07.11.2019 22:32:07 #31
>> #27, m3, 07. 11. 2019 22:16:41
Docela pochybuji o tom, že funkční a bezchybné EC lyže by se kdekoliv dostaly do běžného prodeje.
J.j.
Lyze ktore sadnu sa vychytaju hned,ostatne sa pustia dalej,kopa nesadnucich parov prepadne az medzi hobikov aj bez zavodnych ambicii.Nikto z firmy si ich nevylozi nad krb lebo su to FIS ovky.Musia sa predat,komunizmus este nemame.
Pre hobika problemova zalezitost,take lyze sa nepytaju co by si ten ktory sudruh prial aby jazdili. Tym lyziam musi clovek vediet diktovat,inak z lyze dolu lebo sa moc nepobavi.To su lyze na vykon a efektivitu.
caute Harry
07.11.2019 22:38:54 #33
>> #28, korsičan, 07. 11. 2019 22:24:49
A na ty závodní lyže co jsi v obchodech narazil, jsou v setu s vázáním ?
O tom docela pochybuju. Lyže se objednávali a objednávají solo a volitelné vázko (silnější/slabší DIN ) + doplňky . Jediná možnost , že to někdo objednal a osadil vázáním s nějakým " středním" DIN v tom krámu. Znamenalo by to našroubovat vázání do desky bez znalosti velikosti skeletu kupujícího a spoléhat se na to, že lama nepozná případné přešroubování když nebude stačit posun.
07.11.2019 22:44:43 #34
>> #31, Harry, 07. 11. 2019 22:32:07
Jenže to jsou lyže co svojí kvalitou nesplňují požadavky, takže by je daná firma buď musela sešrotovat, nebo je za peníze prodá o patro níž, kde na takové kvalitě nesejde.
Před lety, když ještě trénoval dceru, tento systém „padajícího lejna“ u závodních lyží Head vysvětloval Záhrobský. A jeho slova seděla s rozdělením a popisem v odkazu v postu 16. Naprosto jasně tam uvedl, že k lyžím Head co jezdí svěťák, se nikdo v žádném obchodě nedostane. Padla tam přímá otázka, zda se někde dají koupit lyže, na kterých jezdí Šárka. Odpověď byla jasná. Ani omylem.
07.11.2019 22:46:00 #35
>> #33, m3, 07. 11. 2019 22:38:54
No a to je právě ono. O tom taky píšu. Takže jsou závodní a „závodní“.
07.11.2019 22:59:29 #36
>> #28, korsičan, 07. 11. 2019 22:24:49
„Ondřej Bank si svoje Elanky kupoval v obchodě, nebo je dostal od firmy ??? ........Fakt je kupoval v obchodě ??“ – a já sned někde tvrdím nebo alespoň naznačuju, že závodníci kteří jezdí FIS závody mají (všichni) lyže z nějaké prodejny? Samozřejmě se všichni snaží mějak dostat k lyžím vyráběným specielně pro závodění a opravdu mají možnost si je koncem zimy objednat u zástupců firem. Ti kteří jezdí nejméně EP, natoř ti z WC jsou zpravidla smluvními jezdci a „jsou v pořadí“ při výběru lyží. Ondra byl u Elanu mezi třemi prvními (tedy dobrá možnost volby), ale na poslední cca 3–4 sezony přešel k Nordica (byť tam byl až někde č.5…? ).
>> #29, Harry, 07. 11. 2019 22:25:08
Myslím, že vím co píšu – ne že si to jen myslím. Nemám to jen ze sebe… a nemám to z minulosti, ale třeba i z letoška. V podstatě je problém v tom (a je to velice logické), že při různé rychlosti a různě tvrdém povrchu se při cca poloměrech které na té trati stavitel postaví lyže „nějak“ podélně prohýbají – a co je potřeba? – no aby lyže zabíraly po celé délce hrany – a to je při výběru tvrdosti podstatné.
