fischer s dírou ve špičce
20.01.2008 15:03:50 #1
(Jakub, ) fischer s dírou ve špičce.nevíte někdo k čemu tahle uprava slalomek z WC má sloužit?
20.01.2008 15:32:35 #2
(Amaguk, ) heh, si ma predbehol. Presne na toto iste som sa, hlavne po vzhliadnuti dnesneho slalomu, chcela spytat :)
20.01.2008 21:04:54 #3
(Honza, ) Ve slalomu? Funkčně (snížení aerodinamického odporu) k ničemu. Asi bychom se o tom mohli bavit od GS nebo SG výš. V téhlo podobě jen designové odlišení a upoutání potenciálních zákazníků komerčních lyží na technickou vychytávku – prostě budování pověsti technologického leadra.
20.01.2008 21:22:04 #4
(ivan, ) Oficiálně se tvrdí, že otvor ve špičce a vykousnutí v patce snižuje hmotnost lyže a soustřeďuje ji více do středu. Výsledkem má být rychlejší přehranění, tedy snadnější přechod z oblouku do oblouku. Lyži udělali před Vánoci, pak testovali a jezdili na ní od Adelbodenu, ale to ještě díru zakrývali. Staré Lochski se používaly ve sjezdu asi od roku 1974 až 75, byl to tehdy velký hit. Vydržely asi do poloviny 80. let. Tehdy bylo smyslem snížení odporu vzduchu.
20.01.2008 23:25:42 #5
(arsi, ) Tak Fischer sa nám trochu vyfarbuje.Ako prvé suprové boty a teraz aj „ementál slalomka“.Kde je môj konzervatívny výrobca?:-)Dúfam,že k nim budú dodávať aj stúpacie pásy.Priateľka bude bud.sezónu potrebovať novú lyžu a zrovna to vyšlo na toto čudo:-))) „nu což musíme se polepšit“.Ešte,že nejazdí v bránach.Fakt by ma zaujímalo koľko špicarov vydrží takto oslabená lyža.Ozaj,ten otvor asi na komerčnej lyži nebude?A ak nie,čo nato „marketingovci“? Veď im sťažuju prácu,už vidím tých „pasantov“ ako v obchode pýtajú: "tú deravú slalomku nemáte?"Aspoň my máme o čom diskutovať:-) /tour racestock slalom ski/
20.01.2008 23:47:05 #6
(ivan, ) Jasně, první, co člověka napadne, je, jak dlouho asi taková slalomka vydrží. Když tak slýchám, jak s Prangerem skoro jezdil náklaďák slalomek, aby mu měli pořád co podávat za ty zničené… Ale pak už je to jedno a těm pár viditelným borcům z třicítky se to holt bude dodávat jako „spotřebák“. A turista, pokud to půjde dolů do komerčních modelů, zase ty lyže nehuntuje o tyče, takže mu vydrží déle. A hlavně že bude moci bleskurychle přehraňovat . Ty pásy na to půjdou nasadit dobře. Taky by je priatelka mohla za sebou tahat jako sáňky. To od dob prastarých dřevěných lyží s „nosem“ ve špičce a dírkou v něm už nejde… A taky by šly hezky pověsit na zeď… A aby bylo veseleji, tak se Sigi Vogelreiter taky nechal slyšet, že to prý budou zkoušet i u lyží pro další discipliny
21.01.2008 00:13:15 #7
(Amaguk, ) :D Som to tusila, ze to bude nejaka skvela inovacia. Tesim na to prehranovanie!!! A aj na to, ako do nich zapriahnem nasho psa!
