Sjezdovky:
Lyžařský areál se skládá ze dvou části, a to z níže položeného
Maiskogelu, který je dostupný hned z městečka Kaprun a pak ledovce pod
vrcholem Kitzsteinhorn, na který se můžete dostat buď před několika roky
postavenou kabinkou 3K-onection z Maiskogelu, anebo klasicky dvěma kabinkami,
ke kterým musíte dojet několik kilometrů za městečko Kaprun autem nebo
skibusem. V areálu jsou sjezdovky všech obtížností, ale černých je zde
velmi málo.
Na ledovci převažují krásné carvingové dálnice Gletscherpiste I, II,
III doplněné sjezdovkou Alpincenterpiste, která stéká z nejvyššího
dostupného bodu až do Alpincentra, které je hlavním přestupním bodem
tohoto areálu. Sjezdovky jsou nadstandardně široké s velmi příjemným
sklonem. Trošku ostřejší sjezdovky jsou Maurerpiste I a II.
Dále je zde několik kratších sjezdovek. Z Alpincenta se dá sjet ještě
o několik set výškových metrů do Langwiedu po hezky členité sjezdovce
Langwiedpiste, která dělá některým návštěvníkům velké problémy,
když se vracejí z ledovce dolů a nejedou lanovkou. Jsou na ní celkem
slušné padáky. Objet se dá, ale po černé sjezdovce zvané Black Mamba a
tam je to teprve něco! Nad Alpincenterm je velmi rozsáhlý snowpark jak pro
začátečníky, tak až pro profíky. U sjezdovky Kristallpiste je měřený
úsek, kde vám změří rychlost a i vyfotí. Na výsledek vašeho snažení se
můžete podívat v aplikaci Skiline. Dále je zde velké množství volného
terénu, který je velmi využíván.
Sněhové podmínky:
Sněhu je dostatek, a to hlavně na ledovci. Trošku horší to je na dojezdu
z Maiskogelu do Kaprunu, kde je převážně technický sníh a odpoledne to
bylo slušné pískoviště plné velkých muld. Holt je to níže. To na
ledovci to je úplně jiná káva. Tam je krásně tvrdý a vodivý sníh, na
kterém to moc hezky drží. Ráno to je moc hezky vyžehleno na všech
otevřených sjezdovkách. S postupem času v některých prudších úsecích
vznikají muldy z prachového sněhu. Těch míst bylo ale málo a byla
především na návratové sjezdovce Langwiedpiste. Středisko udává 40 až
285 cm.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Je zde velmi pestrá nabídka dopravních zařízení - většina velmi
moderních s velkou hodinovou kapacitou. Z Kaprunu na Maiskogel vás vyveze
10místná kabinka, která je v horní polovině doplněna 6sedačkou. Z
Maiskogelu můžete na ledovec pokračovat supermoderní kabinkou postavenou v
roce 2019, která končí v Langwiedu. Dál se pokračuje do Alpincentra
4sedačkou s bublinou a nebo se dá nastoupit do Gletcherjetu 2. Z Alpincentra
vás do nejvyššího budu areálu 3 029 m n. m. dopraví velkokapacitní kabina
Gipfelbahn a nebo to jde Gletschjetem 3 a 4, kdy "trojka" je takzvaný telemix,
kde se střídají kabinky a 8sedačka, která ale nevede až na vrchol. Tam
směřují jen kabinky. Dál je v areálu několik 6sedaček a ještě jedna
8sedačka Schmiedingerbahn o délce 721metrů! Vrcholové partie ledovce jsou
obsluhovány klasickými kotvami, kterých je zde několik.
Zalidněnost:
Tak to byl pro mě šok. Ráno dávám první lano z Kaprunu na Maiskogel a
nic nenasvědčuje, že bude středisko tak plné, ale po třech jízdách na
Maiskogelu je dole již fronta na 10 minut, tak prchám s davem na ledovec, kde
jsou taky fronty na páteřních lanovkách. Nejhorší to je na Gletserjetu 3 a
4, kde to je asi na 10 minut a lepší to není ani na 4sedačce Langwiedbahn,
která nestíhá nápor lyžařů vystupujících z 3K-onnection, a to až do
oběda, pak to rychle opadá. Je velká škoda, že sedačka nejezdí plně
obsazená! Na dalších sedačkových lanovkách jsou dopoledne taky fronty, ale
o dost menší. Na kotvy se moc nečeká po celý den.
Občerstvení a aprés-ski:
Dnes jsem neměl čas na nějaké vysedávání, ale je zde několik míst,
kde se dá něco zakousnout a vypít. Za tohoto hezkého počasí jsou všechny
hospody a terasy dost plné. Apres-ski zde jede jak za starých časů.
Doprava do střediska a parkování:
Cesta mně zabrala z Jičína necelých 7 hodin a byla naprosto
bezproblémová. Jel jsem od nás klasiku přes Prahu, České Budějovice,
Linec, Salcburk, Bischofshofen, Zell am See a Piesendorf, kde jsem byl
ubytovaný. Dvě třetiny trasy jsou po dálnici a tak to slušně utíká. Na
hranicích nebyly žádné kontroly.