Sjezdovky:
Pro sportovně založené lyžaře naprostá nuda. Na italské straně v
Cervinii je to placka, lepší to je na švýcarské straně, především
Rothorn nabízí asi 4 strmější svahy, kde se dá jet ostře. Pro freeride
dobré terény, ale všude ledovce s nebezpečím pádu do trhliny. Pokud si
chcete jen pořádně zalyžovat a vyhledáváte obtížné, strmé a rozmanité
sjezdovky, není to nic pro vás, jeďte jinam. Jestli ale máte rádi pohled na
majestátní vrcholy hor takřka na dosah ruky (Matterhorn, Monte Rosa) a pohyb
v horách ve výškách až 3 880 m, neváhejte.
Sněhové podmínky:
Minimum sněžných děl, ale podmínky skvělé vzhledem k nadmořské
výšce oblasti 1 660 až 3 880 m. Sněhu opravdu dostatek. Sjezdovky dobře
upravené, jen odpoledne při sjezdu do údolí Zermattu vzhledem k množství
lidí muldy a led na sjezdovkách vedoucích k hotelům v Zermattu.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Lanovky a vleky bez problémů, jen je třeba počítat v občasnými
delšími přesuny pěšky, výtahy nebo skibusem, protože Zermatt je stará
osada a lyžování je do něj implementováno až dodatečně na rozdíl od
moderních francouzských středisek, které jsou už jako lyžařské
koncipovány. Zázemí a komfort je jinak vynikající včetně detailů jako
jsou papírové kapesníčky u turniketů sjezdovek. Při větru je nutno
počítat s tím, že lanovky a vleky ve vrcholových partiích areálu nemusí
jezdit a je třeba dávat pozor, abyste se dostali do hotelu a neuvázli na
opačné straně střediska než máte ubytování.
Zalidněnost:
Počet lyžařů nijak nevybočuje z normálu, pokud se ale stane, že kvůli
počasí se zavře italská část areálu, celý Zermatt jezdí jen na
švýcarské straně a lidí je hodně.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení a možnosti aprés-ski jsou vynikající, jen je třeba
počítat s vyššími cenami.
Doprava do střediska a parkování:
Do Zermattu auta se spalovacím motorem nemohou, takže pokud nemáte Teslu,
musíte parkovat v Taschi. Buď v parkovacím domě nebo jinde, možností je
dost. Pak vlakem do Zermattu a elektrotaxi do hotelu. Doporučuji nastudovat
trasu předem, některé průsmyky bývají uzavřené a jinde zase auta musí
na vlak. Ten však má časově omezený provoz, do 17.30. Ten nám ujel a
museli jsme si hodně zajet. Cestou zpět jsem volil trasu sice delší, ale bez
autovlaku (Martigny, Zurich, Bregenz, Mnichov, Praha, Šumperk) a byl jsem
maximálně spokojen a neomezován nějakým vlakem.