21.01.2008 00:16:00 #8
(arsi, ) Ivan celkom si ma pobavil.Ďakujem.Musím uznať,že si mi ukázal
praktickú stránku veci,ktorú som prehliadol:-)Už teraz viem,že ju namotám
na to ťahanie do kopca,ako sánky.Jej to totiž ide na lyžiach len z kopca.Ja
som potom ten,kto nosí na pleciach aj jej lyže.Ešte štastie,že nemáme
tréningovú aj ostrú,to by som ten kopec hore ani „nedal“:-)
2. Žeby Sigi myslel aj obračky?Lebo to sa ma už týka.Aj keď povedzme si
pravdu:špicar na obráku,to je jedno akú máš špičku:-)Tréner nám vždy
vravel:"chalani bacha na to,nenechajte si nohu vyvaliť z riti…
21.01.2008 11:20:22 #10
(PetrAT, ) Tím otvorem odebrali hmotu z nejvzdálenějšího bodu od vázání, tedy hmotu, která nejvíce bude způsobovat kmitání. Na druhou stranu je to tak malé množství materiálu, hmotnosti, že to je napováženou. Myslím, že do prodeje to nepůjde, protože v okamžiku, kdy se sjezdovce nahrnou muldy by to asi nebylo to optimální. Někdy začátkem osmdesátých let to měly snad Dynastary. Buď se nechala díra a nebo se tam dal takový gumoplastikový zaslepovací segment. Tomu vykrojení na patách Fišerky už vůbec nerozumín. Buď je to megavychytávka, kterou odladili někde v laboratoři, ale jinak nevím. V každém případě ve svěťáku už nemá Atomic tak dominantí postavení a jak se letos daří Headům, Fišerům a díky Grangemu a jiným Rozkám , to už dlouho nebylo.
21.01.2008 14:58:21 #11
(ivan, ) Období Dynastarů „se srdíčkem“ ve špičce zdůrazňovalo naopak zvýšení momentu setrvačnosti, tedy posunutí hmotnosti přední části lyže co nejdále od (pomyslného) středu rotace, aby špička tolik nekmitala a zvýšila se stabilita lyže. Tedy vlastně to, co popisuješ na začátku příspěvku. Jinak ale jeden efekt je jasný: už v neděli se na ISPO do stánku Fischer pohrnou davy na tu lyži podívat. A vo to přece na veletrhu taky go, no ni?
21.01.2008 22:45:15 #12
(PavelK, klevap@volny.cz) Ahoj. Jestli mě paměť neklame, tak Fischer tu díru začal zkoušet v sezóně 1975/76 v době největší slávy Franze Klammera na sjezdových lyžích kvůli aerodynamice. Bylo to před olympiádou v Innsbrucku, kde se od Franze nečekalo nic než vítězství a čekalo se, jestli mu k němu lochschi (Fischer C4) pomohou. Nakonec na nich nejel a stejně vyhrál, i když to bylo těsné (2. Bernhardt Russi měl ještě na posledním mezičasu 0,2 s náskok a prohrál tuším o 0,3 s).
21.01.2008 23:43:06 #13
(arsi, ) „Der Lochski ist zurück“.Presne takto ORF okomentovala
„deravé“ Fischery.Inak som dobre zábudlivý,až po príspevkoch od Ivana a
Pavla som si spomenul na tie staré Fischery.Mal som vtedy aj originál
katalóg.To som bol ešte decko.Nespomenul som si,lebo vtedy mali ten otvor
trojuholníkový:-)Skleróza!:-) Dík chlapi.
Tak ma napadá:mal by som prosbu.Neviete kde by som zohnal staručké katalógy
lyží,alebo to isté na webe v pdf a podobne?Od cca 70tych rokov do 2001.To by
som fakt ocenil.
22.01.2008 00:43:31 #14
(ivan, ) Kdybych o nich věděl, dávno bych je měl doma nasyslené a nikomu nedal . U nás je asi nebude mít nikdo, protože k nim taky nikdo tehdy neměl normálně přístup. Tu a tam se může něco objevit, mám pár svých tipů, ale logicky si je nechávám pro sebe. Sorry, Kumpel. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Lochschi nebyly jenom Fischery, měly to i jiné firmy. Vím například o Kastlích. Nicola (tehdy Spiess) vzpomínala, jak se té novinky srandovní němčinou tehdy dožadovala mladičká Jana Šoltýsová, protože kdo tehdy neměl Lochschi, připadal si out a bez šance…
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.