Domů Diskuze Servis lyží a snowboardů BROUŠENÍ-MAZÁNÍ RUČNĚ

BROUŠENÍ-MAZÁNÍ RUČNĚ (strana: 21)

17.01.2017 21:09:46 #601 

Příspěvků: 23

koudak

>> #598, TNS, 17. 01. 2017 18:22:26

Ale jo rozumím ;-) Jsem ročník 75. Budu kupovat asi na www.tuninglyze.cz (doufám, že neporušuji pravidla fora uvedením linku) , kde bych si vzal

Ad 1 a 4 Jaký pilník a jakou rašply? http://www.tuninglyze.cz/eshop/pilniky/ Ad 2: jo brusná pryž … koupím. Ad 3: sidewall planer jsem myslel tento „Nástroj na úpravu boků SWIX Racing“ viz http://www.tuninglyze.cz/…useni-hrany/ ale nevím, jestli to není zbytečné. Třeba by stačil levnější. Ad 5: koupím

17.01.2017 21:10:16 #602 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #598, TNS, 17. 01. 2017 18:22:26

Najskôr(rozumieš slovíčko?

Myslíš, že bude nutné přizvat tlumočníka ? 8-O

17.01.2017 21:39:18 #603 

Příspěvků: 23

koudak

>> #600, m3, 17. 01. 2017 21:08:14

Tak lama jsem neb jsem ještě nic nebrousil..:-), ale dík za pochvalu. Žehličku, kartáče, vosky a škrabku dávám. Máme doma bežky, kde je skluz důležitý. Bohužel jsem ještě nedospěl do fáze koupě strukturovačů. Správná struktura dle sněhu dělá 50% skluzu.

U Sjezdovek mám vždy rychlosti až dost ,ale potřebuji, aby hrana držela. Proto ty dotazy (viz výše) jak a čím brousit.

17.01.2017 21:42:51 #604 

Příspěvků: 1209

valerius

>> #599, fischerbl, 17. 01. 2017 21:04:26

Rekl by jiste ne, ale vlastne nevim. Jsou zde jini servisacti machri. Ja si nove lyze nekoupil ani nepamatuju a prestrukturovat si je necham v pripade zprohybane ci spalene skluznice. Coz vychazi jednou za par let (je s tim pak moc prace).

A struktury se mi dostavaji do ruky ruzne, asi zavodni a…to uz resim vic, jestli se na zachode posadit, ci zkusit mirit, kdyz jdu v noci na malou. A to skoro neresim (nerad mirim rozespaly).

Ale obcas mam dojem, ze hobici brousi skluznici relativne casto. Pak ma mozna smysl to nechat udelat na stroji, ktery bere malo materialu skluznice. Kdysi jsem nechaval spravit lyze u Libora Nedomlela a rekl jsem, at mi to rovnou prejede a udela nejakou strukturu. A on mi to vymluvil, ze ma nejakeho stareho (myslim) wintersteigera, ktery bere vice materialu, ze to je skoda. A at si to pry hodim na nejaky novejsi stroj (tenkrat myslim zminil, tenkrat novou, montanu ve Vrchlabi).

17.01.2017 22:25:36 #605 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #602, m3, 17. 01. 2017 21:10:16

Nevedel som že je ročník 75, no. „Skôr, neskôr, čoskoro“ mladí Česi už nedávajú.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

17.01.2017 22:46:53 #606 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #601, koudak, 17. 01. 2017 21:09:46

Ja by som nebral pilníky široké len 15mm. Sú mi priúzke. Osobné preferencie. Nie každému to ale vadí. Rašple objednávame 300 mm a zlomím si ich na dĺžku akú potrebujem.

A ten sidewall planer Swix som nemal nikdy v ruke. Tam nemôžem radiť.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

18.01.2017 06:48:35 #607 

Příspěvků: 23

koudak

>> #605, TNS, 17. 01. 2017 22:25:36

No šířku jsem neřešil. Co je rozumně široký pilník, respektive jaký koupit (konkrétní značku, typ)? A z té nabýdky plannerů bys nějaký doporučil?

