Sjezdovky:
Areál je členěn do tří částí - Serfaus, Fiss a Ladis. Svahy kolem
této trojice měst jsou doslova opleteny sjezdovkami. Zatímco ve Fissu
převažují červené s pár černými, v Ladisu jsou jen modré s takřka
konstantním sklonem.
Serfaus je z velké části rodinně zaměřen - u horní stanice
šestikabinky se linou široké modré pláně obsluhované osmisedačkou se
zabezpečením pro děti, ze kterých se postupně stávají rovinné cesty
zpět do města. O patro výš se pak nachází Lazid se širokým výběrem
černých sjezdovek, kterých je zde skutečně mnoho a jejich sklon činí
průměrně 70 %. Na druhé straně kopce se pak nachází šestisedačka Lawens
s krásnou červenou sjezdovkou. Z této části se pak dostanete na Pezid,
druhý nejvyšší bod střediska, obsloužený moderní osmikabinkou. Za ním
se pak nachází oblíbené panoramatické sjezdovky kolem vrcholu Masnerkopf a
sedla Arrezjoch s moderními šestisedačkami, proto zde asi bylo nejvíce
lidí.
Vedlejší Fiss je o něco sportovnější. Pokud vynecháme modré sjezdovky
kolem lanovek Rast a Puinz, tak většinou zde nalezneme červené a černé
sjezdovky. Drtivá většina z nich se nachází na Schönjochu kolem lanovek
Alm, 12er a Schöngamp včetně nejprudší Direttisimy se sklonem až 80 %.
Ladis je zaměřený na zaměřen na děti, neboť kolem jedině lanovky
Sonnenbahn se táhne dlouhá a široká modrá, v dolní části doplněná
vlekem. V mezistanici této lanovky se pak nachází obrovský dětský park s
několika pásy a pomou.
Mezi nejzajímavější patřila červená č. 7 Frommes, která v kombinaci
s modrou č. 1 do Ladisu měří téměř 5 kilometrů. Nesmím zapomenout
zmínit červenou č. 159 Hexensee u lanovky Masnerkopf, ze které se skýtaly
luxusní výhledy na Oberinntal a Reschenpass. Pro milovníky mírných svahů
doporučím sjezd od Puinzbahn do Serfausu, který není moc prudký a dá se na
něm docela dost vyřádit, neboť nebývá moc vytížený, zejména odpoledne.
Úprava sjezdovek je doslova bravurní. Ač sněhu nebylo moc, tak bylo vidět,
že se snažili to co nejlépe upravit.
Sněhové podmínky:
Na sjezdovkách 30 až 50 cm, mimo sjezdovky maximálně 15 cm. Na pár
místech vykukovala zpod sněhu tráva či hlína, a to včetně sjezdovek.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Středisko je tvořeno výhradně z kabin a rychlých odpojitelných
sedaček, které ve většině mají bublinu, přičemž vleky slouží jen jako
doplněk k lanovkám (Wonnelift), jako dětské (Gample, Möser, Poschi) nebo
jako propojovací (Stiererhütte, Lazid). Na pár místech však stále
nalezneme fixní lanovky, nicméně jejich délka nepřekračuje hranici
kilometru a používají se zejména jako doplněk k jiným lanovkám (Rast,
Puinz) nebo jako propojovák (Laustal). I tak se jejich počet postupně
snižuje. Zajímavostí je pak metro v Serfaus, které má 4 stanice a slouží
jako přibližovák z parkoviště k lanovce, neboť do města je dovolen vjezd
jen ubytovaným, rezidentům nebo dopravní obsluze.
Zalidněnost:
Bylo krásné počasí, a tak většina lidí vyrazila sem, neboť se v
celém údolí jedná o největší středisko. Fronty se však tvořily jen na
přibližovacích lanovkách jako Komperdellbahn nebo na nejexponovanějších
lanovkách směrem na Masnerkopf. Jinak se čekalo maximálně pár
sedaček/kabin.
Občerstvení a aprés-ski:
Využita restaurace Leithe Wirt u dolní stanice Königsleithebahn - radler
za 5,50 €, Schinzel s hranolkami za 15 €, Knödeltrio za 15,20 €. Velmi
příjemná slovenská obsluha, tudíž dorozumět se česky je bez problému.
Aprés-ski nevyužito.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta z Pfundsu zabrala 15 minut, parkoviště v Serfausu vysolené.
Parkování zdarma.