07.11.2019 23:36:23 #37
>> #36, oblouk, 07. 11. 2019 22:59:29
Myslím, že vím co píšu – ne že si to jen myslím. Nemám to jen ze sebe… a nemám to z minulosti, ale třeba i z letoška. V podstatě je problém v tom (a je to velice logické), že při různé rychlosti a různě tvrdém povrchu se při cca poloměrech které na té trati stavitel postaví lyže „nějak“ podélně prohýbají – a co je potřeba? – no aby lyže zabíraly po celé délce hrany – a to je při výběru tvrdosti podstatné.
S tym suhlas. Len lyze sa pre spickoveho jazdca hladaju na hranici vyssej tvrdosti tych ktorych podmienok a schopnosti jazdca,take ktore dokaze utiahnut technicky aj silovo,cize nehlada sa par ktory ma vlastnost len lahkej ovladatelnosti.
Hlada sa kompromis,ktory je velmi rychly.Par lyzi ktory bude fungovat Hirscherovi,nebude fungovat inemu,myslene pausalne bez prihliadnutia este na konkretne podmienky.
V tom je vyhoda prvych volieb. Spickovym pretekarom nerobia lyze na mieru z voleja,najprv sa rokmi vymakne co mu sedi a funguje na nom,a do toho sa vyvojar triafa.
caute Harry
P.S. To co pisem plati viacmenej pre technicke discipliny.
07.11.2019 23:44:12 #38
>> #34, korsičan, 07. 11. 2019 22:44:43
Pomerne dobre sedel primer s tym rallye specialom. Auto stavane na maximalnu efektivitu a vykon,ziadne „KERS chipy“ na stieracoch ktore zarucene zvysuju vykon.
A auto sa musi naladit pre konkretneho jazdca.To stoji pekny prievan v pudilari.
caute Harry
08.11.2019 07:01:09 #40
>> #19, filip.cihla, 07. 11. 2019 16:25:00
Papirovem, papirove, papirove… Rozdil v lyzich nenajdes v papirech. Alespon (zrejme) ne v tech dostupnych. Rozdil muze byt napriklad i v tom, ze v jednom pripade matla lepidlo na lyze stroj a v druhem chlap.
Uvedl jsem to jen jako drobny priklad. Rozdilu muze byt mnoho a jsou zasadni.
08.11.2019 07:15:22 #41
>> #36, oblouk, 07. 11. 2019 22:59:29
Tak v tom případě nevím kde hledáš ten rozpor ???
1 – Jezdci jezdící Světový pohár dostanou lyže od své firmy. To jsou malosériové lyže kvalitou F-1 Co zbyde a nikdo už těch pár kousků nechce, spadne o patro níž mezi Evropský pohár.
2 – Pro Evropský pohár firmy vyrábí také závodní lyže, řekněme s označením F-2, ale ty nemají s kvalitou lyží F-1 moc společného. Jedná se už o kvalitativně i technicky ošizené sourozence určené masám. Jejich výrobě se v žádném případě nevěnuje ani desetinová pozornost jak při výběru materiálu, tak kvality zpracování. Jediným měřítkem srovnání jsou pouze dané parametry FIS. To jsou lyže pro Evropský pohár, potažmo další nižší soutěže. V tomto případě se jedná už o čistou sériovku, přestože malou. A při troše štěstí, se některé z těchto lyží dají objednat v některé ze speciálek. Otázkou zůstává, zda nejsou náhodou tyto objednatelné kousky až na úplně samém chvostu kvality v segmentu F-2. Tyto lyže jsou úplně holé, nebroušené a bez vázání.
3 – No a Pak je tady segment závodních lyží F-3, které prodává každý, od Harfy až po Sportisimo a tyto už nemají s lyží F-2 nic a s lyží F-1 už vůbec nic společného. To jsou sety s vázáním, sekané na automatu jako Baťovy cvičky. V našem případě se jedná o lyže které udělali dojem na Filipa cihlu.
Takže nyní zbývá otázka určit, co z těchto tří příkladů zapadá do kategorie ZÁVODNÍ LYŽE a co už tam rozhodně nepatří.
