Sjezdovky:
Všechny sjezdovky mají příjemný a nezáludný charakter. Bohužel k
naší smůle nebyly všechny otevřené.
Zavřených pist bylo několik. První zavřenou vyjmenuji tu s číslem 7,
respektive 7A, jelikož právě černá část sjezdovky 7A byla zavřená,
postrádala smysl i červená vrchní část 7, která končila u rozcestí,
které dvěma zprovozněnými směry pokračovalo do konce a jedním sice z
kopce, ale bohužel zavřeným, neupraveným – z kopce stékala jen pláň s
prašanem. Další zavřenou sjezdovkou byla 6, která byla jen projetá v celé
šířce rolbou, avšak neutažená. Do třetice byla uzavřená červená
alternativa v dolní části sjezdovky č. 12. Byť byla zapáskovaná,
zavřená, řada lidí ji využívala jako freeridovou vložku. Z davu poměrně
stejných širokých sjezdovek vystupují zejména ty stékající do nižších
partií střediska.
Horní část sjezdovek na pláních by se dala charakterizovat jako příjemný
široký svah od modré do červené s nezáludnými spády. V podstatě vždy
víte, kam jedete.
Sjezdovka č. 12 jede svou horní polovinu v nezalesněném terénu, a tedy je
podobná kupř. 2 nebo 10. Druhá polovina, již v pásmu lesa, je
členitější se dvěma ostrými zatáčkami, ovšem stále modrým
sklonem.
Červená Trametsch č. 1, nejdelší sjezd v Jižním Tyrolsku, v nejdelší
variantě včetně vršku se sjezdovkou č. 2 měří 9 km a to už je
pořádný sjezd. Ve vrchní části sytě červený široký hang se
zatáčkami, ve spodní části členitější a místy rovinatější. Opravdu
zajímavý sjezd, avšak v době naší návštěvy jezditelný spíše
dopoledne. Sněžení v předchozích dnech udělalo své, ale jinak opravdu
krásný a tak trochu vytrvalostní sjezd.
Nejlepší jsem si nechal na závěr: červená s číslem 4. Na začátku vás
přivítá trochu odkloněný nájezd, terénní vlny a trochu rovinky.
Následuje série ostrých zatáček a přibližně uprostřed sjezdu jeden
rovinný úsek. Po něm přichází jen a pouze jedna ostrá zatáčka za druhou
a jako vyvrcholení se sjezdovka zúží a před koncem opět krásné dvě
klopené a opravdu ostré zatáčky.
Sněhové podmínky:
Sněžilo několik dní před naší návštěvou. Středisko jsem
navštívili též o 2 dny dříve, ale na vrchu se držela hustá mlha. Sněhu
dostatek, jen se spad projevil v odpoledních hodinách na kvalitě. Prostě se
začaly dělat muldy a silně foukal vítr, takže v některých místech i
návěje. Na fotkách možno vidět stav sjezdovek dopoledne.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Ve středisku je celkem 8 lanovek, a to z většiny staršího data výroby.
Jako první se setkáte s kabinkou A pro 8 Italů a reálně 6 Čechů. Ta
vyráží od parkoviště a zaujme v koncových stanicích svou strojařskou
nádherou. Při nástupu a výstupu se kousek vedle vás točí obrovské
žluté 3 až 4 m velké kolo. Strojařova pohádka.
Souběžně v horní části s kabinkou stoupá nová čtyřsedačka H s
bublinou obsluhující vrchní, sportovnější, část sjezdovky Trametsch.
Vpravo od výstupu kabinky je restaurace a kousek pod ní se nachází opět
nová, inkubátorová čtyřsedačka B, která vás vyveze do vrchní části
areálu, blíže k vrcholu.
Další dvě sedačky mají start z jednoho výchozího bodu. Obstarožní
neodpojitelná trojsedačka C obsluhuje „vrchol“ Plose. Vedlejší
šestisedačkou E s inkubátorem se dostanete k nejvyššímu bodu
střediska.
Trojsedačky F a G jsou přibližně stejného data výroby, neodpojitelné, ale
ne úplně obstarožní. Bohužel za nepříznivého počasí je asi všem
jasné, jak to potom vypadá. Ovšem na rozdíl od sedačky C sedáky těchto
dvou lanovek poměrně hřejí. Poslední lanovka, která zbývá, je
dvojsedačka D.
Samotné sedačky jsou přibližně stejného data výroby jako ty z F a G, ale
sloupy a koncové stanice jasně značí, že toto je asi nejstarší stroj v
areálu. Ještě bych jen připomněl, že oproti ostatním lanovkám v areálu
a běžným zvyklostem se zde nevystupuje rovně ve směru jízdy, ale musí se
odšlápnout doleva z kopce. Rovně byste totiž vjeli do budovy vrchní
stanice. Jako exkurze by to možná nebylo špatné, ale z pohledu lyžařského
by to špatné docela bylo.
Zalidněnost:
Lidí spíše pomálu, lanovky absolutně bez front. Dokonce se nám
párkrát stalo, že jsme jeli na celé lanovce sami. Pouze za nepřízně
počasí se většina lidí stáhne na tři nejníže položené sjezdovky, ale
i tak se naplní v extrému maximálně na tolik, co běžně vytížená
sjezdovka na Kronplatzu.
Občerstvení a aprés-ski:
Restaurace a občerstvovací stánky opravdu na každém rohu. Na nástupu
lanovky A bar s opravdu hlasitou disko hudbou. Nejvíce nás zaujala Skihütte
na dojezdu sjezdovky 12. Obsluha zde rozuměla česky, jídelníček byl mimo
tradiční italštinu, němčinu a angličtinu též v češtině. Obsluhovaná
je zde i zahrádka a obsluha je opravdu milá. Dvě bombardina a čaj 9 €,
nějaké burgery za ±12 € a řízek, lasagne cca 14 €.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta k parkovišti areálu je poměrně komplikovaná, jelikož se táhne
skrz velkou část Brixenu. Následně stoupá po klikaté silnici vzhůru.
Kousek před cílem se odpojujete z hlavní silnice. Poslední úsek není
dlouhý o to je ale užší. U nástupu na vás čeká velké parkoviště,
obchod s lyžařským vybavením či restaurace.