Přísná učitelka: Artis Compact 734 FG
31.01.2009 02:28:35 #1
(ivan, ) Většina z vás je na vzpomínku na tyhle lyže asi moc mladá. Kratší a širší kompakty byly hitem konce 70. let a tato artiska se v n.p. Sport Bedřichov začala dělat 1978/79. Má při délce 170 cm míry 86–70–77 a s vypočteným radiusem 50,2 m je tedy zoufale necarvingová. A na dnešní poměry značně tvrdá, byť tehdy byla koncipovaná jako snadno ovladatelné nářadí pro rekreačního jezdce. Zajímalo mě, jestli a jak se na ní dá jezdit po hraně. Poctivě jsem ji nabrousil a namazal (po strašně moc letech jsem zase vyškrabával vosk ze žlábku , osadil deskou Vist Absorber a demo-Tyrolkou Sympro 8. Zjištění? Když chcete jet jako obvykle po hraně (a kdo by nechtěl, jinak přece už ani nejezdíme), musíte si to tvrdě odpracovat. Už po pár obloucích trochu větší rychlostí jsem nemohl nemyslet na to, co jsme nedávno přetřásali s Milanem Trnkou a posléze cvičili v té „zdokonalovací“ Rokytnici: je třeba vykonat pořádný náklon s odklonem trupu, správně postavenou pánev do oblouku a lyži opravdu nutit. Jakmile jezdec poleví, hned cítí, jak lyže přestává zatáčet. A naopak, když fest zabere, hned cítí, jak i tahle zoufale rovná lyže do toho oblouku táhne. Samozřejmě mnohem méně ochotně než cokoliv, co známe z posledních let, ale jde to (akorát s vnitřní lyží je problém, tu od stejným úhlem po hraně vést zatím nedokážu). Zpětná vazba je velmi výmluvná. Tím, že lyže není s obloukem hned hotová, dostává jezdec dost času na to, aby si uvědomoval pohyby, jejich provedení a důsledky. Škoda, že není vhodná pro vyšší rychlost (mj. i proto, že zadní šrouby už jsou mimo montážní zónu a bojím se vytržení), v ní by se obloukům dařilo lépe. Ale i tak bych si ji dokázal představit jako další kapitolu po „Trnkově plužení“. Zhýčkaný carver, zvyklý na „lyže, které zatáčejí samy“ (kterej blbec je tak poprvé u nás v září 1995 nazval?), by dostal tvrdé poučení, co opravdu funguje a co je jen „jako“, umožněné materiálovou berličkou. Zítra ráno je vytáhnu zase. A asi oživím i Volkly P 30 RSS (205 cm, R asi 35 metrů, málo jeté). Plužení mi na klouby nedělá dobře, a tak budu cvičit aspoň takto. Kdo se aspoň trochu úspěšně popere s takovými lyžemi, určitě nebude opakovat oblíbené „na naše sjezdovky se s obřačkou nevejdu“. Kdyste měli cestu na Hromovku, stavte se. Bezplatně, jen za váš feedback, zapůjčím k vyzkoušení. Vhodné zejména pro majitele zbytnělého lyžařského ega Těm pak, patřičně frustrovaným, půjčím (to ovšem už za peníze) něco od Atomicu, aby si zplihlá peříčka zase načechrali
31.01.2009 23:50:27 #2
(arsi, ) Moc pekné.Ja som si to min.sezónu skúšal na Volkl-och,podobných
tvojim.Dosť som sa vytrápil,ale obračky R27m mi prišli hned potom také
„prítulnejšie“:-)Lenže pokus bol len relatívne krátky.Aj som
rozmýšľal,že si zaobstarám také vlastné,ale nejako z toho
zišlo.V bazároch také lyže už fakt nemajú,ale u mnohých pretekárov sa
nájdu a aj zachovalé.Tie tvoje Artisy by som skúsil.Nemám o svojom
lyžiarskom umení moc veľkú mienku,ani lyžiarské ego,ale mám rád
výzvy:-)A chápem to ako školu hrou.