Podle mého názoru to splňuje pouze kategorie F-1, protože ta je etalonem té největší kvality a techniky. Stejně jako když se řekne formule, tak si každý motorista představí vůz F-1 a nepřemýšlí o F junior, přestože v té se také závodí. Když ve frontě na vlek položím deseti lidem otázku, jakou soutěž jezdí závodní lyžař, tak 10 z 10 odpoví Světový pohár. O existenci toho Evropského, ví možná jeden člověk v půlhodinové frontě.
Každopádně prodávané lyže kategorie F-3 nemají se závoděním nic společného. Je to pouze marketingová past na ješitné a egoistické kupující, kteří se pak následně na svahu cítí, jako Hermann Maier. Něco v tom stylu, jako když si někdo koupí Fabii RS a do garáže zajíždí s dobrým pocitem, jako když má Jan Kopecký po vyhrané erzetě.
Co myslíš, je to rozdělení správně a jakou z těchto tří kategorií ty považuješ opravdu za závodní.
08.11.2019 07:55:17 #42
>> #41, korsičan, 08. 11. 2019 07:15:22
Predpokladam, ze to myslis jako hrubsi nastineni. Ruzne firmy to budou mit ruzne. Sam dovnitr moc nevidim, ale mam pochybnosti, ze lyze vetsinove pouzivane v EC jsou obycejna zavodni seriovka.
08.11.2019 07:55:26 #43
Hoši, motáme tu dve veci – kvalitu lyží a konštrukčnú skladbu. U FISových lyží je tá konštrukcia principiálne rovnaká(drevený sendvič + 2×Ti apod.). Druhá vec je kvalita spracovania a individuálne naladenie pre F1, potom F2(ak si požičiam definície od Korsičana) a komerčné FIS approved.
Výhody F1 a F2 zaujímajú výhradne top jazdcov WC, EC a lepších na MR. Hobbík asi ťažko rozozná akú lyžu (F1–3) má na nohách, ale je pravda, že konštrukčne sa v podstate nelíšia – stále je to drevo a titanal, nie lowcostové plasty.
K debate o tvrdosti/flexii – pred časom som dostal info z prvej ruky o vlastnostiach SL lyží jedného top WC jazdca. Čo testéra zaujalo bola hodne mäkká flexia špičky oproti bežným klubovým slalomkám, pritom ten WC mal do 90kg.
Ak si dobre vybavujem nedávnu históriu keď sa menili rádiusy na GS, tak 1–2 roky mali jazdci s tým problém(R27 na r35m), asi RD tímy „len“ predĺžili rádius a tvrdosť ostala cca rovnaká. Až po nejakej dobe(viď rozhovory s vtedjšou špičkou) začali na GS zmäkčovať špice, aby sa lyže stali točivejšie.
Tj. pri hodnotení tvrdosti lyže sa treba dívať čo hodnotím – špičku, stred alebo celkové chovanie lyže? Inak je to ako s tou večnou protirotáciou(čo protirotuje – trup, panva? a v ako bode a kam?) – bez upresnenia sa ťažko debatuje, keď každý myslí niečo iné.
Filipa zase netreba zhadzovať, bežný človek mimo závodenia(alebo hobby fanatici ako sme tu niektorí) sa nemá ako dopátrať k tomu, že „race“ nie je obvykle reálne race. Tj. SLX obyčajná je slušná lyža, ale s SLX WC má spoločné len základné atribúty(drevo+Ti), nie jazdné vlastnosti.
Hlavný odkaz takejto diskusie by mal byť, aby novopríchodzí vedeli aspoň
trochu selektovať o aké lyže(pri kúpe apod.) sa jedná – aby nekúpili
plastové, alebo drevo-plastové lyže za 500€, len preto, že majú nápis
„race“ alebo „World cup“. Komerčné najvyššie rady lyží sú podľa
mňa pre hobbíkov úplne OK, ak majú celodrevené jadro a aspoň 1× ti –
len adept nech nerozpráva kamošom, že má závodné lyže(marketingové:
„odvodené zo svetového poháru“)
08.11.2019 07:57:43 #44
>> #41, korsičan, 08. 11. 2019 07:15:22
Pomerne tak to vidim aj ja. Volakedy,tot za tych komunistov, boli šecky lyže od zapadnich soudruhu závodní.A nemali to na sebe ani napisane.Ludstvo bolo skromnejsie,asi citilo ze obluky prasi.Aj ked vyber sa robil u spicky aj vtedy.
