Snowboard rocker - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ

Snowboard rocker

11.11.2019 09:00:54 #1 

Příspěvků: 5

pavel_pisa muž

Dobrý den, chtěl bych pomoct s nasměrováním na výrobce (ideálně i typ) snowboradu typu rocker. Jsem pokročilejší začátečník, dokážu sjíždět alpy bez pádu (i s pády), ale kamarádi mi ujedou po první jízdě (= jezdím sám :) – takže jezdím pomaleji a bezpečně. Měl jsem gravity camber (cca 9 roků s frekvencí 1× ročně týden alpy)- značku teď nevím. Chtěl bych zkusit něco, kde se nebudu bát že mě kopne hrana a třeba pojedu i rychlej – ale moc nedoufám, že bych zrychlil. V obchodě mi byl doporučen Arbor Element 165 (166MW)- problém je ten, že jiné výrobce rockeru neměli (takže těžko říct, jestli je to dobrá rada nebo busines). Kamarádův kamarád si Arbor koupil (značku nevím) a obratem ho prodával. Prý hrozné. Pokud by pomohli moje parametry tak váha 75, výška 185. Boty jsem teďka pořídil Burtony PHOTON 9,5. Zřejmě bude navazovat vázání flow NX2 L(XL). Cenově tak do 12 000 (raději pod 10 000). Jízda jen sjezdovka. Děkuji

11.11.2019 09:25:51 #2 

Příspěvků: 1535

IIIvan muž

>> #1, pavel_pisa, 11. 11. 2019 09:00:54

Nie som odborník na boardy, ale podobné dotazy u lyží smerujú obvykle k tomu, aby si človek objektívne priznal, či nie je treba popracovať v prvom rade na technike jazdy. Píšeš, že ti vždy kamoši ujdú a že chceš íst´ rýchlejšie. To znamená, že bez lepšej techniky(jazdy) narazíš na svoje limity tela, nie na limity boardu…

11.11.2019 12:10:28 #3 

Příspěvků: 305

M.art.in muž

>> #1, pavel_pisa, 11. 11. 2019 09:00:54>> #1, pavel_pisa, 11. 11. 2019 09:00:54

Ve světě snowboardů se nevyznám, ale co bych poradil pokud jsi už nezkusil, tak např. Snowboard Zezula Brno. Tam jsem byl minulý týden s dcerkou kupovat boty a jsou tam kluci co jezdí a tak asi i umí poradit. Alespoň boty nám pomohl vybrat dobře, věnoval se nám dost dlouho a velmi ochotně. Výběr tam mají slušný. Na druhou stranu lyžařských prodejen kde prodávají lyžaři a poradí totální hovadinu je řekl bych taky dost :)

Rock 'n' Roll Forever...

11.11.2019 12:15:53 #4 

Příspěvků: 5

pavel_pisa muž

>> #2, IIIvan, 11. 11. 2019 09:25:51

A to je právě otázka, kterou neumím odpovědět a to, jestli mi jiné prohnutí prkna pomůže zlepšit techniku jízdy. Tím, že to má jiné tvarování, by nemělo tolik hrozit že se kousne hrana, takže si možná budu jistější. Nicméně myslím, že jsem již takový styl prkna v minulosti zkusil a jako laik jsem nic moc extra změnu nepocítil. Ale když už jdu do nové výbavy proč nezkusit něco, co by mi v tom mohlo pomoci :)

11.11.2019 12:17:03 #5 

Příspěvků: 5

pavel_pisa muž

>> #3, M.art.in, 11. 11. 2019 12:10:28

Nechtěl jsem zbytečně jmenovat, ale ano, v této prodejně jsem v neděli byl.

11.11.2019 12:18:53 #6 

Příspěvků: 305

M.art.in muž

>> #5, pavel_pisa, 11. 11. 2019 12:17:03

A jak to dopadlo? Poradili?

Rock 'n' Roll Forever...

