08.11.2019 12:09:47 #61
>> #59, ivan-ski, 08. 11. 2019 11:45:14
Jenže to je právě ten nesmysl.
Jak chceš porovnat lyže z kategorie F1 a F3 a jako podmínku si kladeš stejnou desku, když lyže z kategorie F3 jsou v setech s vázáním ???
Řeknu to jinak. Když vezmu Hirschera (a snad tady nikdo nebude zpochybňovat jeho lyžařské kvality) a dám mu dvoje lyže, oboje profesionálně připravené jeho servisním týmem a postavím trať obřího slalomu. Jedny lyže budou jeho F1 a druhé budou F3, zakoupené třeba v Harfasportu.
Takže máme špičkového lyžaře, máme stejně špičkově připravené lyže (oboje „závodní“), máme stejné lyžařské boty, stejnou kombinézu, stejné hůlky, máme stejnou trať a můžeme testovat.
Jak to asi dopadne ???
No klidně se vsadím, že lyže F3 dostanou na jednu jízdu naloženo minimálně 5 vteřin, ale spíš bych řekl že to bude deset.
A vo, vo vo tom to jeee.
08.11.2019 12:43:31 #62
>> #41, korsičan, 08. 11. 2019 07:15:22
Takže závod je jen „závod světového poháru FIS“? Promiň, ale to je pěkná pytlovina.
IMHO, pokud se budeš dostatečně pídit, i závody SP jezdí někteří na lyžích tebou označených jako kategorie F-2…
08.11.2019 12:52:10 #63
>> #62, HonzA_, 08. 11. 2019 12:43:31
No samozřejmě že ne.
Tady se bavíme o závodních lyžích a jejich identifikaci. A to ty ze Sportisima prodávané v setu s vázáním, fakt nejsou.
Ani názvem, ani kvalitou.
08.11.2019 14:26:24 #64
No rozpoutal jsem poněkud vášnivou diskuzi.Vaše argumenty(F1,2,3) jsou rozumné a i já už vidím, že jsem měl chybný nazor.Samozdřejmě,že lyže pro Marc.Hirschera nebudou sekány po milionech jako lyže,které jsem považoval za závodní.Špíš mě šlo o to,že ty lyže F3 nejsou žádnej odpad.Furt musíme myslet na to,že jsou to lyže,které jsou na nejvyšší úrovni dosažitelné(sehnatelné)pro běžné smrtelníky. Každopádně porovnávat F1(lyže dělané na míru) s F3 je pitomost(spletl jsem se).
08.11.2019 14:43:11 #65
>> #60, korsičan, 08. 11. 2019 12:01:37
Kategorie F3 už je podle mě mimo mísu a zařazení v kategorii “závodní” je blbost. Správně by bylo uvádět např. “odladěná sportovní lyže vycházející z lyže závodní” ale markerig..... :) A co se týče aut, tak snad nikdo ani vtipem neoznačí Fabii RS jako závodní auto :D Škodovka označení RS totálně zdegradovala. Stejné označení u Renaultu nebo Fordu je určeno pro sportovně laděné Hot Hatche, kdežto Škoda ho používá pro označení trochu rychlejších verzí které rozhodně nelze označit za Hot Hatch :) Kategorii lyží F3 tedy vnímám něco jako Hot Hatch u aut. Typicky komerční Stöckli Laser GS. A pokud už jsme u lyží a aut, tak kategorii F1 vnímám jako lyži laděnou závodním oddělením pro konkrétní firemní smluvní závodníky což u aut odpovídá továrnímu týmu a továrním pilotům. Kategorie F2 jsou stále závodní FIS lyže dostupné i nefiremním lyžařům např. Stöckli Laser GS FIS, což ve světě aut jsou závodní zákaznické vozy pro soukromé týmy. Obě kategorie ale musí plnit regule FIS a FIA. Kategirie F3 a třeba i Fabia RS nakonec můžou taky fungovat jako závodní, ale pouze pro sranda podniky. Nakonec závodit se dá i na uhelce :)
08.11.2019 15:08:05 #66
>> #63, korsičan, 08. 11. 2019 12:52:10
Ano, tím že na lyži napíšeš „Race“, „Racing“, „WorldCup“, „Reparto Corsa“ nebo jiné krávoviny se z ní lyže závodní ještě nestane.