caute Harry
P.S. Pobavilo napisane.:D
08.11.2019 08:23:13 #45
>> #41, korsičan, 08. 11. 2019 07:15:22
Tebou zminovany segment F-3 s oznacenim ,,zavodni,, vlastne ani neexistuje a spis se jedna o lhani ze strany vyrobcu a prodejcu za bileho dne. Jeden z mala vyrobcu, ktery si ,,zatim,, drzi uzdu je Augment. U nich kdyz si jdes koupit zavodni lyze, tak mas fakt echt zavodni, ktere nikdo z velkych hracu na trhu ani nema na svych www strankach.
08.11.2019 08:31:10 #46
>> #43, IIIvan, 08. 11. 2019 07:55:26
Fajne upresneni, dik. Jenom:
Výhody F1 a F2 zaujímajú výhradne top jazdcov WC, EC a lepších na MR. Hobbík asi ťažko rozozná akú lyžu (F1–3) má na nohách – to zalezi… Obcas si tu „beru do huby“ Masina s Tomasem jako nadsene lyzarske fanatiky a prestoze jsou daleko za WC, EC, MR, tak dle rozhovoru a zkouseni lyzi s nima F1 a F3 rozeznaji sakra dobre.
Až po nejakej dobe(viď rozhovory s vtedjšou špičkou) začali na GS zmäkčovať špice, aby sa lyže stali točivejšie – takovej HEAD umel udela skvele tocici R35 uz pred zavedenim R35 pro FIS kategorii. O pripadnych upravach v dalsich letech nic nevim.
08.11.2019 09:03:38 #47
>> #46, valerius, 08. 11. 2019 08:31:10
takovej HEAD umel udela skvele tocici R35 uz pred zavedenim R35 pro FIS kategorii.
Z toho najviditelnejsie tazil so svojou spickovou technikou tothenten americky sudruh Ligety Ted.
To bola vysoka skola nauky o spickovom materiali presne naladenom na zmenu radiusov.
caute Harry
08.11.2019 09:05:06 #48
>> #43, IIIvan, 08. 11. 2019 07:55:26
Výhody F1 a F2 zaujímajú výhradne top jazdcov WC, EC a lepších na MR. Hobbík asi ťažko rozozná akú lyžu (F1–3) má na nohách, ale je pravda, že konštrukčne sa v podstate nelíšia – stále je to drevo a titanal, nie lowcostové plasty.
Tak pokud mohu soudit podle sebe, tak se neuvěřitelně pleteš. Ten rozdíl mezi F1 a F3 podle mého názoru pozná úplně každý, protože je propastný.
Asi před 10 lety jsem měl Stockli Laser GS FIS (poloměr byl tuším 26m), které podle člověka od kterého jsem je kupoval, údajně měli spadat do kategorie F2, protože si je objednával přímo ve firmě ze závodního oddělení. Jenže mu ta lyže vůbec nesedla, tak se ji chtěl zbavit. Byl to zážitek, se na takové lyži svézt. Byla to tvrdá mrcha, která žádné klouzání nedovolovala. Ale na ráno a pár jízd na prázdném svahu byla geniální.