11.11.2019 15:38:22 #7 

Příspěvků: 304

Petr Havelka - SNOW muž

>> #4, pavel_pisa, 11. 11. 2019 12:15:53

Bohužel tě zklamu, jiné prohnutí prkna ti techniku nezlepší, tu musíš zlepšit ty sám. Realita je taková, že velká většina lidí jezdí na prkně (i na lyžích) technicky spíš špatně (sám mezi ně pořád patřím) až velmi špatně. Na prkně jezdí technicky velmi špatně odhadem 95 % lidí, bohužel (z toho jsem vždycky hodně smutný, když soukmenovce pozoruju z lanovky). Přeci jen Intenzivní kurz s dobrým instruktorem (ale jak ho poznat???) by zde udělal správný kus práce. Kousnutá hrana se může totiž vázat na špatné postavení, protirotaci atd., rozhodně to moc (nebo vůbec) nesouvisí s prknem samotným.

Prkno s velkým rockerem bude nejspíš rychleji reagovat v pomalejších rychlostech, nebude tak klidné ve větších. Ale vlastní zkušenosti nemám, já jsem zamrzl na prkně s klasickým camberem (ty se údajně opět vracejí do nabídek firem). Pokud bych si kupoval prkno nyní, tak bych nejspíš volil model s lehkým rockerem vepředu, případně i vzadu (s velkou délkou klasického camberu).

11.11.2019 16:04:39 #8 

Příspěvků: 706

Myval muž

>> #7, Petr Havelka – SNOW, 11. 11. 2019 15:38:22

Naprosty souhlas. Ja na tom (snb) jezdil asi 12 let, ale pred prichodem rockeru jsem se vratil na lyze (obcas to jeste pro legraci vytahnu, abych to uplne nezapomnel, :-) stare 166cm prkno full camber). Se spravnou technikou neni problem jet rychle, jet ciste rezane oblouky po hrane, jet rovne z kopce dolu po plose atd… To „chytani hrany“ je prave zpusobeno spatnou technikou jizdy = protirotace, mavani rukama a skubani ramenama, nic z toho na snb nepatri. Vyhody rockeroveho prkna bych videl mozna ve snowparku, urcite v hlubokem snehu, ale na upravene sjezdovce moc ne.

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže :-)
Fotky

11.11.2019 16:59:17 #9 

Příspěvků: 145

kubaNGC muž

Čim větši rocker tím kratší hrana pro kontakt se sněhem/ledem. Z toho plyne,že na rychlou a bezpečnou jízdu je rocker nevhodný. Popřemýšlej nad přechodem na alpine (slalomový prkno),kde tě prkno okamžitě trestá za jízní chyby.:-)

11.11.2019 17:57:46 #10 

Příspěvků: 304

Petr Havelka - SNOW muž

>> #8, Myval, 11. 11. 2019 16:04:39

Mám to podobně, taky už moc nejezdím. Dokud se děti nechtěly učit na prkně, tak byly roky, kdy jsem ho ani nedal na nohy… Ale když už ho posledních pár let párkrát za zimu vytáhnu, je to fajn zpestření.

S technikou zcela souhlas, popsané nešvary (protirotace, škubání ap.) doprovázejí jízdu většiny účastníků provozu, proto samouk se správné základní postavení, zahájení oblouku, přechod z oblouku do oblouku… nemá takřka kde naučit, protože když okoukává, skoro jistě skončí mezi většinou škubačů/proti­rotátorů/smýka­čů. Začarovaný kruh.

12.11.2019 11:15:51 #11 

Příspěvků: 305

M.art.in muž

>> #10, Petr Havelka – SNOW, 11. 11. 2019 17:57:46

Toto ostatně platí jak pro prkno, tak pro lyže. Okoukávání, samodomo učení a v nejhorším případě dogmatický instruktor který “učí” něco a čem nic neví plus rady typu lyže po bradu “naklop se do oblouku, předsuň vnitřní. pořádně zatlač do jazyku a nic nedělej, ono to zatočí samo” atd. atd. Výsledkem je co? Výsledkem je přesvědčení že to dělám dobře a tak chybu je třeba hledat v materiálu :)

Rock 'n' Roll Forever...

