13. - 18.03.2022 | Jungfrau
- autor: ing.kralik
- hodnocení:
Po dvou letech návrat do Jungfrau. Odtud jsme odjížděli v březnu 2020 a netušili jsme, co se strhne za šílenství... Ale teď návrat a v plné parádě!
Jungfrau - recenze z osobní návštěvy střediska (aktuální podmínky, doporučení a zkušenosti)
Celý lyžařský region Jungfrau je propleten spletí železničních tratí
přepravující lyžaře mezi třemi lyžařskými oblastmi, turisty na
nejvyšší vrchol Jungfraujoch do výše 3 454 m nebo i místní obyvatele do
práce a z práce. Horská železnice na hřbetech hor vše romaticky spojuje v
kompaktní celek. Skipas platí i na všechny vlaky, pouze výjezd na nejvýše
položený Jungfraujoch je s příplatkem. Výjezd do nejvýše položené
železniční stanice v Evropě je turistickým lákadlem první třídy.
Zážitkuchtiví turisté usazení v červených čalouněných sedačkách
tvoří tak rozmanitý mezinárodní koktejl, jaký umíchávají už jen
zasedání OSN. Nejvíce návštěvníků je pak z Japonska, Indie a Koreji.
Unikátní trasa vlakem do třiapůltisícového sedla mezi Mönchem a Jungfrau
zabere necelou hodinku z nástupní stanice Kleine Scheidegg, která je
zároveň konečnou pro lyžaře. Cestu k vrcholu (a především průjezd
sedmikilometrovým temným skalním tunelem) zpříjemňuje informační video o
Jungfrau na LCD obrazovkách hned v několika jazycích (kreslená nahrávka pro
japonské návštěvníky v japonštině pobaví i ostatní turisty). Cestu
přerušují dvě pětiminutové zastávky nabízející při dobrém počasí
dramatické výhledy přes prosklená skalní okna. Nám bohužel štěstí
nepřálo, a tak jsme museli zůstat pouze u představ.
Po dosažení konečné stanice se za dobré viditelnosti
otevírají výhledy na nekonečny (přesněji 26kilometrový) ledovec
Aletschgletscher. Bludiště chodeb vykutaných ve skále a v ledovci pak
dovedou návštěvníky k observatoři Sphinx ve výšce 3 571 m n. m.
nabízející další nezapomenutelné rozhledy do okolí nebo k ledovému
paláci se soškami z ledu. Další možností je procházka po vyhldíkové
terase. Celý výlet spolkne půlden až celý den.
31. března 2012 se ke stoletému výročí otevře pro návštěvníky další
atrakce - 250metrový tunel, který povede přímo od haly Sphinx k ledovému
paláci. Tunel bude interaktivně prezentovat historii celé železnice.
Oficiální slavnostní otevření se bude konat 1. srpna, přesně sto let od
zprovoznění železnice.
Resort pod vrcholem Oberjoch (2500 m n. m.) v mapě
sice vypadá jako nejméně zajímavý, ale ve skutečnosti nabízí nejširší
a nejpřehlednější sjezdovky v celém regionu, krásné až pohádkové
prostředí a výhledy do okolí. Ani odtud nelze dohlédnout do městečka
Grindelwald na úpatí areálu, což završuje atmosféru lyžování mimo
civilizaci. Terény jsou příjemně zvlněné a každý lyžař si tu nějakou
trať najde.
Centrální hřeben Männlichenu nese na svém
severovýchodním svahu, svažujícím se k turistickému letovisko Grindelwald,
převážně červené a přehledné sjezdovky, směrem k sedlu Kleine Scheidegg
na jihovýchodě pak terén přibírá na členitosti a strmosti. Zpod
Lauberhornu startuje spektakulární závodní černá trať Lauberhorn
Rennstrecke – extra dlouhá s prudkými pasážemi a mnoha přejezdy i úzkým
vjezdem do tunelu, jejíž hlavní atrakcí je vžití se do kůže
závodníků, kteří třiapůlkilometrovou trať proletí ve sjezdovém
postoji. Ve Wengenu, prominentní hotelové vesnici na vyhlídkové terase
naproti Schilthornu, pak sjezdy končí.
Nejvýše položené tratě pod Schilthornem (2 970 m
n. m.) se nádherně vlní mezi obřími balvany a jsou plné terénních
kompresí, blíže k Mürrenu pak nabírají charakter příjemných, avšak
rušnějších dálnic.
Plus celé oblasti Jungfrau:
Minus celé oblasti Jungfrau:
Po dvou letech návrat do Jungfrau. Odtud jsme odjížděli v březnu 2020 a netušili jsme, co se strhne za šílenství... Ale teď návrat a v plné parádě!
Velmi příjemné, skutečně zimní lyžování s parádními výhledy a neobvyklým luxusem navrch.
Navštívili jsme klenot švýcarských Alp - legendární Jungfrau. První den bylo krásné počasí, to se genius loci projeví nejsilněji. Druhý den nás naopak vyhnalo počasí už krátce po obědě.
Jungfrau patří do výlohy ikonických švýcarských středisek, která lákají krajinovými krásami, ale i množstvím turistických atrakcí. Při množství lákadel a navíc značné rozloze oblasti hrozí, že na samotné lyžování zbyde méně času než při efektivním rytmu nahoru dolů. Každopádně se tu snadno pořizují ...
Předpověď slunečného počasí nás nalákala opustit na jeden den Adelboden a návštívit nedalekou oblast Jungfrau, konkrétně její ústřední část Grindelwald Wengen, pro kterou platí společný skipas. Tato oblast se skládá z podoblastí Grindelwald - First a Männlichen Kleine Scheidegg. Obě tyto části jsou ...
Grindelwald - First
Tato recenze se týká výhradně části Grindelwald - First, jedné součásti jinak velmi rozsáhlého areálu Jungfrau. Po naší jednodenní návštěvě bych ji zařadil do kategorie "Moc pěkné, ale jednou stačí".
V Grindelwaldu jsme se zastavili cestou zpět do vlasti z Aletsch Aren...
Druhý den jsme v oblasti Jungfrau zamířili na Schilthorn, který je sice v porovnání se sousední houpačkou mezi Wengenem a Grindelwaldem hodně malý, ale podle všeho má co nabídnout.
Pro první den naší návštěvy Jungfrau jsme zvolili nejrozlehlejší oblast, lyžařskou houpačku mezi městečky Grindelwald a Wengen.
Nejvýše položené tratě pod Schilthornem (2 970 m n. m.) se nádherně vlní mezi obřími balvany a jsou plné terénních kompresí, blíže k Mürrenu pak nabírají charakter příjemných, avšak rušnějších dálnic.
Centrální hřeben Männlichenu nese na svém severovýchodním svahu, svažujícím se k turistickému letovisko Grindelwald, převážně červené a přehledné sjezdovky, směrem k sedlu Kleine Scheidegg na jihovýchodě pak terén přibírá na členitosti a strmosti. Zpod Lauberhornu startuje spektakulární závodní čern...
Resort pod vrcholem Oberjoch (2500 m n. m.) v mapě sice vypadá jako nejméně zajímavý, ale ve skutečnosti nabízí nejširší a nejpřehlednější sjezdovky v celém regionu, krásné až pohádkové prostředí a výhledy do okolí. Ani odtud nelze dohlédnout do městečka Grindelwald na úpatí areálu, což završuje atm...