Na druhou stranu, každá lyže vyvinutá a vyráběná pro účely závodění, s parametry odpovídajícími daným kategoriím, je podle mne lyže závodní. Můžeme asi polemizovat nad kategorií „Masters“ lyží, kterou někteří výrobci pojali tak trochu lifestylově, ale pokud se bavíme o kategoriích od dětí až po dospělé aktivní závodníky, považuji lyže pro ně určené za lyže závodní.
A shity s nápisem za shity s nápisem.
08.11.2019 16:47:02 #67
>> #39, filip.cihla, 08. 11. 2019 06:14:15
Teď úplně nechápu otázku
V tvém příspěvku #2 jsi napsal : Na SLX jsem najel za minulou sezónu lehce přes 100h,v klidu jsem na nich jezdil i 6dní v týdnu 6–7h/den
Tedy jsem se ptal jestli jsou na fotce lyže o kterých píšeš, jen v pánské verzi. Omluvám se, že jsem z fotky neoříznul ty okolo stojící. Fotku tentokrát dávám jen Elan SLx.
Jsou to tedy lyže na kterých dáváš 6–7 hodin denně ?
08.11.2019 16:53:04 #68
>> #67, m3, 08. 11. 2019 16:47:02
Jo už chápu.Měl jsem model 2018–19,proto přesně nevím,jak se vyráběli před tím,ale Vy tam máte Elan slx Wolrd Cup a ty v dnešní době se předobjednávají a mají FIS certifikaci.Já jsem měl „pouze“ Elan slx-bez FIS certifikace s jiným vázáním než je na Elan slx world cup…a jak zde píši ostatní ty Elan slx WC budou pravděpodobně F2,F1.A ne na těchto lyžích(modelu) jsem nejezdil 6–7h/den.Přikládám foto lyží na kterých jsem jezdil.
08.11.2019 16:59:38 #69
>> #48, korsičan, 08. 11. 2019 09:05:06
>> #60, korsičan, 08. 11. 2019 12:01:37
Takže on tam rozdíl je a podle mé zkušenosti dost propastný. A rozdíl mezi F1 a F3 je neoddiskutovatelný. To je jako holky a vdolky.
Je , je i rozdíl mezi F1 a F2 i když ne takový jako jako mezi F2 a F3. Rozdíl mezi F1 a F2 je klidně 3 buchty na kolo a to není řeč o klouzavkách kde je to ještě více. F3 nemá se závodní lyží společného ani prd, jen ty nápisy.
Problém celé debaty je definice pojmů.Jo a mimochodem, některé páry kategorie F2 chodily již naformátované z RD , i když „na hrubo“.
08.11.2019 17:12:46 #70
>> #68, filip.cihla, 08. 11. 2019 16:53:04
Měl jsem model 2018–19,proto přesně nevím,jak se vyráběli před tím,ale Vy tam máte Elan slx Wolrd Cup a ty v dnešní době se předobjednávají a mají FIS certifikaci.Já jsem měl „pouze“ Elan slx-bez FIS certifikace s jiným vázáním než je na Elan slx world cup
No a to je právě ta definice pojmů. Na vzhledu nezáleží, to je (byla) u Elanu každoroční inovace. Netuším jak to funguje nyní, protože Elan jsme víceméně odvrhnuli (možná včas) a pak okolo závodění už se nějaký pátek nemotám . Důležitější je to, co je uvnitř té konkrétní lyže.Vázání je (byla) volitelná (DIN) Tyrolka v kabátu Elan ( stejně jako Head nebo Fischer) + byla volitelná deska (Tyrolia,Vist) , pokud je řeč o Elanu
Tak hlavně, že si rozumíme
Edit: pokud ti to nebude vadit, tak si v diskuzi tykáme
08.11.2019 17:16:00 #71
>> #64, filip.cihla, 08. 11. 2019 14:26:24
No rozpoutal jsem poněkud vášnivou diskuzi
Ale houby. Vášnivé diskuze tady vypadají jinak.
08.11.2019 18:05:52 #72
>> #70, m3, 08. 11. 2019 17:12:46
Tykání mi rozhodně nevadí pouze jsem chtěl být slušný,když mi je 15.:-)
08.11.2019 18:07:05 #73
>> #70, m3, 08. 11. 2019 17:12:46
Mohu se zeptat proč jste Elan zavrhli?
