Sjezdovky:
- Všechny tratě mají konečně dostatek sněhu a jsou otevřeny.
- Dole v Rokytnici se válely mraky, ovšem na úrovni horní stanice vleku
Montaz (A4) mraky končily a dál už byla jen modrá obloha a překrásné
inverzní výhledy.
- Výborné svezení nabízela Turistická (1), dostatečně široká a
pěkně skloněná modrá, dlouhá 2 920 metrů.
- Další oblíbenou sjezdovkou je velmi široký červený Slalomák (3),
jízdu na něm trochu kazila hustá mlha ve střední části.
- Černé Dřevařská (4) a Prudká (5c) bych spíše označil jako "tmavě
červené", jízda na nich je ale příjemně svižná.
- Velkou záhadou pro mne vždy byla jen pár let stará modrá trať Divoká
(6), která se podle mapy vine pod čtyřsedačkou Horní Domky (A1). Ať jsem
se koukal sebevíc, nikdy jsem ji neviděl, teprve dnes, za výborných
sněhových podmínek, jsem ji objevil. Je to vlastně velmi úzká a chvílemi
docela prudká cesta, která se neupravuje. Modré označení je zavádějící
a pro jiné než výborné lyžaře (kterým já nejsem, bylo to docela utrpení
) se
nehodí.
- Na modré Kaprun I. (1b) jsou kromě měřeného slalomu i zábavné "vlny",
na kterých se vyřádí malí i velcí.
- Jedinou menší výtku mám k označení některých sjezdovek v terénu.
Svahy, které byly vybudovány teprve nedávno (Prudká (5c), Padák (1d),
Svážná (1e), Bufetová (1f), Dojezdová (1g), Divoká (6) ), jsou sice
značeny v mapě, jejich značení ve skutečnosti ale neexistuje - obzvláště
citelné u Svážné, Divoké a Prudké, najít je může být docela
oříšek.
- Na Studenově se nachází téměř alpsky široké modré až
modro-červené dálnice, vhodné i k rychlejší jízdě a širokým
obloukům.
Sněhové podmínky:
- Zima se konečně naplno rozjela - až 110 cm sněhu.
- Kvalita úpravy sjezdovek oscilovala mezi výbornou (většina sjezdovek -
obzvláště Prudká (5c) - mimo níže uvedených), průměrnou (dolní část
Slalomáku (3), Dědek (5a), Dřevařská (4), dolní dvě třetiny Červené
FIS (5) ) až po podprůměrnou s hrboly (horní třetina Červené FIS (5)
).
- Plotny, větší muldy ani vydřená místa jsem nezaznamenal.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
- V provozu byla všechna přepravní zařízení s výjimkou vleku Křížek
(A2), kterého jsem v provozu v životě neviděl a v letošní sezóně, pokud
vím, zatím jezdil jen jeden den - minulou neděli.
- Čtyřsedačka na Lysou horu (A5) je dlouhá, ale rychlá a za bezvětří i
docela pohodlná.
- Musím pochválit moderní budovu dolní stanice čtyřsedačky Horní Domky
(A1), ve které je všechno potřebné a o pohodlí lyžařů se stará dvojice
eskalátorů.
- Zato dostat se na Studenov není úplně nejlehčí. Skibus z Horních
Domků vás vyplivne na náměstí, odkud je to k nejnižším studenovským
vlekům ještě hezký půlkilometr do kopce. Tyto vleky ale nepatří Spartaku
Rokytnice, který obhospodařuje areál na Lysé hoře, jednodenní jízdenky z
Horních Domků zde tedy neplatí. Když ale pěkně poprosíte, obsluha vás
nahoru zdarma pustí. Zpět na náměstí se s trochou adrenalinu v krvi
dostanete po stejné silnici, po které jste přišli, protože ta se v zimě
příliš neudržuje a sněhu je tak na ní dost.
- Malá poma u sjezdovky Modrá 200 (21b) mimo provoz, dokonce nemá ani
unašeče.
- Dopravu na Studenově obstarává dvojice vleků - rychlopoma H210 (B2) a
ukrutně pomalá souběžná kotva VL 1000 (B1).
- V horních partiích svahů jim pomáhá ještě kotva VL 500 (B3),
obsluhující podle mého názoru nejlepší studenovskou sjezdovku Modrá 500
(21a).
Zalidněnost:
Na Horních Domcích jsem strávil dopoledne, po obědě jsem se vzhledem k
narůstajícím frontám přesunul na Studenov. Maximální čekací doby u
lanovek a vleků:
- LD Horní Domky (A1) - 2 minuty
- LD Lysá hora (A5) - brzy ráno bez čekání s možností
jet na sedačce sám, pak ovšem neustálý nárůst fronty až na nějakých 20
- 30 minut - část Montazu (A4), který dřív vedl až na Lysou horu, opravdu
chybí.
- Kaprun I. (A6) a II. (A7) - 2 - 7 minut
- Zalomený (A3) - 5 minut
- Montaz (A4) - 2 minuty, většinu dopoledne ovšem zcela
bez čekání
- Snowpark (A8) - bez čekání
- Koupaliště 2 (C7), Centrum 1 (C4) - bez čekání
- Koupaliště 1 (C6) - 1 minuta
- Poma H210 (B2) - 5 - 7 minut
- Kotva VL 1000 (B1) - 2 minuty, většinou ale bez
čekání
- Kotva VL 500 (B3) - 2 minuty, většinou ale bez
čekání
- sjezdovky nepřeplněny
Občerstvení a aprés-ski:
Stejně jako minule jsem i dnes využil bufet U Zalomenýho. Dal jsem si
kuřecí nugetky s kaší, čočkovou polévku a velkou kofolu, dohromady za 213
Kč. Žádné gastronomické zážitky nečekejte, ale jako rychlý oběd to
stačí.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta přes Zlatou Olešnici a Paseky jako obvykle příšerná, silnice
téměř vůbec neuklizena, zpět jsem jel raději přes Kořenov, Desnou a
Tanvald. Co se týče parkování, parkoviště P1 je zpoplatněno, od těch
ostatních se trochu projdete. Pokud jste například rodina s malými dětmi,
doporučuji zajet k P1 (před zákaz vjezdu a budku ostrahy parkoviště), tam
všechny spolujezdce vyložit, a pak teprve zajet na parkoviště P2, P3 nebo
P4.