12.11.2019 15:40:06 #12 

Příspěvků: 15

Panproty muž

Zdravím, nejsem žádný certifikovaný odborník/instruk­tor/prodejce, ale kopici svahů jsem i snb zbrázdil i nějaké snowparky projel, tak snad poradím.

obecně ROCKER prkna – tedy hovorově banánové prohnutí (podle prvního výrobce LIB tech., které pojmenovalo prkno skate banana) nejsou moc vhodná na účel který Vy popisujete. Jestli Vám přátelé ujíždějí, změna prkna Vám moc nepomůže a investice cca 10tis bude zbytečná. Píšete, že budete jezdit primárně na sjezdovce – tedy obvykle tvrdý podklad. Rocker prkna jsou na tomto povrchu sice zábavná, ale spíše pro zkušenější jezdce. Stabilní jsou zejména v obloucích (což vyplývá z jejich tvaru – pouze v oblouku jsou ve značném kontaktu s podkladem). Jinak jsou to spíše prkna na „hraní si“ ve snowparku, boulích na sjezdovkách apod. Popisované kousání hran nastane i u rockerového prkna, pokud mu to svou chybou umožníte. Když jsem tomuto nepříjemnému jevu chtěl předejít, prostě jsem vzal pilník a hranu v místech, kde se „kousne“ srazil/ztupil. Ovšem nelze tvrdit, že kousání tímto předejdete. Pokud chcete mít neustále ostré hrany, je nutné mít precizní techniku jízdy – tedy vhodně přehranit – obzvláště ve velkých rychlostech.

Ke zmiňovaným obchodům – u Zezuly Vám poradí a doporučí z takového sortimentu, kteří sami distribuují (např. zezula zrovna zmiňovaný ARBOR-dle mého velmi kvalitní prkna). To samé platí samozřejmě pro Temple apod. – tím ovšem nechci nijak snižovat jejich kvalitu. Doporučuji navštívit testovací dny ať už prodejců, tak samotných výrobců kdekoliv na horách a vyzkoušet co nejvíce různých prken a udělejte si sám obrázek, které Vám vyhovuje.

Rovněž lze doporučit nějaký kurz pro pokročilé, kde by Vám pomohli zdokonalit techniku – takto od stolu nelze efektivně poradit.

Nové prkno bych volil dle váhy, výšky, velikosti boty (někdo potřebuje prkna s označením wide). Je dobré se zamyslet – chci tvrdé prkno, které bude stabilní na sjezdovce ale neodpustí mi nic / chci měkké prkno, které se pode mnou bude krásně ohýbat, můžu na něm dělat srandičky jak na sjezdovce, tak ve snowparku, bude na mě hodné (protože je měkké) nebo zvolím nějaký zlatý střed? Zvolím krátké nebo dlouhé prkno? Atd, atd… Těch prken je právě nepřeberné množství a je to nemalá investice, tedy vybírat s velkým rozmyslem. Mohu doporučit např. webovky freeride.cz, kde v sekci SNB provozují bazar a dají se tam pořídit slušná prkna za dobré peníze, či obecně pořídit bazarové prkno/prkna a zkoušet co mi vyhovuje.

Z vámi uvedených informací bych Vám ale rocker typ za sebe nedoporučil. Pokud mermomocí chcete vyzkoušet rocker prohnutí, zkuste kombinaci/hybrid prohnutí.

Pěkný den a ať to jezdí bez kousanců hran. :-)

once first chair, forever first chair

13.11.2019 08:52:14 #13 

Příspěvků: 5

pavel_pisa muž

>> #12, Panproty, 12. 11. 2019 15:40:06

Děkuji všem za rady a podněty, zareaguji tady hromadně. Samozřejmě jsem sebekritický a vím, že případné pády pramení z technických chyb jízdy – samotné prkno je jen nástroj, který ovládám já.

Kurzy jsem začínal, měl jsem asi cca 2× po 2h (v rozmezí měsíce), takže úplný samouk nejsem. Naposled když se mi zdálo že už se nějak neposouvám tak jsem si zase zaplatil kurz potřetí 2h a slečna mi pro zlepšení radila dávat kolena k sobě případně od sebe ať mi to více pomůže v oblouku, ale přiznám se, že tam bylo asi rad více, ale už to nějaký ten rok bude.

Důvody proč né rocker vcelku chápu. Ještě než bych se pustil do výběrů prohnutí hybrid (protože toho je tolik, že se v tom laik hned ztratí, co takhle FLAT ROCKER?

