrazy
Záleží na vlhkosti sněhu,než na tom jak mrzne.Teď asi ještě něco najedeš a na jarním firnu se ti rychleji „ojede“ ,takže příští sezonu by to mohlo být lepší.Pokud ne ,tak máš dvě možnosti.Předělat strukturu – docela škoda a druhá možnost vosk dobře vystahovat a kartáčovat jen jemným nylonem,aby část vosku zůstala ve struktuře a částečně jí „zaplnila“.Není to ideální,ale na pár jízd by to mělo vydržet.
>> #91, Jirka_K, 21. 02. 2017 19:56:17
První 3 jízdy v pohodě.A potom mi to přestávalo jet až jsem tomu nechtěl věřit .D Když jsem se podíval na skluznici, tak byla normálně našedivělá. po čase jsme tohle pozorovali všichni,. nevím co to bylo za den a za blbý sníh
Tvojí otázku jsi začal odpovědí : Sníh suchý jak pepř.
Nebývá to u nás příliš často,na ledovci často.
21.02.2017 21:42:50 #104
>> #102, valerius, 21. 02. 2017 21:14:21
Ano jezdím hobíky. Ne že bych to nějak extra hrotil. Jak jsem psal nedělal bych jí novou, kdybych si na ni neudělal docela velký šrám. Jinak servisovat lyže mě doma baví :)
>> #103, m3, 21. 02. 2017 21:23:22
Ještě jedu letos do Italie- Bormio, tak tam něco najezdím. Jinak strukturu určitě novou hned tak dělat nebudu. JJ ten suchý sníh jsem se se dočetl, že na to pomůžou snad jen prášky, ale to už je zase někde jinde. Doma mám nejtvrdší Toko barwax a holmenkol ultramix.
jen taková otázka co teda mazat na takové počasí jako teď ? Nejčastěji používám betamix, Když je ten jarní sníh, tak agresivní je lepší použít nějaký tvrdší- ultramix ?
21.02.2017 21:57:52 #105
>> #87, Jirka_K, 21. 02. 2017 19:15:35
Vypadá to jako parádní střední až hrubá struktura – přijde mi to jako ideální volba pro jediné lyže.
21.02.2017 22:00:35 #106
>> #94, Marek Bednář, 21. 02. 2017 20:05:13
„Ten je snad nasyceny ve skluznici a to mi staci.“
Obávám se že při používání metody studeného voskování ve skluznici v podstatě žádný vosk není.
21.02.2017 22:11:52 #107
>> #106, HonzA_, 21. 02. 2017 22:00:35
Lyze jedou, metoda funguje, pouzivam
Jakmile bude grafit kolem hran sedivy i prez pravidelne voskovani, tak to zacnu resit.
21.02.2017 22:41:23 #108
>> #107, Marek Bednář, 21. 02. 2017 22:11:52
Tvoje lyže, tvůj čas na svahu, tvoje volba. Myslím že vzít to např. horkovzduškou by ti tolik času navíc už nezabralo.
Já dál zůstanu u svého mazání za tepla po každém lyžování, výjimečně po každém 2. lyžování. Když se nebrousí, je to otázka pár minut.
21.02.2017 22:44:04 #109
>> #107, Marek Bednář, 21. 02. 2017 22:11:52
Jakmile bude grafit kolem hran sedivy i prez pravidelne voskovani, tak to zacnu resit
To už je většinou pozdě.
21.02.2017 22:51:37 #110
>> #108, HonzA_, 21. 02. 2017 22:41:23
Tak,tak svatá pravda.Netuším sice kolik se asi tak platí za SL Fischerky,ale za bůra to nebude.Vždycky mi je lyží líto nechat je nasucho aby skluznice degradovala.Sice je takové rčení slalom se nemaže,slalom se jezdí ,ale i u slalomek je dobré aby klouzaly.