No a pak jsem byl lyžovat v CMA a někdy v půlce týdne tam proběhla předváděcí akce lyží Stockli. No a mimo všechny modely tam měli na půjčení jako špek, jedny jediné GS ze Světového poháru. Za jejich půjčení chtěli 100eur zálohu, tak jsem neváhal. No a musím říct, že rozdíl mezi tím na čem jsem lyžoval já a na tom co mě půjčili, byl propastný. Já lyžoval na lyži podle FIS parametrů (tedy na závodních lyžích kategorie F-2), ale tyto lyže měli posilovač řízení, tlumiče a možná i blinkr. To co mě půjčili byla čistá bestie, která nedovolovala vůbec nic. Jezdit se na ní dalo až když člověk překročil tak 60km/h. Na druhou stranu se v rychlosti dalo bez velkého přemýšlení lehnout do zatáčky a ta lyže držela jako na kolejích. Žádné vibrace, žádné poskakování, nic. Kam jsem je poslal, tam to jelo. Ale člověk do toho musel šlapat. Nic takového moje „závodní“ Stockli neuměli. A když jsem je vracel, tak jsem si všimnul zásadního rozdílu. Ty jejich lyže měli pod botou k dobru dobrých 5mm výšky navíc. Proto taky ta lyže tak neuvěřitelně v zatáčce držela.
Takže on tam rozdíl je a podle mé zkušenosti dost propastný. A rozdíl mezi F1 a F3 je neoddiskutovatelný. To je jako holky a vdolky.
08.11.2019 09:08:18 #49
>> #46, valerius, 08. 11. 2019 08:31:10
Obcas si tu „beru do huby“ Masina s Tomasem jako nadsene lyzarske fanatiky a prestoze jsou daleko za WC, EC, MR, tak dle rozhovoru a zkouseni lyzi s nima F1 a F3 rozeznaji sakra dobre.
To su presne trafeni a postihnuti hobici,ktorym to velmi dobre pali a vela tomu obetuju.Tomasovi vela dalo aj lietanie,tam ti to musi palit celostne a mat hlavu v cajku ak chces vzlietnut a aj dopadnut viackrat za sebou.
caute Harry
08.11.2019 09:21:41 #50
Myslim ze celkovo trocha prehnane reakcie. Ten clanok je mozno fajn, ale v nicom zasadne nie je svetoborny. Rovnako ako ziadne lyze nespravia z hovna zavodneho lyziara. Rozdiely medzi f1 a zbytkom lyzi sa tu zbytocne precenuju. To su veci v radoch mozno 1s na 1–2min jazdy co bezny lyziar NEMA sance rozoznat nakolko na takejto urovni skratka lyzovat nevie, v danych rychlostiach / pretazeniach / pretekarskom lade sa nepohybuje. Drobnym detailom kde v obluku straca rekreant (ale obcas aj pretekar nizsich urovni) stotiny alebo tisiciny nerozumie, nechape, nema to odkial vediet. Toto riesia tymy skusenych ludi, nie daki trtkovia z fora, ktori sa len pred par rokmi ucili lyzovat. Prirovnanie lyzi k zavodnym autam alebo formulam sa mne az tak velmi nepozdava, lebo tam ide o uplne iny vyrobok. Pri lyziach to mozno do urovne WC nie je az taka jadrova fyzika, a rozdiel medzi top lyzami a priemerom spravi mozno max 0.5–1s na 1min kolo. Medzi rerkeantom – polenom a niekym co uz trocha vie, to byva na 1min kolo aj 5–10s sekund. Takze tie desatiny ktore mozno spravia menej kvalitne, alebo odladene lyze su u rekreantov absolutne irelevantne a je uplne jedno ci ich kupia v obchode, alebo dostanu od Hirschera. A aj u pretekarov nizsich kategorii to primarne o lyziach urcite nie je.
08.11.2019 09:38:35 #51
>> #50, ivan-ski, 08. 11. 2019 09:21:41
Vsak tu take nevyzdvihujeme rozdil v rychlosti. Zkus si jeste precist prispevek #48 od korsicana, kde popisuje vyhody lyzi F1 i pro nezavodniky
08.11.2019 09:39:58 #52
>> #45, Marek Bednář, 08. 11. 2019 08:23:13
Asi tak nějak.
08.11.2019 10:00:43 #53
>> #48, korsičan, 08. 11. 2019 09:05:06
Hm, má to viac rovín pohľadu: jedna je, že ako už hore niekto písal, že rôzne firmy majú rôzne kritéria na F1,F2… Druhá, že takéto naše fóristické zatriedenie je hodne orientačné(aj keď, nehádam sa, že nemáš pravdu a je to cca tak ako píšeš).