Jinak doporučení slalomového prkna – myslím že camber mě ztrestá dost :)

Ale jak jsem psal, dokážu odjezdit celý týden v alpách bez pádu, ale mám strach to více pustit, nebo-li pád ve vyšší rychlosti mě zase vrátí dost zpátky s opatrností :) A ještě jsem dost nedůvěřivý k ostatním účastníkům, to si tak klidně jedete (i rychleji), už tušíte kde budete zatáčet a blbeček, i když má 3/4sjezdovky volné projede dost blízko kolem Vás. Což mě prostě znejistí, protože vím, že se mi manévr nemusí podařit, místo zatočení to může třeba skončit pádem, a jak by na to zareagoval dotyčný, když to řeže hlava nehlava a bambula před ním by hodil držkopád. A to se nebavím o úzkých traverzech, kde se to všichni snaží rozjet, aby se nezastavili uprostřed, případně je to prostě klidná rovnější pasáž (zleva zledovatělý obrubník sněhu, zprava sráz dolů). Takže máte lidi před sebou, za sebou, vedle sebe a snažíte se jet rovně :) jenže se to pak rozjede víc než bych chtěl a udělat výraznější brzdu s tím, že prknem zaberu 3/4 šířky z té úzké části taky není nejšťastnější vzhledem k jezdcům za mnou . Protože vím, že můžu technicky udělat něco špatně a letím. Takže v takových místech je pak ideální čekat na začátku na prodlevu mezi účastníky a v pauze to co nejrychleji profrčet :) Takže nejlépe se mi jezdí když je sjezdovka široká a nikdo tam není :) to s problémy dokážu sjet i černou :D no dobře tu fakt jenom zhrkám, přetrpím a řeknu si téhle už se příště vyhnu :D

Ale asi budu realizovat tu radu nehrotit, dát nové vázání a boty na staré prkno a podívat se na Justride nebo něco podobného testovacího a vyzkoušet si různá prohnutí prkna.

S tím FLAT ROCKEREM máte nějaké zkušenosti? Tam už je kontakt po celé délce amísto hran camberu je rocker. Byla by to cesta?

13.11.2019 09:16:04 #14 

Příspěvků: 1535

IIIvan muž

>> #13, pavel_pisa, 13. 11. 2019 08:52:14

Samozřejmě jsem sebekritický a vím, že případné pády pramení z technických chyb jízdy – samotné prkno je jen nástroj, který ovládám já.

Takýto prístup sa nie vždy vidí, klobúk dolu :-)

Čo sa týka tých úzkych prejazdov, tak najjednoduchšie je plánovať si kade pôjdem vopred a takým miestam sa vyhnúť. Veľké strediská sa ale prispôsobili dopytu „hltačov kilometrov“ a takých píst je plno…

13.11.2019 09:41:00 #15 

Příspěvků: 706

Myval muž

>> #13, pavel_pisa, 13. 11. 2019 08:52:14

To co popisujes, je presne to cim jsem si zezacatku taky prosel, hruza z uzkych rovnych prejezdu, netolentrantni spoluucastnici provozu (kteri obcas nechapou ze prknak na jednu stranu vidi hodne spatne), atd… Chce to proste jezdit a snazit se zlepsovat techniku. Ta slecna instruktorka to s tema kolenama myslela zrejme tak, ze tim podporis rotaci celeho trupu do oblouku, napr kdyz v backside oblouku tlacis zadni koleno dopredu, tak ti trup nemuze jit do protirotace, protoze panev ma snahu rotovat do oblouku. Podle me by ale rotacni impulz mel vychazet z horni casti tela – hlava, ramena, zbytek (vcetne prkna) se pak „skoro sam“ zacne otacet tim samym smerem. A taky to pomuze v tom, ze se nejdriv podivas kam chces zatacet, coz se na zalidnene sjezdovce docela hodi.