..Ivo,ak to po nás číta niekto z „carverov“ asi si myslí,že sme sa už
dočista zbláznili.Strieľame tú rádiusy 4–5 násobné jeho lyží.Vidím
bežne,že ľudia nezahrania ani na R15m a o R17m hovoria ako o obračke
nevhodnej pre moderného lyžiara.Tak priatelia „carveri“ ja tvrdím
naopak,že je to slalomka a ten slalom vám na nej zajazdím.Prečo by aj lyža
s R17m nemohla byť „lyžou,ktorá zatáča sama“?
31.01.2009 23:57:34 #3
(PetrAT, ) Ivane, pěkně popsané. Ještě před nějakými 5–6 lety jsem
se o podobné pokoušel na mé letité Elan GS comprex s rádiusem asi 50m a
195cm délky. Nakonec jsem podlehl a koupil si carvingovou ski a ejhle všechno
šlo snáz a hlavně rychleji překlápět z jedné strany na druhou. Bohužel
mi zůstalo zaryté v mozkovně to výrazné zatížení vnější lyže a
odklon horní části těla.
Nicméně několikrát jsem si na starou Elanku vzpoměl, hlavně když si
člověk chce něco sjet šusem. S r12 to prostě nejde.
Čistě teoreticky by se dal vlastně oblouk vykrojit i na zcela rovné
lyži=rádius nekonečno. Je to jen otázka jejího prohnutí a náklonu
blížícímu se 90°. Ale to je pouhé teoretizování.
P.S: Ano, jsou tady i tací, kteří ještě Compacty pamatují, ikdyž já,
nevím proč jsem v té době tíhl k Sulovkám /Aluglas, Dynaglas/ a Artisku
jsem nikdy nejezdil
01.02.2009 00:06:26 #4
(PetrAT, ) Arsi, ak by si po něčem podobném skutečně moc túžil, tak
mám doma Sulov Dominant. Byl to takový podivný licenční Atomic vyráběný
v Bytči se spešl logem
Sorry, ty Elanky nepůjčím, to je už taková srdcová záležitost
01.02.2009 06:59:24 #5
(ivan, ) Díky za ohlasy, boys. Vidím, že si rozumíme. Jinak ale není snadné sehnat vhodnou lyži: řada z dostupných budou šunky, které budou blbě držet, jiné budou hodně dlouhé a většna z nich bude na dnešní poměry hodně tvrdá, což je v kombinaci s délkou hodně náročné. Nicméně hodlám pokračovat, mám minimálně jetou obřačku P30 RS Super 205 cm, R něco přes 30 metrů a měla by držet. Časem třeba narazím i na jiné skvosty. Zrovna včera mi jeden člověk mezi řečí prozradil, že nedávno vyhodil sjezdovky Fritzmeier 227 cm (já mám schované „jen“ 220ky) – skoro jsem plakal, i kdyby si je člověk jen vystavil… Jo a je možné, že zatímco kdysi kdosi psal, jak jsem se zasloužil o „evangelizaci carvingu“ u nás, teď začnu pro některé platit za Antikrista, pardon, Anticarvera, a octnu se na známé černé listině. Už si představuju, jak s Honzou Maršíkem jdeme na panáka. To jsou ty dějinné paradoxy
01.02.2009 14:49:35 #6
(Honza, ) Paráda Ivane, díky za zkušenost. Už nějakou dobu se chystám
udělat něco podobného se svými Sulov Dominant APL (Licencia Atomic), zatím
mně od toho zrazovala nutnost převrtání vázání.
Určitě bych měl zájem tu tvojí Artisku vyzkoušet a tak doufám že se
uvidíme uzačátkem dubna u Honzy Verla a vezmeš je s sebou .
01.02.2009 21:17:14 #7
(ivan, ) Jestli do té doby přežijou, určitě. Výhoda by byla, že je člověk může nechat zapíchnuté u vleku a nemusí se bát, že by je někdo šlohnul.
