Sjezdovky:
Sjezdovky rozdělím na 2 části: Carosello a Mottolino.
Na Carosellu se dalo lyžovat brzy ráno, kdy jak Federia, tak i sjezdovka k
mezistanici kabinkové lanovky byla vcelku slušná a dalo se opravdu pořádně
vylyžovat. Odpoledne už to bylo spíš sjet kabinou z vrcholu až dolů. V
druhé části Carosella byla situace podobná. Škoda, že nevysněžili
přejezdy. Takto byli lidi odkázaní vždy jen na pár sjezdovek.
Mottolino: zde bylo mnohem více otevřených sjezdovek a byla i možnost
přejet z jedné sjezdovky na druhou. Tedy až v závěru týdne, ale pokud
někdo nechtěl čekat, až to zde zasněží, mohl přejet na vlastní
nebezpečí. Riziko bylo, že si musel třeba na 50 metrů sundat lyže.
Rozhodně skibusem se mi přejíždět nechtělo. I zde byl terén jakž takž v
pořádku, ale odpoledne už to bylo zralý jen lehnout a opalovat se na
sluníčku. Trepalle byla jedna katastrofa, mnoho lidí, vydřený a už
dopoledne se tvořily boule. Jestli jsem ji sjel 3x za celý týden, tak to bylo
hodně. :D Zde si mi opět po ránu nejlépe lyžovalo pod kabinou - dlouhá
sjezdovka a po ránu málo lidí, jen problém s čekáním na kabince.
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky tristní. Dle webových stránek zde bylo poslední
sněžení 15.10.2015, kdy napadlo na vrcholcích až 70 cm sněhu, ale vzhledem
k teplému počasí, tak na vrcholku mohlo být tak s bídou do 10 cm
přírodního sněhu. Během 16.12.2015 připadly asi tak 2 cm sněhu, který
ihned odpoledne v dolní částech střediska zmizel. Děla chrlila sníh
naplno, ale i to bylo málo a další sníh se dopravoval nákladními auty na
vrchol Carosella. Na sjezdovkách dost kamenů, a proto se dalo počítat co
sjezd, to nějaký ten vryp. Odpoledne už plotny a v dolní části muldy.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Letos jsem čekal otevření nové lanovky na Mottolínu, ale bohužel i zde
jsou bojující ochránci přírody, kvůli kterým nemohla pokračovat
výstavba této sedačky. Středisko disponuje jak sedačkami, tak kabinkami,
které jsou některé velmi zastaralé. Na Carosellu fungovala jen sedačka
Federia a zastaralá kabinka na Carosello 3000. Ve výšce už žádná jiná
nefungovala, tudíž ani nebyl možný přejezd do druhé části Carosella, kde
fungovala kabinka a pak menší vleky v nižších partiích střediska. Na
Mottolinu to bylo mnohem lepší kde převážná část lanovek fungovala -
tedy nefungovaly jen 2, ale jednalo se o kratičké, modré sjezdovky. I zde
bych řekl, že jsou jen standardní zařízení, některé už pomalu
dosluhující.
Zalidněnost:
Letos zalidněnost byla vysoká, a to díky tomu, že byla zprovozněna jen
část střediska. Chvílemi to vypadalo jako v mraveništi a o pády na svahu
nebyla nouze. Převažovali převážně Poláci, následováni českými
lyžaři. Zaplněnost se projevila nejen na svazích, ale i v apres-ski anebo ve
skibusech, kdy nejméně ve třech případech jsem se tam ani nemohli vecpat.
:D
Občerstvení a aprés-ski:
Občerstvení na sjezdovkách již je stejně drahé jako jinde ve
střediskách po Itálii, ať to je bezcelní zóna nebo není. Rozhodně již
levněji pořídíte např. oběd v Santa Caterině. Ceník na Carossellu:
- gulášovka za 9 euro je už docela dost
- pivo 5 eur
- capuccino 2 eura
- bombardino 4 eura
- horká čokololáda 4,50 eur
Jinak v centru města se dá příjemně posedět a i dobře najíst.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava do střediska vede převážně po dálnici na Mnichov a pak kousek
ve směru na Ga-Pa. Pokud chcete ušetřit za dálniční známku v Rakousku, je
možnost se vyhnout ve směru na Landeck. Cestou nám nastaly problémy nastaly
v okolí Mnichova kvůli fotbalovému zápasu. Zácpy, náhlé snížení
rychlosti, kdy hrozila i jedna kolize. :D Cesty byly suché, a proto, aby jsme
ušetřili poplatek za tunel, jeli jsme přes Passo Forcola, kdy den před
odjezdem jsem kontroloval, zda je tento průsmyk otevřen. Přeci jenom stačí
málo a tento průsmyk je ihned uzavřen, což se následně stalo při odjezdu,
kdy jsme museli volit cestu přes Passo Bernina. Tedy směr přes Bormio a dolů
na Tirano. Vzhledem k ceně benzínu i tato zajížďka vyjde mnohem levněji
než průjezd tunelem Munt La Schera, k tomu je to krásná projížďka a cca 1
h cesty navíc. Občas se projedete po kolejích, kde jezdí tzv. Bernina
Express, který nabízí krásné výhledy na Alpy.