Sjezdovky:
Dle infotabule v provozu 14 km sjezdových tratí. Jedná se však o
sjezdovky, které spolu sousedí, a tak je tento údaj trochu zavádějící.
Navic zhruba polovinu tvoří pronajaté pisty závodních oddílů.
Sněhové podmínky:
Pista naprosto skvělá po všechny dny. V noci byly teploty na ledovci asi 4
stupně pod nulou a jasné počasí, což mělo za důsledek pistu jak beton,
která vydržela v podstatě až do zavíračky, tj. ve 14 hodin. Takže
podmínky naprosto skvělé. Ráno stačilo hrany lehce vyleštit diamantem a
supr lyžovačka byla zaručena.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Z Zermattu je nejpve třeba nasednout na kabinkovou lanovku a pak přestoupit
na gondolu na Trockener Steg. Z Trockener Stegu vás potom vyveze velká kabina,
která je zcela nová (v provozu asi rok, byla o ní reportáž i na webu SNOW).
Ledovec je pak obsluhován kotvami.
Zalidněnost:
Minimální. V podstatě jen závodníci a pár civilistů. Závodníci se po
rozježdění přesunuli do bran a pak už byly pisty zcela volné. Důvodem
malé návštěvnosti byla i uzavřená lanovka z italské strany (Cervinia)
pravděpodobně z důvodu údržby.
Občerstvení a aprés-ski:
Je možné na vrcholu Klein Matterhornu, kde končí lanovka, nebo pak v
mezistanicích. Na ledovci u kotev občerstvení není.
Doprava do střediska a parkování:
Zermatt je vesnice bez aut se spalovacím motorem, tzn. po vesnici se
pohybujete pěsky, elektrotaxi nebo elektrobusem, který je zdarma. Auto
zanecháte ve vesnici Tasch a dál pokračujete kyvadlovým vlakem do Zermattu
(jede každých 20 minut).