02.02.2009 13:43:27 #8
(Milan, ) Když to tady čtu, tak bych si dovolil lehce oponovat. Ty lyže máme doma také skoro nejeté v délce 170 ještě originálně osazené doporučeným Marker rotamat, sehnat je tenkrát nebylo moc jednoduché stejně jako vše o čem šla fáma, že to za něco stojí což myslím v tomto případě byl omyl. V tu dobu jsem jezdil ještě Artis beta 614, lyže které byly o dost lepší. Compacty zarazí už v monentě kdy je dáte k skuznicí k sobě a koukáte na několika centimetrovou mezeru, nevím jestli měl výrobce původně v úmyslu vyrobit běžky a potom bylo vše jinak(nebo snad univerzál), ale jízdní vlastnosti tomu odpovídají. Vnitřek je pěnový a dává lyži neuvěřitelný „rebound“ v podstatě skřípající pružina s lineární charakteristikou, která zajišťuje při paraelním zatížení lyží bez dotykovou jízdu středu lyže, ideální pro mázu. Vytáhnout dnes tento unikát na sjezdovku má smysl opravdu jen jako recese. Na demonstraci carvigové techniky s lyžemi necarvigového rádiusu bych radši vzal něco co opravdu fungovalo jako Elan RC 02,03,04,08 atd. Přece mě jedna dobrá aplikace zmíněných vlstností F734G napadla a to motoskijöring, kde to může přinést i výhody.
02.02.2009 14:22:56 #9
(Pavlos, ) takže moje první „opravdové“ lyže byly Artis Astral 175cm
s vázáním Marker M26. Ve své době byly popisovány jako „lyže
s nejmodernější konstrukcí“. Jedná se o „sendvič sidewall“
s pěnovým jádrem a dvěma pláty křížového laminátu nad skluznicí a
dvěma pod vrchní fólií. Vrhní fólie byla tak náchylná k poškození,
že stačilo ťuknout hranou o vrchní hranu a vyštípl se kus. Při jízdě
na vleku lyže krásně vrzaly jak kopírovaly terén .
Mě , jako tehdy 15ti letému mladíkovi, se nesmírně líbily, protože měly
invertní skluznici s černým nápisem ASTRAL a celkově vypadaly jako lyže
světoznámých značek. Mám je ještě u našich na půdě bez vázání.
02.02.2009 23:20:45 #10
(arsi, ) Presne podľa predpokladov si už „kolegovia“ funcarveri na inom
fóre myslia,že sme sa zbláznili:-)Keby čítali pozornejšie,pochopili
by,že sa nesnažíme o návrat k snožnému šmyku.Ale trénujeme oblúk
výhradne po hranách na lyžiach,ktoré nie sú blbuvzdorné a nezatáčajú
sami.Dôraz kladiem na slovo TRÉNUJEME,nechceme na tých Artisoch začať
nejakú anticarvingovú revolúciu
Takže priatelia „carveri“ zaslúžte si svoj vlastný titul,prestante si
hladkať ego na lyžiach s R10m a dokážte hlavne sami sebe,že oblúk
vykrojíte aj na R30m.Na lyžiach s R10m totiž vie mnoho ľudí carvovať
celý svah aj chrbtom zo svahu.Mám osobne otestované ešte keď bol funcarving
v móde,veľmi ľahké:-)
02.02.2009 23:32:52 #11
(Pavlos, ) Na zmíněném fóru se propagují lyže do maximální délky
150 cm a rádiusu tak 10 m. Ostatní jsou prý už pro carving
„nevhodné“. Navíc kdo nejezdí FUN tak není IN a vlastně ničemu
nerozumí a nic neumí.
Zajímavé je, že jsem nikdy žádného funcarvera nepotkal na rozbité
sjezdovce nebo v mírných muldách. Že by to nebyl terén ke
carvování ?