08.11.2019 18:55:54 #74
>> #73, filip.cihla, 08. 11. 2019 18:07:05
Filipe, Elan vyráběl skvělé a poctivé lyže . Ale v době kdy jsi se
narodil
Někdy kolem roku 2006 začali silně tlačit na marketing
Přišli s „vlnkama“ , pak přišlo amphibio, teď mají „arrow“
V podstatě nic z toho nezpůsobilo těžké spaní konkurenci
.
Ještě kolem roku 2005–06 se dalo koupit samotnou lyži , bez
„integrovaného“ vázání Fusion
To byla nejlepší volba. Koupil jsi lyži, podložku a vázání (bavíme se
o komerční ski)
Fusion pak upgradovali na novější verzi , ale v podstatě došlo
k degradaci a celý systém uchycení bylo nutné občas dotahovat
Pokud by jsi někde vyštrachal tu starou , zelenou SLX , dříve označovanou
i SX , tak si ji klidně kup. Pokud bude v pěkném stavu , tak si na ní
báječně pojezdíš .
Několik lyží od Elanu u nás doma bylo (na fotce nejsou všechny)
Ale momentálně bych asi měl problém si u nich něco vybrat
08.11.2019 18:55:57 #75
08.11.2019 19:01:36 #76
>> #73, filip.cihla, 08. 11. 2019 18:07:05
Jo kamarade.
Na dlhsie vypravanie. Ale v podstate to vystihol Petr AT.
Kapitalizmus je o ziskoch.Elan sa musel prisposobit a ubral na kvalite.Pridal na vlnkach. Nie je to sice KERS, ale aspon volaco. Zjavne to v kapitalistickom svete ale nepostacuje a tak firma robi co sa da.Myslim ze uz je predana kapitalu,ak ano,ten ju asi utlmi. Tak sa to robi v poctivej volnotrhovej sutazi.
caute Harry
08.11.2019 19:03:06 #77
08.11.2019 19:11:58 #78
A není tohle problém většiny značek?Já zatím jsem měl 6 lyží(Fischer,Fischer,Atomic,Fischer,Elan,Elan).Nyní mám Fischer a Atomic jsem prodal nedavno(Elan dorazí do několika dnů). Co vím,tak Fischer nemá nějakou podle vás marketingovou technologii,ale Atomic redster má př.servotec… Pokud bych měl udělat pořadí,tak nejvíce mi vyhovoval Fischer,Elan a Atomic zhruba stejně.>> #74, PetrAT, 08. 11. 2019 18:55:54
08.11.2019 19:29:02 #79
Lyže jsou dnes na určitém technologickém vrcholu
A do jisté míry jsou všechny dobré
Takže nezbyde, než laickou veřejnost něčím ohromit a přilákat
k nákupu
Někdo má arrow, někdo servotec , někdo cascade …
.
I proto tady řada lidí jezdí na hodně starých lyží bez nesmyslných
fičur
A hledají zlepšení hlavně u sebe .
08.11.2019 19:49:33 #80
>> #76, Harry, 08. 11. 2019 19:01:36
„Kapitalizmus je o ziskoch. Elan sa musel prisposobit a ubral na kvalite.“
Ano, Elan si vybral jednu z cest – prodej leštěných prdů. I v tom kapitalismu existují i jiné cesty, pro zákazníka vhodnější.
„Myslim ze uz je predana kapitalu,ak ano,ten ju asi utlmi. Tak sa to robi v poctivej volnotrhovej sutazi.“
Nevím co myslíš tím „kapitálem“. Ale osud Elanu je z pohledu fanouška kvalitních lyží opravdu zpečetěn – proč? Protože se rozhodli prodat investičnímu fondu. A investiční fondy často svou investici nazdobí tak, aby pro ostatní, stejně smýšlející, byla atraktivní, a střelí ji.
08.11.2019 20:01:01 #81
>> #80, HonzA_, 08. 11. 2019 19:49:33
Nevím co myslíš tím „kapitálem“. Ale osud Elanu je z pohledu fanouška kvalitních lyží opravdu zpečetěn – proč? Protože se rozhodli prodat investičnímu fondu. A investiční fondy často svou investici nazdobí tak, aby pro ostatní, stejně smýšlející, byla atraktivní, a střelí ji.
Presne to som myslel.Financnu skupinu.Kapitalovu.