18.01.2017 07:56:54 #608 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #607, koudak, 18. 01. 2017 06:48:35

Štandardná šírka pilníkov je 20mm. Výrobcov je len pár. Lyžiarske firmy si ich nechávajú vyrábať napr. u značiek Viala, Vallorbe.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

18.01.2017 19:03:14 #609 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #601, koudak, 17. 01. 2017 21:09:46

Pilník doporučuji chromový,je sice dražší ale déle vydrží.Používám většinou šířku 20 mm, ale mám i 15 mm.Nijak zvlášť mi to nevadí.Jediný rozdíl vidím v tom,že 20 mm lépe upevníš k vinglu. Naprostou většinu všeho co používám nakupuji(nakupoval jsem) v Rakousích ve Fulpmesu u Denifla.

  1. Pilník 20 TPCm ICECUT ,nebo v Česku SWIX (je v nabídce i v e-shopu co jsi postnul)
  2. Rašple – je v podstatě jedno jakou si vybereš – SWIX ,nebo ICECUT ,nebo jakýkouliv z toho e-shopu.
  3. Sidewallplaner mám TOKO. Myslím,že si vystačíš i s jednodušším­.Tento má výhodu vyměnitelných bři­tů.

Nezmiňuješ vingl,svorky tak předpokládám,že v tom máš jasno.

18.01.2017 19:27:28 #610 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #599, fischerbl, 17. 01. 2017 21:04:26

Struktura a další :

  1. Lepší nějaká než žádná.
  2. Čím vlhčí sníh tím hrubší struktura a naopak .Vzhledem k tomu,že asi neřešíš více páru lyží s různě hrubou strukturou,tak zvol střední hrubost.
  3. Pro hobby lyžování je asi jedno jakou strukturu zvolíš.Pokud ti to nedá zvol křížovou strukturu.U os­tatních (šípová,vlnková a já nevím jaká ještě)jsou už v podstatě běžně nerozpoznatelné rozdíly .

Když už chceš lyžím dopřát,a to asi chceš, tak koukám,že rozdíl dle ceníku třeba zde je 290,– Kč.Myslím,že na více párů se dá domluvit „akční cena“. Neumím to odhadnout ,protože k němu chodím již hodně dlouho a vozím hodně párů.

19.01.2017 12:00:09 #611 

Příspěvků: 23

koudak

2 M3 a TNS: Aha, tak koupím širší pilník, asi ten swix 20tpcm.

Vodítka jsem myslel pevná duralová 88°a 89°, tam předpokládám není co zkazit. Nějaké svorky mám doma, ale když to s nimi nepůjde, tak bych koupit tuhle http://www.dovavanik.cz/…-sverky.html?…

U toho planneru mám koukat po jaké čepeli, kruhové či čtvercové? Budu brousit jak sidewall tak i cap lyže.

19.01.2017 21:54:01 #612 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #611, koudak, 19. 01. 2017 12:00:09

Ak budeš zrezávať aj cap a potrebuješ jeden uni nástroj, tak je vhodnejšia štvorcová čepeľ.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

20.01.2017 16:03:58 #613 

Příspěvků: 23

koudak

a když bych koupil tohle https://www.swixshop.cz/…a103-racing/

Dá se s tím rozumně pracovat?

21.01.2017 20:46:24 #614 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #611, koudak, 19. 01. 2017 12:00:09

Svorky si kup,ale jiné. Například zde , nebo takové

>> #613, koudak, 20. 01. 2017 16:03:58

Jestli se s tím dá pracovat ? Tak to určitě,ale nemám s tím žádnou zkušenost.

23.01.2017 19:43:56 #615 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #604, valerius, 17. 01. 2017 21:42:51

>> #610, m3, 18. 01. 2017 19:27:28

Chlapi, díky, ale začínám v tom mít hokej. Brousím pravidelně hrany z boku. Žiju v domnění, že jednou za čas je vhodné dát lyže na Montanu, tj. udělat hrany od skluznice + strukturu. Při tom si nechávám udělat i hrany z boku. Jak poznat, kdy je ta správná chvíle na Montanu? A co oprava drobných rýh, zejména když jsou u hrany? Funguje oprava natavením nebo není trvanlivá a lepší je vyhlazení rýh zbroušením skluznice?

Křížová struktura = šikmá? V servisu, kam dávám lyže, rozlišují lineární, šikmou a variální (několik typů). Na webu Montany je zase lineární, křížová, lineárně – křížová a variální.