03.02.2009 10:29:53 #12
(Milan, ) Nechci tady být za věčného oponenta, ale Pavlosi, arsi s Vaší kritou funcarvingu a sebemrskačstvím lyžemi o velkém rádiusu nemohu souhlasit. Funcarving je pro mně především docela dobrá dovednost a každého kdo něco umí oceňuji bez ohledu na to jestli je to zrovna subjektivně in nebo out. Tak že respekt na druhou stranu tak jak si počínají někteří možná funcarveři a především webmaster na druhém webu je věc jiná a to rozhodně neobhajuji. Podmínky fun carving se skutečně nedá jet vždy to, ale platí i o jiných technikách. Jet panenský a totálně rozsekaný obřák s půlmetrovými koryty je také úplně jiný šálek kávy arsi určitě ví o čem mluvím. Pokud jde o honění trika na velkých rádiusech, lze leccos také jsem měl dobrý pocit když jsem složil na zem ve špatných podmínkách šutračky s R29, ale radši se svezu na vykrojených lyžích, které mi poskytují větší zábavu a možnosti jezdit cio chci než necarvingové lyže. Nemyslím že by tady byl nějaký trend anti carvigové revoluce, reálně o to nestojí ani veřejnost ani závodníci. O blbuvzdornosti vykrojených lyží můžeme diskutovat, zatím potkávám stále na sjezdovce moc málo lyžařů , kteří snesou v carvingové technice přísnější měřítko i s nízkými rádiusy.U Ivana je to asi trochu, jinak. Jak jsem pochopil žije Teď na horách má technické zázemí i čas na to aby si zkoušel podobné věci tak proč ne, ale rozhodně bych to nechápal jako apel.
03.02.2009 11:49:42 #13
(Pavlos, ) vlákno opravdu nebylo pochopeno.
I já rád jezdím na lyžích s R max 14 metrů. Je to jednoduché a
zábavné. Ale pokud se chce člověk dostat dál, tak by měl vyzkoušet lyže
s velkým rádiusem. Pokusit se do oblouku pořádně opřít. Naklopit je na
hrany a zamakat. Pro mě je to stejná výzva jako pro automobilového nadšence
přesednout z aktuální A6 Quattro do Jaguáru XK a vyzkoušet si bezpečně
svoje dovednosti a schopnosti.
Funcarving nezatracuju.
03.02.2009 15:30:30 #14
(arsi, ) Len stručne.1.Milan,to že oponuješ(vždy slušne a vecne)je
úplne v poriadku.Može nás to posunúť ďalej.
2.Trénovanie na lyžiach s veľkým rádiusom u mňa nie je sebatrýznenie
ako si to nazval,ale určitá výzva a podľa hesla "ťažko na
cvičisku…"mám potom jednoduchšiu jazdu na obračkách.O tom aké lyže sú
vhodné na takéto trénovanie by sme môhli samozrejme debatovať veľmi
dlho.Možno Ivanove Artisy to nie sú,ale to nezistím pokiaľ ich priamo
nevyskúšam.
3.Ivanov článok som ani ja nepochopil ako apel.V tom sa zhodneme.U mňa to
je len jedna z možných tréningových možností.
4.Nemám osobne proti funcarverom nič,moje nesympatie sú samozrejme mierené
na pár jednotlivcov iného webu.Pár ich chodí aj na tento web a pokiaľ viem
nikto proti nim nebrojil kvôli ich názorom.Inak funcarverov na svahoch
nestretávam a tých pár čo som videl fakt jazdecky nestáli za nič.
5.Panenský obrák?Mám len na tréningu a na preteku len pri
prehliadke:-)Podľa platných pravidiel si ešte počkám kým dostanem
štartové číslo menšie než okolo 100:-)Nesťažujem si,juniori sú na tom
ešte horšie.