Ta si snad vyberie tu cestu,ze znacku nazdobi.Nie potopi.
caute Harry
08.11.2019 20:52:02 #82
>> #72, filip.cihla, 08. 11. 2019 18:05:52
Tykání mi rozhodně nevadí pouze jsem chtěl být slušný,když mi je 15.:-)
Tady není vůbec rozhodující jaký kdo je ročník narození. Tady se více uznává způsob a kvalita argumentace. I případných otázek,tedy pokud se jedná o řekněme „odborné téma“ . V sekci „hospoda“ je to volnější, protože jde vlastně o prd a jde jen o to „si pokecat“ . Myslím, že nejsem sám komu to zde slouží (většinou ke spokojenosti) místo nějakých hentých fejzbůků a podobných ptákovin.
08.11.2019 21:06:49 #83
>> #73, filip.cihla, 08. 11. 2019 18:07:05
PetrAT to popsal celkem přesně. Navíc Elan měl kdysi oproti jiným výrobcům velkou výhodu, že jsme měli lyže na další sezonu už brzy na jaře , v podstatě již koncem závodní sezony (únor -březen). Na jarní ledovce , byl čas vše vyzkoušet a zajet.Potom přibližně ve stejné době kdy šla kvalita šíleně z kopce a místo toho přibyly vlnky a další ptákoviny začaly být termíny dodání v úterý nebo v únoru – oboje začíná stejně. No a tak i ti /ty kteří/které jezdili /y Elan ( i jako srdcovku, protože klouzavky Elan nikdy neuměl) přešli /y na jiné značky (Voelkl,Salomon,Atomic,Rossi) .
08.11.2019 21:19:55 #84
>> #78, filip.cihla, 08. 11. 2019 19:11:58
Co vím,tak Fischer nemá nějakou podle vás marketingovou technologii
08.11.2019 21:29:37 #85
>> #83, m3, 08. 11. 2019 21:06:49
Ono to vyzera tak,ze ELAN dobehla nim zacata „karvingova revoluce“. Zataca radius lyze,nie lyziar, zmena technologii pri vyrobe ,lyza na dve sezony a kupa noveho setu podla aktualnej mody.
Financny kapitalizmus ,konkurencia…,je toho na debatu dost.
Vy ste vymakli obdobie poctivych lyzi v subehu s podporou Elanu b-ckovej pretekovej kategorii,A kategoria bola obsadena inymi znackami.
Potom zacal pad firmy v ktorej mal vlastnicstvo stat,ani neviem kolko percent, a to je pomerne problemove ked niekomu zivotne nezalezi na kazdom srobiku vo firme.
Na to asi dojde,ak nezoberu situaciu do ruk financnici s ich chapanim biznisu a nezacnu predavat kvetinkove Elany pre sedemrocne slecny,co je este diera na trhu.
Nezavidim momentalnu situaciu tym co boli na kvalitu Elan dlhe roky nauceni.
caute Harry
08.11.2019 21:31:55 #86
>> #84, m3, 08. 11. 2019 21:19:55
Taky si smočil
:DDD.
Co vsetko hned napadne cloveka ked zbada dieru…
caute Harry
08.11.2019 21:38:25 #87
>> #85, Harry, 08. 11. 2019 21:29:37
Vy ste vymakli obdobie poctivych lyzi v subehu s podporou Elanu b-ckovej pretekovej kategorii
Přesně tak a fakt se snažili . Samosebou i tehdy se nějaká serie příliš nepovedla (například holčičí SL vyrobené jako totální traverzy ), ale nové páry přišly téměř obratem.
08.11.2019 21:43:39 #89
Jinak už asi je na čase,abych zde řekl na rovinu,jak to se mnou je a proč i bádám po minulosti Elanu.Jsem již 2.rok jejich ambassador,takže mám Elanky z první ruky.Ve smlouvě,ale nemám napsáno,abych značku obhajoval,pouze jsem na SLX(na snow je i recenze ode mna) uvedl svůj názor.
08.11.2019 23:25:29 #90
>> #81, Harry, 08. 11. 2019 20:01:01
„Ta si snad vyberie tu cestu,ze znacku nazdobi.Nie potopi.“
Aby nedošlo k omylu – nazdobí z pohledu finančních výkazů a ukazatelů. A pak ji střelí s velkým ziskem. Nebo ji rozdělí na x firem. A pak je střelí. V každém případě je duše firmy většinou dávno fuč.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.