Celkový dojem z návštěvy střediska
Perspektivní popelka Dolomit
Trojice menších středisek v jihotyrolském údolí Hochpustertal, nově pod
značkou Sextenských Dolomit, působí v Dolomitech skromnějším dojmem,
nicméně jednou z jejich výrazných kvalit je sněhová jistota – všechny
hlavní tratě jsou v provozu.
Sextenské Dolomity jsou adeptem na nejkouzelnější horskou skupinu tohoto
pohoří a jejich dominanta – slavné tři věže Tre Cime – jsou i logem
lyžařské oblasti. Paradoxní je, že je z žádného existujícího
lyžařského areálu neuvidíte, neboť jsou skryté za hřebenem neméně
poutavého Rotwandu.
V největším lyžařském areálu na Helmu jsou otevřeny všechny sjezdy
do údolí, které tvoří i většinu areálu, mimo provoz jsou prozatím
nejvýše položené tratě z Hahnspielu. Protilehlý, skibusem (neustále
pendlujícím) připojený Rotwand otevřel obě hlavní červené tratě do
údolí, zavřena naopak zůstává černá varianta do Moosu – oproti Helmu
nabídne větší klid, ale i téměř celodenní stín. Domovský areál
Innichenu, Haunold, je vybaven jedinou sedačkovou lanovkou s pár variantami
tratí, ale o to milejším překvapením je pestrý profil a variabilita
zdejších tratí. Oproti předchozím dvěma je pak nejvíce liduprázdný.
V budoucnosti se počítá s lanovkovým propojením Helmu a Rotwandu,
později i lokality Padola a sedla Kreuzbergpass, který je zase propojen
přejezdy s Rotwandem. Uvažuje se i o vybudování železniční stanice pod
Helmem tak, aby bylo možné přestoupit přímo do lanovky podobně jako na
Kronplatzu.
Nejsilnější dojmy:
Sjezdovky
Helm
- nejoblíbenější je středně široká pětikilometrová červená
trať do Vierschachu (mimo provoz je t.č. jen černá varianta v
horní třetině trati)
- černá trať Raut je místy vysněžena jen ve zúženém profilu
- dlouhá a převážně vyhlídková trať do Sextenu je v traverzovitých
pasážích výrazně zúžená, téměř v plné šířce je půlkilometrový
strmý hang před dojezdem
Rotwand
- hlavní červená trať podél kabinky do Moosu střídá
příjemně červené pasáže i rovinky a svádí k hravé
rychlé jízdě
- červená trať Signaue je rovněž příjemně červená, lehce členitá a
vysněžená v plné šíři
- krátká červená Porzen je široká, poctivá a „jednohubková“
trať
- zdejší stinné severně orientované tratě mají především ve
strmějších úsecích v období slunovratu horší viditelnost
Haunold
- hlavní a jediný svah tvoří spleť variant široké
červeno-modré sjezdovky se strmějším cílovým hangem (s
možností lehčího objezdu) – díky své členitosti a prostoru se ale hned
tak neomrzí
- t.č. je v provozu prakticky jediná varianta trati kvůli přípravě svahu
pro Světový pohár ve skicrossu (17. a 18. 12.)
Sněhové podmínky
- kvalitní podklad ze suchého technického sněhu mají všechny otevřené
tratě, některé jsou však vysněžené ve zúženém profilu
(zejména černá do Vierschachu i Sextenu)
- díky občerstvovací vrstvě přírodního sněhu byly sjezdovky
ráno velmi příjemně vodivé, tvrdší podklad se
(ne)obnažil až v závislosti na zatížení té které trati
- sjezd do Sextenu „nabídl“ kvůli zúžení sporadicky i vyoraný
kamínek nebo hlínu a v teplém sobotním odpoledni také změklý „jarní“
sníh na svém strmém dojezdu
- ve volném terénu jen několikacentimetrový poprašek
Komfort
- všechny hlavní tratě obsluhují expresní kabinky (Helm,
Rotwand) nebo krytá sedačka (Haunold), naopak vedlejší tratě (t.č.
převážně uzavřené) starší sedačky nebo vleky
- spojení Helmu a Rotwandu zajišťuje skibus v celodenním
dvacetiminutovém intervalu (přejezd cca 5 minut)
Zalidněnost
- sváteční víkend byl zejména na Helmu rušnější, klidněji naopak
bývá díky horší dostupnosti na Rotwandu (většina lyžařů jej
navštíví jen na část dne při odskoku z Helmu)
- na Haunoldu nelyžoval ve všední den téměř nikdo
Doprava do střediska
- z brennerské dálnice je oblast zhruba dvakrát vzdálenější než
Kronplatz
- z městečka Innichen jezdí přes Perchu a Bruneck každou půlhodinu (o
víkendu každou hodinu) pro lyžaře uzpůsobený vlak do stanice Franzensfeste
u Brixenu (doba jízdy do Perchy pod Kronplatz cca 30 minut)
Plus lyžařského areálu:
- dlouhé sjezdovky v plné paletě obtížností
- hlavní tratě obsloužené kabinkami nebo komfortními sedačkami
- velmi výkonné zasněžování
- jedno z nejkouzelnějších panoramat Dolomit
- nízká návštěvnost ve všední dny
Mínus lyžařského areálu:
- jednotlivé areály jsou relativně malé a propojené jen skibusem
- mimo hlavní tratě slouží staré sedačky nebo vleky
- většina tratí je v období slunovratu zastíněná
Odkazy:
Homepage: http://www.s-dolomiten.com
Ceník: http://www.s-dolomiten.com/…-preise.html
Otevřené sjezdovky: http://www.s-dolomiten.com/…fahrten.html#…
09. - 10.02.2020 | 3 Zinnen (Tre Cime)
Středisko mne opravdu mile překvapilo - krásné široké tratě všech obtížností. Podle mne nejlepší sjezdovky jsou z vrcholu Helmu až k nástupní stanici Versciaco. Sněhové podmínky dobré, z 90 % přírodní sníh. Asi jediné mínus podle mého názoru je větší množství kabinek, což znamená neustálé sundavání lyží, sedačky jsou tam snad jenom dvě, ale za to super moderní, rychlé, pohodlné. 3Byl jsem v neděli a pondělí - neděle krasné počasí, lidí dost, ale nikde jsem nestál déle než tři minuty, pondělí horší počasí, lidí méně.
12. - 18.12.2015 | 3 Zinnen (Tre Cime)
Přes absenci přírodního sněhu vše, co bylo otevřeno, bylo vysněženo perfektně (dokonce nebyl problém stavět slalomy) - a byly to všechny rozhodující sjezdovky až do údolí (do Versciaco, Sesto i Moos), nefungovalo pouze propojení na Kreuzbergpass, ale tam je minimální kilometráž (spíše metráž) sjezdovek, takže to nebyl takový handicap. Počasí jasné, v noci -5 až -9, přes den do 0 (zasněžovali celodenně) a postupně zprovozňovali další varianty dojezdů. Přes spoustu podniků světového významu o následném víkendu (běh na lyžích Toblach, skicross Innichen a alpské Alta Badia a Val Gardena) návštěvnost minimální.