6.O blbuvzdornosti dosť vykrojených lyží,by sme fakt môhli
diskutovať.Samozrejme aj ja na svahoch vidím to isté čo ty.Teda úplne
nestranne by sme museli skonštatovať,že ja nemám pravdu a tá masa lyžiarov
má pravdu keď im to nejde…
04.02.2009 21:27:31 #15
(ivan, ) Vidím, že kdo chce, podstatu věci pochopil. Pavlos a arsi to zformulovali pěkně. Zcela jistě nikdo nejsme proti „carvingu“, a to ani proti jeho obecnému významu „jízda po hraně“ (naopak!!!), tak většinou asi ani proti jeho zúženému chápání „funcarving“. Dobře jedoucího funaře, ovládajícího lyže v pěkných náklonech, snad každý rozumný lyžař ocení právě za to, jak pěkně si lyže dokázal ochočit. A bere takovou jízdu za jednu z možností, co s lyžemi lze dělat. Řekl bych, že takový vyrovnaný pohled chybí právě nekterým hošíkům-šahačům. Sice hlásají, že se nezabývají lyžováním, nýbrž carvingem, ale přesto se dopustili pár komických výroků právě na adresu lyžařů, lyží a jejich výrobců. Ale co, aspoň se zasmějeme. A třeba se u nich nechají poučit i ti „absolutně bezradní výrobci“ chrlící „freeridery, které nikdo nekupuje“ místo funcarverů, jež by jim všichni rvali z rukou… (Což neznamená, že segment freeski není uměle nabobtnalý a že i toto poptávka časem nekompromisně nesrovná.) Jinak ty Compacty jsou samozřejmě z nouze ctnost, prostě vařím z toho, co je, a chtěl jsem je vyzkoušet. Rozhodně bych raději bral třeba slalomku Elan SLX WC ze sezony 1999/2000 – poslední úzkou předcarvingovou s R 39 m ve 193 cm, 82–62–75…
05.02.2009 17:14:27 #16
(DD, ) Ponuka pre recesistov : Mám doma Sulov Explosive RCA 480 racing GSL. 210 cm, 86–70–77, sendvičovky s plechmi ( licencia Atomic ), bez viazania.
27.02.2009 00:07:27 #17
(ivan, ) Tak jsem přečkal období nového sněhu a měkka a při první jakžtakž pevnější pistě konečně vytáhl ty 205cm Volkly P20 RS Super, R asi 34 metrů. Proti Artiskám je to úplnej carving, ale proti současné obřačce něco tak strašně jinýho, že se krásně ukáže, o co jsme za ty roky (1994/95) pokročili. Ty lyže je poměrně tvrdá na dnešní poměry, takže by k pořádnému prohnutí potřebovala oporu o tvrdou pistu. To nebylo, jen měkká, i když ráno hodně vodivá. Na takové se hrana pořádně nekousla, takže jízda po hraně byla bez pocitu ostré hrany a nekompromisního držení. Ale zatáčení bez problémů a bez nutnosti jet 80 km/h, jakse mnohdy traduje. Příště počkám na tvrdo. Ale svou jedinou lyži z ní rozhodně neudělám Btw, tento týden jsem taky 2× sjel kopec na lyži 125 mm. I na tom se na měkčí pistě dá jezdit, ale samozřejmě bez požitku, patří jinam. Jen jsem byl zvědavý a nechtěl jsem zůstat „přesstovkovým panicem“. Už nejsem. Ať na Carvu třeba omdlí a čekají, kdy začnu sjíždět na sněžnicích…
27.02.2009 21:23:47 #18
(Honza, ) K těm sněžnicím – možná bys mohl zkusit něco jiného. Před časem jsem někde na webu viděl zajímavý tip na „levné“ freeridové lyže – vezmeš 2 starší freestyle snowboardy a přiděláš jim lyžařský vázání. A máš skutečné „fat boys“!
28.02.2009 01:21:46 #19
(ivan, ) Nihil novi. Honza Schauer zkoušel už dávno. Problém s fixací vázání. Díky za tip, ale potřebou ani ambicí nazout co nejširší bestie netrpím. Jinak bych už dávno syslil žehlicí prkna
04.04.2009 17:39:01 #20
(Čerm!, shotgun@seznam.cz) Artis compact jsem měl kdysi čest zkusit, když jsem zastavil, mezi špičkou a vázáním byla děravá boule. Fuj, už nikdy. Ale projet se zase na rovných, třeba na mých P10 223cm je určitě zážitek. A ty lyže opravdu krájí, jen nemám pocit, že mi to brutální zatížení špičky, abych lyži prohnul na carverech k něčemu je. Funcarving mě pár sezon bavil a posloužil dobře jako návrat ze snowboardu, ale mám pocit, že nikam nevede. To si člověk srovná lyže, pořle je brutálně rychle na hranu, když se dotkne kyčlí sněhu, tak jako zněžní a přitulí se ke svahu, aby se k němu dostal až hrudníkem, podrží to co nejdýl a rychle to pošle na druhou stranu, aby zahajoval oblouk hlavou dolu… a to je všechno, neni nic dál. Zkusil jsem z legrace totéž na elan 999 r27m, povedlo se i s utopenim špiček a výjezdem z oblouku přes noseroll 360 (nevim jak to popsat). Fun je podle mě plnění úkolů a ne zábava. Na Lusti 150cm 9,2m se dá v boulích, v hlubokym, dá se s nima i učit, jen bavěj jen po nějakou hranici. Chci řírct, jezdit na dobrejch lyžích je fajn a ještě lepší je z nich dostat maximum, rovný lyže nevyjímaje.