S tim slalomakem si myslym ze to byl spis (zlomyslny) zert. Parkrat jsem na tom stal a je to stroj ktery neodpusti vubec NIC. Zase clovek ihned pozna kdy to technicky sidi a jako bonus se nauci dobre a bezpecne padat, protoze mu nic jineho nezbyde. :-)

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže :-)

13.11.2019 12:09:41 #16 

Příspěvků: 18

Dr. Jenda muž

>> #1, pavel_pisa, 11. 11. 2019 09:00:54

Já bych až tak neřešil prkno (prohnutí) jako spíše techniku jízdy. O prknech jen zmínka: Arbor jsou kvalitní značka, zřejmě známému prkno nesedlo… Zajímavá značka jsou Bataleon, mají na okraji prkna přizvedlé hrany = Triple Base Technology (3BT), takže prkno může mít camber, ale s mnohem menší tendencí hran se kousat. To bych zkusil raději než flat rocker (= zero camber). Ke kousání hran dochází hlavně při špatném (předčasném) přehranění a při pomalejší jízdě. Zkusil bych nejprve investovat do nějaké zdokonalovací lekce :-). A pokud bych kupoval prkno za +/- 10 tis., tak bych využil možnosti nějaká předem otestovat, jak už tu někdo zmiňoval.

13.11.2019 13:44:24 #17 

Příspěvků: 15

Panproty muž

>> #12, Panproty, 12. 11. 2019 15:40:06

Pokud chcete doporučení k technice jízdy, tak mne takto z textu napadá jen Vám poradit naprosotu důslednost v hranění = ramena v ose s podélnou osu prkna – NIKAM JE NEVYTÁČET (platí skvělý zákon využívaný hlavně freestylisty – zkuste sám v pomalé rychlosti – tam kam kouká hlava, tam se natáčí ramena a za rameny jde zbytek těla – tzn. kouknu se — natočím ramena — a zbytek těla (trup+nohy) začíná rotovat také – pak nastává problém v tom, že rotaci zastaví Vámi popisovaný zásek – tedy MUSÍTE v tomto okamžiku hranit (zatáčet v oblouku) nebo mít tupé hrany v tom místě, kde se deska chystá kousnout (proto jsem tupení hran zmiňoval, leckdo si přitom klepal na čelo, když jsem je tupil, ale na ledu Vám hrana stejně nevydrží a na bednách a zábradlích ve snowparcích je nutnost mít hrany tupé!). Předpokládám, že se Vám deska seká v zadní části prkna ( tail ) .. tomuto lze předejít pokud budete vhodně pracovat s vahou – zkuste v obloucích na utažené sjezdovce pracovat s váhou tak že budete dělat oblouk s vahou na zadní/přední noze a pozorujte jak se Vaše prkno chová (opět záleží na typu prkna – nějaká prkna se ohnou jak nič, nějaká vám nedovolí pomalu ani přizvednout špičku…) .. co se týče kolen k sobě/od sebe, nedovedu si na sobě moc představit jak by mi to mohlo ovlivnit techniku jízdy – spíše poznáte polohu vázání na desce – jestli máte široký postoj (vázko daleko od sebe) nebo naopak. Oba mají své výhody a nevýhody.

Popisované problémy s rychlostí/jis­totou odstraníte asi jen praxí/hlavou… nebo kopněte dva panáky. V rychlosti je správná technika o to důležitější – opět s přihlédnutím k vybavení.

Slalomové prkno bych být vámi také nebral. Je opravdu jen a pouze na řezání oblouků v přezkáčích. Jestli nechcete jít cestou zkoušení různých prken, berte univerzál. Klidně ten rocker zkuste, ale můžete být zklamaný. V podstatě co vím, tak všichni rozlišují 3 hlavní typy prohnutí a sice camber/kombina­ce/rocker. Zbytek je spíše marketing.

Kolega dříve popisoval prkna s přizvedlými hranami – už dlouho jsem novinky na trhu nesledoval a v současnosti více větrám lyže prašandy ale pomatuji si že LIB technologies měli prkna s MAGNEtraction, což byla také jakási upravená hrana, umožňující lepší vykrojení oblouku.