21.02.2017 23:11:00 #111
>> #79, m3, 21. 02. 2017 10:44:47
Rozdíl je propastný. Uvědom si, že závodník (běžkař) vyfasuje třeba dvě desítky (ale obvykle podstatně víc) párů lyží. Z nich si vybere ty, které jedou. Ostatní jsou pryč. Když si srovnáš „závodní“ lyže z obchodu a opravdu závodní lyže, tak i ty, které „nejedou“ jsou proti těm „závodním“ mnohem rychlejší. K tomu si přidej odpovídající vosky a jsi úplně jinde.
21.02.2017 23:13:48 #112
>> #109, m3, 21. 02. 2017 22:44:04
„To už je většinou pozdě.“
Asi ako mŕtvemu rýchlostný vaťák.
>> #110, m3, 21. 02. 2017 22:51:37
„Sice je takové rčení slalom se nemaže,slalom se jezdí ,ale i u slalomek je dobré aby klouzaly.“
Jasné a rozhodujúce je skôr mazať kvôli odolnosti sklznice a na akceleráciu, nie maximálku. Uvedené spĺňajú tvrdé vosky, ale naopak horšie nasýtia sklznicu. Základový vosk teda musí byť. Ale Marek slalom asi nejazdí, tak nech nanáša za studena. K vrtuľke turniketu po si vystačí.
21.02.2017 23:19:59 #113
>> #109, m3, 21. 02. 2017 22:44:04
Celou dobu na to cekam ono stale nic. Lyze behem teto sezony 2× strojem servisovane na kameni od skluznice a jejich vlastnosti jsou jako by se nechumelilo. Od zacatku sezony pouze 1× voskovane za tepla. Kdybych si navoskoval jednu lyzi za tepla a tu druhou za studena a druhou jizdu mi nekdo lyze prohodil, ze bych nevedel ktera je ktera s tim, ze bych je mel bez vahani od sebe rozlisit a jeste si na to vsadit, tak do takove sazky nejdu
21.02.2017 23:25:51 #114
>> #113, Marek Bednář, 21. 02. 2017 23:19:59
Tak to je hodně zajímavé a zřejmě budou tvé Fischerky a nebo tvůj servis naprostý unikát.
Já na svých lyžích poznám když je jezdím hned po servisu. Stejně tak je to poznat na konci prvního dne, pokud jsem je po servisu nepromazal za tepla – jsou celý vysušený a volají po dávce vosku. Stačí dát 1–2 kůry za tepla a i na konci dne jsou pěkně prosycené a mastné.
22.02.2017 14:04:33 #115
>> #114, HonzA_, 21. 02. 2017 23:25:51
Když je lyže během sezóny 3 x voskovaná za tepla (2 x servis + 1 x voskování) a pak je mazaná tekutým voskem, nebo jen „počmáraná“ rukou zažehlovacím voskem bez žehlení, snese víc než by se zdálo (a záleží na tom jak moc se na ní jezdí). Některé skluznice jsou navíc na šedivění zřejmě náchylnější. Na druhou stranu, když se sjezdové lyže jen zažehlí s tenkou vrstbou vosku a nevykartáčují, moc práce to nedá, skluznici to ochrání a pro normání ježdění to stačí.
22.02.2017 19:36:06 #116
>> #113, Marek Bednář, 21. 02. 2017 23:19:59
Nic proti, ale na to, jak jsi řešil zubaté ostří pod mikroskopem, mě tvůj způsob mazání překvapuje.
22.02.2017 20:23:57 #117
>> #114, HonzA_, 21. 02. 2017 23:25:51
Tak to je hodně zajímavé a zřejmě budou tvé Fischerky a nebo tvůj servis naprostý unikát
Asi tak.
22.02.2017 20:48:10 #118
>> #116, fischerbl, 22. 02. 2017 19:36:06
Spis dukaz toho, ze jsou vlastnosti teto skluznice jine v porovnani s ostatnimi komercnimi lyzemi, ktere jsem mel a pro dobry pocit to fakt delat nebudu
22.02.2017 21:03:06 #119
>> #118, Marek Bednář, 22. 02. 2017 20:48:10
To máš tie žlté sklznice? To by mnohé vysvetľovalo.
22.02.2017 21:19:19 #120
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.