05.04.2009 17:49:16 #21
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) – je z toho znát, že o jízdě z kopce nejen něco víš, ale taky to umíš… – líbilo by se ti na Vylepšovacím lyžování, odkud jsem se před chvílí vrátil. Bylo tam plno dobrejch, nadšenejch a novejm poznatkům otevřenejch lyžařů…
06.04.2009 00:39:43 #22
(Čerm!, shotgun@seznam.cz) Nějak nevim. 13 let jsem jezdil na slalomovym prkně. Skwal nebo slalomák je podle mýho čistota a hrana. Na lyžích se mi zalíbilo, jaká je to prasárna nechat se kopnout patkama, přehranit ve vzduchu a poslat na další oblouk těžiště nekam mezi lyže. Prostě prasárna. Na FR mě ani moc nebaví prašan, spíš se s tim porvat v lese, třeba i zmrzlym, nebo se nechat nakopávar od návějí. Porstě mimo kontrolu a to 2 lyže poskytujou líp než 1 prkno. Kdysi ještě v integrále jsem si všim, že když mě to baví, mele se mi helma na hlavě a kolem huby lítaj sliny. Pak jsem si udělal APUL C a všechna radost je pryč. Upadám do čistý jízdy a musim se hecovat, abych zase letěl jako dřív. Bylo mi asi líp bez stylu. Letos jsem ani nebyl na lyžích. Nevim co s tim, ale kvůli zlepšení stylu je po srandě a já bych dal nevim co, kdybych to moh vrátit. I když světlý okamžiky, jako stoh ve vejci se najdou..
06.04.2009 09:19:16 #23
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) za ztrátu radosti z z jízdy v rozmanitejch podmínkách rozhodně nemůže nikdy bejt ve zlepšení techniky jízdy!!! Jestliže máš ty nebo kdokoli ten pocit, že absolvováním nějakýho školení se zúžily tvoje schopnosti zvládat S RADOSTÍ A POŽITKEM svahy na lyžích (záměrně nepíšu sjezdovky, volnej terén, u-rampu atp…), pak chyba ROZHODNĚ NEBYLA V TOBĚ, ALE V TOM ŠKOLENÍ. Neexistuje jedinej způsob jízdy na lyžích, jedinej způsob výuky…- EXISTUJOU ZÁKLADNÍ PRINCIPY, KTERÝ FUNGOVALY A BUDOU FUNGOVAT V KAŽDÝ DOBĚ, PRO KAŽDEJ MATERIÁL… – a moc dobře vím, že na velmi mnoha školeních, velmi mnoho „vysocekvalifikovanejch“ učitelů a trenérů lyžování tyto principy pomíjí a zdůrazňuje „právě módní“ dílčí prvky – často spíše manýry… Hlavním cílem jakýhokoli školení je VYVOLAT ZÁJEM O DALŠÍ ZLEPŠOVÁNÍ + UKÁZAT CESTU + A DÁT KŘÍDLA … Je jasný, že právě tohle se na školení APUL, kterýho ses kdysi zúčastnil, nepodařilo. Zkus se začíst do vláken o Vylepšovacím lyžování …
06.04.2009 10:33:31 #24
(Krab, ) řešil jsem podobný problém, ale naštěstí je to pryč. Ve středu po pátém dojezdu z Lysé na mých 212 jsem musel mít debilní škleb od ucha k uchu. Není to vina zlepšení stylu (spíš techniky), ale celkového přístupu a cílů, prošel jsem si něčím podobným. Nic není ztraceno. Tak, jako je VL objevné hlavně pro jízdu na GS a tvrdé pistě, musí být něco podobného i třeba pro FR. Zkus příští VL, jízda s HOnzou je zážitek, nejspíš budeš mít co dělat, abys mu stačil. A takových „starců“ se najde víc a pořád je to baví a pořád mají snahu se zlepšovat.