S tímto ale zkušenost nemám, stejně tak nemám s flatrockerem, jezdil jsem vždy na obyč camberu, vzhledem k frekvenci ničení prken ve snowparcích / výši investice do nového banánu :)

Tak jako tak, totu investici bych provedl po vyzkoušení všech těchto prken jak píšete :)

Ať se zadaří a vaše skills se jen a jen zlepšují a kousance se vyhýbají.

once first chair, forever first chair

13.11.2019 13:49:35 #18 

Příspěvků: 1535

IIIvan muž

>> #17, Panproty, 13. 11. 2019 13:44:24

Celkom to znie zaujímavo(bez irónie), keď sa budem niekedy náhodou chcieť učiť na „prkne“, tak napíšem :-)

Všeobecne, snaha o definíciu a popis nejakého pohybu môže niekomu objasniť princípy(ako sa snažíme tu roky o lyžovaní), ale najlepšie je mať dobrého školiteľa na svahu – len kde ho nájsť, že?

13.11.2019 14:21:33 #19 

Příspěvků: 706

Myval muž

>> #17, Panproty, 13. 11. 2019 13:44:24

Tenhle styl „zataceni“ na snb asi opravdu praktikuji hlavne freestyle manici. Obcas vidam na svahu typka co v parku skace jako dabel a na sjezdovce pak neudela jedinej hezkej oblouk, jede vicemene rovne dolu strasny koule a jen kope zadni nohou leva/prava. Mozna ma ztupene hrany, takze mu nic jineho nezbyva? Nebo je to ted ten jediny spravny novy styl jizdy ??

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže :-)

13.11.2019 16:58:56 #20 

Příspěvků: 304

Petr Havelka - SNOW muž

>> #13, pavel_pisa, 13. 11. 2019 08:52:14

Pavle, kvituju, že jsi sebekritický a aktivně se v průběhu let snažíš s technikou pracovat. Je fajn být otevřený vlastním chybám, pak se dá něco změnit, vylepšit.

Co si pamatuju z dob minulých, tak jsme ve vyšších rychlostech při jízdě po hraně zkoušeli tlačit kolena od sebe (± symetricky), což mělo za následek to, že se daly jet stabilněji delší oblouky přes poloměr prkna. Tlakem od sebe člověk podporoval klasické prohnutí, taky tím prkno v podélné ose bylo tužší. Tohle člověk na lyžích neudělá :-). Když o tom přemýšlím, tak i ten tlak kolen do stran mohl podporovat centrální pozici s rameny v ose prkna, protože tlačit nohy od sebe a ještě se do toho vykrucovat nebo škubat, to asi pohodlně nejde (vyzkouším v zimě :-)… Tak jsem o tom zatím nikdy nepřemýšlel.

Taky se mi nejčastěji nepříjemně kousne hrana při přechodu z oblouku do oblouku nebo při jízdě po ploše, s únavou se riziko zvětšuje. Častěji se kousne zadní hrana, i proto mám trochu víc naklopené patky vázání dopředu. To mi umožní dostat prkno agresivněji a rychleji na zadní hranu. A logicky z toho trochu víc bolí stehna, protože i při jízdě rovně má člověk nohy víc pokrčené. :-)

Souhlasím s kolegy, otestovat nový snowboard před koupí je fajn věc. To platí pro všechno a je jedno, jestli to jsou lyže, snb, kolo…

A opět zkusit po letech kurz pro pokročilé, to je supr volba. Hned na začátku sezony. Ty jsi schopen a ochoten připustit, že je co zlepšovat, tak by to mělo to mít smysl a následně i efekt.

Přeju ti dobrou sezonu!

13.11.2019 19:32:27 #21 

Příspěvků: 305

M.art.in muž

Rock 'n' Roll Forever...

13.11.2019 21:52:13 #22 

Příspěvků: 256

Vlark muž

>> #20, Petr Havelka – SNOW, 13. 11. 2019 16:58:56

„jsme ve vyšších rychlostech při jízdě po hraně zkoušeli tlačit kolena od sebe (± symetricky), což mělo za následek to, že se daly jet stabilněji delší oblouky přes poloměr prkna. Tlakem od sebe člověk podporoval klasické prohnutí, taky tím prkno v podélné ose bylo tužší. Tohle člověk na lyžích neudělá.“

Dovolím si oponovať – aj na lyžiach sa dajú v oblúku na hrane tlačiť kolená od seba. Len na rozdiel od snb odporúčam skúšať len v kľude, nie počas jazdy a už vôbec nie vo vyšších rýchlostiach. :-D

