Sjezdovky:
Sjezdovky v La Plagne jsou v průměru méně náročné než v Les Arcs.
Především centrální část oblasti mezi Belle Plagne a Plagne Centre je
tvořena téměř výhradně nenáročnými zeleno-modrými svahy s občasnou
výjimkou. I když jde o svahy, které jsou dle orientační mapky označeny
prakticky jednotně modrou barvou, v reálu je zde pestrá paleta od nudných
zelených traverzů až po sportovnější, svižné a členité modré
sjezdovky. Od „sjezdovek“ na šíři jedné rolby po luxusní a široké
carvingové dálnice, takže i když jde o papírově nezajímavou oblast,
doporučuji si ji projet a možná zde naleznete sjezdovku, která vám sedne.
Vynikající je občas pro veřejnost otevřený slalomák pod sedačkou Becoin,
resp. obě tratě, které jej obtékají.
Nejnáročnější tratě v podobě především neupravovaných černých a
volného terénu se nacházejí mezi vrcholy Bellecote a Rocher de Mio. Z
druhého jmenovaného vede také sjezdovka Tunel, kde jak napovídá její
název, je tato vedena cca 200 metrů v tunelu vystříleného do hřebene.
Běžný barevný mix sjezdovek se nachází v částech Montchavin/Les
Coches, Montalbert a Champagny. Bohužel jde o části, které jsou v tomto
rozsáhlém areálu okrajové a také ty níže položené, což mělo dopad na
kvalitu sněhu v odpoledních hodinách. V oblasti Champagny se nachází
několik dlouhých sjezdovek všech barev, bohužel tyto jsou orientovány
přímo proti slunci, takže v teplejších dnech již i ve svých horních
partiích (nad 2 000 m n. m.) doslova tekly a dlouhá červená Mont de la
Guerre byla již při našem příjezdu (8.3.) zavřená pro nedostatek sněhu
na dojezdu. Členitá a po všech směrech pestrá lesní Les Bols ji
následovala jen o několik dní později.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky v centrální části areálu, kde jsou svahy
mírnější, byly dobré po celý den. Naopak v níže položených částech
na dojezdech nebo tam, kde byly svahy otočeny více k slunci, v těch
nejteplejších dnech brzy změkly, ato zvláště v části Champagne. Naopak v
okolí vrcholů Bellecote a Roche de Mio byly díky nadmořské výšce ve velmi
dobrém stavu.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Co se týká přepravních zařízení, tak jejich jádro tvoří
převážně rychlé šesti- a osmisedačky v centrální části. Zde se také
nachází dvě sekce osmikabinky směrem k ledovci nebo kapacitní funitel na La
Grande Rochette. Pouze moderní přepravní zařízení jsou také v oblasti
Champagny a s jedinou výjimkou i nad Montchavin/Les Coches. Zatím jedinými
sektory, kam doposud nepostoupila modernizace lanovek, je oblast Bellecote, kde
je páteřním zařízením stará kabinka o dvou sekcích, doplněná několika
pomalými sedačkami. Podobně je na tom svah pod L´Arpette, kde je dokonce
pět pomalých sedaček. A třetí částí, která čeká na modernizaci, je
bokem položený Montalbert.
Zalidněnost:
Oproti nedalekému Les Arcs je zalidněnost svahů v La Plagne obecně
výrazně vyšší a v dopolední špičce vznikaly v centrálních stanicích
běžně fronty i přes 5 minut, u páteřní kabinky na Roche de Mio i delší.
Podobně byla prakticky trvale krátká fronta u následné kabinky na ledovec.
V ostatních částech areálu byl provoz naprosto plynulý a i s odpoledním
návratem do Arku přes Vanoise Express nebyl žádný problém, neboť kapacita
kabin je dostatečná.
Zajímavé bylo, že vždy v odpoledních hodinách došlo k razantnímu
úbytku lyžařů na místních svazích, které proti dopoledni doslova
vylidnily.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení – opět dostatek příležitostí jak na svahu, tak ve
stanicích, ale ceny prostě francouzské, tudíž vyšší.
Doprava do střediska a parkování:
Středisko je opět až na vzdálenost od nás velmi dobře dostupné,
protože jen posledních 20 km je výjezd z páteřní údolní komunikace
serpentinami do jednotlivých ubytovacích stanic.