06.04.2009 10:35:25 #25
(Jirka, ) Čerme! plně tě chápu.Narozdíl od pana „všechnoumím“ HOnzu.HOnza si totiž jenom dělá promo na svou akci Vylepšovací lyžování.Klidne si ty vlákna přečti.Je to jenom nechutná skrytá reklama.A fajn lidi z jeho akcí mu v reklamně zdarma pomáhají.Je to jenom APUL v bleděmodrém.Sice existujou základní principy techniky,ale té ty dávno znáš.Má rada zní: vyser se na APUL i na Vylepšovací lyžování a skus si najít vlastní nuance techniky,které budou tvé a originálne.Technika je dobrá když je FUNKČNÍ a lyžování je dobré když tě baví…:-) SKOL
06.04.2009 10:40:25 #26
(Krab, ) že takových akcí musí být víc – pro různě zaměřené lyžaře. Když někdo inklinuje hodně k FR, jízda po pistě mu až tak moc nedá, ale potká tam plno podivínů na hranici normality. P.S. A nepřijde Ti divné, že mu někdo dělá reklamu zadarmo?
06.04.2009 11:33:39 #27
(Jirka, ) Jo Krabe,tak to mi přijde sakra divné.Dělat reklamu zdarma na komerční akci.Nemyslím jenom ohlasy lidí,vám možná jenom chybí nadhled,nebo je to osobní.HOnzo by ale mohl s tou bezplatnou reklamou ala „Vylepšovací lyžování“ táhnout do prdele.
06.04.2009 11:53:55 #28
(Krab, ) to totiž tak, že ta akce není až tak komerční a výdělečná. Ano, chybí nám nadhled, protože je to osobní a hlavně srdeční záležitost. Rozhodně byli i tací, kteří odvázaní nebyli, někteří dokonce těžce zdrceni. Docela by mě zajímaly reakce právě těchto účastníků. Ale nikdo nikoho k ničemu nenutí, každý si odjede a přijede kdy chce a účastní se čeho chce. Každý si to přebere, někdo na místě, někdo později.
06.04.2009 15:20:19 #29
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) a čiší z něj jakási dost velká zloba. Nevím, čím je motivovaná – myslím, že se osobně vůbec neznáme, asi jsme se nikdy neviděli – jsi tu anonymmně… Ani na V.L. a snad ani nikde jinde jsem, myslím, nepůsobil jako „všechnoumím“ – nabízím příležitost k vzájemnýmu sdělování lyžařskejch zkušeností – mejch i těch ostatních účastníků. Dokonce si ani zdaleka nemyslím, že z těch, kteří se té akce zúčastňují lyžuju nejlíp, nejsprávnějc – a taky to tam opakovaně říkám – jsem neohebnej, částečně už i neorabanej, bez dostatku síly… – ale mám rozhodně hodně chuti k lyžování – a to je možná to nejvíc, co chci předávat…
06.04.2009 15:55:37 #30
(Martin430, pospisil1@gmail.com) Hlavně se, HOnzo, nenechej odradit podobným výpadem, nebo výpady. Já si toho, co děláte, moc váží. O to víc mě mrzí, že jsem letos oboje VL zmeškal a moc si přeji, aby se podobná akce konala i v sezóně příští. A to se ještě obě akce konaly v Rokytnici, která je pro mě srdeční záležitostí – od věku velmi útlého. Možná ho zlobí to, že je akce úspěšná, že se na ni lyžaři rádi hlásí a i dostavují. Možná je znalý místních poměrů a ví, že cena ubytování je zcela standartní, že 15 procent dolů (ale i víc) z ceny permic vám dají při ubytování téměř kdekoli atd. Možná mu vadí příspěveček na režii ve výši šesti piv..... Těžko říct. Ale každopádně bych neřešil žádnou reklamu, a to ani od tebe, ani od oveček. Zůstaň v klídku, hodně spokojenosti se vším, co si přeješ a zachovej přízeň těm, co by se na vylepšovací lyžování rádi zase někdy dostali. Pokud tedy nějaké bude. Skol. Martin
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.