14.11.2019 00:59:19 #23 

Příspěvků: 15

Panproty muž

>> #19, Myval, 13. 11. 2019 14:21:33

Nechapu tvuj komentar, nikde jsem nepopisoval styl zataceni, pouze jsem se snazil poradit s problemem, ktery byl zminen. Me tyto způsoby fungovaly. Jestli si myslis, ze na snb jde udelat hezky oblouk pouze s ostrou hranou, tak je mi te lito a taky napiš jeziskovi o nejaky kurz ty maniaku :)

once first chair, forever first chair

14.11.2019 08:56:47 #24 

Příspěvků: 706

Myval muž

>> #23, Panproty, 14. 11. 2019 00:59:19

Nemam silu se o tom hadat, navic v disciplne, ktera je pro me uz mnoho let zcela okrajova. Ja si driv hrany na prkne vzdycky brousil, tupil jsem je pouze na spicce a patce v okoli kontaktniho bodu (ale po zabradli jsem nikdy nejezdil a uz to ani nebudu zkouset). My maniaci to proste tak delame 8-)

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže :-)

19.11.2019 10:47:45 #25 

Příspěvků: 5

pavel_pisa muž

Díky za reakce. Když jste se vpodstatě zhodli na tom, že v prkně to není :) tak bych měl dotaz na tuhost vázání a tím případně odezvu nohou a celého prkna. Moje první a zatím jediné vázání bylo flow. I s botami flow. Nyní jsem přešel na boty Burton Photon a chtěl jsem jít do vázání opět kvůli pohodlnosti FLOW (NX2). Už ale i v prodejně mí říkali že FLOW není tak pevné jako klasické vázání. Může mít toto větší vliv na případné moje chyby, nebo je to zase zanedbatelné a neovlívní to natolik, abych to vyměnil za klasické vazko Burton (případně) Union. Přes net jsem totiž objednal vazko XL a vypadá, že je velké – přesky mám na maximum a stejně se mírně hýbe pata ve boty ve vazku (tak o pul cm nahoru) a celkově se netváří bota uplně pevně. Takže asi hodim výměnu na L. (boty 9,5 což je na hraně obou velikostí). Takže ještě můžu zvážit výměnu za klasické. Tak proto ten dotaz. Ale asi mi poradíte zajed si na prodejnu i s prknem a botami a vyzkoušej v čem máš pevnější nohu :) ale spíše bych zústal u FLOW (pohodlnost obouvání).

19.11.2019 21:13:49 #26 

Příspěvků: 15

Panproty muž

>> #25, pavel_pisa, 19. 11. 2019 10:47:45

Vyzkoušet botu do vázání je samozřejmě nejlepší způsob. Jestliže ale dochází k pohybu v zapnutém vázání. určitě bych vyměnil velikost, vždyť při jízdě to musí být logicky znát.

Myslím, že na letošní sezonu jsem viděl reklamu od Burton na jejich systém step-in (nutné boty i vázání) nebo nějaké od Flow. Jeslti nějaký jiný výrobce dělá podobný systém s patami, to nevím. Tak jako tak bych volil klasické vázání, ale jestli Vám jde primárně o pohodlí, volil bych nějaké dražší od Flow.

once first chair, forever first chair

20.11.2019 14:42:45 #27 

Příspěvků: 18

Dr. Jenda muž

>> #25, pavel_pisa, 19. 11. 2019 10:47:45

Resil jsem loni to same. Kdyz jsem zacal kdysi jezdit na snb tak na step-in vazani, pak presel na Flow. Loni jsem zkusil Union Falcor a pak se vratil ke Flow – zrovna take model NX2. Slo o to, ze vrkani prezkama mne prudilo a ze jsem mel z jizdy divny pocit (na backside mi prkno odskakovalo a nedrzelo na hrane), neco nefungovalo, tak jsem vazko nechal synovi a vratil se k Flow. Ale ve vazani to nebude (pata se zvedat nema ani v bote ani ve vazku). Zkusil bych prekonat strach z rychlosti (v o neco malo vyssi rychlosti – ale takove, aby clovek nezpanikaril a neztratil kontrolu – je prkno stabilnejsi) a soustredil se na spravne provedeni oblouku a dobre nacasovane prehraneni. Rychlost je pritel :-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy