Sjezdovky:
Dvě hlavní páteřní sjezdové tratě:
- Červená FIS, dlouhá 2 600 m, byla bohužel uzavřena - část tratě
leží v 1. pásmu KRNAPu a ochranáři jsou hodně tvrdí a nedovolují zde v
horních partiích zasněžovat. Sjízdná ale byla, s opatrností, kdy bylo
nutné se vyhnout místy trávě a kamenům, ale vhodné jen pro ty, co si
poradí s boulemi.
- Modrá sjezdová trať v délce 3 200 m, z níž nejzajímavější část
vede od konce Zalomeného vleku, kde se větví na pokračující modrou část
a na červenou, která vede až k ostřejšímu vyústění Slalomáku.
Sněhové podmínky:
Vcelku dobré, jen v horních partiích, kde se na modré sjezdovce nemůže
kvůli ochranářům zasněžovat, pár míst, kde vykukovala tráva či
kamínky. Místy plotny, ale jen v té horní části, zhruba od konce
Zalomeného vleku velmi kvalitní a rychlý podklad.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Je to hrůza, jak to letí, hlavní čtyřsedačce, vedoucí na Lysou horu je
již 20 let! Rychlá, odpojitelná, ale bez moderních výdobytků typu bubliny
či vyhřívání. V exponovaných termínech, jako je víkend a jarní
prázdniny, se na ni tvoří až příliš velké fronty. Přibližovací
čtyřsedačka je neodpojitelná a pomalejší. Místo Zalomeného vleku by se
tam velmi hodila třeba dvousedačka, která by mohla začínat ještě zhruba
200 m níž. Tak trochu prazvláštně useknutý je vlek Montaz, co původně
vedl až na Lysou horu. Pár kratších vleků, půjčovny, lyžařská škola,
kvalitní nástupní terminál včetně jezdících schodů.
Zalidněnost:
Luxusní, maximálně na 1 až 2 minuty, jinak jízda nahoru - dolů.
Občerstvení a aprés-ski:
Výborné možnosti, každý si vybere, ať už na vyhlášených horských
boudách jako je tradiční Skácelka, Lovčenka, Světlanka, Dvoračky, nebo
novější Kokrháč u hlavní lanové dráhy či Kamínek u nástupní stanice.
Dále několik skibarů. Prvně v životě vyzkoušen krytý a vytápěný
skibar u vleku Kaprun a byla to velmi dobrá volba. Výborná zelná polévka s
klobásou a celozrnnou houskou za 40 Kč, další jídla mezi 30 až 100 Kč,
výběr i mezi nápoji, izolované lavice k sezení.
Doprava do střediska a parkování:
Bezproblémový příjezd, horní parkoviště placené, spodní zdarma. Jen
to vyžaduje pársetmetrový přesun v přezkáčích (při sněhu zpět dojezd
na lyžích), ale zase se zahřejete, pokud je ráno -17 st.