Sjezdovky:
Celá oblast nabízí 147 km sjezdových tratí všech náročností, které
jsou obsluhovány 34 lanovkami a 17 lyžařskými vleky. Větší podíl
mírnějších tratí najdeme na Gerlosplatte (a také na přejezdu mezi Zell am
Zillerem a Gerlosem), spíše sportovnější jsou sjezdovky v Zell am Zilleru a
v Königsleitenu (a také černá Krummbach v Gerlosu). Hlavní přístupové
kabinkové lanovky z Zell am Zilleru jsou každý den v provozu již od 8:00,
kdy si můžeme vychutnat „fresh track“ bez jakéhokoliv příplatku.
Rozhodně se tedy vyplatí si přivstat, čímž se dá zároveň efektivně
vyhnout případným ranním návalům na hlavních přístupových lanovkách
mezi devátou a desátou. Každý čtvrtek a neděli v březnu navíc začíná
provoz vybraných kabinkových lanovek již v 6:55.
Sněhové podmínky:
I přesto, že v údolí a na jižních stráních mimo sjezdovky již
téměř žádný sníh neleží, nachází se na sjezdovkách díky modernímu
a výkonnému systému technického zasněžování stále od 100 cm v dolní
až po 190 cm v horní části areálu. Narazit na vydřená místa tak
prakticky nebylo možné, také černá sjezdovka do Zell am Zilleru je stále
bez problému sjízdná. Kvalita svahů odpovídala nadprůměrným teplotám na
přelomu února a března – zatímco ráno bylo vše přimrzlé a perfektně
upravené, odpoledne sníh na jižních svazích značně měkl. Naopak na
severních stinných svazích se i odpoledne držel sypký zmrzlý sníh.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Od mé předchozí návštěvy Zillertal Areny v roce 2003 zde došlo k
obrovským změnám – téměř polovina lanovek zde byla obnovena, velký
podíl zde také získaly kabinkové lanovky. Většina sedaček je
odpojitelných s bublinami, neodpojitelné sedačky jsou zde (když nebudeme
počítat samostatný Gerlosstein) už jen poslední čtyři a až na jednu
výjimku (pomalá propojovací čtyřsedačka Teufeltal v Gerlosu) se jim dá
zcela vyhnout.
Nejnovějšími lanovkami jsou D-Line Larmach v Königsleitenu z roku 2018
(šestisedačka s bublinou) a Stuanmandl v Gerlosu z roku 2019 (10místná
kabinka). U nejnovějších lanovek samozřejmě nechybí ani vyhřívání.
Následujícím projektem jsou 8sedačka Kapauns a 10kabinka Krimml, které za 2
roky nahradí své předchůdkyně (dvousedačka Kapauns a především
odpojitelná 4sedačka se dvěma mezistanicemi Krimml X-Press) a zkomfortní a
zkapacitní tak propojení části Zell am Ziller a Gerlos. Zajímavostí je
několik lanovek výrobce Poma v Gerlosu, které se jinak v Rakousku prakticky
nevyskytují.
Zalidněnost:
Zalidněnost byla na začátek března poměrně vysoká, fronty vznikaly v
exponovaných časech především na klíčových propojovacích lanovkách.
Odpoledne už se daly najít svahy, kde bylo lidí méně.
Občerstvení a aprés-ski:
Možnosti občerstvení na svazích jsem osobně nevyužil. Horských chat je
zde ale dostatek.
Doprava do střediska a parkování:
Dostupnost z České republiky je velmi dobrá – mimo dálnici se sjede až
na posledních 20 až 30 km cesty a i zde jde o rychlou silnici vyhýbající se
obcím. Parkoviště u lanovek jsou bezplatná. K ubytování se hodí Zell am
Ziller a nejbližší okolí.