obřačky
15.04.2013 13:28:59 #1
Zdravím, poprosil bych o radu jaké lyže zvolit. V test centru jsem zkoušel lyže Elan GSX WaveFlex Fusion a lyže mi vyhovovaly. Když jsem se díval po jiných obřačkách, tak jsem našel levnější alternativy v podobě Völkl Racetiger Speedwall GS D sezona 10/11 nebo Völkl Code Speedwall 11/12. Tak jsem se chtěl zeptat, zda jsou tyto troje lyže na stejné úrovni? Také mi byly doporučeny lyže Lusti Race technologies GS 185 cm, 21 m. Tak mě zajímá, zda jsou Lusti na jiné úrovni než lyže, které jsem zmínil výše? Od lyží očekávám rychlost, maximální prožitek, abych se musel do lyží pořádně opřít na dopolední tvrdé, urolbované sjezdovce s tím, že odpoledne už to nějak dojezdím :). Jinak myslím že lyžuji dobře… Předem děkuji všem za rady :)
15.04.2013 14:25:38 #3
Je možné, že jsem testoval lyže, které si psal tzn. Elan GSX FIS. Vzhledově jsou totiž stejné. Ovšem jsou již o dalších minimálně 1000 Kč dražší než Lusti a mnohem dražší než ty Völkl. No jak jsem psal očekávám rychlost, že mě lyže podrží na ledě, abych se do nich mohl pořádně opřít. Také nevím, zda jsou ty Lusti na celodenní lyžování, protože jsem četl, že na závodních lyžích se nedá jezdit celý den.
15.04.2013 14:41:30 #4
>> #3, Lefl, 15. 04. 2013 14:25:38
Zdar. Měl jsem možnost testovat lusti (dnes asi RT GS) 181cm 21m. Zpočátku mi lyže přišla příliš tuhá a těžká, ale během pár jízd jsem si zvykl a už jsem jí z nohy nesundal. Jak přišla nějaká plotna a lyže měla patřičnou rychlost zakousla se a nepustila. Dokážu si představit, že bych to s ní vydržel i celý den(na tvrdým). Podle mě to není marná lyže za slušnou cenu.
15.04.2013 16:29:11 #5
>> #3,
Lefl, 15. 04. 2013 14:25:38
Pokud měla Elanka v názvu fusion , pak šlo o běžný
komerční model
Fisová má vázání našroubované na podložce (hranoly pod špicí a
patou)
I ta komerční Tě udrží na ledu, ale ta fisová je někde jinde
Případně se podívej po Stoeckli GS . V komerční verzi má vlastnosti
podobné spíše fisové lyži
Na celodenní lyžování ty lyže jsou, dokonce na celotýdenní do Alp
Rozhodně lepší volba než SL
Jen na hodně rozbité pistě by se šiklo něco širšího
15.04.2013 20:49:54 #6
>> #3, Lefl, 15. 04. 2013 14:25:38
>> #5, PetrAT, 15. 04. 2013 16:29:11
Pokud měla Elanka v názvu fusion , pak šlo o běžný komerční model Fisová má vázání našroubované na podložce (hranoly pod špicí a patou)
Fusion pokud se nepletu je takovej ten nasouvací system(kolejnice) na vázání.Navíc i to vázání bude asi plastový.
16.04.2013 10:18:19 #7
Na vázání jsem se tolik nedíval ale co si pamatuju tak šlo nejspíš o fusion,teda komerční model. Ale zpět k mé původní otázce. Nevíte jaká je kvalita těch dvou lyží Völkl Racetiger Speedwall GS D sezona 10/11 nebo Völkl Code Speedwall 11/12 oproti Lusti Race technologies GS. Ty Volkl nejsou závodní lyže, ale komerční model podobný těm Elan GSX WaveFlex Fusion? A zda se vyplatí investovat o 2000 Kč více do lyží Lusti nebo zda jsou tyto lyže kvalitou podobné. Opět děkuji
16.04.2013 11:13:31 #8
>> #7, Lefl, 16. 04. 2013 10:18:19
Letos stejně jako vloni jsem měl možnost testovat Lusti, a to i RT jak sl, tak gs a pokud je chceš připrav si super techniku a sílu. Všeobecně jsem nejezdil tvrdší lyže než Lusti. Tvrdostí mi přišli podobné Head. Stoeckli, Dynastar, Sporten, Elan – to vše bylo příjemné i v GS variantách. Osobně jsem o GS lusti přemýšlel, ale nakonec se rozhodl pro něco jiného.
Jak jsem napsal, lyže to jsou super, ale chtějí sílu a techniku …
16.04.2013 14:56:03 #9
>> #8, hm1, 16. 04. 2013 11:13:31
Nesouhlasim ze jsou Lusti obecne tvrde lyze. Jake konkretni mas na mysli?