Ještě jeden dotaz: když jsem naposledy dával jedny ze svých lyží do servisu, majitel o mých pravidelně z boku ručně broušených a voskovaných lyžích prohlásil, že jsou zanedbané. Docela se mě to dotklo. Byl jsem v časovém presu a tak jsem i přes určitou nedůvěru lyže nechal udělat a s výsledkem byl spokojen. Ale určité pochybnosti o přístupu servisu přetrvávají. Poradíte?

Jinej gang...

23.01.2017 20:10:09 #616 

Příspěvků: 1209

valerius

>> #615, fischerbl, 23. 01. 2017 19:43:56

Vlastne jsem take zvedavy na odpoved (ne na svou).

Žiju v domnění, že jednou za čas je vhodné dát lyže na Montanu

Ja v tom domeni neziju a doufam, ze se na tom nic nezmeni. Jak jsem zminoval, je s tim prace. A z rychle lyze se stane pomalejsi lyze.

Pro plebs, kteri se o lyze nestaraji, to k necemu zrejme bude. Z poskozene skluznice plne bordelu se stane krasna, rovna, cista a zariva skluznice.

Pokukd lyze pravidelne brousis, mazes a treba jednu za rok vycistis (stahovanim za tepla), tak pro to nevidim moc duvod. Ted me jeden napada. Pravidelnou peci (stahovanim a kartacovanim) si pry sam strukturu „obrusujes“. Sam u sebe jsem to nepozoroval, jsem vsak nepozorny.

Drobne ryhy neresim, vlastne (obvykle) ani nedrobne ryhy. Kdyz to drhne, tak seriznu drhnouci cast.

Nechaval jsem ted kamaradovi spravit lyzi u Libora Nedomlela. Mel prave trochu vetsi ryhu u hrany. Tak jsem mu to daval s presvedcenim, ze je vetsi riziko vytrhnuti hrany, kdyz zabrzdi na sutru. To Nedomlel, vicemene, poprel. Jen zminil, ze se ta lyze muze chovat hure, trosku jako brusle.

23.01.2017 20:44:57 #617 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #616, valerius, 23. 01. 2017 20:10:09

>> #615, fischerbl, 23. 01. 2017 19:43:56

„Žiju v domnění, že jednou za čas je vhodné dát lyže na Montanu“

Jednou za čas je podle mne když lyže získá znatelnou kolíbku či korýtko.

A potom už jen v případě oprav (větší rýha, spálená povrchová vrstva skluznice, …)

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

23.01.2017 21:24:43 #618 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #615, fischerbl, 23. 01. 2017 19:43:56

Lyže má smysl dávat na Montanu :

  • když spálíš skluznici
  • když má lyže znatelně konvexní nebo konkávní prohnutí(viz HonzA – lyže získá znatelnou kolíbku či korýtko)
  • když je potřeba skluznici opravit výsekem a vložením nového kusu skluznice

Jinak samozřejmě novou strukturou skluznice zpomalí.Trvá mnoho mazání,stahová­ní,kartáčování a jízd než zase získá původní rychlost. DH,SG se dlouho „zajíždí“ a opravdu rychlé lyže se opečovávají až do jejich smrti ;-)

Křížová struktura = šikmá. Podle mě je bohatě postačující,ostatní jsou takové fíčury pro běžné lyžování s naprosto nepodstatnými a nepoznatelnými skluzovými rozdíly. Nepředpokládám,že řešíš víc stejných lyží s rozdílnou strukturou na rozdílný sníh.

Trochu rozumím servisu,proč ti řekne,že jsou lyže zanedbané. Kdyby ti je pochválil, tak si budeš říkat proč tam vlastně lezeš.Jinými slovy nahání si zákazníka.

23.01.2017 21:57:34 #619 

Příspěvků: 1845

fischerbl

Znovu díky za objasnění. Rozumím správně, že rozhodující je tedy „kondice“ skluznice a stav spodní hrany není pro strojový servis až tak podstatný?

>> #618, m3, 23. 01. 2017 21:24:43

Trochu rozumím servisu, proč ti řekne, že jsou lyže zanedbané. Kdyby ti je pochválil, tak si budeš říkat proč tam vlastně lezeš.Jinými slovy nahání si zákazníka.

