Sjezdovky:
Po výstupu z horní stanice kabinky následuje kratší mírný úsek a pak
přichází černý hang, hned poté se trať dělí na dvě poctivě červené
sjezdovky vedené se širokými zatáčkami a střídavě krátkými hangy a
mírnějšími úseky. Trasa a parametry sjezdovky jsou stvořeny pro skvělou
sportovní jízdu. Délka sjezdovky je 3 km.
Červená trať ze sedla Prevala, kudy je italská Sella Nevea propojena se
slovinským Bovcem, je červená ve své horní polovině, pak se zužuje s
dojezdem k sedačkové lanovce, která vás vyveze ke stanici visuté lanovky.
Ve slovinské části v Bovci jsme pouze vyzkoušeli kratší modré sjezdovky v
horní partii v nádherném prostředí , ale za chvíli jsme byli zahnáni
zpět na italskou stranu z důvodu přicházející silné mlhy a vichřice.
Doporučovanou širokánskou a točivou sjezdovku červené barvy k mezistanici
kabinkové lanovky jsme bohužel nestihli.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky byly výborné, dostatek přírodního prašanu jak na
sjezdovkách, tak i mimo sjezdovky. Pěkně upravený tvrdší podklad, na
který připadlo asi 5 cm prašanu, a málo lyžařů zajistilo parádní
lyžovačku.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Základní kabinka v Sella Nevea pohodová a dostatečně rychlá, ostatní
lanovky jsou již zastaralé, ale při pěkném počasí s krásnou kulisou to
ani nevadí. Spojení se slovinským Bovcem zajišťuje visutá lanovka pro 100
lyžařů (v době naší návštěvy v pátek byla obsazena tak 20
lyžaři).
Zalidněnost:
V době naší návštěvy (pátek) bylo na sjezdovkách opravdu minimum
lyžařů.
Občerstvení a aprés-ski:
My jsme navštívili na italské straně restauraci u horní stanice lanovky,
takový standard - gulášovka 7 euro (byla chutná) a pivko za 5 euro.
Doprava do střediska a parkování:
Po dálnici do Tarvisia a potom klasickou horskou cestou do Sella Nevea.
Celá cesta proběhla bez sebemenšího problému.