Sjezdovky:
Nejvýše položené jsou černé neupravované sjezdovky pod vrcholem
Bellecôte (3 417 m. n. m.) na ledovci Chiaupe, dostupné jsou starou kabinovou
lanovkou a následně kratší sedačkou. Další obtížné sjezdovky najdeme
jen pod vrcholem Le Biolley.
Svahy v dlouhém pásu pod hřebenem nad Belle Plagne, Plagne Bellecote,
Plagne Soleil, Plagne Villages a Plagne Centre jsou široké a v podstatě
všechny modré. Sjezdy do Montchavin/Les Coches, La Roche nebo Plagne
Montalbert jsou trochu více červené, ale zase už o něco užší, protože
leží pod hranicí lesa.
Sněhové podmínky:
Sněhu je téměř všude dostatek. Na ledovci bylo dopoledne -8 °C,
sjezdovky jsou tam hodně zmrzlé, na červené Combe je takový prudší hang a
je to jedna velká ledová plotna. Celé „pláně“ jsou pak v pohodě, sníh
přírodní, díky severním svahům nijak extra měkký.
Nepříjemně umrzlý podklad, podle všeho technický, je na dojezdech do
nejnižších částí areálu – Montchavin/Les Coches, La Roche a Plagne
Montalbert. Na některých sjezdovkách jsou ze sněhu seškrábaného z tohoto
zmrzlého základu muldy, místy trochu rozměklé.
Hodně jarní podmínky vládnou na několika jižních sjezdovkách pod La
Grande Rochette a Roche de Mio, dojezd do Champagny en Vanoise už je
zavřený.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Na páteřních trasách nad Plagne Bellecôte a Plagne Centre jsou poměrně
nová, relativně rychlá a hlavně kapacitní přepravní zařízení, mezi
nimi třeba funitel Funiplagne Grande Rochette, rychlé osmisedačky Arpette a
nová Colosses a několik různě umístěných šestisedaček.
Okrajové části areálu jsou obsluhovány staršími přepravními
zařízeními, zmínila bych především kabinku z Roche de Mio pod vrchol
Bellecôte, která je z roku 1978. V podstatě neustále u ní byla alespoň
malá fronta, i když lanovka obsluhuje v podstatě výhradně sjezdovky pro
experty, tak si nemyslím, že by na ní měl být takový nával… Nicméně
snad do dvou let by měla být nahrazena desetimístnou kabinkou.
Některé šesti sedačky a většina čtyřsedaček spíše staršího data,
v podstatě všechny jsou ale v okrajových částech areálu, kde jsou
liduprázdné sjezdovky a cokoli kapacitnějšího či rychlejšího by bylo
zbytečné.
Největší otravou je provozní doba, lanovky jsou většinou v provozu až
od 9:00, ty výše položené začínají ještě později a v době prvního
výjezdu nahoru ještě nejsou v provozu. Škoda výborných ranních
podmínek…
Provozní dobu navíc Francouzi moc nedodržují, u kabinky Roche de Mio byla
informace, že kabinka Bellecôte bude v provozu od 9:50, nahoře u kabinky už
bylo, že až v 10:00, reálně to bylo ještě o něco později.
Zalidněnost:
V podstatě celý den byla fronta na kabinku Roche de Mio a navazující
Bellecôte. U ostatních přepravních zařízení jsem nezaregistrovala frontu
ani při ranním zahájení provozu.
Zalidněná byla především červená Combe z ledovce, která je jediná
jednodušší a tudíž využívaná všemi méně zkušenými. Sjezdovka je ale
hodně umrzlá a boulovatá, většina lyžařů s ní měla problémy a v
užších částech se tvořily zácpy. Totéž pak platí pro některé další
sjezdovky s úzkými pasážemi – dojezd červené sjezdovky do La Roche,
tunel na modré Tunnel… Většina sjezdovek, hlavně v okrajovějších
částech areálu, je liduprázdná.
Občerstvení a aprés-ski:
Na frekventovaných místech, ve městečkách a na vrcholech, jsou různé
restaurace, tentokrát jsme ale žádnou nevyzkoušeli.
Doprava do střediska a parkování:
Parkování zdarma v Plagne Centre jen pár kroků od lanovky. Parkoviště
zledovatělé, silnice suché.