Sjezdovky:
Uváděná převaha modrých sjezdovek je mýtus – saalbašská modř
mívá nezřídkakdy červeno-černý nádech, a kromě traverzů, krátkých
svahů na dojezdu, a několika výjimek (tratě č. 30, 73, 146 do poloviny,
152, 206, 211, 212) zdejší modré rozhodně neurazí ani zkušené lyžaře.
Naopak začátečníky mohou přivést do nesnází, např. závěrečných 800
m modré sjezdovky č. 2a s 37% sklonem, klíčová červená propojka na
Fieberbrunn č. 125 má 700m závěr ve 45% sklonu! Nicméně často až
neuvěřitelná šířka tratí trochu jejich obtížnost snižuje.
Propojení sjezdovek „na lyžích“ není zcela dokonalé - mezi jižními
a severními svahy lze obousměrně přejet pouze v jednom bodě v samém
závěru areálu, nicméně 100- až 300m pěší přechody přes centra
Saalbachu a Hinterglemmu jsou usnadněny četnými výtahy.
Sněhové podmínky:
Lyžování bylo možné jen na uměle zasněžovaných tratích, vrstva
přírodního sněhu se pohybovala od 5 cm v údolí po cca 35 cm ve
vrcholových částech. Občasné sněžení mírně zlepšilo podmínky pouze v
nejvyšších částech střediska, kde již někteří lyžaři vyráželi i do
volného terénu. Kromě Schattbergu, Zwolferu Nord a Reiterkogelu byly na
lyžích dosažitelné všechny údolní stanice lanovek. Zasněžování
probíhalo i během provozu v dopoledních hodinách, což znepříjemňovalo
pohyb na některých tratích - na sjezdovce č. 152 děla vytvořila doslova
bílou tmu.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Lanový arzenál střediska patří ke světové špičce, i na krátké
vzdálenosti zde jsou instalovány rychlé šestisedačky s bublinami a
vyhříváním či pohodlné kabinky. Pomalé fixní lanovky zbývají v celém
areálu poslední tři, přičemž jedna z nich (Limberg) má být příští
rok nahrazena osmisedačkou. Další revoluci přinese výstavba kabinky
Skicircusbahn, která areál za dva roky plnohodnotně napojí na sousední
Schmitten. Převaha kabinkových lanovek možná mírně obtěžuje lyžaře,
kteří neradi zouvají lyže.
Zalidněnost:
Frontu u lanovky jsem za celý čas nezaznamenal, nicméně lanovky prázdné
nejezdily a některé z klíčových traverzů již byly trochu
přelidněné.
Občerstvení a aprés-ski:
Nejvyšší rakouský standard.
Doprava do střediska a parkování:
Nejvyšší rakouský standard.