Ale vždy tam budú(pri triedení FIS lyží) nejaké objektívne kritéria v tej ktorej stajni a to primárne podľa výkonnosti určenej časmi v závodoch(1. várka WC top, 2. várka WC „B“, 3. várka EC+nároďáky až po okresné prebory „kúpte si to cez internet, registrovaným závodníkom dáme 20% zľavu“) a materiál nebude identický.
Čo ale určite je subjektívne pre našu debatu, je triedenie hobbíkov. A preto tvoje názory o rozoznaní výhod/nevýhod F1 vs F2 nemusia korešpondovať s väčšinou. Aj Valeriom vyššie spomenutí páni T+M nie sú zrovna hobby mainstream. Ja som to bral skôr z pohľadu „bežného“ hobbíka – neviem presne, ale podľa histórie debát by som ťa tam asi tiež nezaradil(ak aj nie si bývalý závodník).
A preto súhlasím s menovcom ivanom-ski, že totálna väčšina hobby to buď nerozozná(rozdiely), ale hlavne to nevyužije. O zmesi rôznych prapodivných techník jazdenia ani nehovoriac(neumožňujú využiť nejakú lepšiu krivku flexie apod.).
Btw. vôbec by som nepovedal, že aká téma rozhýbe sezónne plky
o lyžovaní
08.11.2019 10:02:56 #54
>> #50, ivan-ski, 08. 11. 2019 09:21:41
Podle mě jsi nezachytil správně obsah diskuse. Nikde není řeč o rychlosti, ale o kvalitě a zpracování dané lyže.
Pokud použiju tvůj příměr, tak když si Hirscher vybírá svoje lyže, tedy ty nejlepší z nejlepších F1, tak podle jeho slov je tam rozdíl 1vteřina na kolo !!!! A to se bavíme o výběru z F1 !!!
Teď si vem, že by si na nohy dal lyže objednané z obchodu, tedy „závodní“ F2 a projel stejnou trať. Tak tam nebude rozdíl vteřina, ale minimálně dvě, spíš tři, ale pravděpodobně čtyři a víc.
No a když by si vzal lyže z Harfasportu, tedy „závodní“ F3, tak tam bude díra na kolo minimálně nad pět vteřin, ale spíš deset.
O tom je tady řeč.
Nebavíme se o tom, že by běžný lyžař, třeba jako já, zajel na lyžích F1 světový čas. Ani prd.
Byla by to stejná bída, jako na F2 nebo na F3. Rozdíl by byl maximálně v desetinách, protože neumím lyžovat. A už vůbec ne jako borci ze Světového poháru.
Je to jako s tím autem. když neumíš řídit, je ti k ničemu, že jedeš v závodním speciálu WRC, nebo sériové Fábii RS z autosalonu. Jasně, ve WRCku pojedeš o chlup rychleji, ale ve srovnání s Kopeckým jsi jouda z autoškoly, co za sebou umí zavřít akorát tak dveře.
Každopádně tvrdit, že jezdím na závodních lyžích ( a přitom stojím na F-3) je stejný intelektuální počin, jako tvrdit že mám doma závodní Škodu WRC a přitom v garáži stojí sériovka RS. Ten rozdíl tam prostě je. V kvalitě, materiálu, zpracování, výkonu …prostě ve všem.
08.11.2019 10:37:13 #55
>> #54, korsičan, 08. 11. 2019 10:02:56
A nebavime se tu o tom, jak rychle na te ktere lyzi sjedem z kopce, ale jak si tu jizdu uzijem. Proto prece lyzujem A jak pises, na F1 sis tu jizdu uzil o poznani vice, nez na F3, bez ohledu na rychlost
08.11.2019 10:56:03 #56
>> #55, valerius, 08. 11. 2019 10:37:13
Najlepšie som si užil jazdu ešte „za mladi“ na penových r10 pri
„downhille“ na injektovanej black piste, kam sa hrabú nejaké oblúky, to
furt musí človek točiť…to vieš, nie je ľahké byť medzi 5%
najrýchlejšími na svahu
Ale vážne, zase treba brať v úvahu naladenie nejakej „F1“ na konkrétneho jazdca a to nemusí vždy vyhovovať inému…(edit: a môže mu vyhovovať viac F2)
08.11.2019 11:08:56 #57
>> #55, valerius, 08. 11. 2019 10:37:13
Určitě, ale také jsem poznal a tady popsal, jaký je to zásadní rozdíl, který se s komerčním produktem (F3) vůbec nedá srovnávat.
