Sjezdovky:
Hlavní sjezdovky na Carosellu 3000 i na Mottolinu jsou pocitově
sportovnější červené (Blesaccia, Monte Sponda, Monte della Neve), ale
najdou se i velmi pohodové mírnější pláně (Fontane, Costaccia, Passo
Eira).

Carosello 3000
V údolí mezi Carosellem a Tagliede jsou cvičné pláně, převážně s
vleky.
Neobvyklé je množství a délka fun parků všeho druhu – velký
freestylový snowpark s překážkami a skoky je na Mottolinu směrem k
Trepalle, dlouhé „skicrossové“ dráhy zvané funslope jsou podél sedačky
Monte Sponda nebo podél horního úseku kabinky Carosello 3000, hravé prvky a
vlny jsou i v údolí u cvičných vleků.

Mottolino
Sněhové podmínky:
O víkendu napadl až metr sněhu, udávaná výška sněhu je 101 až 213
cm. I samotné městečko má pohádkovou zimní atmosféru se sněhovými
peřinami na střechách. Sjezdovky byly pokryté fantasticky drživým
prašanem, který se vzhledem k jeho množství během dne rozjezdil do
„drncavého“ povrchu i boulí, v závislosti na frekvenci a sklonu dané
tratě.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Až na výjimky expresní lanovky, některé ale již značně letité
(Blesaccia I a II, Fontane, Costaccia) nebo kapacitně přetížené
(Valsponda). Hlasité ozvučení většiny stanic lanovek hudbou nemusí být
lyžaři hledajícím „na konci světa“ svatý horský klid příjemné.
Nová kabinková lanovka Carosello 3000 je elegantní a prostorná, nicméně
betonové stanice lanovek působí syrově a nedostavěně.
Zalidněnost:
Ačkoliv více než minutovým frontám se vždy dalo vyhnout přejezdem do
jiné lokality, prakticky všechny hlavní lanovky byly během dne plně
vytížené a kolem jejich stanic byl lehčí či těžší mumraj. Extrémně
široké sjezdovky ale nechávaly velkorysý prostor každému, kdo si chvilku
počkal. Paradoxně ale ohromná šíře sjezdovek svádí k mylnému pocitu
bezpečí, které může vést k častějším kolizím.
Dopoledne je volnější zastíněnější Mottolino, neboť většina
lyžařů vyráží na již od rána osluněné Carosello 3000.
Svahy nad centrem Livigna (Tagliede, Botarel, Casana) jsou vytížené
lyžařskými školami a méně zdatnými lyžaři.
Občerstvení a aprés-ski:
Restaurací a chat není tolik jako třeba v Dolomitech - jsou tu hlavně
kapacitní „tácovky“ u páteřních lanovek, malých a malebných horských
chat je méně.
Samoobslužná restaurace na Carosellu 3000 je v poledne přeplněná,
klidnější je samoobslužná pizzerie (výborná čtvrtka pizzy za 6 až 7
eur, ovšem s plastovými příbory), kromě nich jsou tu i menší
restaurační sály s obsluhou a také sluneční terasa s lehátky (káva a
podobné nápoje dostanete na baru do kelímku).
Restaurace Costaccia je velká a přeplněná, útulnější horská chata s
obsluhou je Berghütte u mezistanice kabinky Tagliede.
Na Mottolinu jsou pouze dvě chaty, a to velkokapacitní Mottolino a
stylovější Camanel.
Doprava do střediska a parkování:
Tunel Munt La Schera ze Švýcarska do Livigna je otevřen 7 dní v týdnu 24
hodin denně, a to střídavě ve směru do a z Livigna, jen v sobotu má
„pevně“ stanovený směr od 6 do 10 hodin pouze pro výjezd z Livigna a od
10 do 18 hodin pouze pro vjezd do Livigna. Za zpáteční lístek platí osobní
auta 35 eur, v sobotu 45 eur, při nákupu on-line ale jen 30, resp. 36 eur.
Kapacitní a prostorné parkoviště je u kabinky Mottolino, o něco menší
terasovité pak pod kabinkou Carosello 3000, ještě menší parkoviště a
parkovací „domečky“ jsou i u dalších lanovek (Tagliede, Teola, Doss, San
Rocco, ...) – zpravidla zdarma.
Čtyři hlavní linky skibusu (červená Rossa, modrá Blu, žlutá Gialla a
zelená Verde) projíždějí Livignem v polookružní trase, tj. cestou „ke
sjezdovce“ se většinou jede jinou linkou a někdy i jinou trasou než „ze
sjezdovky“ – v exponovaných časech jsou dosti vytížené, jezdí ale
časově spolehlivě a zdarma. Novinkou je expresní linka mezi protilehlými
stranami (Carosello 3000, Mottolino), zajišťovaná mikrobusem v 10minutových
intervalech.