Sjezdovky:
Hintertux nabízí celkem 64 km sjezdových tratí všech náročností,
které jsou obsluhovány 20 lanovkami a vleky – v podzimní sezóně je
typicky v provozu 14 z nich. Větší podíl mírnějších tratí modré
obtížnosti najdeme podél kabinky Gefrorene Wand 3, vleků Olperer 1+2 a
Kaserer 2 a také vlevo od 6sedačky Lärmstange 2. Příjemná široká
červená sjezdovka roluje podél vleku Kaserer 1 (je ale dobře přístupná
také z 6sedačky Lärmstange 2, pokud od ní odbočíme doprava). Naopak
pořádná náročná černá stéká podél vleků Gefrorene Wand 1+2.
Sněhové podmínky:
V době mé návštěvy hlásily webové stránky 65 cm sněhu nahoře a 50
cm v oblasti mezistanice Tuxer Fernerhaus. Ráno byl na všech sjezdovkách
perfektní manšestr. Kvalita sněhu byla díky teplotám těsně pod nulou po
celý den dobrá, jen odpoledne bylo možné místy narazit na ledové plotny a
sem tam úseky s čistým ledem (chtělo by to přeci jen ještě více sněhu).
Drobné kamínky byly v horní části sjezdovky Kaserer 2, šlo ale jen o
krátký úsek.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Hintertux je známý především pro své větruodolné kabinkové lanovky
typu Funitel – Gletscherbus 2 vybudovaný v roce 1995 byl vůbec první svého
druhu v Rakousku (a současně první Funitel firmy Doppelmayr). V roce 1999 na
něj navázal Gletscherbus 3 a v roce 2008 pak i první úsek Gletscherbus
1.
Centrální lyžařskou lanovkou je 6sedačka s bublinou a vyhříváním
Lärmstange 2, která se svou přepravní kapacitou 2 800 osob/hod. zvládá
dobře odbavovat i větší fronty (níže umístěná typově shodná 6sedačka
Lärmstange 1 se spouští až později v zimě). Pro lyžování je vhodná
také vyhřívaná 10místná kabinka Gefrorene Wand 3, zde bývají během dne
čekací doby nejmenší.

Důležitou úlohu na ledovci hrají také lyžařské vleky s ledovcovými
podpěrami Gefrorene Wand 1+2, Olperer 1+2 a Kaserer 1+2, všechny byly v době
mé návštěvy v provozu. Milovníky historie nepochybně potěší 4místná
kabinka Fernerhaus (paralelní k Funitelu Gletscherbus 2, v provozu pouze na
podzim během špičky ráno a odpoledne), která byla v roce 1975 postavena a v
roce 1985 modernizována firmou Girak – je nutné si ale pospíšit, ve
výstavbě je již nová moderní 10místná kabinková lanovka, která by měla
být otevřena na konci října 2026. A nahoře najdeme ještě dvousedačku
Gefrorene Wand 3b, která má jen zcela okrajovou funkci a jezdí zcela
prázdná. Další lanovky a vleky najdeme dole na Sommerbergalmu, ty jsou ale v
provozu jen v zimě.
Zalidněnost:
Zalidněnost byla, tak jak to už na podzim v ledovcových střediscích
bývá, poměrně vysoká. Vhodným naplánováním lyžařského dne se však
dá těm největším frontám efektivně vyhnout (tj. nejezdit na dvojvleku
Olperer a 6sedačce Lärmstange 2 v čase 10:30 – 12:30) a nečekat déle než
3 až 4 minuty. Ranní nával na dolní stanici dobře zvládají paralelní
kabinky se součtovou kapacitou téměř 5 700 osob/hod.
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení na svazích jsem osobně nevyužil, možnosti zde ale
samozřejmě jsou.
Doprava do střediska a parkování:
Dostupnost z České republiky je velmi dobrá – mimo dálnici se sjede až
na posledních 50 km cesty údolím Zillertal a i zde jde v první polovině o
rychlou silnici vyhýbající se obcím. Parkoviště u lanovek jsou
bezplatná.