Sjezdovky:
Červená FIS - zhruba 2,5 km dlouhá, nenudící sjezdovka s plochou
částí uprostřed. Na druhé straně modrá, více než 3 km dlouhá, která
umožňuje alternativu odbočky na prudší slalomák a lyžování na 2
tyčových vlecích. Černá trať je pro mě trochu kontroverzní - musí se ni
odbočit z červené sjezdovky a je ve své nejprudší části úzká a často
s menší sněhovou pokrývkou.
Sněhové podmínky:
Kolem půl metru sněhu, na dojezdu červené před závěrečným hankem
vydřená, jinak velmi dobré sněhové podmínky. Škoda, že předchozí
obleva znamenala konec prachového sněhu a příchod sněhu velmi tvrdého,
zmrzlého.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Rychlá hlavní lanovka, přesto kapacitně nedostačující. Dvě pomy, z
nichž je Montaz i díky ochranářům nesmyslně ustřižen u harrachovské
cesty. Pomalá přibližovací lanová dráha, cvičné vleky na Kaprunu.
Půjčovny, servis, lyžařské školy samozřejmostí.
Zalidněnost:
Opět tradiční kolorit - fronty na páteřní hlavní lanovce na Lysou
horu, zhruba od 10 hod. dopoledne s čekáním kolem 20 minut. Minimální
čekací doby na obou tyčových vlecích Zalomený a Montaz.
Občerstvení a aprés-ski:
Velký výběr občerstvení, ať už ve formě tradičních horských chat,
jako jsou neznámější Dvoračky - Štumpovka, tak blíž sjezdovkám
Lovčenka, Skácelka. Skibary kolem sjezdovek a zánovní restaurace jak u
hlavní lanové dráhy, tak u přibližovací. Tentokrát vyzkoušen venkovní
bar u Lovčenky - solidní ceny: hustá polévka i s pečivem 30 Kč, párek s
chlebem 35 Kč, pivo 3 dcl 20 Kč, čaj 15 Kč, turecká káva 20 Kč, nealko 5
dcl za 35 Kč).
Doprava do střediska a parkování:
Bezproblémová příjezdová cesta, ať už od Harrachova či Jilemnice.
Bezplatná spodní parkoviště, po kterých se musí několik set metrů dojít
k lanovce po svých, v případě dostatečné sněhové pokrývky nazpět lze
dojet na lyžích. Nejbližší a zároveň nejmenší parkoviště placené
(125 Kč/den).