16.04.2013 15:40:04 #10
>> #9, HonzA_, 16. 04. 2013 14:56:03
Však taky nepíšu že je to obecný fakt, ale můj názor. Přišli mi tak jak RT GS, tak RT SL. I samotné RCTčko byla celkem hoňka.
V SL kdy byla dynastar omeglass TI prezentovaný jako nejtvrdší model mi přišel v porovnání s RT SL (oboje ve 165) min. o polovinu měkkčí.
Můžu říct, že moje gs 189/28 mi přijdou hodnejší a čitelnější než Lustky.
16.04.2013 17:07:28 #11
>> #10, hm1, 16. 04. 2013 15:40:04
„Všeobecně jsem nejezdil tvrdší lyže než Lusti.“
Z toho, cos napsal, to chápu tak, že mluvíš o všech RT SL a RT GS a také RCT od Lusti.
A právě v tom s tebou nesouhlasím. Jaké všechny lyže jsi jel? Jel jsi např. 191/27? Co říkáš jejich tvrdosti?
A pokud jsi některé lyže jel, o jak tvrdé šlo? Víš to? Své by mohl vyprávět Dali a ti z nás, kdo se na jeho Lusti kolekci někdy svezli – stejná délka, stejné krojení, stejná forma, jiná tvrdost (cíleně domluvená) a vyjde z toho výrazně jiná lyže. Kokoska by k tomu také určitě napsal své.
A jestli máš zájem o nějaké opravdové armabetony, tak vybrané modely Blizzek jsou prý také lahůdkové. (Zatím) jsem na nich nejezdil, ale takhle v ruce je to hezky cítit.
16.04.2013 18:25:43 #12
Bohužel stupnici tvrdosti neznám a ani nebyla k dispozici – celkově by mě to zajímalo, ale lyže mi přišli celkem tvrdé, tak jsem napsal. Nic s porovnávaným se to nedalo srovnat. Samo pokud jste měli možnost svést se na takové škále lyží jako píšeš, mohlo se to chovat odlišně – to by mě zajímalo …
Nn, beton patří na stavbu, ne na lyže
16.04.2013 18:28:55 #13
>> #12, hm1, 16. 04. 2013 18:25:43
A na jakých Lusti RT jsi tedy jezdil? Třeba rozklíčujeme o cca jak tvrdé lyže šlo.
16.04.2013 19:09:34 #14
>> #13, HonzA_, 16. 04. 2013 18:28:55
RT GS 172,176cm
RCT 160,165cm
SCT 177cm
SCT wide 176cm
Porovnávám viz. sortiment výše – z toho mi lusti vyšly jako ne tak ochotné a pohodové – jako např. Dynastar omeglass Ti, nebo Course TI 177
16.04.2013 19:43:41 #15
>> #14, hm1, 16. 04. 2013 19:09:34
Myslíš Dynastar Course Ti jako tuhle lyži? http://www.dynastar.com/…en-race.html v porovnání s RT GS?
To by lecos vysvětlovalo, protože srovnáváš regulérní závodní lyži (byť třeba juniorskou, ale se vším co s tím souvisí) s racecarverem…
16.04.2013 20:40:09 #16
Koupil jsem Lusti RT 165 R13 a Lusti SCT R15. Oboje jsem musel reklamovat kvuli vadam na skluznici a obe reklamace sly hodne ztuha. Oba pary byly nechutne tvrde, ty SCT uplne nesmyslne. Je fakt, ze moc nevazim a naopak jsem slysel chvalu na Lusti od lyzaru se 100+kg, ale kdyz porovnam vsechny lyze, na kterych jsem za poslednich pet let jezdil, tak ty Lusti SCT byly absolutne nejtvrdsi.
16.04.2013 22:27:04 #17
>> #16, Gravedigger, 16. 04. 2013 20:40:09
Ano, SCT jsou poměrně tvrdé.
Ale opravdu doporučuji standardní 191/27 vyzkoušet, jsou poměrně přívětivé a překvapivě hodné. Ale umí je udělat i řádně tužší a ty se potom chovají výrazně jinak.
Dámská 186/24 je z některých let taky pěkná traverza.
Dali má všechny tyhle různý tvrdosti Lušťovek zmáklý a většinou i důkladně vyzkoušený.
17.04.2013 01:06:03 #18
Zdravim, ja bych k tomu take neco mel. Mel jsem drive GS 191cm a byly dost mekke ve srovnani s ostatnima obrackama jinych znacek. Dale jsem mel FST 190 BC a to byly uplny masla(coz obcas nebylo na skodu). Jinak kvalita mizerna GS – dve sezony, FST – tri sezony. Uz bych do Lustovek nesel asi…
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.