Sjezdovky:
Letos mělo Livigno více štěstí a sníh tam napadl, alespoň v horních
partiích sjezdovek. Celé Carosello se nedá sjet, pouze po přestupní stanici
uprostřed. Výše umístěné sjezdovky mají dostatek sněhu, který je
kvalitně upravený. Oproti loňsku je tam výrazně méně kamení. Na
protějším Mottolinu jezdí dokonce obě strany černé sjezdovky, i zde je to
na dojezdu trochu horší, sněhu je méně a přibylo kamení. Nejhorší zde
byla sjezdovka do Trepalle, vedle které se teprve snažili udělat Snowpark.
Tato sjezdovka byla samá plotna a bylo tam dost kamení.
Letos jsme si vzali i běžky a dobře jsme udělali, protože jsou tam
krásné běžecké tratě, které nejsou náročné svým profilem, ale dostane
vás nadmořská výška, je potřeba začít opatrně. Na těchto tratích bylo
okolo 30 cm sněhu. A stopy byly perfektně upravené. Když se odpoledne
zhoršilo počasí, tak jsme se převlékli a jezdili. Zde nebylo tolik lidí
jako na sjezdovkách, ale dala se zde potkat česká repre v čele s Lukášem
Bauerem a Evou Vrabcovou Nývltovou, kteří se sem přesunuli z Davosu.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky bych řekl byly přímo fantastické vzhledem k průběhu
této zimy. V horních partiích je nasněženo dostatečně nějakých 50 - 80
cm sněhu - čím níže, tím méně sněhu. Odpoledne se na dojezdech
objevovala vydřená místa. Po dobu našeho pobytu i sníh padal, a dokonce ve
čtvrtek večer dole v Livignu i pršelo. A to zřejmě až do půlky Carosella,
kde na dojezdu k prostřední stanici sedačkové lanovky vznikla po rolbách
kompletně zledovatělá sjezdovka.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Lanovky se oproti loňsku nezměnily, nic nového nepřibylo. Že by už
konečně vydláždili dolní stanici kabinkové lanovky, co vede z druhé
strany na Carosello, to je ani nenapadne. Jediná změna, že zmizela na
Mottolinu stará dvojsedačka, která vedla až k černé sjezdovce. Zatím bez
náhrady.
Zalidněnost:
Zalidněnost oproti jiným rokům byla vyšší, je to dáno asi především
tím, že spousta jiných středisek má problém se sněhem a lidi se
přesunuli do Livigna. Bylo tam výrazně vic Čechů. Samozřejmostí je
spousta Poláků. Ráno se lyžovalo téměř bez front, ale okolo 11.00 hodin
se ve frontě čekalo okolo 10 až 15 minut.
Občerstvení a aprés-ski:
Restaurace na Carosellu a Motollinu mají pestrý výběr jídel v cenách
okolo +-10 eur.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava do střediska byla úplně bez problémů, až po tunel se dalo dojet
na letních pneumatikách. Těsně před příjezdem k tunelu se objevil
sněhový poprašek. Až po vyjetí z tunelu začala ta pravá zima.