Takže tvrzení, že nejde poznat rozdíl mezi F1 a F3, je podle mé zkušenosti naprosto mylný. Ten rozdíl je propastný.
08.11.2019 11:26:42 #58
>> #41, korsičan, 08. 11. 2019 07:15:22
Pre istotu som si ešte raz prečítal tvoje definície, možno sme sa zamotali.
„F3“ si uviedol ako „závodné lyže“. Tj vychádzal som z toho, že
myslíš reálne závodné lyže FISovky, na ktorých bežne jazdia okresní
závodníci atď. Ale ak sa na to dívam znovu, tak si asi myslel ešte nižšiu
radu, ktorou sú komerčne NEzávodné lyže(tj „obračky r20m s dreveným
jadrom a Ti“). Čítal som to v náhlivosti, ak som to domotal ja, tak sorry,
mea culpa
Lebo potom F3 sú u teba napr. tie Filipove SLX(bežné), čo nie sú echt závodné. A potom takáto kategória F3 je ozaj inde, lenže to nie je závodná rada a ani okresní závodníci na takej nejazdia. Možno si to „automaticky“ zaradil tými Harfasportami apod., neviem čo všetko tam reálne predávajú, ja tam lyže nekupujem.
Proste s tými definíciami je to ošidné, zvlášť ak žiadny výrobca verejne nedeklaruje nejaké triedy kvality/výkonu/teda okrem pseudo „race“ nápisov a „odvodené zo svetového poháru“.
08.11.2019 11:45:14 #59
Treba porovnavat aspon trochu objektivne, nie „tieto lyze com mam doma“ a tie „od kamarata na svahu“. Bezny rekreant tak mozno rozozna tvrdost lyze a tupe hrany. Takze je dobre porovnavat identicky naservisovane lyze, rovnaku dosku, lyziarky a tam urcite ze nejaky zasadny rozdiel, na to tradicne posmykovanie po svahu nevznikne. Takisto je dost podstatne, aby rekreant co sa tvari, ze ide porovnavat lyze vedel na patricnej urovni lyzovat. Inak to skonci akoby nejaka bezna dochodkyna porovnavala jazdu po meste v F1 a vo fabii. Aj komercna lyza sa da zohnat tvrda, dobre nabrusena s doskou atd, vyladena tak, aby z nej bol dobry pocit. Preto podla mna reci o dakych smejdoch a fusovani materialu na komercnej urovni a nejakych technologickych zazrakoch pri race stock su na urovni rekreanta, alebo amaterskeho pretekara, uplne mimo misu.
08.11.2019 12:01:37 #60
>> #58, IIIvan, 08. 11. 2019 11:26:42
Nevím do čeho jsi se zamotal, popsal jsem to myslím naprosto srozumitelně v postu 41.
F1 – Závodní lyže pro Světový pohár, defakto kusová ruční výroba
F2 – Závodní lyže už ošizené a z vysloveně nevýběrového materiálu (ten co neprošel pro výrobu kategorie F1, nebo prostě jen zbyl) postavené malosériové lyže pro nižší soutěže, ve speciálkách objednatelné. Bodávané pouze holé, neupravené a nenabroušené.
F3 – Závodní lyže masově sekané na automatech po milionech kusů, prodávané v obchodech v drtivé většině v setu s vázáním.
A teď si můžeš vybrat, co je pro tebe závodní lyže a co obyčejný komerční produkt.
Vidím to stejně jako Marek v postu 45.
F3 je obyčejný podvod na zákazníka, protože se závodní lyží nemá nic společného.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.