Sjezdovky:
Sjezdovek v areálu je nepřeberné množství jak v pásmu lesa, tak i mimo
něj na volných prostranstvích. Po sněžení, které zde bylo minulý týden,
je zde také ke sjíždění nepřeberné množství volného terénu. Sjezdovky
jsou zde dosti široké, kromě těch v nižších patrech areálu, které jsou
omezeny lesním porostem. Největší zastoupení mají modré carvingové
dálnice. Krásné ježdění je na pistách Arpette, Tunnel, Mont Blanc, Mira,
Lavasseta i dalších.
Sněhové podmínky:
Sněhu je zde opravdu dost, ale asi tak až od 2 000 m n. m. Níže je ho
méně a sněhová hranice začíná až někde kolem 1 200 m n. m. Na ledovci,
který je zatím zavřený, je 4,5 metru sněhu. To bych chtěl vidět na
vlastní oči. V noci něco připadlo, a tak se jezdí na tvrdé desce, na
které je asi 10 centimetrů prašanu. Je to krásné svezeníčko, ale ne
nadlouho. Brzo se dělají prachové muldy v prudších úsecích sjezdovek. A
když se občas zhorší viditelnost, tak to není nic moc. Holt difuzní
světlo je prevít. Naštěstí i občas zasvítí slunce a pak je to velmi
dobře čitelné.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Ski areál je dosti modernizovaný. Jsou zde především expresní 8- a
6sedačky, všechny bez bublin, asi kvůli větru, a to může být škoda. Pár
starších neodpojitelných sedaček jsem zde taky viděl, ale zatím jsem
neměl tu čest. Ve Francii samozřejmě nesmí chybět i pomy, ale na nich mě
zde neuvidíte. Kabinky jsou zde také, a dokonce je zde i funitel z Plagne
Centre na vrchol Grande Rochette. Další kabinky jsou především z údolí.
Ještě nebyl čas vše vyzkoušet, ale bude.
Zalidněnost:
Tak to jsem mile překvapený a doufám, že to tak vydrží. Fronta je zde
zatím sprosté slovo. Čeká se jen na 2 až 3 sedačky a kolikrát ani ne. Tak
to mě baví nejvíce.
Občerstvení a aprés-ski:
Ceny jsou zde velmi vysoké. Pivko na sjezdovce bylo za 9,5 euro káva za 5
euro, o jídle se ani nebudu zmiňovat.
Doprava do střediska a parkování:
Od Rumcajse to sem bylo 1 250 km převážně po dálnicích a bez kolon. Jen
v Německu je na dálnici A6 i A5 skoro všude omezení na rychlosti, a to
120km/h. Od Heilbornnu až skoro po Karsluhe se dálnice v několika úsecích
opravuje, a tak je zde rychlost snížena na 80 km/h. A moc to neutíká, je to
dost dlouhý úsek.
Švýcarskem jsem projeli bez nějakých dopravních omezení. Na švýcarských
hranicích byla kontrolována dálniční známka. Ve Francii se platí
mýto.
Bonbónek pro řidiče čeká až na konci cesty, kdy se musí z údolí, které
leží v nadmořské výšce 600 metrů, vyjet do střediska Plagne Bellecote, a
to do 1 950 m n. m. Je to slušný kopec s pořádnou porcí serpentin. Všechny
zatáčky mají své jméno a je u nich i přesná nadmořská výška.
Naštěstí byla silnice bez sněhu, jinak to je na sněhové řetězy.
Parkování na týden stojí 59 euro, a to není zrovna málo. I benzín je zde
dosti drahý, srovnatelně ve všech zemích, kterými jsme projížděli. Ceny
jsou od 1,45 do 1,6 euro za litr naturalu 95. Nafta je o něco málo
levnější.