Jsem asi naivní, ale jestli si dobře pamatuju, ivan psal něco v tom smyslu, že raději měl zákazníky s udržovanými lyžemi než se zanedbanými s rezavými hranami a šedou skluznicí. V servisu, kam jsem lyže vozil dříve, mi to taky tak připadalo. Nyní mám servis v dochozí vzdálenosti, tak jsem si říkal, že zkusím servisovat v něm, než vozit lyže přes kopec.

Jinej gang...

23.01.2017 22:15:34 #620 

Příspěvků: 3637

m3 muž

>> #619, fischerbl, 23. 01. 2017 21:57:34

Rozumím správně, že rozhodující je tedy „kondice“ skluznice a stav spodní hrany není pro strojový servis až tak podstatný?

No, je i není. Hrany,respektive jejich odklon se mění = odklon se (i když je nebrousíš) ježděním – „odtékáním“ hran zvětšuje. Čím tvrdší kopec, tím rychleji.Skluznici můžeš mít bez škrábance ,ale hrany už budou pod její úrovní.Jinak než na Montaně s tím nic neuděláš.

ivan psal něco v tom smyslu, že raději měl zákazníky s udržovanými lyžemi než se zanedbanými s rezavými hranami a šedou skluznicí

No jo,ale ivan nebyl běžný servis.Je rozdíl jestli má někdo lyžování a lyže jako celoživotní „náboženství“ nebo je to jen čistý byznys bez nějakého bližšího vztahu. Jinak můžu potvrdit,že pokud jsem se nechal semtam ukecat na „oservisování“ hobby lyží jsem po jedné zkušenosti takové lyže již nikdy potom nevzal do ruky.

23.01.2017 22:19:37 #621 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #620, m3, 23. 01. 2017 22:15:34

Skluznici můžeš mít bez škrábance ,ale hrany už budou pod její úrovní.

A to poznám jak?

Jinej gang...

23.01.2017 22:47:44 #622 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #620, m3, 23. 01. 2017 22:15:34

Dobrovoľne neservisujem hrdzavé lyže,detské,kraťasy a zásadne nie skialpové.

Snowboard len bratovi. Cudzí majú smolu.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

24.01.2017 06:28:54 #623 

Příspěvků: 69

Jirka_K

>> #620, m3, 23. 01. 2017 22:15:34

Jinak můžu potvrdit,že pokud jsem se nechal semtam ukecat na „oservisování“ hobby lyží jsem po jedné zkušenosti takové lyže již nikdy potom nevzal do ruky.

Teď nevím jak to myslíš ? Myslíš to tak že, po servisování lyží někde na montáně v nějakém servise si je nevzal do ruky ? Co ti s nimi provedli ?

24.01.2017 06:33:14 #624 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #621, fischerbl, 23. 01. 2017 22:19:37

„A to poznám jak?“

Radeko – přiložit na skluznici a podívat se proti světlu. Odhalíš kolíbku/korýtko (konvexnost/kon­kávnost), nedostatečný i nadměrný odklon hran, …

Využiji co napsal ivan dříve, i když tam se řeší něco trochu jiného: http://snow.cz/…ak-nabrousit#…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

24.01.2017 06:34:08 #625 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

24.01.2017 07:49:39 #626 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #623, Jirka_K, 24. 01. 2017 06:28:54

Jeden príklad: Dosť často prídu na servis a požadujú nabrúsiť hrany ručne,pričom majú stále na sklznici zvyšky starého vosku. Úplný experti majú komplet navoskované a nestiahnuté. Ak som na servise ja, smola. Priplatia za odstránenie vosku, alebo dovidenia.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

24.01.2017 19:13:08 #627 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #626, TNS, 24. 01. 2017 07:49:39

Prosím tě, proč vadí vosk na skluznici při broušení hran?

Jinej gang...

24.01.2017 19:43:00 #628 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #627, fischerbl, 24. 01. 2017 19:13:08

Když je ve větší vrstvě, překáží vinglu a ovlivňuje úhel…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

24.01.2017 19:52:11 #629 

Příspěvků: 2480

TNS muž

>> #628, HonzA_, 24. 01. 2017 19:43:00

Dobré. Ja to stále tvrdím, že na tomto fóre som zbytočný. ;-)

Ešte jeden dôvod si vynechal.

..nie som pravoverný lyžiar,som len tieň z minulého fóra.

24.01.2017 19:58:45 #630 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #629, TNS, 24. 01. 2017 19:52:11

A ten 2. důvod?

Jinej gang...

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy